Mašinica za XHeavy feeder ribolov

Započeo dragan2006, 22 Novembar 2017, 16:51:04

Jesu dobre, znam ih u sitna crevca.
:tongue: :tongue: :tongue:

Sindoče,
Opiši malo za šta koristiš 4.2 štap,  kakvi tereni, koje terete bacaš, na koju daljinu, koje ribe juriš njim, pa će se kolege već javiti

sindok

Oprosti sto kasnim ali prvo sam morao da procitam od pocetka. Pa sad koliko vidim radi se o masinama dosta skupim. O ovoj Daiwa Basia ni u kom slucaju. TDR i nekako ali neznam dali je to masina za tezine 150g. A shimano Ultegra sa prenosom 5.3:1 u jakom toku vuci tu hranilicu pola dana neznam, nisam je probao, mozda gresim. Puno para za probu. Ja pecam od 5m pa do 12m dubine (racunajuci od obale pa na dalje), zavisi od vodostaja, ali se brzina vode ne menja. Pecam do nekih 30m  i to je previse jer nekad pogura sistem i od 150g. Koristeci mono 0,22 (klasika) pecam belu ribu, mrene, sarancice itd.
Ovaj stap 4,2 koristim na takvim teskim hranilicama a i zbog izdizanja sistema sto vise iznad vode naravno da ima sto manje otpora vode i naj vise zbog necega sto svi mi zelimo na stapu da imamo a to je saran 10+ kg, mislim na onog divljeg sarana  :smiley: normalno posle toga dolazi sve malo podebljano. Hranilice sve teze, mono malo deblji, masina sve jaca, e to je ono sta meni treba, ali sta? Teren ima puno granja, skoljki, puzeva i to narocito na stepenicama ili odsecima kako ih nazvati koji otezavaju ribolov i tanke predveze jednostavno odseku.
Mrene sam dobijao i do 4 kg a one vece na tanke predveze zaboravi, mozda ulogu igraju te kocnice,ko zna. Nisam takmicar pa i neznam finu materiju.
To znaci da se radi o stvarno extremnim situacijama, meni su male hranilice 100 i 120g. Nadam se da nisam preterao i kako vi kazete off topic.
Pitanje je jednostavno koju masinu? Ma moze sve samo da valja. Hvala

Po meni je dobar dril ekstremno bitna stvar...
Npr., krupna plotica zahteva cesto predvez od metar do metar i po,na nekim mojim terenima, nece da uzme deblji od 0.12mm i vecu udicu od 16 (npr. 2210b)...
Tu precizan dril donosi ili gubi ribu.
Kontradiktorno je da velike masine nisu namenjene za to, a opet treba snaga zbog velikih hranilica. Tu samo poneka propadne kroz resetku...
Ja imam soluciju za to poslusacu Pex-a, Soccoro.SW 5000.
Uz odredjene prepravke (meni nisu problem) tipa knob i klip...

Ultegra 5500 Ci4+ XTC ce bez problema vuci 150+gr.
Probao licno.

Ako je to ona kao Mihina, slazem se i ja...Zver!

SundjerPecanje

Preko 100gr plus hrana nisam probao ali ovih 100 vuče bez napora...
Negde po ceni od 200 evra sa shimanom je i ovaj novi Daiwa 19 Cast'izm 25QD koji bi to mislim  mogao da odradjuje dobro duže vreme kao i skuplji distance tdr... ali te masinice su neproverene pa i nisu preporuka ako želiš nešto bez rizika...
Imao sam dve TD neko vreme i do tih nekih 100gr su skroz dobre a za preko ne znam kao ni trajnost istih pri velikom teretu.

Ima i jeftinijih rešenja sigurno ali tu obično ide i veća tezina...
Uzeo sam drugaru sarandziji dve OKUME INCEPTION INC-6000 one imaju korektnu tezinu i isti prenos kao shimano ali i to je mačka u dzaku doduše od 50 evra,
da peca bar par meseci sa njima pa da kažem da može...
on stare pen slammere koristi dosta dugo na feederu (neki gaborovi teškaši) i zadovoljan je a peca čovek na divljim vodama sa njima .

Pogledaj i Ultegru XTD 5500 . Ja je koristim na Altimi 4.20 75- 200 gr. Prenos 5.3:1 , 490 gr težina , lepo slaže i tanku strunu, vuče i 200gr bez problema , rezervna špulna , distanceri za špulne. Može se naći od 120-140 evra. Ja zadovoljan  :ok:

Sindoče druže, pecamo na sličnim terenima, samo što ja koristim 3.9 štapove. Iako bi 4.2 i kod mene imao prednosti odredjene ipak sam ostao na 3.9.  Najviše zbog težine, što stvarne što i subjektivne koja je na 4.2  izraženija nego na 3.9 ako se posmatraju iste.  7. će sad godina kako koristim Spro pelet feeder 3.9, a 4. kako imam Sprtexa Exclusive 3.9 heavy.

Prve 2 godine (2014) sam na Sprou koristio Okumu Max 4 Distance, šaransku mašinicu sa velikom špulnom.  Išao sam na to da mi treba velika i jaka mašina. I jeste to bila, ali pošto sam ja tim kompletom bukvalno pecao u svim rečnim situacijama i sve vrste riba brzo sam shvatio njene nedostatke. Ajde što je bila teška (560g + štap 400g = skoro kilo ukupno) kad radi riba to se nekako i zaboravi a i bio sam početnik, nego što je imala katastrofalan dril pa sam gubio ribe na predvezima 0.20.   Okrenuo sam se onda varaličarskim mašinama, a pošto sam 2 već imao kod sebe probao sam onda na Sproa Okumu Epix 50.  Bila je lakša, uskladjenija sa štapom, ali isto loš dril i bila je mnogo spora pa mi se činilo da sistem motam mnogo duže nego sa prvobitnom šaranskom. Nekako melje kad mota teske sisteme ali mota. Tu mašinicu i dalje koristim za dubinska i feeder pecanja, ali kada se ne baca često i samo sa debljim monofilima.

Tražeći nešto bolje, a to je bilo da je ispod pola kg, da ima dobar dril i rezervnu špulnu gledao sam svašta i na kraju, nekako i slučajno, uzmem Preston PCR 6000 jer sam prvobitno hteo da uzmem u veličini 5000 za drugi štap.  Pecao sam sa njom 2016. celu sezonu hranilice od 120 do 170g, a par puta je bilo i od 200g, a od 2017. sam je prebacio na Sportexa i vecinom pecao hranilicom od 150g te godine.  Na kraju te sezone joj se mast pretvorila u neku smolu čvrstu i majstor je očistio i podmazao i rekao mi da je odlična unutra.  2018. i 2019. je imala manje pecanja jer sam malo prešao na plovak, a 2019. i drastično smanjio izlaske, ali kada god je bilo potrebno jako pecanje, nju sam koristio, imala je još sigurno 15 ozbiljnih pecanja u te 2 godine hranilicama 120 i 150g. Veoma često pecano na većim daljinama i riba silom, mašinicom i štapom prevlačena preko odseka.  Prazna hranilica iz vode uvek punim gasom, bez obzira sa koje daljine i koje težine.

Želeći još lakši komplet, za Sportexa sam uzeo prošle godine certate 4000HD ali je nisam još pošteno izgustirao. Vuče 140g, lep dril ali je rano za komentare.  Preston sam vratio na pelet feedera i to mi je komplet za najzahtevnija rečna pecanja, od 150g hranilice pa na gore.  Pre Certatea sam imao Shimano Socoro, odličnu mašinicu ali na koju nisam mogao da se naviknem zbog knoba koji je čini mi se celu mašinu ljuljao. Ona nije imala rezervnu špulnu i klip je morao da se uradi jer ga fabrički nije imala, ali je imala snagu i dril. Nju sam na kraju prodao i kupio barbel štap 2.75 libri

To ti je moj istorijat sa mašinama za teške ribolove. U suštini, koliko ja vidim, posao ti završava ili jaka varaličarska mašina ili neka ,,big pit" kako se već kaže, šaranska. Jedina prednost šaranske u odnosu na varaličarsku je po meni ako baš gadjaš neke daljine. A s obzirom da ti ne bacaš daleko, varaličarska bi ti možda bolje legla i možda bi tu jeftinije prošao, a bila bi možda i lakša a sigurno konfornija od šaranske.  A ako bi koristio deblje monofile za predveze od 0.22 možda te ni dril ne bi toliko zanimao da bude baš puno precizan. Pogotovu ako ne pecas u situacijama ili ribe koje traže pipav pristup.  Varličarske mašine za more i teško varaličarenje sigurno imaju snage, ostaju sitnice oko toga imaju li klip na špulni i kakav knob imaju, i verovatno nemaju rezervnu špulnu.

A ako možeš da nadješ Prestona PCR 6000 njega mogu da preporučim jer je kod mene prošao sito i rešeto. Neke kolege će reći da ima jačih mašina. Možda, ali Preston je dovoljno jak za 150g kaveznu hranilicu ( i to obmotano izolir trakom), a dokazano izdržljiv, sa dobrim drilom, nije spor, sa dve alu špulne koje se menjaju na dugme, sa okruglim alu klipom. Jedina mana, ako se to može tako reći jeste da ne slaže kao shimano. Sa svojom težinom nešto malo manje od pola kg i veličinom mislim da bi odlično seo na tvoj Exclusive 4.20. Na mom 3.9 je bio prevelik (ili sam to ja umislio želeći što lakši komplet).
S druge strane ako hoćeš da gadjaš što dalje onda gledaj neku od tih šaranskih Shimana ili Daiwa, reći će ti kolege koje već tačno.

sindok

Kod nas ovde je tesko tog prestona naci ali nije nemoguce da se naruci, mozda u dogledno vreme. A za sad naj prihvatljivija mi je ova Ultegra xtd i pristojne je cene. Tezina barem meni nije nikad bila problem, izmedju ostalog necu varalicarit tim priborom. U medju vremenu sam proveravao jedan stap diamond na 4,2 e sad je samo pitanje kakva ce cena da bude. I verujem da cu kupiti tu masinu. Uglavnom hvala svima na brzom odgovoru  :bye:

Spojene poruke: 29 Januar 2020, 11:53:53

Jeste da je poruka za porukom ali, stigla je:

Iznenadila me je. E sad videcemo na vodi. Uglavnom hvala na savetu jos jednom.

Evo jedne zanimljive masinke koja po karakteristikama odgovara vecini zahteva
Trabucco CASTFORCE FEEDER XLD 5500
velicina 5500
tezina 435g
uvlaci 92cm
ima rez. spulnu
cena cca 80e

Ozbiljno razmisljam da za heavy feeder (za hranilice 100, 120, 130gr) pazarim Shimano Stradic 5000 FI...
Velicina je kao Twin Power 5000 FA ili Sustain 5000 FI, znam je u sitna crevca unutra, pogonski je 34mm, prenos je 5.7 ali se pokazala kao i pomenute 2 odlicno za varalicarenje mladice i soma, spulna je 53mm u precnik, namotava 95cm najlona/strune, teska je 400gr, ima odlicnu zicu preklopnika, onu one peace bail...
Kao i na 2 pomenute stopa sa telom je alu, poklopac i rotor su kompozitni. Unutra je sve metal, pomocni zupcanik koji je na osovini worma je mesingani i masivan je.
Skoro sam servisirao drugarov Sustain 5000 FI, identicni su...

Koristice mi ekstra i za varalicarenje soma i mladice pa bih mogao jednim potezom da ubijem 2 muve...

SlavkoR

Extra masina Vlado, neces se prevariti sigurno. Ja se razmisljam da pojacam svoj arsenal sa nekim TP FA ili Certate 04. Te masine sa normalnim odrzavanjem mogu da traju beskrajno.

A uzeh sebi i Lurekiller Saltist 3000 isto skroz pristojna masina samo mozda nije kocnica toliko precizna za tanje najlone. Kad joj namastim diskove msm da ce biti dosta bolja prica. Verujem da bi u velicini 5000 bila super za tezi feeder

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk

Samo sto je brza da ne vrti brzo mnogo...
Dobri su ti stradici.Meni se vise svidjaju od ovih novih.

Miso ,
sada gledam tu masinu
Pa deluje fino , valjalo bi probati

Porucujem ,
videcemo sta ce na terenu da kaze