Debljina i vrsta monofila za šarana na velikim rekama

Započeo limovac74, 22 Januar 2011, 22:37:42

Za  Makija:menjam ih svake druge sezone,s time sto na pocetku druge ih okrenem.Cesto proveravan prvih desetak metara da nema ostecenja ,ako ima secem osteceni deo. :takoje: :takoje:
0,30 mi je malo pretanko za teske terene kada dril treba zategnuti i ne dati saranu da udje u krs.Pa neka se radi i o najkvalitetnijem monofilu tipa Tecnihum.A to sto pise o nosivosti najlona treba uzeti sa velikom rezervom.Na primer Awa-Shimin monofil od 0,25mm Red Bravo koji ima deklarisanu nosivost od 8,750 kg pukao mi je na testiranju na 4 kg opterecenja.Znam da je na cvoru j nosivost najlona manja za 20-30 procenata ali ovo je preko 50%.Dakle nije pitanje za debljinu monofila na cistim terenima  vec za pecanje sarana u panjevima na rekama   :bye: :bye:

Keltan

Limovac74, tehnijuma je tesko prestrugati na kamen rukama,ostali padaju na taj test posle prvog drugog  trzaja ( test ovako: zategnuta struna izmedju ruke i vucem napred nazad znaci trije se na jedno mesto) Shimano se pokida posle recimo 6-8 trzaja.99 % ostali na PRVI ! jedino koji je malo duze izdrzao je iron slik od berkjlija,3-4 puta.Posle duzeg stajanja u vodi jedino tehnijum jos jak ko vo ostali gube dosta,na cvor je odlican...da ne pisem na pamet,odavno sam ovo radio  za sebe,ne secam se svega tacno i koje sve monogile sam probao.Ove ava shima..maja geri ne znam.probao sam samo neka zvucnija imena u svetu monofila.E jedino ne znam kakav je Daiwin duo,Imam ga ali nisam ga jos probao na vodi.Drugo kod tehnijuma (pazite pisem samo za 0,50mm) Ja vam garantiram da slobodno mozete da ga koristite vise od 3-4 godine,bez razlike koliko dugo pecate preko godine.Uslov je naravno da vam ostane dovoljno na spulni  :cheesy: sve ovo sto sam napisao tvrdim da je tacno 100 % tacno.zato mislim da je ipak tehijum od shimana najeftiniji.Batalite probe na suvo u prodavnici,pravi test je na vodi... smiley033

mobi dik

ja na dunavu u panjevima već godinama koristim ava šimin 0.45 kao Dušan dobar odnos cijene i kvaliteta .pakovanje 600 m oko10 eura.nikad me nije iznevjerio izvadio je u teškim uvjetima šarane od 18 ,11,itd.tako dA je topla preporuka.

djole kac

Ja na Tisi koristim Prologic CAMO 0,35 u panjevima i nije loš.Naravno da proverim da nije iskrzan svremena na vreme pa bacim par metara...
I tata bi sine... :)

@Milan 11080
Kad sam kupovao bio je 0,30 i 0,35. Ispod "pančevca" ima dosta dobrih stvari da se pazari.

Meni je sve preko 0,35 nepotrebno  :takoje:
Hoću da uživam dok pecam, ne "pumpam" ribu k'o da sam na okeanu  :smiley: :wink:
Da tako pecam koristio bih strunu veće nosivosti, a onda sirota riba ne bi imala nikakve šanse. ;) Ja sam u C&R sekti  smiley033

045-050 to je već za soma

Keltan

Jeste, sa strunom u panjeve na sarane divljake ima da se nauzivas...u prevezivanju sistema i malo ti 5 kile olova :cheesy:

tićo

Pošto pecam samo na Dunavu uglavnom u panjevima, ponekad na kamenu (mada ne volim)  :no: pre sam koristio Stren 0,44 i nije mi bio dobar, kada se istegne često puca (neki ga hvale) sada sam prešao na Trabucco XP-line carp 0,45mm nosivosti 15kg.  :ok:

a koji to najlon 0.30mm nosi 10kg. :question: :shocked: takav jos ne postoji.pustite to sto pise na njima,to nema blage veze sa istinom.nego vi lepo vagicu u ruke,odvojite jedno 10m najlona,moze i vise,ili manje,na krajeve vezete velike vrtilice,obavezno provucete dvaput kroz vrtilicu i vezete cvor bez cvora,ili kako vec zovete.jedan kraj zakacite za nepomicni objekat,a drugi za kukicu od vage i rastezite.garantujem da nijedan 0.30 nece vuci 10kg.probajte pa recite. :wink:

nego da se vratim na temu.ja za sarana u krsu vise ne koristim najlon,nego strunu "power pro" 65lb.pre toga sam koristio neznam ni sam koje sve najlone,debljine 0.40,0.50mm i sve kida veliki saran.nekad odmah u startu,nekad posle navlacenja pukne.nervirao sam se i nervirao,menjao najlone.e tek kad sam stavio strunu kidanja vise nije bilo.dakle ne govorim o tankoj struni,nego o struni od 65lb,debljine kao najlon 0.40mm.mozemo d pricamo teorije,kako struna puca lakse od najlona,mozda na kamen,ali na grane sigurno ne,govorim o istoj debljini,npr struna 0.40mm i najlon 0.40mm.ribolovci cesto sa greskom porede debeo najlon i tanku strunu,kazu pa tu su negde iste nosivosti,ali kod struganja se ne radi o nosivosti,nego o debljini,a deblja struna ima vise niti nego tanka i zato se teze kida.
ovo govorim iz iskustva,nije teorija.stavite kvalitetnu strunu 0.40mm i javite kad vam saran preko panja pokida.za kamen je vec druga prica. smiley033

Citat: Goachild poslato 24 Januar 2011, 01:05:51
@Milan 11080

Meni je sve preko 0,35 nepotrebno  :takoje:

045-050 to je već za soma

Sa o,30-0,35 moze na cistim i relativno cistim terenima sa dobrim drilom na mašinici bilo koji saran da se izvuce.U panjevima je ta debljina smešna.Tu ne smeš da mu pustaš dril ako misliš da šaran izleti napolje.I nemojmo porediti šarana sa revira i račnu lisicu koji je neuporedivo jaca od svojih debelih rođaka revirđžija.Okej je i C&R ali treba prvo da se izvuce na suvo,da mu se izvadi udica,pa onda natrag u vodu,a ne da vucara otkinute udice sa sobom :rolleyes:.Ja znam tipa koji je na 0,25  i na telemec stap izvukao tolstolobika od 32kg,posle dva sata borbe,ali je teren bio čist. :no: :no:

Pecam i na reci sa 0,30mm ne treba mi jači to sam rekao.  :cool:
Zašto misliš da je to slab najlon  :question:

p.s.
Moj dobar drugar Bojan je na takmičarac izvukao tolstolobika preko 4 kg. na takmičenju i osvojio prvo mesto. Ima i foto prilog u novinama... To nije tema  :wink:

DUCA COBAN

Formax Carp Ultracast 0.45.. :ok: Najlon je dosta krut i zna da se uvrce,ali je jak strasno..
Saran,stuka,vinjak,som... bice corba kao grom... :)

maki

Citat: limovac74 poslato 23 Januar 2011, 12:32:51

Baš ovaj odgovor sam čekao.

Jel neko primetio da kada se okrene najlon, onaj što deo što bi trebao da bude svež, pri prilično slabom otporu- puca.

Pod prstima se oseća da je malko kovrdžav....

Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem...

Vrlinom i primerom na vodi!

djole kac

Maki,mislim da tu ima istine :takoje:.Naime ja sam na drugom kompletu štapova i masinica okrenuo najlon ajde sto je uvrnut nego se i dosta kidao u ruci.. :shocked:
I tata bi sine... :)

To je isto  zanimljiva tema .Da li okretati najlon ili ne. :eek: :eek:

rogorez

STREN Original blue clear 0.40 12.4 kg
Kupljen proletos u Formaxu,bez problema sve izdrzao,bilo je i problema prilikom kidanja kad zakacim za panjeve...Valjda ce na prolece da stigne nova kolicina ...
Probao sam i Awa-shima Carp Stalker 0.40 dvobojni.Pucao je na kontrama i u udarcu,dodjem kuci, odsecem koji metar, zavezem i teglim Nece da puca.Ajde budi pametan
Bolje od njega se pokazao Formax Carp Feeder 0.40.
One nosivosti za Awashimu,Formax i te slicne odnosno iste najlone nemaju veze sa istinom...