Koji najlon za feeder

Započeo ija, 07 Septembar 2009, 11:39:19

Verujem, ali ja nisam hteo da se igram sa njom,stvarno su sitni i ako bi koristio šok lider mislim da bi mi čvorić izbijao vrh iz štapa.

Koristim 0.25 ali i 0.28 i 0.30, i to iskljucivo kada voda uspori pa mi onda ne smeta otpor koji prave. Takodje ih koristim kada je visi vodostaj i pecam u samoj obali. Radi se o ciljanom pecanju sarana i mrene. Priznajem da su te situacije u poslednje vreme retke, prosle godine 3 puta sam pecao na 0.25 a jednom ili 2 puta na 0.28.  Na jos 2 masine sam imao 0.18 i 0.20, a od ove godine imam i 0.22, i uz 2 strune, 0.07 i 0.16 mislim da sam sve pokrio. Sto se tice 0.20 monifila, to uopste nije slab najlon i bas me zanima koliko bi mogao da podnese. Testiracu ga uskoro sa raznim debljinama predveza od 0.21 do 0.24 pa cemo da vidimo ko ce pre da puca.  Prosle godine sam na 0.20 osnovni stavljao predveze od 0.20, 0.21, i pucali su pre osnovnog. Jednostavno istegljivost osnovnog mu daje veliku prednost. Ako se uzme u obzir da ljudi sa 0.25 obicno koriste predveze 0.22 ili 0.23, onda je njihova najslabija tacka taj predvez, a taj predvez 0.23 sigurno puca pre osnovnog 0.22 (za 0.20 ne znam, ali cu da proverim).  Ovo pricam u situacijama kada se po svaku cenu gleda smanjivanje osnovnog zbog toka, a peca se kipovano. Naravno da pri upotrebi 0.25 osnovnog, mozemo da stavimo strunu kao predvez, ili deblji najlon (0.24-0.26) pa onda stvarno povecavamo sanse i za vadjenje (za feederaske uslove) bas krupnijih riba.

Gomi

Ova dva najlona sam odabrao zbog njihovih karakteristika i mekoce. Sto se tice debljine najlona priipadam onoj grupi sportskih ribolovaca koji vole malo deblji osnovni najlon, a predvez u 0,22mm jer problem je u  :eek: a ne zbog velicine ribe.

Inace kad sam na odmoru pecam iskljucivo rekreativno na kanalu DTD gde nema prepreka, cuvarku ne nosim jer vecinu riba vracam nazad u vodu, a drug odlucuje koju ce da cisti i pece na talandaru. A od ove godine prelazim iskljucivo na Metod hranilice od 30gr sa pop-up mamcima i tigrov orah zbog americkog somica, a zanimam se plovkom i crvicima dok cekam udarac  smiley001.

Bistro!

alex_vzd

VIDI..dobar text koji navodi na razmišljanje..

Procitao sam ceo text i da vam kazem nista nisam naucio.
Kao sto se i vidi sve ima svoje za i protiv.
Evo desetak godina koristim fluocarbone i iskreno do sad nisam video neku razliku u ulovima.Mozda i postoji ali ja je iskreno nisam primetio.
Cak verujem da fluocarbone u malo debljim varijantama riba vise izbegava nego najlone jer su znatno kruci.Evo i oni ljudi slikali .experimentisali sa svim zivo i ustanovili da se podjednako vide u vodi.
Kao fluo malo bolje tone,dugovecniji je ,ne pije vodu i malo je bolji na abraziju.
A da monofil pije vodu 10% da mi je neko rekao reko bi mu da je lud.xaxaxa
Nisam pametan stvarno.
Ispade da je fluo sem u musicarenju obicna glupost koristiti.Skuplji je mnogo,losiji na cvoru,kruci,jedino sto ne pije vodu i sto je dugotrajniji.
E sad da li to opravdava i visokuce cenu pitanje je.

na mene jedino ostavilo utisak sto svi ti najloni i sl plivaju negde i dave sve pred sobom.... zato ove godine sam samo okrenuo najlone, nece nista da im fali, ionako pecam nocu, nema sunca da ih przi  :rolleyes: :lol:

Troll808

Danas mi je stigao Maver Stone River 0,22 i izgleda mi dosta deblje od deklarisanog.Lepo je popunio spulnu kapaciteta 0.20/200
Ali uopsteno na prvi pogled mi super izgleda i boja mu je jako zanimljiva,nisam ga pre koristio.Kakva su vasa iskustva sa njim?

srdjanp

iole deblji, pa i taj 0,22 Maver Stone River, federiše. Ali, kao što je deklarisano, tone.

Troll808

Dvoumio sam se izmedju 0,20 i 0,22 ali zbog flat method feeder-a sam uzeo deblji.Vidim britanci ne koriste toliko fine i tanke najlone pa opet lepo pecaju,na par snimaka koje sam gledao stavljaju cak i 0,28 za sarana na onim malim jezercima.

Sve je to ok, stvar ubeđenja, ko želi može i 0.30 da stavi na fider.Ako izleće kroz provodnike...
Kvalitetan najlon 0.18 i 0.20 jedva pokidam kada se "zapanjim" na reci.Meni je lično to dovoljan reper po kojem se vodim :takoje:
Debeli najlon ograničava izbačaj, veći otpor trpi u bržoj vodi, pa zbog toga traži teže hranilice nego što nam realno tu trebaju... da pojednostavim - on krlja opremu!
Negde dobiješ a negde gubiš :wink:

Troll808

Koristio sam duze vreme 0,20 monofile,britance sam pomenuo jer mi je zanimljivo sto koriste deblje od nas i to na dosta malim daljinama.Ne pecam na jakim tokovima niti na nekim velikim daljinama,a stap mi je carp feeder pa ima vece sprovodnike tako da bez muke mogu method hranilicu od 50 gr da bacim do nekih 80-90m a obicno pecam na 40-50m.

mani ti engleze. njima je 60 okreta masinicom "ekstrim distans" a dubina preko 5 fita im je vec nocna mora. tako je, peca pikering u jednom klipu na 0,26 al i baca na 20m i metar i po vode....

Panchester

Mani Engleze. oni imaju vode bogate ribom. Kad pecas na isposcenoj vodi, finoca pribora pravi razliku.
A prica o "malo debljem najlonu" zbog panjeva - pa zar to nije onda prica za saranski parabolik i najlone 0.35+?

Vadio sam amure od 9 kr na 0.18 osnvni i 0.14 predvez - na picker od 2.7m (imam svedoke sa ovog foruma). Naravno, nije bilo granja i panjeva.  Ali svakako necu stavljati na feeder najlon deblji od 020. Svako ima svoju politiku i ne osudjujem, ali moj je stav da pribor treba podesiti da bude sto finiji. Prosto jer je bolji osecaj kad je riba na stapu.

A ta riba zivota - to je stvar licne percepcije. Uvek ima veca riba :rolleyes:

nslemi

Citat: Troll808 poslato 27 Februar 2018, 20:25:02
Ja sam koristio 0.22 i 0.25.Tone kao cigla ,ubedljivo najbolje od svih koje sam koristio.Jaki su ali ne trpe svaki cvor na vrtilici(palomar nikako,neku varijantu uni knot koristi).Prestao sam ga koristiti jer je kao zica krut u tim debljinama,vecito petljanje oko vrha a ume i da spadne sa spulne ako ne udari u klip ili ne zakocis prstom.Ali da je jak jak je.

Pa jak je jer je debelo preo deklaracaije. A sto kaze Mile, sve preko 0,18 se meni pokazalo jako lose. I nemaju konstantan kvalitet. Sve iole deblje je kao zica, puca na cvorovima ali da tone kao cigla, tone.