Mjesec i njegov utjecaj na ribolov

Započeo Role, 06 Jul 2009, 22:20:01

Role

Imam prijedlog narode! Da malo pričamo o mjesecu i njegovom utjecaju na vodu i ribu pošto je opće poznato da mjesec i njegove mjene imaju ogroman utjecaj na vodu i živi svijet na zemlji pa tako i u ribolovu zna biti često presudan. Eto ako je tema prihvaćena ja vas prijatelji vukovi molim da malo razglabamo o tome i razmjenimo znanja i iskustva.

CURRENT MOON

26.10. u 01:43    02.11. u 20:15    09.11. u 16:57    16.11. u 20:15
24.11. u 22:40    02.12. u 08:32    09.12. u 01:14    16.12. u 13:03
24.12. u 18:37    31.12. u 20:14

Mjesečeve su mijene posljedica okretanja Mjeseca oko planeta Zemlje. Ovo kretanje se može pratiti svakim danom i pri tome se zamijetiti da Mjesec putuje od zapada ka istoku i to u približno istom pojasu kao i Sunce i svakim danom se pojavljuje i nestaje kasnije. Ovo kretanje Mjeseca mijenja i međusobni odnos položaja Sunca, Zemlje i Mjeseca.
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

Role

Čitam danas najnoviji broj ribiča  i riba i na zadnjoj stranici gledam prognozu za srpanj i mjesečeve mjene te nakon toga uzmem tri kalendara,naravno ribička,i usporedim. u 90 posto se slažu za prognozu. Uglavnom kad je mlađak pušiona u ribolovu a uštap kako tako. molim iskusnije kolega ribiče da objasne jel to istina i da otvore sljepcu oći. vjerujem da ima još ribića koji to ne razumiju
Rodio sam se da pecam, a potjerali su me da radim!

Imate na početnoj stranici foruma (portal) izveštaj o mesečevim menama.

voja

Dali sam ja nesto umislio ali vec godinama dva dana pred pun mesec uvek dobro prodjem,normalno ako ne luduje pritisak i naglo opadne voda  smiley001
zzzz.......daj meredov!!!

Panonski Mornar

Nisi umislio to je dokazanao da riba tad najbolje uzima hranu  :takoje: a zašto to treba pitat astrologe

Damir

i meni se događa da najviš ulova imam za punoga mjeseca azašto neznam :huh:
Dunav  Dunav  Dunav Dunav Dunav Dunav

Role

i samom mi je tako... zadnji put pred ovaj porast sam se namlatio ribe ko blesav za punog mjeseca,jest bila omanja al je išla ko luda, a nakon par dana isto mjesto,isti mamac,ista voda al ni pecanja

Panonski Mornar

Jednom prije par godina sam išao na ribnjake i to prave gdje uzgajaju i tove samo šarane nemožeš vode zagrabit kantom od ribe  :eek:  i cijeli dan ni pecanja ja nisam mogo vjerovat došo kuć prazne torbe ovi moji mi se smijali zamisli bit na ribnjaku i neupecat  :no: ko će mi sada to objasnit i onda se direktor ponovo smiluje nakon par dana i pusti nas opet a ono nemožeš sa dva štapa radit uhvatio sam preko sto kila za par sati naravno da nismo sve odnjeli samo desetak komada , zašto riba neće jesti neznam dali je itko pručavo i bavio se ovom nepoznanicom   :help:

srdjo_

Neki stari mi rece da kad je pun mesec, stuka jako slabo ide jer se preko noci najede, navodno lakse hvata kedere...Nisam nikad obracao paznju...
Bistro!!

Tommasi

Evo jednog zanimljivog linka na temu solunarnih perioda i njegov utjecaj na ribe...

Pan

Zanimljiv program a besplatan.
Jedino ograničenje je u nekoliko dana prognoze unaprijed besplatno, a za duži period plaćanje :rolleyes:
Pa tko voli računice :shocked:
U panjevima

maverick

Danas sam malo razgovarao sa kolegama o ovoj temi pa vidim da je dosta zapostavljena kod ribolovaca...neka ostane zasebna pa cu i kopirati jedan tekst sa dm ribolova...pa se nadam da ce netko iznijeti i rezultate ako bude racunao

Pronašao sam dosta tekstova na internetu o solunarnoj teoriji koji su uglavnom na engleskom jeziku kao i solunarnih tablica koje su rađene za neko određene područje ali imaju veće ili manje odstupanje od lokacije na kojoj se nalazimo. Za početak pogledajte nekoliko zanimljivih poveznica o solunarnoj teoriji, a u daljnjem tekstu ponudit ću prevedeni sažetak i pokazati alat kojim možemo sami izračunati dobre periode i to točno za lokaciju na kojoj se nalazimo.

Solunarna teorija kaže da na prehrambene aktivnosti kod riba i životinja utječe položaj mjeseca i sunca i da postoje periodi dana i noći kada ribe i ostale životinje izlaze iz svojih skrovišta kako bi se hranile i kada mi ribolovci i lovci imamo veće šanse za ulov.

Tradicionalno se smatra jutro i večer dobrim terminima za lov ali većina nas ne razmišlja o položaju mjeseca u trenutku lova, možda iz razloga jer se njegov izlazak i zalazak može dogoditi u bilo koje doba dana ili noći, a niti je uvijek vidljiv. Mjesecu treba približno 29 dana i 13h za uzastupno ponavljanje faza, a za rotaciju oko zemlje prosječno 24h i 53min. Sunce uvijek osvjetljava polovicu mjeseca okrenutu prema njemu , a kad se nađu na suprotnim stranama u odnosu na zemlju imamo "pun mjesec" za razliku od "novog mjeseca" kada je mjesec između zemlje i sunca. Upravo u ove dvije situacije imamo pojačanu solunarnu aktivnost za razliku od drugih mjesečevih mijena kada je ona nešto manje izražena.

Prema solunarnoj teoriji postoje 4 perioda u tijeku jednog dana u kojima možemo očekivati ulov. Dva glavna perioda aktivnosti riba su kada je mjesec točno iznad nas i kada je točno ispod nas, a dva sporedna perioda aktivnosti su u vrijeme izlaska i zalaska mjeseca. U glavnim periodima aktivnost možemo očekivati i do 2h i 30min , a u sporednim periodima i do 1h i 30min. Za ostatak vremena smatra se da ribe i ostale životinje miruju.

Ukratko, najbolje je u lov ići za vrijeme "novog" i "punog" mjeseca i to u terminima kada je mjesec točno iznad nas, točno ispod nas ili kad izlazi ili zalazi. Ako se ovo navedeno dogodi u vrijeme izlaska ili zalaska sunca tada imamo idealnu kombinaciju. Dakle, jutro i večer jesu najbolji termini ali samo kada to i položaj mjeseca dozvoljava. Za ostale dane je bolje korigirati vrijeme izlaska na vodu.

Postoje dani kada se možemo osloniti na ovu teoriju ali postoje i dani kada očekivana reakcija riba izostane. Lokalni vremenski uvjeti također utječu na efikasnost teorije. Naglo zahlađenje može dovesti i do višednevne neaktivnosti ribe. Promjene tlaka kao i njegov pad također dovode do neaktivnosti. Teorija najbolje "drži vodu" u danima kad imamo stabilnu i odgovarajuću temperaturu vode, stabilan tlak ili malo rastući. Sam trenutak promjene vremena (npr. početak nevremena) se generalno smatra dobrim ako se događa u trenutku kada je mjesec točno iznad nas, točno ispod nas ili kad izlazi ili zalazi.

Za izračun izlaska i zalaska sunaca i mjeseca za određeni dan postoji alat na adresi :

a moze netko okaciti i druge stranice za izracunavanje

rajko tehnium

Jedan časopis o ribolovu koji izlazi u Srbiji u svakom svom broju daje solunarnu prognozu za narednih 15 dana tj. do izlaska sledećeg broja.Ja sam odprilike 5 godina po njoj pratio rezultate
mog pecanja.I do kakvog sam rezultata došao?Pa da su mnogo bolji rezultati kada su po solunarnoj
prognozi tog dana prognozirani loši ili veoma loši rezultati.Isto važi i za suprotno,tj kada su prognozirani odlični ili veoma dobri rezultati u pecanju ja sam imao uglavnom loše rezultate.Šta se iz toga može zaključiti?Recimo npr.to da na uspešnost pecanja daleko veći uticaj imaju neki drugi faktori(npr.bistrina ili zamućenost vode,trenutni vazdušni pritisak,temperatura vode,brzina,smer i jačina vetra,oblačnost i to kako dnevna tako i noćna,....)koji u svom ukupnom
zbiru anuliraju odn.poništavaju snagu mesečeve mene.Na kraju ću još to reći da se ta posmatranja-analiziranja odnose za kanal DTD na kome se inače 95% obavljaju moja pecanja.

Keltan

Mjesec ima veliki uticaj na ceo zivi svet na zemlji.Ali kao sto si napisao ,za ribolov uticaj meseca ne mozemo gledati kao posebna stavka,ipak je povezan sa ostalim faktorima kojih ima previse da bi ih tako lako svako povezao sta je tada i tada bilo ili nije i zasto je bilo.
Mozda kroz neka licna iskustva vise saznamo.Evo jedan moj primer.Pocetak leta,noc,promenljivo oblacno vreme,pun mjesec.Rjeka,mamac gliste na dubinka.mesec vidljiv udaraju mrene,sakrije se iza oblaka,udara somic i tako do zore.kad se providelo samo sam mrene imao na stapu.. :huh: