Mašina za feeder

Započeo sumadinac, 08 Jul 2009, 21:31:13

Ne kudim druže, daleko od toga.Meni je snaga bitnija za fideranje a dugovečnost je samo bonus, kupuju ljudi sve i svašta pa će neko i na fider da okiti tog Šimana.Do tada mogu samo da pišem o makinama koje sam koristio ili koje vrti neko od drugara! smiley033

Pa feederisali ljudi godinama sa Alivio 4000 bez problema. Jesu unapredili taj nizi segment, i vizuelno a i radno. Nekad sam bez problema pecao sa Nexave, Exage, Seido... Sve su bile dobre i odlicno radile svoj posao. Lepo sam ih i prodavao posle nekoliko godina koriscenja.
Onda sam jednog dana prodao sve i kupio Technium MgS. Od tada nisam isao nize od tog modela pa radim sa Stradicom FK i Ultegrom FB, prezadovoljan sam sa sve tri.
Jedino za feeder koristim Ryobi Arctica 3000.
Kupio sam je na akciji u Formaxu za 6000 dinara. Ona vuce hranilice od 80 do 100gr komotno, onda sam probao na kupu na nabujalom Tamisu, teska je 336gr sa punom spulnom najlona, lepa je i dobar je izbor za feeder, utegnuta, fantasticno slaze, ima fantastican dril. Za taj novac zaista dobar izbor.

Vlajko, Sedona je odmah ispod Ultegre. Sve isto, samo manje ležaja. Ukupno 4. Apgrejd majstor kao ti bi čas posla napravio bar Stradika od nje :lol: :lol: :lol: I siguran sam da hladno kovani zupčanik na Sedoni i odlivak na tim 'Ticama pevačicama nije baš isto. Uz rad, slaganje, lakoću...Ne preskupe (za nekog nisu ni jeftine mašinice između 7 i 8000rsd), ali ipak mašinice za uživanje.

Ta viša klasa Šimana je vrh za plovak, svi to tvrde i ne sumljam ni najmanje! :thumbup:
Ryobi je kao ,dupe na nošu, legao na fider, baš zbog te snage koju poseduje skoro svaki model.I ostale osobine su skroz korektne,kao i cena.Napravili su za Tubertini nekih fider mašinica koje su se ,takođe, dobro pokazale.Sa Ryobijem nema problema kad je staviš na fider štap.

I ovaj novitet mi deluje dobro i u skladu sa cenom koja je kod nas oko 7.300 dinara...
Inače pljunuta ona moja Tubertini Icon, samo što nije alu telo.Cena je shodno tome niža. :takoje:

Ryobi Maturity 4000 ,prenos 5,0:1/   5+1 ležaj/ teška 308 gr./ kapacitet 0,33/150m

Ibanezi, ni blizu nisu. Nisu isti koncept, nemaju isti sistem za slaganje, bas su jedno 4 klase razlike.

Gore je Sedona FI a dole Ultegra FB. Ultegra ima worm, ima pinjon na 2 lezaja, ima lezaj u vodjici, prostor za dodavanje jos 4 komada, rucicu koja se uvrce itd... Ultegra je meni best bay masinica od Shimana trenutno, mnogo pruza za oko 90, 100 evra. Pretekla je Techniume bar za 2, 3 bitne stvari a jeftinija je. Pre svega jer joj se rucica uvrce, jer joj je pinjon stabilizovan sa 2 lezaja, jer je laksa u istoj velicini nekih 30 do 40gr, jer ima Hagane, coreprotect, X ship... Velicina 4000 FB ima prenos 4.8 i 285gr i odlican je izbor i za varalicu i za srednje tezak feeder... A ima i brza varijanta u velicini 4000, 4000 XG FB sa prenosom od 6.2...

Ja moram još jednom da pohvalim svog Prestona PC-R competition 6000. Ta mašina je prošla 3. sezonu kod mene. Retko kada, možda jednom u 30 pecanja je vukla hranilicu lakšu od 120g, i onda je to bila 100ka, a išla je i do 200g. A ja motam brzo i eksplozivno, ne štedim je ni malo. Preko 50 mrena od 1.3 do 2.2 sam sa njom bukvlano što bržim namotavanjem čupao preko odseka jer tu se nema vremena da se odiže štapom pa namotava višak.  Krajem prošle godine je imala neki problem sa motanjem na početku, ispostavilo se da se mast stegla tj pretvorila u gustu žilavu masu. U servisu su mi je očistili i podmazali i opet je bila ona stara. Za razliku od drugih mašinica koje imam, koje sam gledao, pa i kupovao posle ove, ovaj Preston nema ni jednu manu.  Ili nemaju snagu, ili nemaju klip, ili je loš dril, mala špulna, malo uvlače u namotaju, nema rezervne špulne, ili su preteške, ili preglomazne.
Ovaj Preston za cenu od oko 150e koliko je u radnji ima rezervnu alu špulnu, i što je zanimljivo obe se menjaju na dugme (kao mašinice sa zadnjom kočnicom). Odličan dril s obzirom na svoju veličinu i snagu. Špulne nisu ni male ni prevelike, rekao bih taman. Brzina 4.9:1, metar namotavanja u jednom okretu. Jedino možda mana bi mogla biti što deblje monofile, 0.25 pa na gore malo lošije slaže, ali zanemarljivo. Teška oko 470g. Pravi izbor za jača rečna pecanja i štapove teže od 280g na 3.9m.
Ali kao i većina ljudi, hteo sam da proban nešto dugo, pa sam uzeo Socora 6000 SW. 100E cena, ali nema klip (doradio se, ali mora da se pazi, ipak nije kao fabrički), nema rezervnu špulnu, mota oko 86cm čini mi se. Knob užasan, nikako ne mogu da se naviknem.  Ali je lakši malo, oko 440g.  Iako ima snage i dril dobar, bolje mi je bilo da sam kupio još jednog Prestona, imao bih 4 špulne kojima bih pokrio baš dosta situacija.
I na kraju uzimam sad tu Daiwu. Opet izlet u nepoznato, jbg povuklo me nešto.  A iako je skuplja, jedinu prednost nad Prestonom za sada ima jer je lakša za 60 i neki gram. A da li će se pokazati, i da li će moći da pregazi ovo što je Preston pregazio, barem deo, to bi trebalo vreme da pokaže. A negde u sebi verujem da neće moći pa je već planiram za hranilice od 100 do 130g. Ali videćemo kada dodje, ozbiljan test planiram za nju. Ako ne prodje, ide odmah na doboš. A i Socoro će verovatno za njom, jednostavno mi nije legao.

Znam kakav je taj Preston i znajuci tvoja pecanja i to kako motas on je zaista odlican izbor.
Socorro sa druge strane nije masina namenjena za to ali se pokazao kao dobar izbor za teski recni feeder uz neke izmene. Ono sto sam ja primetio na Pexovim i sto mi se nije svidelo je to kako je uradjen line klip. On je dobar, aluminijumski, okrugli, medjutim ne znam zasto taj majstor koji je to radio nije jednostavno frezenkovao deo spulne gde ce biti klip i napravio ga tako da on bude u ravni sa ivicom spulne a ne ispupcen. To je zahvat od 10 minuta sa sve smirglanjem i poliranjem frezenkovanog dela u kom ce klip biti smesten. Ali dobro.
Knob je uzasan, tu zaista nemam sta dodati. Ajde sto je okrugli, mada ni to ne volim i nervira me ali zasto je onoliki, to mi nije jasno.

komša015

A da li ima "mesa" na špulni, da se klip upusti?

Osećam da je Dule nameračio na Daiwa CAST IZM QD :rolleyes:

Nije ta Dragane, mada njene karakteristike nisu lose.  Ova moja će da bude ili pukovnik ili pokojnik. Iskreno ću da napišem da li će da valja ili ne, neću da je povlašćujem jer sam je ja izabrao, nego samo kako zaista i bude.

Dule ,
Jel taj Preston "PRC" u velicini 4000 dovoljan za Dunav i hanilice oko 100 gr ?

Ili mora 5000?
Greota mi na stap od 200gr da stavljam mikser ali izgleda da cu morati  :wink:

Ne moz' Preston koji pravi masinice od pre par godina da napravi bolju masinu od Shimana ili Daiwe ni za sto godina!
A verovatno i nikad.

Pa nisu ga ni napravili... Kindze to sevaju sa markicama, kao i mnoge druge ...
No, neki " izrodi"  uvek postoje pa nije lose probati ako kolege kazu da valja.
Secam se i  Spro Arc serija je bila nova i niko nije to uzimao u usta  na pocetku , pa usla u legendu,  pa Zauber itd...
Ne mislim da je ova masinica svemir, ali citam da je kolege hvale. Neki od njih imaju i TDR i skuplje za fider , pa opet nisu je izbacili iz upotrebe... Ne znam da li je emocija ili kvalitet, al' je rabe.
Nisam ni probao, pa necu ni da je kudim...  Jesam u radnji, al' to mozda nije uvek dovoljno.
Mislim, ja necu sigurno ni da je probam, vise isto verujem i ovim brend-kinezima,  al' postujem misljenje da nesto ispadne dobro.

Drill, iskreno nisam probao te manje modele pa ne znam šta da ti kažem. Ja za hranilice do 100g koristim Okumu VS40 koja je teška oko 350g i koja mi se pokazala i više nego odlično, a imam je već 8 godina čini mi se. Na nju mi je namotana Daiwina strunica.  Prvi put sam je nosio na čišćenje i podmazivanje, prošle zime, kaže majstor da je kao nova unutra. Inače za nju sam dobio 10 godina pisane garancije. Sad mi žao što nisam tada uzeo i u veličini 55.

Inače, Preston sam uzeo tako što sam gledajući neke ruske klipove naleteo na neki klip gde neki Rus otvara tu mašinu i priča o njoj. Uspeo sam da razberem da je hvali, ali sam zamolio Berkuta da pogleda i da mi kaže o čemu priča Rus jer se razmišljam da je uzmem. Kad je pogledo klip Milan me je zvao i rekao da slobodno uzmem mašinu. I ispalo je super. A i šta je ja pa hvalim, ja se ne razumem u te mašine nešto preterano. Vi koji se razumete u te sklopove, lagere i sl., nadjite na netu pa vidite od čega je napravljena šta i kako....    Verujem da Shimano i Daiwa mogu da naprave bolju mašinu ali je pitanje da li hoće za te pare

Nisam je video ali mislim da bi Sedona 6000 FI sa prenosom od 4,6-1 i težinom od 425g bila odličan izbor za teži fider ribolov..