Klen na prirodne mamce

Započeo dragan77, 09 Januar 2014, 19:09:40

rajko tehnium

Da,baš tako,to je taj crv.

neske

Ubedljivo najbolji mamac za klena je divlja trešnja, ali kada je potpuno zrela tj. kada pocrni. Ovaj mamac "radi" skoro uvek. Nije bitno da li je sezona trešnje.
Sitno domaće grožđe (u sezoni) nije loš mamac. Repić ili filet može sada da radi, posebno ukoliko je to kesiga kako je zovu u Požegi, ili pljata kako je zovu u Arilju, a u stvari to bi trebalo da je dvopruga uklja.
Žabica nije loš mamac (ona sa belim stomakom - krastače su za izbegavanje).
Pečenjak (mladi kukuruz) u sezoni, moža da da dobre rezultate, posebno uz hranjenje istim.
Dve krompirove  zlatice na udici, sa skinutim tvrdim krilima, nisu loš mamac.

U suštini klen može udariti na sve što mu se ponudi. Od hleba, crva, glista, skakavaca, gundelja, popića, višnji, trešnji, grožđa, duda, dženarika (i crvena i žuta), kupina, drenjaka, pileće džigarice, rovaca, pilavica, šumskih crva, čavuraša, žaba, kedera, kukuruza, trave (alge), .... pa čak i na filet od KLENA(!). Na sve ovo (a i na ko zna šta još čega ne mogu da se setim) smo ga imali u zavisnosti od vode i situacije.

Veoma je teško naći mamac koji klen ne bi uzeo a da on to može da proguta. Imali smo situacije gde se klen zakačio za pače veće od njega.... veoma halapliva i po pitanju hrane prilično neselektivna riba.
Ali i on ume da glumi razmaženu šiparicu. U tim situacijama ubedljivo najbolji mamac je divlja trešnja, ukoliko postoji mogučnost za vožnju. Na malim vodama (kao što je to Skrapež), sada bi najbolji mamac bio repić - u gornjem toku gde se klen juri po manjim virovima i gde nema previše prilike za pecanje klasičnim plovkarenjem.

kastaneda

Poštovane kolege, evo da dam i ja jedan mali doprinos za lov klena, provereno savršen mamac za klena i to krupne komade, kolega Neske ja napravio pravi spisak pa prema godisnjem dobu možete izabrati mamac, za ovaj period od Jula do Septembra ili cak Oktobra najbolji mamac je CRVENI PUZ!! , nije zašticen jer je štetčina , inače obicno izlazi pored obale reke predveče a preko dana se može naći u pukotinama na obali u debelom hladu. Pecam klasično dubinski sa olovom u zavisnosti od brzine toka ili vira, s tim da koristim šaranske udice sa dužim vratom celog na udicu i čekanje...nema da omane

Evo to je taj savršen mamac u ovom periodu, dostupan pa ko želi neka proba i neka napiše svoje utiske o pecanju na ovaj prirodni mamac. Bistro

stragi88

Ae i ja da prozborim koju :D meni se kao najboji mamac pokazao veliki beli crv za mutne vode, za "polu" bistre i bistre vode visnja i dud....mada kao sto rece neko gore halapljiva je to riba i moze se upecati na skoro bilo sta....e sad pristup pecanju je tu najbitnijia stvar i smatram da je od svih riba u tom nekom tezinskom rangu klena najteze upecati.

marshbutcher

Da li neko zna gde bih mogao da pecam klena u okolini Mladenovca? :D

Niksic 3

Sto se tice klena u Niksic ga ima premnogo i u Slanom i na Krupcu,lovio sam 17 komada za sat vremena,sa stijene krupacke,najjace ide na zunzara.

Zlatiborac

Pozdrav klenaroši. Malo da oživim temu. Zanima me kada vi intezivno počinjete da pecate klena, tj. najčešće u kom dobu godine i kom mesecu? I sa kojim mamcem startujete? Zanimaju me mišljenja ostalih, da li izlazite na vodu kad krene intezivno topljenje snega i bujanje vode, ili sačekate neko vreme da se voda stabilizuje i reka ,,posivi'', da li se peca na glistu, crva, džigericu, dostupne insekte, prozivode žitarica, možda hleb ili sl. Voleo bih da vidim razmišljanja ostalih ljudi, pošto kako ponegde mogu da pročitam i protumačim, sve zavisi od kraja do kraja.

Послато са SP6.2 уз помоћ Тапатока

Kod mene na J moravi imalo ga je do pre desetak godina u izobilju medjutim od kako se navuko skobalj u nenormalnom broju jednostavno ga nema kao ranije.Zimus sam imao prilike da ulovim par kilasa fiderom na koricu hleba.

Vecinu mamaca si i sam naveo ali ajde da malo klasifikujemo.

