Monofil za šarana

Započeo Svenko, 08 Maj 2012, 23:43:51

specialized

Ne pecam ni ja na njega,drugar peca pa znam iz prve ruke.
Ja koristim Xzogu Rubylon.

Ljuba

Posle dužeg planinarenja mislim da sam se konačno opremio sa najlonima:

Shimano Technium Invisitec 0.40 - 600m -16kg - stigao pred kraj sezone
Shimano Blue Wing 0,50mm - 17,0kg - 1000m - stigao juce
Shimano Aero Reel 0,50 - 18.5kg - 450m - stigao juce

sve preko eBay, Nemacka.

Rekao bih da je ovo 0,50 malo pre debelo u kakom god kršu da se peca . :huh:

srdjo_

Nije, tanji se na kamen (skoljke) ili u krsu nazulja i lakse pukne. Ako se peca na cistini onda moze i 0.35.
Bistro!!

Vadio sam na Dunavu komade preko 10 kg 0,35  u teškom kršu, nepamtim  kada mi je isi pukao .Letos prijatelj na Tisi na 0.40 izvadio soma 60 i kusur kila , dva puta mu odlazio do suprotne obale . Kada ga je izvadio toliko je bio sveže  isečen od granja , panjeva i koječega da to nikad nisam video   ali je najlon izdržao bez problema .Možda je i sreća ne znam .

Spojene poruke: 24 Mart 2016, 00:48:49

Samo ga treba redovno kontrolisati.

Ljuba

Moje iskustvo govori sasvim suprotno, na Dunavu u borbi sa šaranom nema šta da se traži sa ispod 0,50. Moguće je da postoji najlon od 0,35 koji može da izvadi divljaka iz krša ali ja ga do sada nisam sreo a aktivno pecam bar 20 god.
Prošle godine sam izmenjao nekoliko špulni različitih proizvođača, od zvučnih imena pa do noname i manje više svi su pucali u kritičnom momentu, zato sam i rešio da ga nabavljam iz Nemačke i to proverenu marku. U našim trgovinama umeju da uvale i bajate najlone ili one koji stoje na suncu u izlogu ko zna koliko, i to sam video i oprobao.
Na kraju mi se najbolje pokazao jedan iz Formaxa, taj nije pukao prilikom vađenja iz krša ali je prilično krut i hoće da se ufrćka tako da sam rešio da se manem ćorava posla i dobavim pravu stvar.

Dodao bih samo da je Ooogromna razlika da li se peca sa obale ili iz camca.
I dalje ne mogu da shvatim kako najlon moze biti bajat ako se cuva na nekoj normalnoj temperaturi i da nije direktno izlozen suncevoj svetlosti. Samo ime kaze - najlon.
Na nagovor drugara prvi put sam stavio 0,40. Pa to ne da je debelo nego....
Ako legne na ivicu skoljke ima da cvikne i 0,50 isto kao i 0,35. Po meni...

specialized

Tacno. Ivica skoljke ce da presece isto i 0,50 i 0,35. Najlon mora par puta preci preko neceg bas bas ostrog da bi pukao. Ne ide to tako lako. Probajte uzeti 60 cm najlona koji koristite,obmotati oko obe ruke i strugati preko necega. Recimo preko ivice cigle. Vidite koliko treba da se struze da bu pukao.

srdjo_

Ne kazem da ne moze pukne usled ostecenja 0.50 i desova se i to, ali iz prakse sam se uverio da uspem izvuci ribu a najlon bude dobro ostecen. Sa 0.40 sam imao mnooogo manje srece. Pogotovo kad je u pitanju obala
Bistro!!

Ja ne poznajem čoveka u svom okruženju koi peca na 0,50, a svi pecaju na Dunavu . Staviš predvez 0.20 i koja svrha 0.50 . Na Dunavu stvara prevelik otpor itd itd.. Koje je " t.b "taj štap i koja je mašina da bi mogao sa zategnutim drilom na maksimum  sa 0.50 da čupaš iz panja šarana 10 kg . Sve i da izdrži , da li će usta izdržati tako da dolazimo na isto. Da li ćeš mu pokidati usta ili će 0.35 naleteti na školjku ? Neka bude 50-50, ali užitak prilikom pecanja na 0.35 zamaranje i uživanje od čupanja kolcem i sajlom mislim da se ipak ne može  porediti .

Да ли је неко користио енглески Katran?

Каталог

Citat: marina1983 poslato 24 Mart 2016, 22:45:46

E vidiš, a u mom okruženju svi su na 0,50 a meni su se smejali kada sam držao 0,35 i gubio ribe. Da napomenem da svi pecamo iz čamca/brodića što je naravno velika razlika u odnosu na obalu, tu nema zabacivanja nego spuštanja ili na vagu ili u krug od desetak metara među panjeve, kada se namestimo gde treba, dubina 5-8m uglavnom. Predvez retko ko koristi, udica ide direktno na najlon, što manje čvorova, klizno olovo eventualno fiksirano stoperom.
U tom društvu jedino sam ja uvodio (i uvodim) pojedine inovacije, uglavnom se svi drže tehnike stare decenijama.

Ma i kod mene svi pecaju na te "sajle". Pokupovali masinke (mitraljeze) sa kapacitetima za more.
Treba tu naci zlatnu sredinu. Mozda (teoretisem) navuci silikonsko crevo u duzini 1m koje ce spreciti krzanje najlona.
Ipak ako je riba velika 10+,vuce ona vucem ja. Sa 0,50 bice cepanja usta garant!
Ne mogu ni da zamislim kako je vezati udicu velicine 2ili 4 sa najlonom 0,50?
Daj molim te kolega slikaj mi jedan sistem sa navezanom udicom i najlonom 0,50.

Čitam ne verujem direkt na 0,50 . :huh: I ja pecam iz čamca , ali mislim da bi sa tanjim najlonima imao mnogo, mnogo  više udaraca . Nije mi namera da bilo koga ubeđujem  i namećem svoj stil ,niti to želim , samo sam za zdravu konverzaciju što i jeste cilj ovog foruma ,zar ne . smiley033

Ljuba

Mislim da si za to u pravu, ima logike ako si mislio na manju vidljivost zbog tanjeg preseka.
Pokušat ću da pronađem neko srednje rešenje, recimo za predvez mogu da uvedem neki dobar fluoro-carbon baš zbog svoje nevidljivosti mada su i ovi najloni (Shimano) okarakterisani kao dosta manje vidljivi nego drugi, posebno ovaj Invisitec.