RIBOLOV PRIRODNIM MAMCIMA > Ostale ribe...

Pecanje mrene, klena i ostale bele ribe na žitarice

<< < (2/3) > >>

orka:
Sve je više manje rečeno.. :ok:  Ovakav kontinuiran način hranjenja zrnevljem daje krupnu ili krupniju ribu,ali na žalost malo ko ima dovoljno vremena za ovakav pristup i način ribolova.
Na rekama je vrlo važno imati stabilan vodostaj duže vreme,najbolje nizak..Voda je sporija,pa nam je na neki način hranjenje olakšano..S druge strane većim porastom ili opadanjem riba se pomera,pa tako naše hranjeno mesto i trud može propasti..Hranjenje kao i preciznost hranjenja takođe može biti problem ako se peca na većoj daljini,dubini i bržoj vodi..Iz čamca je naravno mnogo lakše jednostavnije i preciznije..Na sajaćoj vodi je još jednostavnije.Klipovana raketa stigne gde god poželimo.. :smiley:

vradojicic:
Ovo je bilo bas primenljivo na reci tipa Kolubare, decenijama se riba leti, najvise skobalj pecao na kuvano zito. Iskreno ne znam zasto je to iscezlo ali ja sam par puta pecao i nije bilo lose. Otkad sam otkrio prirodnu algu, a druga riba me ne zanima, nekako sam i zito izgubio iz vida.
Ali cu na leto, pogotovo pocetkom leta pokusati opet, reka mi je blizu, na 10km pa mogu i bajsom pred mrak da trknem, ponesem u rancu kilogram kuvanog zrnevlja i izbacim, ponovim to 4, 5 dana i onda dodjem da pecam. Pecanje bi se svodilo kod mene na lagani pristup, takmicarac od 7m, sistem sa plovcicem od 0.5 do 1gr otezan sitnim sacmicama i polako...

jamal:
Bait droper je najbolje napraviti sam po meni.Nije nikakva filozofija i moze napraviti bilo ko ko zeli da odvoji sat vremena od zivota.Treba mu jedna obicna konzerva parce celicne zice i jedno olovo po zelji.Od alata sve sto treba su kljesta i busilica.Imao sam kupljen foxov ali sam ga bacao tankim najlonima pa sam pokidao.Posle kao sto rekoh skontah da je stvarno glupo baciti pare na tako nesto a iziskuje mnogo malo vremena i truda da se napravi.
https://vukovisadunava.com/sitan-pribor/bait-dropper/ U ovoj temi ima jedan koji sam napravio za svoje potrebe i njegova zapremina je nekih mozda maximalno sto grama.Znaci Ad Finese racunaj jedna obicna konzerva mesnog nareska koliku zapreminu ima toliko i ti mozes baciti.To mu dodje bas oko 125 gr tacna zapremina kozerve  stim sto je zrnevlje rastresito i bude manje.Nesto manje od 100 gr rekao bih.Sto znaci iz desetak puta bacis 1 kg.

