Terpan

Započeo pikeman, 04 Mart 2009, 23:04:01

Citat: marina1983 poslato 01 Februar 2017, 21:44:49
Čini mi se da je na Adi safari bila neka akcija upecaš ? broj cverglana i ne platiš dnevnu .
Kao vrsni poznavalac materije čovek bi tamo mogao i da profitira na obostrano zadovoljstvo ujedno i gratis vežba za takmičenje .
Meni nije jasno kako na bari od par hektara neko dopremi cverglana i zasto?
Ne verujem da ga vetar prenese
A taj "Bloedmeal od VDE" , je jadan od losijih njihovih aditiva  ... skuplja peseve, terpane,i sl.  Nisam video tu neku svrhu

Za terpana mu je i rekao da proba taj aditiv. Inace od kupovne primame,tačno je da je Inberg imao odličnu primamu,ja sam lepo sa njom prolazio,zatim sa Gicom NIKAD nisam prosao i vise mi se ni ne eksperimentise. 100% Catch mi sasvim odgovara. Kad idem na pecanje 30+ km,tada pored "obicnijih" obavezno nosim i "kvalitetniju" i to je neki od VDE primama.

Nikad nisam ciljno išao na terpana tako da ne mogu bas da kazem sta bi bilo uspešno. Ono sto bi moglo da se izmesa i da ga privuče su hrane koje u sebi imaju za osnovu riblje brasno. Na primer MVDE fishmeal u koji bi ja dodao pomenuti aditiv za koji znam da sigurno dovlači terpana, naseckao bih glista, ubacio i poparenih crvića i dodao bih konzerrvu tunjevine zajedno sa uljem i sve to izmesao. Pa mozda cak i i mlevenih ili celih halibut peleta najsitnije granulacije.

Moracu da eksperimentisem na sledecem pecanju. Probacu i taj krvavi VDE

Zmaju, divim ti se. Mrzim terpane i na slici.
Dao bih ti sledeci savet, uzmi 100-200gr sveze svinjske dzigerice, samelji u blenderu i turi u prekrupu. Malo teze ide to mlevenje ali kad ja uspem da ubacim u boilu i ti ces u hranu.
Kako neko ne organizuje takmicenje kod nas na DTDu, ne treba nikakva hrana.

Meni je to uživanje pecati. Kao klinac sam ih pecao na pampure za stuku pa ostalo u podsvesti kao nesto lepo, ali bili su mnogo krupniji. Imam 2 takmicenje u aprilu u razmaku od nedelju - dve pa planiram na oba. Bude i lepih nagrada za one koji najviše ulove. Stavicu i džigericu na spisak pa cu napraviti bar 2 kantice s primamom i eksperimentisati. Feeder pecanje se pokazalo izmisljeno za njih. Osetljivi štapovi naspram starih debelih germina.

komša015

Citat: mihabg poslato 01 Februar 2017, 23:54:27
Meni nije jasno kako na bari od par hektara neko dopremi cverglana i zasto?
Ne verujem da ga vetar prenese
Ptice prenesu oplođenu ikru...

Milan.M

Ja nazalost imam blizu dobar teren samo za cverglana, i feeder je keva za njega, samo stavis malo vecu trokraku da neproguta skroz (bar sam ja tako radio), a nisam se nikada takmicio a u prihranu sam dodavao alpsku salamu koja mi ostala slucajno u kanti od predhodnog pecanja i ona zuta velika kutija  crva. Isao sam negde na pecanje i jedan aljkavi drugar mi sve to ostavio u kanti, imam sina koji kad cuje da sam otisao na pecanje kuka cim se vratim da vodim sutra i njega. Obicno ga vodim ovde na jezero jer mi je na 2 km od kuce i dam njemu da peca cverglana, ovaj put sam slucajno  napravio tu hranu, hleb, crvi (usmrdeli ucaureni, par dana u kutiji) i usmrdela  salamcina. Bas je bilo kao sto je neko od kolega rekao, cini mu se da se celo jezero okupilo na moju hranu. Eh kad bih imao takvu situaciju jednom u zivotu i sa nekom drugom ribom, deverikom, babuskom... :cheesy: :cheesy: :cheesy:

pexon

To da ptice prenose ikru cverglana mislim da nije tačno. Ako je neko bio na fruškogorskim jezerima Međeš i Dobrodol, pretpostaviće o čemu pričam. Dobrodol je prepun terpana - cverglana, a na Međešu (šatrinci) ga nema. A jezera su udaljena oko 1 km vazdušnom linijom.

Ne smem da tvrdim, ali jedino mozda Kormoranu iskliza kroz creva... ziv

vladimirv015

Idemo u off, ali imam i ja neku pametnu da dodam  :cheesy: Prijatelj je iskopao ribnjak samo za sebe da peca sarana kad mu se peca i udaljen je od Save nekih 2km, u ribnjaku se pojavila stuka... On je nije doneo, ili je neko hteo da mu napakosti pa ubacio stuku da jede mladj, mada je on poribio saranima od 300 do 500 grama ili su ptice donele za sta sam i ja cuo da je moguce.. Da ptice mogu da donesu ribu na neku vodu.. Da li ikru, da li uhvate ribu pa im ispadne ili kako vec ne znam..  smiley033 smiley033 E da i stuka nije dosla poplavom jer taj ribnjak nije nijednom bio poplavljen   :huh:

Cverglan iliti terpan je svakako zanimljiva riba u svakom pogledu.Atraktivan na stapu,udarci lepi,meso odlično.Najveći problem je što pretežno    veoma mali dolaze,oni krupniji (300-500gr) mnogo ređe.Čak i na parče sam imao sitne.Na ružu hleba ume krupan da udari. Na jednom filmu o saranskom ribolovu u Hrvatskoj na jezeru,čoveku su na boilu dolazili bas krupni komadi kao kolateralna šteta.Na snimku je imao par komada čiji su stomaci bili veći od njegove šake kad ga uhvati...

komša015

Citat: pexon poslato 02 Februar 2017, 22:10:31
To da ptice prenose ikru cverglana mislim da nije tačno.
Ptice inače prenose ikru.. iskopaj rupu, odrzavaj vodu u istoj i za 2-3 god. biće ribe u njoj bez da je poribnjavaš.

Apsolutno tacno!
Barskim pticama koje bauljaju po plicaku u kojima riba inace polaze ikru ostane zalepljeno po koje jajasce na noge i perje i na taj nacin se prirodnim putem vrsi poribljavanje. To sam ucio jos negde u 5 ili 6om razredu.
Sto Komsa kaze iskopaj rupu, odrzavaj vodu i dok prve ptice pocnu da dolaze eto ribe.
Sto se terpanjova tice samo jedan da se pojavi, voda je gotova. Imam osecaj da se razmnozava kao hermafrodit. Zezao sam stalno jednog cuvara na reviru kako cu kad me iznervira doneti i baciti samo jednog u jezero >:D

saliturk

ajmo terpandzije malo izvestaja . gde ga pecate , dublja voda ili plici kanali , uvece , preko dana , crvi , gliste , turpaci,,ajmo malo informacija ,blizi se vikend. nema se sta pecati .  jedino on nije u zabrani   :lol:  :lol:  :lol: