Tolstolobik

Započeo Panonski Mornar, 02 Februar 2009, 21:05:18

mi-ne

Citat: djmisha77 poslato 17 Septembar 2016, 09:57:52
Zakazujem raspravu na ovu temu prilikom susreta na predstojecem Kupu. Ne moze to ovako na daljinu. Ima logike u obe "zaracene" strane. Samo treba dovesti do tancina i usaglasiti neke stavove a to kad se vidimo.

Ja se ne ustrucavam da iznesem svoje misljenje, pa mi ne pada na pamet da se pojavljujem na takvim skupovima... msm mozda neko ima duzi stap... sa mnom ne vredi drugacije. :no:

Milan.M

Dragan 2006#

Od kada ga tu pecaju? Ja najcesce pecam kod kartonke (mislim da smo jednom 2014 i zajedno pecali i pricali) i nikada nisam nikoga video i nikada njih nisam video na povrsini (nikada doduse ih nigde nisam ni video). Jel se oni nekada izbacuju, izlaze na povrsinu, i slicno, na kojim su terenima obicno. Pitam cisto radoznalosti, neznam ja ni babusku da pecam kamo li njega.

VooDoo_Chile

Samo da javim trenutni rezultat svoje bahatosti i slabosti. Od upecanih 20 bikova juce, 5 nije bilo za usta. Svaki put kad je podkacen, to se oseti u prvih 10 sekundi borbe i zatezanjem drila je moguce otkaciti ga. Da sam to radio, ucinak bi bio ironicnih 100% za usta!
Popravljamo se posle jos manje modifikacije sistema, odnosno mamca. Filament stavljam malo drugacije nego za skobalja. Treba da budu kraca vlakna, a gusca. E sad, dobri moj cinicni Milane, alge koje nose nase ravnicarske reke jesu plankton i on ih jede, odnosno filtrira posto, jelte, nema cime da ih "jede". Nesportska odlika mog nacina pecanja je jedino sto je alga vestacka i sto kao kod varalica koristim upadljive dekore. Ekperimentisem, to jest.
Ja ne trazim inteligentno filozofsko opravdanje za svoju slabost, vec inteligentan nacin da tu ribu upecam. Iz pokusaja u pokusaj sam sve uspesniji. Kolege koje su to videle na vodi mogu da potvrde.
Pozdrav!
P.S.: Izvinite zbog "alfabet" slova, kucam sa prokletog telefona!

Samo ih vadi Miloše,i to što više možeš..  :takoje:  :thumbup:

Al' ste se "umamcili" :)
Realno, zabole me za bika... dokle god mi ne uzurpira Dunav gde pecam... Inace, kad se razmnozi , a vidim da vec preuzima teritorije, secacete se pecanja ovih nasih riba !
"Pecanje" bika nije NAUKA , a ko ne veruje nek proseta do Bezanijskog zimovnika... Tamo nije bitan pribor i tehnika
Njih 15-20 ko na strafti svaki dan, od juna ...
Realno se nadam da necemo ovo da gledamo...Alal vera na tehnikama
! No longer available
PS. Kinezi otkupljuju ribu ovde, pa onda neko misli da je u biznisu

Milane,izvini ali se stvarno ne sećam tog zajedničkog pecanja...mnogo sam tu ljudi upoznao.Bika na tom potezu ima ali ćeš ga teško videti na površini.Jednom prilikom mi je izletelo jato dok sam vadio ribu jer sam je vrv provukao baš kroz njih.To beše pre dve godine kod onog kanalčeta kod Ine...ako si dole redovan raspitaj se i ubrzo ćeš saznati da ga lokalci dobijaju.
Vudu,tebi svaka čast čoveče,udri tu gamadiju!

He he dobri moji momci, još pre neku godinu sam izvukao jedno naravoučenije sa nekog drugog foruma i odlučio da ne ulazim u lične duele i rasprave  :takoje: . . .
Realno, na vodi svako od nas peca i radi onako kako želi. U tom smislu, tako će i ostati i dalje, i jedino je za diskusiju taj neki ''selektivni'' pogled, dvostruki aršini prema vodi i ribama, nekoj etici, o tim nekim porukama koje čitalac teme prima i na šta ga te poruke upućuju. A u ovoj temi su te poruke zaista dostigle vrhunac onog lošeg. Ovde je odobreno javno bodrenje i pozivanje na masovni izlov (mesarenje), opravdavanje istog pa sve do isticanja ''majstorstva'' koje je za to potrebno. I taj nesretni tolstolobik je ipak Riba, i kome je interesantno neka samo zameni reč tolstolobik na primer rečju skobalj ili mrena (pošto se i te dve vrste riba sličnim metodama izlovljavaju, podkačinju tj grabuljaju . . . mislim na bolonjez i plovak).
Paradoksalno je to što u temi o američkom somčetu se svi jednoglasno trude da se otkriju iskustva, načini da se ta riba odbije, izbegne - da se ne kači na udicu . . . a u ovoj temi sve baš kontra! Kako ga namamčiti, kakve montaže, sistemi  . . . da se što više kači na udicu!
Obe vrste su vrlo ozbiljno u ekspanziji, potiskuju druge vrste riba. Čak, ako ih je porediti medjusobno, američko somče je kud i kamo veća opasnost, proždrljiva mašina koja čisti sve što nanjuši, od ikre do mladji uz sve ostalo!
Ako govorimo o Dunavu, Savi, Tisi, Tamišu, tu jedan dobar ribolovac koji lovi bolonjez tehnikom u proseku može na prste ruku da nabroji broj ulovljenih riba krupnijih od dva kg u toku godine, a da nisu tolstolobici! I upravo su tolstolobici ti koji motaju bolonjez ''do drške'' i dril teraju da ''ciči'', nabijaju adrenalin . . . i to je postao izazov, to je akcija u fulu . . . to je slabost kojoj podležu mnogi, pa i oni kojima ''meso'' nije potrebno, a o onima koji to rade zbog mesa ili i zbog mesa neću ni da govorim - njima je to namera, njima treba meso! . . . a i jedni i drugi ''smiruju'' savest time da pecaju regularno bolonjez tehnikom bez trokraka i ''drljanja''. Isto tako se pravdaju i na Drini, Moravi, Limu i gde sve još ne, svi oni koji kasape skobalje i mrene. Jedni se vide ''iz daleka'' jer udvostruče dubinu kotrljaju olovo po dnu i lupaju kontre na svako potapanje plovka i po deset puta u jednom ''prolazu'' a drugi su perfidniji, drže olovo iznad dna a udice kotrljaju samo a kad plovak potopi skobalj/mrena je za nos ili grudno zakačen!
Ovde se svesno ne usvaja činjenica da taj mrski tolstolobik ne može da ima nameru da bilo šta na udici proguta, pa čak ni da bude radoznao da to proba, jer mu priroda to nije dala, samim tim sve što usisa onim velikim ustima je apsolutno slučajno i tako biva podkačinjan jednako kao kad ga kače za sve ostale delove tela . . . mnogima je to savršeno jasno ali se sklanjaju iza paragrafa Zakona o ribolovu . . . udicom za usta!
I na kraju, nije dovoljno to što već radi, nego još treba uveriti i one sumnjičave i one koji pojma nemaju o tome, da je to i etički i moralno i nužno potrebno . . . za opšte dobro!

NikolaNS

Nista ljudi, odustajem za sad od ove tehnike pecanja, potrosio 3 tablete, a plovak nije ni mrdnuo.  :grin:
Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

Pa ne mozes pecati kad se tebi peca nego kad udje u kanal. Sacekaj koji dan, Dunav ce doci preko metra pa ce i on uci do prevodnice

vladimirv015

Jako je bitno da se misljenja razlikuju, da svi misle isto ne bi bilo napretka   :cheesy:

Citat: djmisha77 poslato 18 Septembar 2016, 21:39:27

Mišo,dobro ga savetuješ.. :cheesy:

Znači treba ipak svi da upadnemo u ono blato koje sam spomenuo,a vezano za etiku i moral.Ipak, neću da pokrećem to pitanje,a imalo bi šta da se kaže. :smiley:
Tolstolobik je alohtona vrsta i kao takva,po postojećem zakonu se može odnositi u neograničenim količinama..Da li je to "mesarenje" i šta će neko da radi sa tolikom ribom ako je ulovi,na njemu je da odluči.
U svakom slučaju nije učinio nikakvu štetu već korist,oslobađajući vodu od ribe koja je štetočina..

VooDoo_Chile

Mišljenja nam se razlikuju i to je osnov za raspravu. Konstruktivna rasprava i razmena mišljenja, informacija i iskustava je osnova foruma. Kako to Milan ne ulazi u ličnu raspravu ako iznosi lično mišljenje i pritom opovrgava lično miljenje moje, npr. - ne znam. Možda misli da se ogradio ako piše u drugom i trećem licu, poželjno množine, pa je time ograđen?
Ne zameri, dobri moj, što ne volim da koristim diplomatski vokabular i (o ribolovu naročito) pričam lično. Ne volim ironiju pa ću ovde završiti sa ovakvim tonom a tebe ću zamoliti da slobodno i otvoreno kažeš da protiv mog ličnog mišljenja imaš takvo i takvo, taj argument. Ni sam ne volim nasilje ni u kom obliku i nisam konfliktna ličnost, pa ne treba da se plašiš. Ovako bih te zvao na razgovor i da si mi najbliži. Dok ne vređamo jedni druge, nema razloga da diskusija bude neprijatna. Štaviše, zaista bih voleo da načisto isteramo argumentima šta nam je najbolje činiti.

Etike bolje da se ne kačimo, jer sportski ribolov sam po sebi nije etički - ne pecaš da bi se prehranio već da bi zadovoljio strast. A možemo da raspravljamo i da nije ni sport, osim ako se ne takmičiš :)

Dakle, konkretna naša tema: nesrećni tolstolobik...

Citat: Milan berkut poslato 18 Septembar 2016, 21:03:09

Da proguta ne može ništa - to je sigurno. Ali da nešto jede - jede i to je sigurno!
Da je radoznala riba - diskutabilno. Što se hrane tiče - verujem da nije radoznao, ali da je sve u njegovom ponašanju slučajno - nije!
Ako je sve što usisa ustima slučajno, zašto onda reaguje na praškastu hranu brzinom kojom samo keder reaguje?! On "jede oblak" i sitne čestice u njemu i to ne možeš da osporiš, kao što ne možeš da osporiš ni da usisava toalet papir iz kanalizacije i iskašljava kusur kroz škrge.
Dakle, ako dolazi namerno i zadržava se na hrani dok je ima - on jede. Tačno, jede "prašinu" koju ne možeš da namamčiš ali za ribu koja je primamljena hranom ne možemo reći da ne jede ništa i da slučajno ostaje na mestu dok je hranimo!

Drugo, od početka pokušavam da razgraničim grabuljanje koje većina upražnjava, čak i sa jednokrakim udicama od ove tehnike koju usavršavam. Neki tip je juče krljao trokrakom i uhvatio je 4 komada - svi do jednog za peraja ili rep. Još gomilu je otkačio. Veoma ružan prizor za mene, kao i za većinu nas ovde.
Ti bi, Milane, da sve nas, koji pecamo ili bismo pecali bika, stavljaš u isti koš. Tvoj se stav svodi na: "Svi koji pecaju bika su grabuljaši jer ta riba ne može ništa da pojede". Izvini, ali ne mogu da se složim!

Pozdrav!

Ne bih baš toliko naglašavao to alohtona. I amur je alohtona pa mi ne bi bilo  prijatno da ga sakate i odnose u nenormalnim količinama . I onako nemože od trave da se živi i peca.Ako tako krenemo nećemo imati ni gde ni  šta da pecamo. Bik me apsolutno ne zanima a samim tim ni to da li ga treba izlovljavati ili ne .Ako se dokaže da se prenamnožio i ugrožava ostale vrste u nekoj većoj meri , ali ne rekla kazala nego na nekom višem nivou slažem se da treba smanjiti brojnost . Ako je sve u balansu mislim da tu ne treba puno čačkati da njegovo smanjenje ne donese neko drugo zlo, još veći prirast cverglana ili ne daj bože još nekog većeg zla . Nije se sa prirodom igrati jel u 99% ispadne još veće sra.e. smiley033

Zex

Citat: VooDoo_Chile poslato 18 Septembar 2016, 23:56:21

" Deco necu da se mesam, al' samo da kazem ( Moja tasta ) "
@Voodo Chile slazem se sa tvojom diskusijom ali sam izdvojio ono sto mi se najvise svidja. Lovac sam i ribolovac.  U prirodi pripadam vrsti predatora, kao i svi vi. I veliki sam ljubitelj prirode ( Hm... ma kako to zvucalo zelenima ).  Degutantne su mi price o "Uzvisenim" metodama lova i ribolova, humanim i nehumanim metodama koje zavrse lisavanjem zivota nase lovine ili u najboljem slucaju traumiranjem pre pustanja. Nemojte molim vas.
U redu je da pricamo o metodama ribolova i da li i u kojoj meri izlovljavati odredjen vrste. Kakve bi to posledice moglo da ima po riblji fond, prirodu uopste. Covek se odavno umesao u posao koji je milenijumima priroda radila sama. Sad, kad je vec tako, moramo da nastavimo to da radimo, ali planski ( Prihrana divljaci , ocuvanje prirodnih mrestilista ... ).
Tema je tolstolobik, izvinite za digresiju.
Nisam ga do sada ciljno lovi ( nemam dovoljno vremena, na zalost ) ali sam se opremio za tehnike koje lovci na bika uspesno koriste i nameravam da te tehnike i upraznjavam. Zato, molim Vas pisite o tome bez ustezanja. Ovo je ribolovacki forum.
Ploviti se mora

@Marina 1983

Amur jeste alohtona vrsta,ali nije invazivna iz razloga što se ne mresti u prirodnim uslovima,već samo u veštačkim i kontrolisanim,pa je moguća njegova kontrola u vodenim ekosistemima.
Kada bi bilo drugačije,ne bi se mnogo razlikovao od Tolstolobika. :no:  Primer jezero Joca..Tamo je onomad ubačena veoma velika količina Amura,40-50 tona..Tolika količina je napravila haos na jezeru.Svu travu su pojeli,bukvalno do zadnje travke,pa su prešli i na trsku.Ostala riba je promenila ponašanje i nije mogla da se upeca tako lako kao pre njihovog ubacivanja.Jednostavno je preuzeo primat i potisnuo drugu ribu..

Sreća pa Tolstolobik nema ždrelne zube(njegova sreća),jer da ima verovatno bi ga u vodama bilo u tragovima,a ne kao sada u stotinama tona. :smiley: