Mašina za feeder

Započeo sumadinac, 08 Jul 2009, 21:31:13

Kad već neću ništa da preporučujem, bar mogu iskreno da ne preporučujem, recimo  Sedonu. I sam sam bio zapanjen kada sam je prvi put provrteo koliko to čudo lepo i glatko radi. Lepše nego stari modeli Stele nekad. Par mojih komšija ju je kupilo. 4000 veličina. Jeste, zahtevan je uglavnom bio ribolov. Ekstremno brzo povlačenje glavinjara do 30 gr i pilkera pri lovu bucova na velikim distancama sa obale, ali radili su to Zauberi i Arkovi istih veličina koji su nešto skuplji, Passioni koji su  jeftiniji i svašta nešto slične cene po nekoliko sezona. Ove Sedone su se raspale ne dočekavši kraj jedne sezone. Prvo promlele, pa prokrljale, pa se rasklimatale...za nekoliko meseci. Sedona 6000 je veća i jača svakako, ali ako će vući 150gramske hranilice lično joj proričem istu sudbinu. Šimano je Šimano tek od Stradika, sve ispod, ja bih pobegao.  :bye:

Nemoj vise da prorices dok ne probas. Pitaj ljude koji je imaju doradjenu po 2 sezone, pitaj Pexa kakav mu je Soccoro koji je isti posle 4 sezone a komsije puno pozdravi i reci im da malo bolje biraju i da pripaze gde masina ima lezajeve ako hoce da je glavinjaraju sa 30gr. I jare i pare u 300gr ne moze, za glavinjare pogotovo, i sve to za 50 e... Znas kako se kaze, ne mozes da se j...s a da ti ne udje.
  Mene boli briga ko ce sta da kupi samo zelim da uputim ljude u to sto kupuju.
  Za Krla, onaj Preston Intensity feeder 7000 ti po svemu deluje odlicno ako su navedeni podaci tacni. 432gr, 96cm uvlaci, prenos 4.6... Ono sto ne mozes znati je dugotrajnost, kakva je kocnica, od cega je uradjena a kosta preko 20 hiljada dinara. Ako ti se ucini u radnji odlicno (ne dobro nego odlicno za taj novac) ti je stavi u uzi izbor. Cenom premasuje 60gr tezu ali proverenu Ultegru 5500 XTD, blizu je cene Ultegre 5500 CI4+ XTC (koja se sad ne moze nabaviti), TDR Distance koji je odlican je 33000 redovno (sa karticom od 5 ili 10%) ide na 30000 a ima rez. spulnu.
Trenutno, licno bih birao izmedju 2, Daiwa Castizm feeder 25 qda koja je redovno 26000 a sa 10% je 23500 (200e) ili Shimano Bull's Eye 5050 koja je na KP 220e kada vec Ultegra CI4 5500 XTC ne moze da se nabavi. Treci izbor bi mi bila Ultegra 5500 XTD. Okreni, obrni, upao si rang masina od 200e sto je skupo.

andricbranislav

Ja se ne bih složio sa ibanezijem oko šimana... Evo treća godina, preko 150 izlazaka na vodu, ultegra 3000... Na x-zogi lion force, radi kao prvog dana kada sam je kupio. Bacalo se tu svašta, od voblera, glavinjara, džig glava, leptira, kašika, pa do laganih vormova za basa... Pecao se i bucov i štuka i smuđ, bandar, som od 2 do 5 kg...
Znači nije istina da šimano ne valja sve ispod stradika. Treća godina sahare 4000R, 2 komada, i hranilice od 60-100 grama na Dunavu. Nisu za to definitivno, nemaju potrebnu snagu, ali obe rade kao prvi dan...
Šta sam još imao od mašinica... Okuma INC-6000, odlične, lepo rade, nikad problem, prodao ih pošto su mi malo glomazne, Okume Long Bow 6500 na šarancima mi radile 5 punih godine, dok nisam prodao ceo šaranski pribor, Okuma ceymar 4000, 5-ta godina na katani, poklonjena zajedno sa štapom šuraku, eno i dalje radi bez problema... Daiwa BG 3500 stvarno odlična i jaka mašina, ali sam prestao da pecam teškim priborom i prodao je uz pacific bay za lepe pare... Krius 3500 mi je na Trabuku MFUP 60 gr, odlična mašinica, evo 3-ća sezona.
Mislim a je suština u ophođenju prema stvarima, naravno da je presudan i kvalitet izrade... Treba znati koji je limit tvoje opreme i terati ga do tog limita, ne preko i sačuvaćeš je. I ono što ću napomenuti, da ni jedna od tih mašinica nikada nije išla na servis, podmazivanje ili nešto slično.
..i jedna lepa slika...  :cheesy:

Ta Ultegra unutra ima sve isto kao i Sustain FI i odlicna je masinica. Apsolutno je svaki delic pogonskog sklopa isti, pogonski, pinjon, lezajevi, vorm, oslicilator. Razlika je u drugim, stvarima, materijalu kucista i moru sofisticiraijih stvari, lamele kocnica, stabilizacija spulne, preklopnik, vodjica itd...
Inace, da Shimano ne zanima previse feeder i da SW masinama nije namena to (ovo sto PEx prica) vidi se i po tome sto one nemaju line klip, koji je Pex morao da ugradi, morao je da skine ogroman dzombasti power knob koji je na osovini tipa B a uz sve to da nadje masinicu koja ima odlicnu kocnicu za tanke sisteme na feederu. Koristi ih 4 sezone, prezadovoljan je i iste su kao i prvog dana. Sedona srecom ima sve to, ima T veliki knob koji ne mora da se menja, ima line klip (nije metalni ali je dobar), ima rucicu koja se lomi u zglobu pa se moze preklopiti. Pogon i sve ostalo je isto em sto Soccoro ima fabricki lezaj na donjoj strani pinjona a Sedona biksnu (lezaj za njenu zamenu kosta 3e a to je veoma bitno mesto u masinici). Ni jedna ni druga nemaju lezaj u vodjici, i on kosta 3e i moze ga zameniti svako kod je nekad drzao srafciger dok uvaj unutra i ne moze bas.

pex

Ova DG makina 6000 se malko raspala posle 1,5 godina rada na Dunavu sa hranilicama 80gr.
Dosta je pecala i dosta uhvatila i nije se odrzavala da se ne lazemo i pecalo je na nju 4 ribolovca.
Tako da je OK ali mora dobro da se pazi i da se čuva.
Soccoro 6000 sam našao i začudo sve je bilo na njemu što sam očekivao (tako se činilo iono glavno jeste bilo).  Jak kao konj, vuče 150 grama i igra se sa njom.
Najbolja kočnica koju sam u životu video, ultra precizna i bolja od svih mašina koje imam a imam i finih nekih.
Ali nisam baš obratio pažnju, pa se malko ulagalo. Nema line clip pa sam napravio ali je bio ispupčen pa me ponekad maltretirao. Pa sam "frezenkovao", (valjda se tako kaže), pa sam polirao, i sad su ok line clipovi. Pa kod Vlade na popunjavanje ležajeva. Pa promenih onu budzu od ručke. Pa dokupih rezervne špulne (iz Engleske eeeeeej),pa i za njih isto.
Sve je idealno sem brzine uvlačenja ali eto kad pecam kraće, što je najčešće, a extra teško, obavezno one.
4 godine ili 120 ili 150 ili 170gr, apsolutno bez problema vuče kao tenk. E nema nazad motanja sa njom, (lično obožavam ovo), i ručica mora da se rastavi kod pakovanja, nema preloma.
I onda dođe Vlado i kaže e Sedona sve isto ali bez mana koje Soccoro ima (samo ima malo bolju kočnicu), pa samo što se nisam ubio.
Preporučujem svim srcem za sve sem gde treba i brzina koju nema (76-79cm je po okretu).

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Moje je da kažem, vaše da me ni ič ne zarezujete. A ja novu mašinicu iz prodavnice neću nositi pravac na tjuniranje ležajevima nikad.  Umesto sa blaženim osmehom na licu da je nosim direktno  na pecanje, ja treba da čekam da se doradi. Nema teorije! Kupiću onu koja je fabrički dovoljno "tjunirana" da radi to što želim. Kad cvrknu ležajevi koje ima menjaću ih, eventualno dodavati ako mi je stalo do te mašinice. Kad cvrkne mašinica, napisaću posle koliko je cvrknula.
Nije samo trajnost u pitanju kada poredimo mašinice. Može biti da će Ultegra trajati k'o Stradik pri istom režimu rada. Ali već u startu se oseti poprilična razlika kada staviš na štap Ultegru pa Stradik ili obrnuto. Stradik je ipak najjeftinija Šimano mašinica koja ti kad je staviš na štap i počneš da pecaš razvuče blaženi osmeh na licu- od uveta do uveta. Ima i u tome nešto. Ni nju nikom ne preporučujem. Ko ima dovoljno za nju ili iznad nje kupiće je i bez moje preporuke, a ko treba da ostane dužan za struju da bi je kupio, verujte da nije vredna toga. Ja sam godinama ranije znao za tu razliku, pa ipak kada sam plaćao kredit za stan, pecao sam Blu arkom i Pasionom. Od kada sam izašao, pecam Sustejnom i Tvinom i nemam razlog da tjuniram. Ko čeka, dočeka i nikakvo grickanje i treperenje u glavi i stomaku ne kvari sreću dok pecam njima. Ima onih koji nikada nisu znali za te probleme, pa neka preporučuju do mile volje. Ipak, ako se nema za Stradik ili iznad njega, moj izbor nije Šimano. Mislim da ima boljih rešenja kod manje nabudženih imena. Ali to je samo lično mišljenje, povod za zdravu polemiku, ne i razlog za žučnu raspravu, svađu i borbu do zadnje kapi krvi.
Pex, ti si čovek koji je svašta preturio, svačim pecao, svašta probao i prepravljao. Na tvoju procenu svega oko karakteristika štapova i mašinica se mogu osloniti. Za sve osim procene trajnosti mašinica.  Čoveku koji peca sve i svašta na sve i svašta i ima 30ak mašinica logično je da svaka traje bar po 10 godina jer verovatno čak i ona koju najčešće koristi nema neku veliku satnicu godišnje.    Tako da mi je normalno da tvoj Sokoro i bez tjuniranja i dodavanja radi dok ti ne dosadi, a ne dok se ne pokvari. Dvojica mojih Noćajaca su kupili pre 10ak godina Dačije Logan, nove iz fabrike. Jedna je kao nova, bez ikakvih ulaganja, druga je skoro krš i raspad. Prva ide na svadbe, slave i jednom godišnje na poljoprivredni sajam u Novom Sadu, druga je služila kao Taksi vozilo. Oba vlasnika su zadovoljni odnosom uloženo - dobijeno.
Ali marim ja....kupujte i tjunirajte.

andricbranislav

Složio bi se sa tobom oko toga za prepravljanje. Valjda bi tamo neki inženjer iz Šimana stavio još dva ležaja, ako je to toliko bolje. Drugo, gubi se garancija... Treće, postoje mašine koje rade dobro bez prepravke. Ok, više koštaju, pa nemoj je kupiti sada nego za 3-4 meseca kada skupiš pare.
Ali što se tiče Stradika i Ultegre tu se ne slažem. Meni se osmeh vratio na lice kada sam Stradic FK zamenio Ultegrom... Nije mi legao. Uh... Prodao sam ga posle prvog pecanja, izgubio 20 eura, al mi nije žao. Možda sam previše očekivao.

Da ... ne valja previše očekivati ... no, bitno je da je Vama dvojici sada osmeh na licu.  :cheesy:
A, što se tiče ovog ludog Pex-a, ja njemu toliko verujem, da sam kupio auto( doduše izgleda za ženu - ne da ga živa  :lol:) po njegovoj preporuci , a kamoli hebenu rolu.  smiley194
ps. Brane, jel možeš da mi pošalješ na pp teren gde si prvi put pecao sa tim Stradicom i izgubio 20 evra?  :cheesy:

Brane, jel ti i Ultegra C3000 HG sa prenosom 6 koji ima i taj Stradic FK ili si uzeo samo Ultegru C3000 FB?
Ljudi, samo napred, nikoga ja ne teram, kazem kako se dobija bolje. Inzenjeri u Shimanu znaju sve to ali se marketing vise pita, ne ozete da shvatite da se tako prave razlike u klasi koje oni debelo naplacuju ali samo pecajte, placajte. Izmedju ostalog vise ne kacim tekstove o predstavljanju masinica koje radim, hteo sam da i drugi vise sta kupuju, ali vise necu da se zezam da merim, slikam dok ih radim.
Treba otvoriti temu o vakcinama, da vidimo sta ko zna o tome...
Srbija i garancija, nepresusna tema... Zivi bili pa videli. Sta ces da joj reklamiras nakon 2 godine, promenu rada, zujanje, luft?

Nov automobil iz salona od 50-60.000e ima pet godina garanciju, a Sedona od 70e na Shimanovom zvanicnom sajtu 10god. :cheesy:
Nije marketing nikakav u pitanju... :lol:
Ljudi nista vise ne traje 10-20god, vratite se kroz tu istu vremeplov masinu nazadiz 1981-e u 2021-u.
Ovo vazi posebno za kolege koji kupuju na "dugorocno" i bez greske.
A eno i Kineza sto vam isporucuju crkose od smeha. :smiley:
Sedona 6000 sa vasim nacinom i brojem izlazaka mora da traje barem 5 sezona, posle toga, je bacis i uzmes novu, ili bolju...
Tako je i sa autom, ves masinom, televizorom  itd...
Koga vise zabole, koliko ce bilo sta da vam traje...

Pogledajte u kojim zemljama Shimano masinice imaju 10 godina garanciju, Australija, Novi Zeland, pise im na zvanicnim sajtovima.
Ti ovde na masinicu ne dobijas garanciju, posebno, kao na ves masinu, TV i slicno. Nego se ona smatra kao tehnicki proizvod pa imas kao neku opstu garanciju od 2 godine. Dobra fora...
Stapovi je nemaju a vise im treba, ne racunaju se u tehnicku robu. Izuzimam one koji imaju posebnu garanciju na sam model.

Dobija se i ovde pisana, na dve godine iz Caprijola...
Dobijes je ispravnu pri kupovini i to je to.
Ali, cena 25% ide gore u odnosu na crno, a pitanje je sta i kako kada dodje do toga "ko je kriv".
Kako utvrditi?
Jesi li je podmazivao kako treba i kad treba, jesi li je rastavljao pravilno, da li si rukovao onako kako je propisano....i jos mnogo takvih pitanja.
Nemam saznanja niti sam video da se neko poziva na garancije ribolovnog pribora u Srbiji, barem sto se tice masinica u ovom rangu do 150-200e.
Zivot je lep i kratak, da bih se bavio takvim stvarima licno JA.

Ne smes ni da je podmazujes, gubis garanciju. Morao bi to uraditi njihov ovlasceni servis.

Upravo tako bi trebalo biti.

Velickom

Pozdrav kolege. Pevam uglavnom na komercijali i poslednje dve godine sam koristio DM power fighter 6000 na Miki Alasu. Po nagovoru drugara kupio role i koristim ih do dan danas. Sa metod hranilicama do 50gr , zabacajima do 40m pokazale su se korektno. Lepo slažu najlon, dril dobar pri većoj ribi. Za sad nisam imao problema sa njima. Grafitno kućište koje  pruža čvrst i elegantan izgled. Špuna ima plitki bubanj izrađen od aluminija, izuzetna za dalje zabacaje. Ležajevi 4+1. Dvostruka metalna kopča za klipova je.... Sve u svemu cena-kvalitet

Loš dan na pecanju je bolji nego jedan dobar dan na poslu!!! :D ;)