Mašine za šarana

Započeo damjan, 27 Februar 2010, 17:41:17

pdavor

Imao sam priliku da pecam sa ovom masinom na jednom nasem okupljanju u Backom Jarku.
Vlasnik iste imao je "blagih" poteskoca sa konstatnim mrsenjem na masini ali to nije zbog nje same
i kineske plastike nego zbog jakog sunca i vocnih destilata.
zna sama da spakuje fider stap. Ne bas spakuje propisno, ali uradi to.
Tako da sam morao priteci u pomoc, jer je masina izuzetno jaka.

Za tu istu masinu je dobio covek i trofej, koliko me secanje sluzi.

Poooozdrav drugariii  :tongue:

:lol:

pex

Ama tvoje su Magnezijumke, tu nema zime.
Poenta je bila da je Crosscast isti ko i Basia i da se za isto koristi i da nema neke razlike.
E pa ima i uvek ce biti.
Naravno ne kao u ceni, a to je 500 puta receno.
Nije 7 puta skuplja i 7 puta bolja.
Bolja 10% i skuplja 2 puta i tako , kao i automobili.
Sto rece DDJ, kada se stremi necem specializovanom i jako znacajnom cene idu u nebo.
Saranski ribolov na 70m mogu da obave vecina makina ali na 150 ili ne daj boye vise metara samo nekolicina.
Mene Mika Alas upropasti nacisto. Sve bilo gotovo i kupljeno ali feeder na 130m mi izbi bruku para iz dzepa.
Tu su sad i Aerotechniumi XTD sa posebnom spulnom teski svih 455 grama sa namotanim najlonima i stapovi preradjeni i skupo placeni i tako.
Ali ako zelis extremume to se i placa.
I na kraju Crosscast i Basia nisu ni blizu ali ni blizu isto.

pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Citat: Drill Junkie poslato 06 Septembar 2023, 11:02:29Kasnije smo prilikom pakovanja utvrdili da jednim jacim okretanjem rucice na ovoj masini ona
zna sama da spakuje fider stap. Ne bas spakuje propisno, ali uradi to.

Poooozdrav drugariii  :tongue:

:lol:

Brateee... ako sama spakuje štap posle pecanja ...ono, kad si već umoran, dekoncentrisan ... to ondak vredi te novce!!!  :cheesy:
Šalu na stranu, ne poredi se basia i crosscast, isto kao što se ne poredi ultegra i aerotechnium ... razlika je , jednostavno, u klasama. :cool:

Citat: pdavor poslato 06 Septembar 2023, 10:39:43svi na broju ... sad razmišljam da li sam kupio vrndelje ... japanski bofl  smiley033  jeftina plastika ...stručnjaci me ubediše ...  :tongue:  neće san na oči .. :lol: kad je čovek zadovoljan to nema cenu.. a ja jesam sa japanskim vrndeljamaa  :bye:

Sarkastično sam rekao da nema cene, ne bi znao koja je skuplja između Crosscasta i Basie, ali moram prvo da se izvinim uvređenim vlasnicim Daiwa Tournament Basie, made in Japan, to moram da naglasim, jer to je jako bitno prilikom ribolova. Niti je ovde neko stručnjak, niti bilo ko koga ovde u nešto ubeđuje. U pitanju je rasprava i razmena mišljena. I ja bi bio zadovoljan sa tom Basiom, ali da košta recimo 300-350 evra, što joj je po meni neka realna cena, ni dinar više. Ne dam da me levate .
Velika većina ribolovaca koja koristi mašine do 150-200 evra se ne uključuje u raspravu i verovatno komentarišu koji su ovo ludaci.. :lol:   Tu naravno prvo mislim na sebe. Kao što reče kolega DDJ koja je poenta te mašine od 700 evra na rekama i divljim vodama .Da mi stoji u držaču ili rod podu i da joj se divim . OK , nekom je i to zadovoljstvo. I ja sam tako nekada razmišljao. Mašinica služi da namota, pokupi strunu, ili najlon. To svaka odrađuje. One najjeftinije su loše, da ne kažem krš, a one najskuplje su precenjene i to debelo.
Znači zlatna sredina je prava mera. Meni sada to odrađuju Ryobi Ecusime od 6500 din, pardon 5500 su bile na popustu.  :lol:
Ne kažem naravno da ne treba imati vrhunski pribor i uživati u njemu, ali to malo više treba platiti mnogo više. Ko je spreman i ima, nemam ništa protiv, taman posla.  smiley033

Dragan Nešković

Колега pdavor(е), пошто си цитирао мој пост, ред је да ти одговорим.
Види друже, није ми баш јасно зашто си после мог цитата, у своје питање упућено мени, убацио неке описе, а које ја нисам нигде поменуо. Нисам ја поредио Tournament Basi(u)a, ни са једном другом машиницом, а камо ли са crosscast, такође, нигде ја не рекох да је Tournament Basia, vrndelj. Биће да си нешто помешао у читању, и накнадном писању. Но нема везе, да ти одговорим на оно што има везе са мојим писањем. Као што сам рекао, мени лично ова Tournament Basia, не оставља утисак да је то ултимативна машиница за шарански риболов, а она би по мени то требала бити без дилеме за овај новац.

Дакле, ја немам примедби на њену цену, и сам волим врхунски прибор на који сам пецао добар део живота.
Питања и дилеме које ја имам када је ова машиница у питању, тичу се искључиво шаранског пецања, а када је то пецање у питању, ова Tournament Basia, по мени, није донела ништа епохално ново у односу на машинице које припадају том истом рангу код Даиве, да би оправдала толику разлику у цени у однос на њих. Конкретно, све што ради ова Tournament Basia, радиће у 90-95% случајева и Даивине шаранске машинице Basia 45 SCW QD, 17 BASIA 45SLD QD, па чак и TOURNAMENT ISO 5000LD QDA BE, а за прилично мање новца.

Да не буде забуне, Tournament Basia, је и по мени одлична шаранска машиница, без икакве дилеме. Треба да прође мало времена да она оправда своју цену, и да се потврди у раду. Но свако од нас има своје мишљење и свој поглед на ове теме, и тако и треба да буде.

Поздрав, и бистро  smiley033

06 Septembar 2023, 18:51:53
Citat: Dva vuka poslato 05 Septembar 2023, 21:04:59:smiley:  Na ovoj, ja bih promenio knob ...recimo.  :cheesy:

А ел то значи да би оставио ову тањушну ручицу?  :lol:  :thumbup:

06 Septembar 2023, 19:08:41
Citat: Grof1204 poslato 05 Septembar 2023, 21:18:04Ja sam je samo na kratko probao na fider stapu i imao sam potpuno drugaciji osecaj od tebe kolega.😁 I bas mi je problem sto toliko kosta, jer mi trebaju dve, a mozda i tri.😇

Ја сам је гледао као справу за шаранске параболике, и према томе сам одредио своје мишљење.
Али поштено да ти кажем, јасно ми је о чему причаш, када је фидер штап у питању. То би била опасна комбинација, уз штап који би могао да носи ту госпођу. Е сад, ко воли нек изволи. Што би рекао један мој сапатник пецарошки, па хебем ти овај прибор, то ти је ко љута паприка, плачем бре, ал једем и даље, шта ћу кад волим!  :lol:  :smiley:  :thumbup:
Дозволе за рекреативни риболов у Србији нису скупе, оне су бесмислене.

Sokan

Evo ja posedujem SHIMANO SUPER ULTEGRE XSA 10000. Stara serija ultegre neunistiva i smem slobodno da kazem da je za moje potrebe i previse. Drugar ima okumu 8k i peca bez problema. Zakljucak je da vam ne treba basia za rekreativna pecanja osim ako bas neko voli skup pribor. Za slobodna pecanja i crosscast i speedcast su puna kapa. Pribor traje kada se cuva i odrzava, a ne koliko veliku ribu drilate. Ja trenutno imam fox horizon 13ft 3.5lb uparen sa super ultegrom i nekad imam osecaj da je blagi overkill za nase vode i potrebe. Tek na Čepelu je pribor upregnut u nekom normalnom opsegu. ZNAČI ZA PECANJE ŠARANA PO JEZERIMA I DIVLJINI U SRBIJI APSOLUTNO SA JEFTINIJIM PRIBOROM IDITE I NE BRINITE. Malo kvalitetnini indikatori svakako dolaze u obzir.

pex

Pa opet mašimo malo, pusti treba ili ne treba, nego je receno da nema razlike.
Ima je itekako i rekao sam za sta se koristi Basia i sta se od nje zahteva a ona to i ispunjava.
Nema rekreativno, profi, ovo - ono.
Treba ultra dalek izbacaj i aktivno pecanje sa njom.
Tu se vidi, i tu se pravi razlika i za to se koristi Basia. Moze i za ostalo ali tu mogu i druge makine.
Za ultra daleko sam koristio Power Aero koji je to mogao i bio je bolji od Ultegri Ci4+ a narocito od Ultegre XTD.
Sad sam kupio Aerotechniume MgS XTD i one su jos bolje za jako daleko i bolje su od Power Aero.
Imao sam i Aerotechnium XT stari koji je bio tata za sve ali nesto tezi i sporiji.
Imam i Aerotechniuma XSA koji je lagan i jak kao konj, peca ultra daleko i pecao mladicu po Mongoliji 4 sezone. Ne miče.
Za Dunav i panjeve imam bolje masine za tu namenu Big Blue Baitrunnere velicinu M i XL.
Tako da sve ima svoju namenu i ne porede se klase, jer nema tu poredjenja i smesno je.
Nekad se dogodi da nesto udje u visu klasu a cenom ostane u nizoj ali veoma, veoma retko.

Pozdrav!

Naravno da ima razlike, ali u ceni. Šalim se  :cheesy:   smiley033
Ti Peđa voliš i uživaš u priboru, najkvalitetnijem i najskupljem i to poštujem, naravno i sve ostale.
Ja se oduševim kada gledam na you tube ekipu "Pecanje u pokušaju"  Momci kidaju. Pribor svakakav, raspar, jedan štap duži, jedam kraći, teleskopi, dvodelci, mašine različite, veće manje, pecaju i na germine, klasični držači, klasičan pristup, kukuruz direkt na udicu, na silokonsku dlaku, običnu, koriste zvonca, na vodi kuvaju kukuruz itd. Uspešno pecaju šarana, i u tome baš baš uživaju. Kez im je uvek od uveta do uveta. Baš njih briga za basie, ultegre, tehniume i klase mašinica . Bitno im je da mašina mota .
Sa druge strane pribor ne lovi ribu, već onaj koji rukuje sa njim, to je valjda svima jasno, niti je merilo koliko će ko da uživa u ribolovu, šta god imao od pribora, a niti će neko biti bolji ribolovac ako ima Basiu, Aero tehnium, ultegre i slično .
Što se tiče daljine zabačaja sve više viđam kolege koji koriste brodiće kojima se iskipuje i hrana i mamac sa udicom na željenu daljinu. Naravno, tamo gde je to dozvoljeno, mislim na komercijale. Ko da se muči i zamahuje  :smiley:

Smeju se i pecaju na 27 metara,
bilo bi kuknjavije da tim priborom treba zabaciti 130m.
Kazem da nije isto i za posebne zahteve se i placa.
Ali eto moze kako hoces i iste su to masinice ali eto cena je razlika, slazem se.

Pozdrav!

LazarL

Pozdrav šarandžije,

Dvoumim se, pa mi treba neko ko je proveo malo više vremena sa ovim mašinama

1. Okuma Distance Surf Arena (DSA80)
2. Okuma Custom Carp CC7000

Upario bih sa 3.9m, 3.5lb Mate danube basic (koliko sam skapirao to je prologic blank) štapovima.

Ili neka druga preporuka u tom cenovnom rangu je veoma dobrodošla. Hvala unapred.
BRB fish on line...

DDj

Ta Distance Surf Arena je prakticno ista kao i stari Distance Surf sa dodatkom brze navrtke.

Stari model je imao obicnu navrtku ali i kao opciju navrtku sa preklopnikom koja se dokupljivala. Originalno resenje koje je sasvim dobro radilo kao neka vrsta bait runner-a. Mislim da je brza navrtka ipak bolje resenje za tekucu vodu.

Sasvim korektna, pouzdana masina, mnogi je dugo koriste bez problema. Koristio sam ih na nekoliko pecanja. Tesko ces naci nesto bolje za ove novce.

Ova druga je samo varijacija na istu temu, malo drugaciji prenos, drugacija rucica. Meni licno se Distance Surf vise svidja.

LazarL

Hvala puno @DDj i ja nekako više ka njoj naginjem, jedino što je boja malo meh ali realno ne patim toliko za estetikom. smiley249
BRB fish on line...

Citat: orka poslato 07 Septembar 2023, 13:15:52Naravno da ima razlike, ali u ceni. Šalim se  :cheesy:   smiley033

Ja se oduševim kada gledam na you tube ekipu "Pecanje u pokušaju"  Momci kidaju. Pribor svakakav, raspar, jedan štap duži, jedam kraći, teleskopi, dvodelci, mašine različite, veće manje, pecaju i na germine, klasični držači, klasičan pristup, kukuruz direkt na udicu, na silokonsku dlaku, običnu, koriste zvonca, na vodi kuvaju kukuruz itd. Uspešno pecaju šarana, i u tome baš baš uživaju.  .

Ti momci provode više vremena na Tamisu nego kući :) a to koliko im ne znači pribor, se vidi polako, po sponzorisanju opreme iz Dekatlona. Misliš da ne bi turili Aero da mogu? Nisu ga turili jer ne mogu a i ne znaju sta je to. Pogledaj im klipove pre 2 godine i sad. Vidi se napredak a ne ista oprema polako uče i idu na bolje.

A sa druge strane pribor LOVI ribu. To vidim svaki put kad pecamo nas dunavu kod nas. Kad početnici sa plavom opremom, čuju da stap+mašina za dunav košta 500e+ kažu pa ti si lud. Onda probaju, pa zabalave, pa se zamisle. Ja sa Riveom+daiwa dostižem neke distance lako i cesto a oni sa plavkastom jedva i retko. Ja sa pecanja odem odmoran a oni umorni i zamišljeni.

Isto tako i mašine, što su specificnije to su skuplje i pre skuplje. To je Pedja već rekao.
I ja sam se nekad pitao što Zagar filozofira sa Riveom i Daiwom, dok nisam probao...

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk

To nije tačno. Uopšte ne idu često, momci rade, Staniša ima porodicu. Znaju da ostanu 2-3 dana, ali to je normalna kampanja kada je u pitanju pecanje šarana na divljim vodama. Biću blag pa ću reći da je taj pribor iz Dekatlona malo bolji od onog iz Lidla. Sve je jasno. Dobar im je napredak  :lol:  Ja mislim da oni ni ne znaju šta je to Aero, Basia ili Ultegra, možda su čuli, ali sumnjam. Pitaću ih prvom prilikom.  :cheesy:
Ne pate od pribora, imena i brendova. Ljudi pecaju, i u tome uživaju .
Ovo da pribor lovi ribu, još jednom ću da prokomentarišem i neću više. Kvalitetan, iliti skup pribor služi pre svega da naše zadovoljstvo i celokupan utisak ribolova bude veće, i vrlo malo može da utiču na konačan ishod ribolova, mereno u količini ulova, i to samo u nekim specifičnim situacijama. E sad, postoji dosta kolega ribolovaca koji uopšte ne vide razliku između recimo mašine od 100 i 300 evra, potpuno im je svejedno koju će da koriste i pre će izabrati onu jeftiniju, jer će i jedna i druga da im odrade posao . Industrija ribolovnog pribora je napredovala, pa se danas za neku srednju, pa čak i nižu cenu, može kupiti prilično kvalitetan i funkcionalan pribor sa dobrim karakteristikama i dugotrajnošću ..