Najbolje kod njega je to sto snjim na samo dno spustis semenje na distancu koju si klipovao.
Evo malo cu biti precizniji i opisati kako ja to radim u nekim situacijama kada jurum mrenu.
Imzedju dva banksticka odredim istu  daljinu i fideru i stapu kojim bacam baitdroper ako se klipujem.
Obicno baitdroper bacam starom germinom koju nosim samo zbog njega ili jednim jeftinim saranskim formax stapom koji mi ponajvise sluzi za te stvari.Na masinici je naravno upredenica.
Kupim u pet shopu salamu onu u crevu sto se hrane kucici njome.Imas te salame od 100 din kilo pa do ne znam do koliko.
Ja obicno kupim najeftiniju.Uzmem onda tu salamu ili naseckam ili je nekom cevcicom sve izbusim, pravim valjke kao pelete u odredjenoj debljini recimo ko sto rece 6mm.
Sve to izmesam sa semenjem.E sad . Nkead dodam halibutovo ulje ,koje treba svako ko hoce da juri mrenu da ima.Kupis pola litar i traje ti godinama.Mnogo je jako i nema potrebe da se dodaje previse u sve to.
Isto tako sto god kuci przim ,pecem,ulje iz tune ili sardine koje jedem i svo ulje sto mi ostane od bilo cega uvek sipam u neku teglu i civam u frizideru ili zamrzivacu.To ulje isto mozete dodati ako nemate halibutovo ili cak mozete staviti oba po malo.
I sad izmesam onu psecu salamu sa zrnevljem dodam nekad neki pelet mozda,naseckan sira ,posolim malo sa tucanom paprikom ili parmezanom,beli lukom u prahu ili kako sta mi je pod ruku, padne na pamet ili imam kod kuce.Ako je mutna voda malo vise zacinim ako nije onda manje.
To mu bude onako kako najcesce spremam ako se resim da idem na mrenu.
Isto mozes i hranilicom samo sto mislim na rekama na kojima ti pecas moras da imas nesto da zatvaras hranilicu da ti se zrnevlje ne bi sejalo.Mozes to da ucinis i obicnom zemljom.
Zaboravih da kazem kolegi Orki ovo.
Kolega ovaj pristup sigurno kao sto i sam znas daje najvise rezultata ako se mesto pripremi.Ali u kombinaciji ovako sa zacinima i mesom kroz njega zna da da ribu i bez predhodnog hranjenja.Tacno je isto tako da je najbolje pecati na stabilan vodostaj ovom metodom.
Tada zrnevlje riba i najvise i jede.
E sad ako je menjanje vodostaje ne toliko izrazeno, nemoj da se brines. Riba posto je vec jela te stvari doci ce ona i ako bacis deset pa i 20 metra dalje na njega.Ona ima naviku vec da ga jede i trazi tako da joj menjanje pozicije nece predstavljati veliki problem.Ona ga je vec uvrstila u svoj jelovnik pitanje je samo kad ce ga pronaci.
Tako da nije bas da bi sve propalo.Ja sam visednevno  prehranjivanje naveo kao najuspesniji pristup ali iskreno ni ja ga se uvek ne prdrzavam .

Spojene poruke: [time]12 Februar 2018, 13:26:35[/time]

Inace imate na internetu hiljadu slika i objasnjenja kako napraviti baitdroper ko oce da se zeza moze lako da nadje sta i kako.

Spojene poruke: 12 Februar 2018, 13:35:55

Naj interesantnije kod ovakvog pecanje je sto nikada ne znate sta ce da udar rekao bih.
Pogotovo vi koji pecate na velikim i jakim rekama mozete ocekivati krajnje raznosvrstan ulov.A jako cesto siguran sam mozete zavrsiti sa saranom na udici.I to velikim. Nadam se da mozete uvideti koliko vam opcija i mamaca  ovakakv ribolov nudi.Ja sam gore u textu opisao osnovu.
A u ovakvom pecanju ima mnogo mnogo prostora za expermentisanje.

Ad fines:
Slazem se sa Orkom, ali cu dopuniti njegov post. Ima mesta na velikim vodama, koja se mogu hraniti i na kojima se moze pecati po razlicitim vodostajima. Samo se prilazi ili ide dalje od obale.
A vezano za porast, dok sam pecao na plovak cesto sam znao da iskoristim porast. Posto pratim vodostaj Save u HR, i vec sam stekao koliko-toliko osecaj koliko se njihove promene odrazavaju  na nase, pred „odgovarajuci porast“ od obicno 1-3m kod nas, obilno sam hranio u metar dubine u samoj obali raskuvanim kukuruzom u tvrdim zemljanim pogacama. Posle 5-10 dana, cim krene da opada voda, bilo je svasta, na plovak u samoj obali. Recimo, 2014e je bilo tih situacija i to bas preko leta i ranu jesen.
Jamal, ostaje mi samo da napravim to cudo i probam. Nije to los kapacitet, svakako je vise nego hranilicom.

Mads87:
Jos malo ovde kod mene krece lov plotice na jezeru i to iskljucivo na psenicu bez ikakvih aroma.Pustis camac da te nosi voda svakih 5 6 miniuta saka zita i takmicarcem polako pretrazujes.Dubina vode je kako gde ali retko kada je ispod 7 8 metara a najcesce je oko 15.I pored tolike dubine jezera meni nikad nije bilo jasno zasto se ta plotica peca na 2 metra dubine na zito.Zar plotica nije odprilike vise riba dna i kakva je logika pecati zitom na povrsini.Iako to ne kapiram ali riba se vata i to ima cak i jako lepih komada (hvatane su plotice oko 2 kg na taj nacin)