Quantum Cabo PTsE

Započeo Germina, 12 Oktobar 2017, 23:40:42

Germina

Probao sinoć na nekih 6-7kg što je više nego dovoljno za moje vode i rotor se nije toliko uvijao a ni struna nije drljala po nosaču preklopnika pa mislim da će biti OK. Ma rotor na Fin Noru je i super u odnosu na Daiwu BG u istoj veličini (3500 -4000)....iz tog razloga sam i odustao od njene kupovine. Dok Okuma Azores bash ima veoma cvrst i robustan rotor, doduše od metala.

:cheesy:  :thumbup: Super,  :wink: da si tako ispitao Fin-Nor ne bi doživeo iznenađenja na vodi!
Ali ko bi se nadao da tako nešto može i da se dešava. Sada zahvaljujući tvom izveštaju svi znamo i treba biti oprezan. Imati na umu da i to može realno da se desi!

Cabo 60 u akciji sa Tarponom..Ovde se ništa ne uvija.,sem štapa. :smiley:

Germina

Ma....najveći deo varaličarskog staža sam koristio stare metalce (Cardinale, Sigme, Quickove...) i monofil pa nisam ni navikao da obraćam pažnju na taj problem...al eto sa pojavom upredih struna i još ako se posreći da izdriluje krupnija riba to je još jedan od detalja na koji treba dobro obratiti pažnju prilikom kupovine ma šta proizvodjači govorili o max dragu. Neće ništa da pukne u većini slučajeva svakako ali zbog takvih '' sitnica '' se gubi riba kao što smo i na starim mašinicama gubili ozbiljne komade zbog nepouzdanog drila ili line rollera koji ne rotira pa upali monofil zbog velikog trenja....dzabe masinica za ceo život kad zakaže u takvim situacijama. :sad:

Spojene poruke: 27 Decembar 2017, 22:29:52

Ma najbolje je da mašinice nemaju uopšte nosače preklopnika koji se uvijaju  :cheesy:

Spojene poruke: 29 Decembar 2017, 01:45:49

Citat: orka poslato 26 Decembar 2017, 20:57:11
Čestiatam na kupovini.  :ok:   Na osnovu njenih karakteristika i toga kako si je opisao,deluje kao "neuništiva"..
Baš ozbiljna mašina za srednje teško varaličarenje soma i smuđa,a možda i najbitnija stvar je njena težina(380g).Nije preteška.
Pretpostavljam da kod nas nigde ne može da se pogleda,tj kupi.. :smiley:

Hvala kolega  smiley033 Vladimir Stakić je prvi put predstavio Caba pre par godina u listu Ribolov...Lepa zverka - kako on veli  :ok: http://www.listribolov.co.rs/ribolov-novine-stampa/360-lepa-zverka.html

Danas sam imao prilike da je uporedim na vodi sa Ticom Taurus 6000...vukla je glavinjare od 50-70g identicno kao i Tica a laksa je 200 i kusur grama od nje. Utegnutija je od Tice i ima primetno finiji rad i daleko jacu i precizniju kocnicu...

Spojene poruke: 30 Decembar 2017, 12:06:54

Citat: slob poslato 27 Decembar 2017, 22:05:47

Upravo sam testirao drag na Fin Noru sa dinamometrom....kociona sila koja je dovela do uvijanja nosaca preklopnika i usecanja strune u njega bila je priblicno 2.7kg. Kada maksimalno dotegnem dril kocnica proklizava na oko 4kg sto je duplo manje u odnosu na deklarisano. To me je i prevarilo prilikom podesavanja drila koji obicno   podesim prema akciji stapa i nosivosti predveza....

Pročitao sam dosta komentara za Cabo na stranim sajtovima i forumima..Samo reči hvale.. Mašina je zverka.. :ok:
Za Bocu recimo ima dosta loših,gde pojedinci tvrde da je bolje dodati 40-50 evra i uzeti Cabo iz ovih ili onih razloga.
Jedino su mogli da je naprave malo lepšu..Ljubitelj sam klasičnog izgleda mašina. :smiley:

Da budem iskren kad smo razgovarali o sportfisheru i tidalu koje su skoro pa iste, i kad si mi rekao  da si podesavao dril na 6-7kg, nije mi se ucinilo logicno, ali ajde. Ja na somaroskom priboru podesavam dril na 4 kg tako sto podizem stapom 2 flase po 2l vode, i znam da dril od 4kg nije uopste bezazlena stvar, znam koliko je zamorno drzati stap na tom drilu, prvenstveno meni pa onda somu. Znas i sam da sam bio zainteresovan za jos jedan Tidal, ali morao sam ovaj da dobro istestiram, jer ako kupim jos jedan, to onda znaci da cu ostati na toj masini duze vreme. Sve je ok sa njim, medjutim masina ne trpi punu spulnu, sto je po meni vrlo bitno, spulna mora biti prazna 3-4mm pa navise, jer je onda nosac u losem uglu, kao sto se tebi desilo :takoje: To povlaci makar 20-30m strune manje, samim tim i kraci zabacaj. Trosenje frakcionih ploca dovodi vremenom do smanjenja drila, pa je sasvim logicno , da moc kocnice opada kod rabljene masine. Cak i sila od 2,5kg je dovoljna za stap 60gr pravih, jer po Igfi struna preporucena za taj stap treba biti 2,5 x test courve = 40x60gr, naravno nosivosti na cvoru. Cini mi se da ovaj kompozitni rotor nije pravo resenje, no opet mislim da Zebco te masinice najmanje i prodaje, a kamoli da ih bilo ko uzima za soma, pa zbog toga i ne obraca paznju na taj kompozitni rotor. Sto se mene tice, sledeca full metal, ko i sve pre tidala :takoje:

Drug moj, ovako stoje stvari smiley033

Bio sam uveren da je da je max drag  oko 9kg koliko su i deklarisali pa kad podesim kao i obicno dril na spulni na zahtevnijim terenima gde ne mogu da dozvolim ribi duzi beg a u rukama imam 150 gramac brze akcije pretpostavljao sam da je to oko 6kg.
Kad koristim elasticni Hardy 60 gramac onda je dril jos meksi jer stap mahom sve sam odradi tako da bez problema stopam soma od 7-8kg a na osnovu merenja dinamometrom vidim da ta kociona sila nije veca od 2kg....na pogresne zakljucke  me je naveo mozda malo napumpan max drag.
Ali...nakon kupovine masinice pazario sam i posebnu mast za karbonske kocione lamele koja smanjuje trenje i cini dril jos finijim. Medjutim mozda je ta mast uticala i na smanjenje max draga za skoro duplo  :huh:
Sigurno je da na Fin Noru na sili od 4-5kg dolazi do ozbiljnog uvijanja preklopnika a na 6-7kg  line roller drlja po spulni....sto je i iskustvo jednog francuskog kolege.
Nakon prvog usecenja strune (spulna je bila skoro do vrha puna), skinuo sam nekih dvadesetak metara strune 30LB (sto je oko 4-5mm) i ponovo se desila ista stvar.
Generalno...Fin Nor Sportfisher je masinica od 50ak evra pa ne mozes ocekivati da je savrsena. Na relativno manjim rekama kao sto su moje  u vecini situacija zavrsava posao jer su somici u 99% slucajeva tezine do 10kg. Lepo radi i bez muke vuce sve varke koje koristimo ali kad naleti malo ozbiljniji komad sto se sve redje desava tu pokazuje svoje mane nazalost.

Sto se podizanja flasa tice, evo jednog zanimljivog testiranja bas sa Fin Norom klase 40 ...

Malo  teža tema za praznični dan, ali ajd' kad sam već napisao.

Treba imati u vidu da nije isto meriti silu-gramažu drila na samoj mašinici ili sa teretom koji se izdiže štapom.
Kilaža drila koji prokliza na mašinici je uvek manja od tereta koji se izdiže. Razlika zavisi od dužine, akcija i snage štapa kao i od ugla pod kojim se štap drži, jer on uvek  "popije" jedan deo sile tereta, a tek ostatak deluje na samu dril kočnicu.
Pored toga, evidentno je postojanje veličine max Drag, a i susteined Drag. Ova druga veličina se spominje tek od nedavno, mada ređe. To je "Održiv drag", održiva sila na kočnici u dužem periodu. Jer ako bi dril radio pri max Drag duže vreme, od pregrevanja, lamele bi brzo stradale ili bi dril jednostavno blokirao.
Takođe, odmotavanjem strune sa špulne, raste sila potrebna da već prethodno podešeni dril proradi. Dešava se to da dok se špulna prazni, kao da pritežemo dril. Sila tako raste i na struni a i na vođici, sve dok se prazni špulna.
Max Drag ustvari treba da služi samo kod kontre, a ako je riba upecana odmah treba smanjiti najviše na maksimalno susteined Drag koja je deklarativno skoro upola manja od max Drag.
Dakle ako je mašinica deklarisana na max Drag = 5kg (to se meri na samoj mašinici) onda stalni dril kod upecane ribe ne bi trebalo da bude podešen na više od odprilike 3kg, a sa pražnjenjem špulne treba još otpuštati Dril da bi se održalo 3kg.
Mislim da malo ko vodi računa o tome pa možda zato i dolazimo u situaciju da se rotor i nosač vođice savije toliko da struže po špulni?

U pravu si Slob, samo što je praktično nemoguće stelovati dril na svakih 5m strune, ja podesavam na konstantnu vrednost, no tako podešen dril na recimo 3-4kg som ispod 10kg, slabo i pusti. Sve amortizuje štap i najlon, 60gr štap kad se nasteluje na 2,5kg, vidi se jasno koliko je to opterećenje po štap, mnogo zavisi i kako se štap savija, mekši štap trpi jači dril, isto i kraći. Koliko vidim somarosi, su konstantno skloni precenjivanju drila, poluge i sopstvenih mogućnosti, no limit pribor traži no limit snagu ribolovca. Mislim da znam šta su proizvođači hteli kompozitnim rotorima i metalnim telima, da rotor koliko toliko apsorbuje vibraciju varalice, samo je bitno koliko je isti dobro rešen   :takoje:

Germina

Potpuno se ja slazem sa vama drugari.....max drag na Fin Noru sam merio direktno na masinici bez upotrebe stapa. Sto se tice podesavanja drila u odnosu na akciju i tb stapa, na slabijem stapu mi je primetno meksi dril jer on zbog svoje akcije najvecim delom amortizuje nagle begove ribe u odnosu na jaci  na kome masinica namestena na istu vrednost pre prokliza.

Spojene poruke: 06 Januar 2018, 01:00:25

Citat: slob poslato 27 Decembar 2017, 22:05:47
Ma nije se po tom pitanju proslavio ni Twin Power XD sa novim magnumlite rotorom pa me i ne cudi problem sa Fin Norom. Na 4kg se rotor na Twinu toliko uvio da je drljao line roller po spulni....

The brake itself is composed of 3 discs in Carbontex, it is given for 9kg maximum of braking power. The progressivity is good without being excessive either, one arrives quickly to the blocking of the brake in a few turns of nut. Indeed I went up to 8.6kg by pressing the button fully, so not far from what is announced. But, problem, the rotor is not rigid enough to support this load and passed 4kg, the pickup roller rubs against the lip of the coil, a great classic ... This important deformation surprises me a little anyway, I guess it comes from the alloy used and the excessive recess of the rotor. Good quality aluminum and a little more material would probably have prevented this, but the argument of weight is now what is put forward by all manufacturers and this race for lightness is paid at the expense of of solidity.

Za razliku od Twin Powera XD i njegovog aluminium/magnesium rotora....Shimano Spheros je sa svojim kompozitnim rotorom istrpeo 10kg bez vecih posledica po funkcionalnost masinice  :ok:

''Composite XGT-7, this rotor is very strong and resists perfectly to the power of the brake: the arms of the pick-up remain rigid enough not to touch the coil, even with almost 10kg of brake.''

Spojene poruke: 12 Januar 2018, 12:33:46

:veryangry:
Citat: sasabosko poslato 27 Decembar 2017, 16:06:44
Po meni licno Cabo je super masinica, ima kopiju u Rhino Black Cat Betlle Cat, samo imaju cenu a meni se iz te ponude licno najvise dopada Quantum Iron Inshore, kao Cabo u manjim velicinama. Mozda ima nekih razlika, sto je po meni u sladkovodnom ribolovu nebitno. Inace po meni licno masinice pod kompanijom Zebco, ne valjaju nista, jer ih ne mozes unistiti, samo mogu da ti dosade :lol: :lol: :lol:

Porucen danas jos jedan Cabo 40 ali je cena nazalost skocila sa 175EU na 200EU  :huh:

Kao sto si vec primetio i Quantum Iron zadovoljava potrebe vecine domacih varalicara a poseduje dosta identicnih resenja kao Cabo po daleko povoljnijoj ceni (oko 90EU)  :ok:

Quantum Iron PTis

A supreme spinning reel tailor-made for using on the sea with salt-waterresistant components throughout.
Highly robust design that can withstand use with braided lines for months on end.
In a fight, the Iron's front drag, with Magnum carbon drag discs, means the angler always has control.
The spool has a special anti-slip core meaning braid can be directly wound onto the spool.

STANDARD TECHNICAL EQUIPMENT:
Electronically balanced lightweight rotor (LWR)
Robust light metal body in skeleton design
Finely adjustable, protected CSC™ front drag system (carbon drag discs)
Stainless steel handle with EVA handle knob
Titanium-nitride-coated line roller
Exclusive TiMag™ system: Maintenance-free magnetic bail arm folding system
Especially hardened Quantum PT gears
Aluminum spool with hardened front edge for longer casting distances
Two-speed oscillation system with LMS™ line distribution
Skeleton housing in highly salt-water resistant aluminum, with
Exclusive TiMag™ system: Maintenance-free magnetic bail arm
Continuous anti-reverse
Saltguard multi-layer housing coating

Spojene poruke: 12 Januar 2018, 12:53:10

Da,Iron bi bio odličan za ciljano varaličarenje svih naših grabljivica,izuzev soma..Vidim da je razlika između veličine 40 i 50 samo 8g ,ali kočnica veće je 25lb a manje 20lb,pa je onda zbog jače kočnice bolji izbor vel. 50 ?
Koliko vidim Cabo 40 je na svim online shopovima oko 200 eura..Biće da je ona manja cena onomad bila i više nego dobra.. :smiley:

Isa

Germina

Nazalost otisla je cena na 200EU ali sam porucio jos jedan Cabo 40 ortaku....

Ovaj iron mene kopka odavno, nego moram prvo da kupim stap za njega :lol: :lol: :lol: Ako kupim jedan, moracu 2 jer je retka masinica, pa je delove tesko naci, a stize sa samo jednom spulnom. Verujem da moze da odgovori zahtevima lakseg somolova na Moravi ili iz camca :takoje:

Moze li ovaj Cabo 40 ili 50 da podnese monofile 0.18 (predvez)? Tj ima li fin dril za monofile ispod 0.20?  Pitam jer ga merkam za heavy feeder.