Monofili za ribolov bele ribe...

Započeo pikeman, 28 Mart 2009, 23:55:44

I naravno, dosao si na moju pricu. B-tech Godzila 0,10-12, Trabucco T-force 0,128 nema potrebe za debljim, Pescatore 0,12, Tubertini Predator mozda najbolji od svih smiley033

Dubinko

Nisam baš došao na tvoju priču, koliko sam shvatio ti ne koristiš predvez, a ja od toga ne odustajem. Po meni je vrtilica veoma bitna, dvostruka ili trostruka, kvalitetna.
Samo hoću da koristim isti najlon i za predvez i za osnovni. Ali za predvez za 0.02 tanji. I sad tražim takav najlon.
Hvala na predlozima, ovaj Tubertini Predator deluje interesantno. Samo da vidim da li ga ima u malim debljinama.

Najžalije mi je što će moja žena, kada ja umrem, da prodaje pribor za pecanje po ceni kojliko sam joj rekao da sam platio!

Ja samo ne vidim razlog zasto bi osnovni bio deblji od predveza, kad se time ne dobija nista osim lakseg kidanja predveza u zakacci. Sto je najgore, mene su ucili tako i godinama sam tako pecao, ovo drugo sam smislio sam. Ako koristis vrtilicu, ti imas 3 cvora na sistemu, svakako ce jedan popustiti pre nego zdravi deo najlona smiley033

Nije tacno.
Nikad mi nije pustio cvor na vrtilici...
Ne vezem na omce nego direktno, klasicnim cvorom za vezivanje strune/najlona na vrtilicu/kopcu...
Godinama sam pecao osnovnim 0.12mm i predvezima 0.10mm ili 0.08mm...
Uvek u kacenju puca predvez i to ne na vrtilici nego iznad udice ili na samom vezu udice.
Vrtilica sprecava i mrsenje i uvrtanje predveza pri pecanju na crve. Nije obavezna kao ni predvez ali bez predvezasam bezbroj puta otkinuo iznad plovka, izgubio ceo sistem itd...
Pecao sam na rekama, koristio najvise suze od 0.75 do 3gr...
Koristio sam i sacme ali posto mi je ciljna riba bio skobalj uz prateci riblji fond (mrena, plotica, nosara) najbolje sam prolazio sa suzicom...
Nebitno je sad polemisati na tu pricu. Moze na mnogo nacina da se hvata efikasno.

DDj

Uvek predvez, sve slicno kao Vlada.

Ja se s tobom slazem, najpre puca kod udice, bilo sta da je osnova, jer uglavnom tu ima najvise mikro ostecenja. Kod monofila je uvek losa karakteristika da nikad ne znas gde ce puci, generalno. Prednost tanjeg monofila sam uvideo jos pri pecanju s jednim od mojih ucitelja, dok je on pecao s 0,16mm, a ja s 0,10 na istom hranilistu, voznjom u istoj liniji, ja sam u 10 prolazaka kacio 6-7 riba, on po 3. Jedan od najboljih mrenarosa u mom regionu me je ucio da predvez pri bolo tehnici se nikad ne tanji za 0,02 jer je to parce po njegovoj tvdnji jace od osnovnog, no za 0,04 ukoliko zelis da puca predvez. Ali opet, kad je monofil u pitanju, nikakva garancija ne postoji, juce mi tudji vezan stap puca na kontri na samom vrhu montaze, posle ga ja vezah i uredno kod udice, idem i danas da plovkarim babure i bodorke, cujem i da sarana ima na toj sljunkari smiley033

Citat: sasabosko poslato 06 Jun 2021, 09:08:53

Evo još edan prost razlog da navedem zašto vrtilica a to je brza zamena udice. Dešava se da menjam udicu za vreme pecanja, ili se istupila ili hoću manju, veću. Uradim to za 30 sekundi.

Vrtilice su više štetne nego korisne, posebno za tanje od 0.30 mm silkove.
Stvar je do potpuno drugačije fizike - problematike.

Trostrane su pri tome dodatno problematične.

Jedino što valja su one vrtilice koje se vrte oko osnovnog silka.
Spominjao sam ih na sistemima za smuđa ili di već. Sa bjelom plastikom i jednim okcem.

Dubinko

Ja ne mogu da smislim ni jedan razlog zašto vrtilica smeta, a pogotovu zašto npr trostruka (ne trostrana) vrtilica ne valja. Ali bih voleo da čujem razlog, možda mašim nešto. Ona prosto služi da uvrtanje mamca ne prenosi na glavni najlon, zato se i zove vrtilica. Takođe lako je zameniti udicu. Ima nekih objašnjenja kao suvišni čvorovi - slabiji sistem itd. Ja vrtilicu vezujem palomar čvorom za osnovni najlon i nikad mi se nije desilo da mi tu pukne.
A i odosmo od glavne teme, mog pitanja koje je bilo preporuka za monofili za takmičarce koji se proizvodi u presecima od 0.08 na na više. Koji bi koristio i za osnovni najlon i za predvez (ali za 0.02 mm tanji).

Zato što se na tom redu veličina - težina, ne dešava toliko uvrtanje mamca i udice, koliko cimanje cjelog predveza, pri čemu vrtilica nikada i ne dođe do izražaja ma koliko prilagođena veličinom bila.
Dakle dobijaš samo još jedan predmet za mršenje, bez ikakve realne funkcije.
Trostrane su pritom daleko gore.
Jesi primjetio na tim običnim trostranim, ona polugica koja drži taj treći obruč, kako se nakrivi i time svako obrtanje svojim naslanjanjem na tjelo  zaustavi.

Btw sa strunom je tek besmislena..

Nemam nista protiv ko kako voli, sto prosto ako moze komplikovano smiley136 Ja je ne koristim na tananim i neznim montazama, to da menjam udicu resavam tako sto pustim 20-30cm duzi najlon od stapa, cviknem staru, vezem novu i ajde, celu plovkarosku montazu pravim za mozda 1min, pa me nista ne opterecuje. Navikao sam da pecam po krsu, i vezivanje doveo do te mere da mi je blic, a stalno i vedzbam, tako da sam u formi, izricito isti najlon nikad za 2 pecanja, makar je on jeftin pa ga ne zalim, i na matcu uvek kratim za duzinu stapa. Probaj i Tubertini Gorila smiley033

NikolaNS

Vec par godina i na takmicenjima i u slobodnom ribolovu pecam na 0.12 Hercules i 0.10 Mikado Crystal line i nije bilo nikakvih problema. Vidi se da je Mikado meksi od Herculesa. A ako se ufrcka, predvez se zameni za 10 sekundi i teras dalje.
Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

Dubinko ako si mislio na ovakve trostruke;

Izvini nisam skapirao. Ali i u tom slučaju su loše, pa i gore, jer imaju mjesta za zakačiti silk more.

Te su dobre za varaličare sa strunom, jer struna teže okrene vrtilicu.

P.S. Nisam čitao cjelu raspravu jer Boška ne čitam, osim ako je rečenicu ili dve namjenio baš za mene.

Dubinko

Glos, da na takve sam mislio. Ima vrlo smisla za takmicarce to što pričate ti  i Boško. Napraviću par montaža da probam. Nekada davno sam uspešno pecao bez vrtilica. Imao sam kotur Silstar najlona 0.25 koji sam čuvao ko oči u glavi. 5 godina mi trajao. Pa ono kad se zamrsi, ne baca se nego kući na razmršavanje. A sad...

Nikola na koji hercules misliš od ova dva. Pretpostavljam na prvi. Ovaj drugi je nešto novo:

Spojene poruke: 9 Jun 2021, 13:59:59

Rešena dilema - StroftABR u debljinama od 0.08 do 0.16.
Vidi se da je deblji osetno od npr Falcon Prestige

pex

Odlican izbor.
svi su za cca 0,02mm deblji ali eto znaš pa slaži.

pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe