Mašina za feeder

Započeo sumadinac, 08 Jul 2009, 21:31:13

Vlajko 1 i 1 gost pregledaju ovu temu.

Nisam baš ubeđen u to. Al kad vi kažete.....Nekako kad pogledam neke starije mašinice koje su sinonim izdržljivosti, pa i lakoće okretanja, a koje su imale nešto manji prečnik, ali veću masu i debljinu tanjira imam utisak da je masa zupčanika zaslužnija za izdržljivost  nego prečnik.

DDj

Kakva masa, masa tacno cega?

Vidi, to funcionise dosta jednostavno. Imas nekakav zupcasti par. Zadrzis isti prenosni odnos, broj zuba...ali povecas velicinu zupcanika 10% ili 20%. Poveca se i velicina profila zuba. Postanu veci i masivniji, mogu da ponesu vece opterecenje.

Pogledaj Twin 3000/4000 F
Pogonski veliki, i precnikom i veliki zubi i najvaznije ultra kvalitetan.
Rucice neke srednje duzine, oko 60mm, spulne malog precnika. Vuce opasno.
Sve to isto a veci precnik spulne, vuce slabije, bar je takav utisak na rucici. Ne znaci da to nesto steti zubima...
Znaci da utice i to.

Ja opet volim kad na rucici ne osecam teret, nek je na ustrb duzine namotavanja u 1 okretu.

Ja sam i mislio na Tvin F i slične mašinice kada sam napisao to što sam napisao. Debeo tanjir, masivan, kvalitetan i teži, manjeg prečnika nego savremeni Hagan ili Digigear zupčanici koji su većeg prečnika, ali tanji i lakši. A ipak mi se čini da te stare lakše vuku i deluju mi i pouzdanije od najnovijih sa laganim, tankim zupčanicima većeg prečnika od zupčanika starih Tvinova i Sirtejtova.

Manji je precnik zupcanika na novim masinama u odnosu na stare iste velicine.

Da obnovimo gradivo iz osnovne škole :cheesy:
Ako sam dobro zapamtio; manji prenosni odnos, manji rasijus špulne ili veći radijus ručice – mašina lakše vuče teret.
Veči radijus tanjirastog zupčanika, a sve ostalo isto – zupci duže traju. Veći radijus ručice, a sve ostalo isto – zupci kraće traju.

.....itd.

Citat: vradojicic poslato 20 Jun 2023, 08:36:06Manji je precnik zupcanika na novim masinama u odnosu na stare iste velicine.
Eto ti sad.....Ja nisam merio ni rasklapoao. Ja sam samo poverovao Šimanu i Daivi da novi hagan i digigear zpčanioci imaju 20% veći prečnik nego zupčanici starih modela.

Isa

Ja sam otvarao stellu fb i stradika fk, obe mašine u veličini 2500.
Nisam merio, ali značajno veći prečnik je na stradiku.

Mileka

Imam feeder štap Cormoran GF feeder pro 360cm 80-230gr, trebala bi mi neka mašinica za njega, u cenovnom rangu 5.000-10.000 din, bliže 5k  :cheesy: Pecanje na Dunavu, hranilice bar 100g, verovatno oko 150g, imate neku preporuku?

Čitao sam poslednjih nekoliko strana ali to su mahom sve skupe mašinice za mene. Volim okumu, tako da bi neka preporuka iz iskustva za neku bila super.

Varaličar sam ali na nagovor drugara fideraša uzeo sam jedan štap da mogu sa njima malo da kuliram nekad. Neću ih više kupovati ovaj 1 mi je dosta pa bih da napravim komplet i to je to.

Hvala unapred u svakom slučaju.

SundjerPecanje

Okumu više ne uvoze sem ako se nije pojavio neki novi uvoznik...
METALIM NEO 40 bi mislim mogao da izgura to ali feeder ribolov sa 150gr hranilicama i nije neko kuliranje sem ako ne misliš da ga koristiš kao dubinac.

Dragan Nešković

Колега Mileka, тешко ћеш наћи машиницу те намене, а близу 5000 динара. Ако баш волиш Окуму, што каже колега SundjerPecanje, њу више не увозе, а залихе су распродане. Пробај да пронађеш Окуму "Rockaway ra 6000", до скоро се по нашим радњама могао пронаћи по који комад, коштала је 6500 динара. Одлична машиница, о њој сам написао пар речи овде: https://vukovisadunava.com/masinice/masina-za-feeder/2400/. Ево како она изгледа:
Ако их више нема код нас, још увек их има у комшилуку, у carpologija bih bijeljina, имају и Inception INC-6000, можеш узети и њу. За новац који коштају, тешко је купити нешто боље. Ако можеш да се организујеш, ето ти решења за Окумину машиницу.

Овде код нас мораћеш одвојити минимум око 7000 динара, за рецимо SPRO Passion 750, ако ти он одговара. Имаш у Формаксу тај Металим Нео 40, али што рече колега, нећеш се баш науживати са таквим пецањем. Када сам код Формакса, имаш код њих и онај Висаж повер фидер 6000, то би био мој избор за те намене.

Поздрав, и бистро  smiley033
Дозволе за рекреативни риболов у Србији нису скупе, оне су бесмислене.

ja sam tu rockaway koristio da vucem sonar deeper+ i iskrivila se osovina...

Dragan Nešković

Ја на шаранским комплетима имам Inception INC-8000 (то је иста машина, са већим ротором и шпулном) са њима понекад вучем и до 250-300гр, никад испод 150 гр. раде годинама без грешке. Имам две ове Rockaway ra 6000, са једном само бацам ракету па то није за поређење, али са овом другом сам вуцарао од 150гр. па на горе, без проблема. Имам доста другара који са њима пецају у баш тешким условима, служе им стварно добро. Искрено, нисам чуо до сада да је неко имао такав проблем као ти.

Тај дипер сонар има само 100гр, биће да је теби запала машиница са грешком, јбг  :grin:
Дозволе за рекреативни риболов у Србији нису скупе, оне су бесмислене.

ima 100 gr, ali kad se vuce brzo, zaroni... i onda to nije 100 gr nego 500.

Mileka

Hvala vam puno svima na savetima, odlučim se pa javim šta sam pazario.

Svestan sam da sam udario na "tvrdo" sa planiranim pecanjem na feeder, kolega peca na mestima gde mu 100g hranilicu lagano nekada odnese, a dosta je uspešan u pecanju povećih riba jer baca gde se malo ko usuđuje i ja se slažem sa tim pristupom :) Pecam uvek na jedan štap i tako mi merak pa sam rešio sa ovim da pokrijem veći deo Dunava i to je to. Javim se šta sam odlučio i kupio  smiley033