Elise

Započeo lesa031, 24 Mart 2010, 07:01:45

Bobiska

Da u pravu si, ali i camac je dosta kratak da je duzi na primer 6m. bio bi znatno brzi.

simpson_H

E ovo je interesantno, znaci da je 10m bio bi brzi nego 6m?

Citat: marina1983 poslato 12 Avgust 2021, 15:18:22
A koliko bi ti  da ide ! Ta plastika je bar 10 puta deblja i kvalitetnija a samim tim i teza od ovih plasticnih saksija sto se prave kod nas . Sobzirom na motor napred sigurno ima i dodatni akumulator adekvatan gelski a zna se koliko su teski . U rezervoaru ima sigurno vise od 5 litara goriva cisto sumljam da je pone samo  balonce 5l od vrnjci vode a od pribora verovatno ima vise od 10 rasparenih udica i pet olovnih glava od cega je tri naso okacene o panj
Ne da ide nego leti  :wink:
Dobro je sto si uopste skapirao sta sam napisao.

Bobiska

Au Simsone sta si sada napisao, Nadji nekog ko je studirao brodogradnju pa ga pitaj . Morao bih sada dugo da pisem sto me mrzi.

Citat: simpson_H poslato 12 Avgust 2021, 16:04:05
26 si mogao da vidis samo u nekom drugom klipu, u ovom je max bilo 24mph. I nema potrebe da pametujes obzirom da se nauticka milja po casu ne izrazava sa mph vec sa knot.
Vidim da si nešto nakraj srca, jesam mator i pomalo ćorav , ali nosim naočale i gledam na 9.08. , ako uzmeš naočale možda ćeš i ti videti.

Gledamo li isti klip, meni tu pise 22mph

Poslednji Marinin

22mph na 5400rpm

Citat: Bobiska poslato 12 Avgust 2021, 17:50:28
Sta sam napisao? Ti si rekao da je 6m brzi od 4.5, pitam lepo znaci li to da je 9m brzi od 6? Znaci ja nisam nista napisao sem da je ono sto si ti rekao zanimljivo.

Srdjan22

Al umete da odete u off.... Sustina price je poredjenje ucinka sa dve razlicite elise kada su svi ostali parametri nepromenjeni.
Bilo bi lepo da cujemo komentare u tom smislu....

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Bobiska

Misljenja sam da bi camac bi bio brzi da je njegova duzina oko 6m. zato sto postoji idealan odnos duzine i sirine korita (ako se ne varam na osnovu snimka mislim da je camac sirine oko 1,2m.). Naravno da na brzinu uticu jos neki faktori: oblik korita, uzduzna i poprecna centracija itd.
U pravu si Srdjane otisli smo malo van teme. Iz ovog snimka zakljucio sam da je originalna Yamahina elisa za nijansu brza zato sto ima korak koji je promereniji tom nalom camcu (video si da se sa trokrakom elisom motor vrti 5700 obr/min. dok sa cetvorostrukom elisom malo manje pa je i brzina malo manja).
Licno nisam masinac i sve sto znam o tome pokupio sam kroz razgovor sa njima i sa ljudima koji su se nekada trkali.
Secam se jednog za mene veoma interesantnog razgovora sa tek penzionisanim profesorom brodogradnje i teh. direktorom brodogradilista Tito. On ih je zvao propeleri ili u slengu propele, rekao je: da su posebna nauka u brodogradnji i da posle svih proracuna i iskustva projektanata da li ce nekom brodu odgovarati namenjeni propeler ostaje da se vidi kada se brod porine u vodu i proba. Za mene licno to je bio veoma interesantan i poucan razgovor.

Gremlin

Lepo ti je rekao, posle korita, propeler (elisa) jeste najvažniji deo broda i najveća mudrolija za proračun i da se ako tako mogu da kažem "pogodi" za određeni brod.

:wink:

simpson_H

U pravu si nisam gledao snimak preko celog ekrana pa nisam video da meri GPS -om nego sam gledao brzinomer na čamcu , koji i nije baš precizan.

pkv-pecaroš

Mislim da u Splitu ima lik koji ima privatnu firmu koja pravi elise po narudžbi. Radio je navodno u nekom brodogradilištu u njihovoj izradi za brodove,jahte i slično i poslije otvorio obrt. U tom poslu treba jako puno znanja,računanja da se napravi elisa tako da brod iskoristi optimalno snagu motora. Tu pričamo o tonama goriva uštede i bzini plovidbe. Mislim da je i pomagao vlasnicima manjih brodica da si izaberu odgovarajuće elise odgovarajući na njihove upite.

Poslano sa mog POT-LX1 koristeći Tapatalk

Elise su vazda bile komplikovana rabota. Kako ja na to gledam . Malo ko od nas ili mali broj ovih sto voze na rucicu ima obrtomer a on je osnova svega moze camac da leti ali ako prelazi preporucen broj obrtaja onda konstantno przis motor a to bas nije pametna rabota. Znaci obrtomer elisa i juris preporucen broj obrtaja  kad udjes u taj opseg tu stajes tako je najbolje za motor , iskoriscenost je ta kakva god da bila . Preko nevalja nikako to mu dodje isto kao da auto vozis konstantno u crveno.
U zadnjih mesec dana sam izmenio vise elisa od teretnih do ultra brzih razlike koje sam dobijao na punom gasu izmedju najsporije i najbrze nisu prelazile 4 km/h.
Moja je neka izmedju idealno pogodjena i pravila je najmanje oscilacije uzvodno-nizvodno odnosno pravila najbolje rezultate. Inace sa "najbrzom " uopste nisam isao brze .   Najveca razlika izmedju najbrze i teretne bila je  800 obrtaja.
Sad dal su orginali kinezi kopije ovakve onakve nisam u to zalazio  pokupio po kraju sve sto sam nasao pa menjao i na kraju zadrzao svoju . Sa tim sam zavrsio vise se necackam.

Najbrzu sam stavljao 17 moja je 15 a najsporija mislim da je bila 9ka.