Vaša prva mašinica

Započeo dushann, 27 Septembar 2009, 22:33:11

To je bila i moja prva mašina.,zajedno sa legendarnim quickom 330N..E sad koju sam prvu uzeo u ruke toga se baš i ne sećam.. :smiley:

Milos_BaP

GogiIsa

obradovicsrdjan

Sheakspare, mali, lici na ovo

Sent from my moto e(6) plus using Tapatalk

Zeleni Rajobi sa golom žicom preklopnika bez vođice. Ona bila savijena tako da je bila i vođica. Za divno čudo, ne sećam se da ju je najlon presek'o. Doduše, bila mi je na štapu da bi moćnije izgledalo, a pecao sam na kanalu, na plovak, ali k'o  direktašem. Stajala je na 2delnom bambusu sa fabrički namotanim žičanim provodnicima i halterom koji sam iskuko od babe da mi kupi u Srni kad je prodala sir, k'ompir i lukac na pijaci. Ekipa u Noćaju mi je zavidela, a ja nisam znao ni kako se zabacuje mašinicom. Otvorim povratnu kočnicu, izvučem najlon u dužini štapa - oko 3,5m od namotanih 6-7 koji se kupov'o na metar. Leska od 0,35 otprilike. Kad bih upecao najviše, govorili su mi - lako je tebi kad imaš blinkericu. Eeeejj srećnog li detinjstva na selu u 70ima prošlog veka  :lol: Prva varaličarska je Virov sporteks, tzv "lagerašica", u stvari Silstar EX 30 koju je Vir iz Varaždina sklapao za naše tržište. Ful metal sa ručicom koja se uvrće eeeeejjjj

Sad videh da sam pre vazda godina na prethodnoj stranici već napisao da je Zelenko bez vođice moja prva mašinica, ali bez opisa "tehnike. Pa stara škljocara Mičel 300. Da, Mičel je bio prva ozbiljna, a Vir prva isključivo varaličarska.

DDj

Pronasao sam slike na netu. Moja prva masinica.

Sada daleke 1976, kao ucenik osmog razreda kupio sam Shakespeare 2006 GG i par fiberglas teleskopa. Do tada sam pecao na bambus. Moj nerazdvojni pecaroski drugar iz tog vremena, decak iz komsiluka istog godista, kupio je u isto vreme Shakespeare 2005, onu braon boje.

Izvukla je tada mnogo krupnih klenova sa Garaskog jezera i reke Kacer. U to vreme te vode su bile prebogate klenom.

Vec za godinu dve kupio sam od skromne ustedjevine i vec tada samostalno zaradjenih para, u to vreme odlicni Shakespeare 2200, neki Damov Kwik, Germine i Silstarove masine za dubinku...vode su tada bile prebogate ribom, neuporedivo sa ovim sada vremenom.

Germina

DDj

Da, interesantno podudaranje...drago mi je prisecati se tog vremena.

A jezero Garasi je bilo raj na zemlji. Napunjeno je tamo, mislim 1974-te. Klen je usao iz nekoliko potoka koji se ulivaju u jezero i jako brzo se silno namnozio. Bilo je i puno hrane pa je i rastao jako brzo. Krajem sedamdesetih i pocetkom osamdesetih jezerom su kruzila velika jata klenova, bilo je velikih komada. U vodi je ostalo neposecenih stabala, ograda od pletenog pruca kojim su seljaci ogradjivali njive, oborenih stabala iz sume koja okruzuje jezero...jezero je imalo cistu, bistru vodu, naravno da jos uvek nije bilo ni malo zamuljeno.

Onda je na samom pocetku osamdesetih obilno poribljeno saranom. Svake godine se ubacivalo bar 5-6-7 tona ribe, nekada i u dva navrata. A ribolovaca malo...Sa saranom je onda dosla i babuska, pa amur, za njima i stuka. Vec u drugoj polovini osamdesetih hvatana je jako krupna stuka. Moja ekipa je hvatala komade do 7-8 kg tezine. Kasnije su drugi hvatali i vece.

Ribolov sarana je bio odlican. Bilo je nazamislivo prenociti osamdesetih a ne uhvatiti par komada. Meni je bilo dovoljno otici popodne i do 10 uvece bar je jedan tu, cesto i par komada. Jesenji dani su donosili lagane ulove lepe stuke. Klenova je bilo jos uvek u izobilju, mada je sa pojavom stuke i bandara njivov broj konstatno opadao. U pocetku je bilo i veoma krupnog bandara, licno sam video u drugoj polovini osamdesetih upecane komade oko 2 kg. Ja sam dobijao komade do 800-900 grama. Licno sam hvatao klenove do 2 kg tezine. Moja ekipa je dobijala sarane do 15 kg tezine, mada najcesce od 2-5 kg.

Pocetkom devedesetih napustio sam zemlju. A sada jezero nije ni senka svoje nekadasnje velicine i lepote. I riblji fond je sada drugaciji i po obimu i po vrstama. Uvek mi je sada tuzno videti ga u sadasnjem stanju. Tokom leta cesto idem na jezero, mnogo volim plivanje.

I mnoga druga okolna jezera su imala tada odlican ribolov. Dobre ulove i soma, stuke, babuske, bele ribe...Vec pomenuta reka Kacer je imala velike i duboke virove nastale kopanjem peska i bogatu populaciju krupnog klena, potocne mrene, krkuse, pliske. U donjem toku i lepog skobalja koji je ulazio iz Kolubare. Nisu to bile velike operacije iskopavanja, vec su pojedina seoska domacinstva vadila pecak manje vise za sopstvene potrebe a virovi su ostajali. Ne retko se dobijao klen oko 1kg tezine.

Mnogo toga je u medjuvremenu unisteno. Na zalost sirom Srbije.

obradovicsrdjan

Citat: Germina poslato 29 April 2023, 14:40:28Zanimljivo kolega...te 1976. god. su i meni kupili Shakespeare 2006 GG i Germina teleskop a do tada sam pecao na bambus. Pokojni otac mi je iz Aranđelovca a po njegovoj priči jezero Garaši je bilo prebogato ribom, posebno klenom.  smiley033
To je ta!!!! Znaci identicna samo nisam znao za model, na Germini maloj dvodelnoj crvenoj od 180cm, mekoj kao dusa. Retro ultra lite:) pecao sam babusku na plovak.Samo sto sam ja ovo dobio od ćaleta devedesetih. A isto sam pre toga pecao na bambus i lesku.

Sent from my moto e(6) plus using Tapatalk

Bobiska

DDJ ti si odmah krenuo sa ozbiljnim priborom, moja prva masinica je Shakespeare 2002. Posle par godina dobio sam od oca model 2003 i tada sam mislio da sam spreman za naj ozbiljniji ribilov koji se moze zamisliti  :lol:  :lol: . Bas tu masinicu mi je unistio jedan veliki bandar posle par godina. Prvo bio sam ocajan zbog gubitka masinise a drugo bio sam porazen (trenutno ne znam koji izraz da upotrebim) losim kvalitetob masine od koje sam tako puno ocekivao.

DDj

Imao sam tada i nju, Shakespeare 2002 GG, onu crnu sa zicanim preklopnikom koji je bio i vodic strune, bez valjcica. Cini mi se da je brzo stradala opruga preklopnika ali je odradjivala posao.

Vidi, voleo sam da radim. Vec kao ucenik prvog razreda srednje skole radio sam sa geometrima kao figurant, brao voce, radio i druge poslove, cak sam i statirao u par filmova koji su se snimali u gradu:). Sam sam sebi kupovao pribor. Nisam morao, moja porodica je bila dobro situirana, niko me nije terao da radim. Bio sam solidno opremljen vec kao srednjoskolac.

Golo ludo obučeno mudro.

( I ja sam imao za prvu jedan od takvih Šekspir šklopocija ).

strcky

moja prva masinica koju sam kupio, odnosno celi komplet za plovkarenje i uopste, je bila Silstar ET 20 uparena sa Silstar ET 3100-301 stapom. Kupljena je u drugoj polovini 80-ih godina i dan danas je moji klinci koriste. Nije u sjajnom stanju ali nije ni cudno s obzirom da ima toliko godina...

tamiški vuk

Zeleni Ryobi,1975 godine.Bio sam ponosni klinac sa belom germinom i mašinicom.Vremenom je najlon isekao prekopnu žicu.Druga mašinica,nešto kasnije ,isto ryobi sa valjkom.Lepa zujalica.

Fortis

Silstar neka ne mogu se setiti davno bese tamo negde 1993. Bio sam klinac pa su mi kupili prvi stap i masinicu silstar. Nisam se proslavio sa njom jer kada imas tada 7,8 godina vise sam se igrao pa sam onako iz sve snage hteo da yabacim na sred Dunava... Rezultat toga je bio neki panj yakacilo se i pokida mi sve, i mehanizam se zeznuo i tu je ona zavrsila pricu. Verovatno je bila neka decija i slaba.