Udara li grom na vodi

Započeo sale55, 06 Jun 2011, 14:34:51

sale55

Znaci da ipak udara. :huh: Pametan sam ja kad hvatam zisku cim  :eek:da se priblizi grmljavina!!A jos posle ovih lepih slikica sto su kolege postavili necu vise cekati ni sekunde!!
Sve je dobro kad se dobro svrsi!!!

Pirke vuk s Tise

Ma neće grom na  smiley297 .........al ipak, pokupim štapove. :takoje: :takoje:

zankiki

neko je od vukova na nekoj drugoj temi izjavio da je video kad je grom pukao u onu metalnu bovu na sred dunava koja služi za brodove da se obeleži plovni put. Tako da sigurno može i u čamac, pogotovo ako si daleko od obale i nema drveća u okolini.

Jeidno sam siguran da mobilni ama baš nikako ne utiče na prizivanje gromova....

neko pije od sreće, neko pije od tuge, a ja pijem od juče...

Slaven

Vjerovatnost da te udari je jako mala, al ipak postoji. Neznam jel pametno ja kad pecam stacionarno odmaknem se od štapova pa ša bude, a ako imam griz i dril, a imo sam, onda me boli k..ac ako mi je suđeno umrijet na takav način onda  :bye: vukovi ode ja u vječna lovišta.

BORKO.hr

Već ranije me zanimala ova tema, pa sam svojevremeno malo istraživao....

Učestalost udara munje u plovila je jako mala, zbog ogromne mase VODE, koja zbog malenog el.otpora, dobre provodljivosti, ima neutralan potencijal napona. Velike razlike potencijala, uvjeti su za nastanak groma, na vodi se rjeđe stvaraju, a kada se i dogodi udar, ako je plovilo dobro glavanski povezano, (gromobranski zaštićeno), ne ostavlja tragove niti posljedice na el.instalacijama plovila, ili plovilo...

Ukratko, šanse za udar, ali i teže posljedice, su veće na obali, nego na vodi..
Tko pjeva, zlo ne misli !

Pirke vuk s Tise

Objašnje je  :ok: ima čak i elemenata smiley067  :wink:

milos92

Citataj sto mu sprzi stap... ali kosu kako mu sprzi...

sim mu je jedva preziveo krozkicmu mu je proso grom i bili su na sred vode  :help: :sad:

BORKO.hr

Miloše, upravo si potvrdio ono što napisah :

"..sin je preživio !"

Vjeruj, da se dogodilo na obali, čak i nekoliko desetina metara dalje od mjesta udara, ne vjerujem da bi mu sin izgledao drugačije od štapa...  :no:
Tko pjeva, zlo ne misli !

Pre nekih petnaest godina pecam klena na jednoj rečici ,grmi,seva al ja ne posustajem .Krenem prena jednom mestu gde je na obali bilo poveće drvo .Odjednom samo sinu ja padoh (od stra ) podignem glavu i vidim ono drvo gde sam se uputio rascepljeno i puši se.Da je samo minut kasnije udario grom svašta bi bilo  :no: :no:

milos92

secam se pre desetak godina otac i sib su isli sa pecanja u nadalju kod gvozdenog mosta, bilo je nevreme decko je imo stap od 5m razvucen i odjednom bam opali gom po stapu decaku kroz kicmu probusio ga neverovatno ali decak je preziveo i to samo zato sto nije imao cipele u tom trenutku je bio na zemlji  :takoje:

Slaven

Slika od prije par nedelja, bogami je hrast fasovo, inače to je jedno 100m od mjesta na Dravi gdje često lovimo, na sreću nisam bio tamo kad se to dogodilo.

Imre

Godina 1988-a .ja i drugar pecali na Tisi....
bili biciklovima i uhvati nas nevreme...
a meni se probušila guma,i tako ja na dolmi sav mokar guram bicikli,u papučama ..
:eek: Odjednom jaka svetlost , i drvo pored dolme puče ko grančica ...
ja se us.ao ko malo dete i  smiley142 sa dolme i teraj preko trske,
kad sam stigao sa druge strane trske ,tek onda sam primetio da sam izgubio jednu papuču u toj bežaniji ida su mi noge skroz krvave od trčanja preko trske vukući i bicikli ...
puj,puj, bilo pa se nikad ne ponovilo...
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

kris

Citat: sale55 poslato 06 Jun 2011, 14:34:51
Juce krenem sa kolegom da zabacim i samo sto smo stigli i usidrili se na mesto kad poce da se mrsti, seva i grmi na sve strane!! Elem nekada davno sam cuo negde da grom nikad neudara na vodi (sto donekle ima logike svi su brodovi metalni) ali treba skupiti hrabrosti i ostati na vodi!! Sta ja znam, metalni camac + stapovi pa mobilni. Nisam nesto hrabar da se kacim sa onim gore pa pobegosmo kuci. Sve u svemu kakva su vasa iskustva, sta ste vi culi i doziveli? Hajde iznesite svoja iskustva i olaksajte mi muku sta ciniti sledeci put a kakva je klima bice toga ohoho. Pozdrav smiley033

grom uvijek udara najvisu tocku da li je to kuca, drvo ili nesto sl,
a na vodi sto je najvisa tocka naravno covjek koji je u camcu sa stapom u ruci i nedaj boze da je grafitni isto tako bez dalje od dalekovoda

steva trd

ovaj od stapa dobio periku
Zenu I zdravlje neproveravajte ...ja vas posle necu tesiti smiley001 smiley003

Knez

lepo naš narod kaže ne izazivaj sudbinu.neko veče odem oko 20 h.na pecanje ,milina kao od 23,30 poče vevreme,vetar seva,puca,krenem ka marini užas,na svakih 50 metara penta udara u panjeve na vodi više stojim  nego što idem,Dunav se podigao,niti uz obali niti da idem.kakve su mu misli sve prolazile glavom šta raditi ipak odlučih ka marini,topole pored obale padaju u vodu,kad sevne vidim voda nosi svce i svašta nemaš gde pobeći.kad sam izašao na obalu rekao sam sebi ma koiji vuk ti si magarac i nikad više,svaka čast svakome.