Zimi po malom vodostaju nezamenljiv je crv iz drveta.
Crv dozvoljava mobilni pristup i cesto menjanje mesta.Najvise i najvece ulove sam uglavnom imao na njega.
Odma iza crva je hleb.I to korica hleba.Ima tema koju sam napisao kako ga najuspesnije loviti fiderom, na hleba tokom cele godine a posebno je uspesna zimi.
Jednostavno to mu je slaba tacka.
Glista uvek skoro daje rezultate stim sto je najzastupljenija pri vecem vodostaju i mutnijoj vodi.

Sproleca to bi bio najbolji mamac.Posebno voli velike kisne gliste i to u zavisnosti koliki se komadi ocekuju moze se pecati na parce ili celu glistu.
Zatim sproleca dzigerica,pileca crevca pa cak i komadici sirovog ili suhomesnatog mesa zmaju da daju lepe komade.

Posle mresta sa pocetkom leta se pojavljuje trava i prva mladj koji u tom delu godine znaju biti jako produktivni.
Sa dolaskom vrucina zitarice postaju najzanimljivije jer donose raznorazne ulove a isto tako lako ih je spremiti i svima su dostupne.Pocev od psenice ,jecma ,mladog starog ili kukuruz secerca koje mozda i najvise voli.

Naravno tu je i sezonsko voce kao sto su dudinje,visnje,tresnje pa i neke rane sorte sljiva.
Keder ili repovi kedera i male zabice zatim stupaju na snagu.Oni rade posao do duboko u jesen mada se ne dvoumi  da i  dalje uzima varalice ,voce koje ste zamrzli ili zitarice.Sjeseni isto tako zna jako uspesna metoda biti mesanje mlevenog hleba(kao u textu koji sam naveo) sa mlevenim mesom i blendiranom hranom za kucice.

Ima tu jos sto sta da se kaze ali ovo bi bile neke osnove.

ilija80

Da ga ne tupim :) i da ne citiram ali i klen ima lovostaj što sam siguran da znaju i poštovane  kolege u postovima iznad mog. Samo su zaboravili da napomenu...
Jeste da se može loviti tokom cele godine ali i ne mora baš cele  ;)

Poslato sa NEM-L21 uz pomoć Tapatoka

Zabrana na klena je od polovine Aprila do Juna meseca !!!
Svako ciljano pecanje odradjene vrste ribe u zabrani je protivzakonito
Za mene licno kad je pecate u zabrani i ako je pustite isto je kao i da si je poneo  :grin:  :veryangry:

Ja sam za engleski princip sto se tice lovostaja kad smo vec kod njega.
Totalna zabrana ribolova na rekama u periodu od 15 marta do 15 juna.
To bi bila najefektivnija metoda za uspesan mrest.
Znaci nema slucajno sam ulovio nisam hteo tu ribu ili slicno.Znaci riba se ne uznemirava nikako.A ne ono dodje ribocuvar a on kaze.Ma ne lovim njega nego vatam drugo.Budalastine.
Da te ne vidim stapom pored vode i toliko.Kad ga vide pored vode odma znaju da je u sukobu sa zakonom.
Samo da imamo zakon jbga.

Mads87

Glavonja zasluzuje aktivnu temu aj da je malo opet ozivimo.Sada je ja mislim u zabrani ali valjalo bi malo pomenuti sta ce da jede posle zabrane.Mislim da je pocetak leta rezervisan za skakavca (bez otezanja) i moze visnja tresnja.Mada kad god sam pokusavao da ga lovim na visnju,tresnju stalno sam bio u dilemi gde bacati da li pod granje, na kojoj dubini itd.Nije klen glupa riba. A cisto da pomenem da sam najvise uspeha imao na pilece srce i dzigericu.Toliko je uzimao da je bilo dosadno.

mrjr

Nekada davno, početkom devedesetih, sam ga pecao na višnju često tokom leta,na Ibru.Uglavnom sam gazio reku sredinom, gde je bilo moguće i bacao pod vrbe,ili tik uz obalu sa druge strane,pod uslovom da je sa te strane obala teško pristupačna.Obično je uz obalu bilo virova i dubine,ali nikada nisam išao po dnu sa mamcem(višnjom),već na jedno pola metra do metar dubine.Klen ima običaj da izadje blizu ,ili na samu površinu u senci neke vrbe, ranije u toku pre podneva i čeka zalogaj.Medjutim, kada sunce odskoči i dodje u zenit, prelazio sam na brzake i prelive.

Zlatiborac

Koji sistem vi koristite kada pecate na višnju (trešnju) i koja je veličina udice? Svakako skakavac na pec je nešto najjače, po meni je skakavac NO.1, pogotovo za manje vode.
Pre dve nedelje na minijaturnog skakavca.
Lovostaj je, ali i svakako bi bio vraćen
Prvi i jedini za sada ove godine.

Послато са SP6.2 уз помоћ Тапатока

štekavac

Dok sam bio dijete pecali smo ga na poku pred kućom.
Skakavac br. 1 ali sitniji komadi. Crni dud, odličan mamac a
najveće komade na višnju. Rjeđe uzima ali veći komadi.