Ribolov sa isključenom kočnicom mašinice (bez korišćenja drila)

Započeo Gagi, 11 Maj 2017, 00:56:02

pex

Celi zivot pecam samo na kocnicu i nikad mi se nije desilo nikad nista lose zbog same kocnice.
Volim makine koje imaju i borbenu kocnicu narocito za finije najlone.
U zadnjim fazama borbe se popusti kocnica i prst na spulnu i to ti je.
Nisam primetio da mi se uvrce najlon zbog toga iako je bilo drilova tolstolobika na plovak od skoro 200m i jos po nekoliko kracih begova na 0,16mm, i to komada vise na jednom precanju.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

matori

Sve je stvar ličnog iskustva i preferencija, ne treba zaboraviti ni kvalitet alata kojim se peca, mislim i na štap i na mašinu. Štap sa pravom akcijom obavlja takođe dobar deo posla kod umaranja krupne ribe.
Ne sjakti sve što je od zlata žarom, ni sve lutalice nisu izgubljene.

Tako je. Frikciona kočnica treba da prokliza tek onda kada je potrebno da se zaštiti mašinica, štap, struna ili usta mekousnih riba (šaran). Sve do tog momenta štap treba da popije i balansira sve napone i oscilacije napona od strane ribe.

pex

Ma ne kazem nista za preferencije, nego moja iskustva samo.
A nista nije egzaktno i pravilno ili ne dok god zadovoljava ribolovca i uziva u tome.
Pa sta ako se raspadne makina, ako je covek uzivao u tome.
Kada sam vadio sarana iz panjeva na Tamisu nije mi bilo bitno da li ce mi slomiti stap, nego vuci pa ko pobedi. Nemoj da ode a da ja nisam dao sve od sebe.
Srecom stap nikad nije pukao ali bilo je blizu, a i da je pukao znaci saran je pobedio i svaka cast.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

matori

Naravno momci, razumemo se dobro iako sam ja "malo" stariji a možda i malo više :cheesy:
Ne sjakti sve što je od zlata žarom, ni sve lutalice nisu izgubljene.

Otkad to saran ima meka usta ? :huh:

Ali sto kaze Pex, daj sve od sebe i pribora pa ko pobedi. U tome i jeste poenta, ja volim fin pribor, pa je time i izazov veci da pobedis...

Kako bre bez DRILL-a ???!!!!  :rolleyes:

Salim se naravno
Jedno od lepsih pecanja mi je bilo ispod Novosadske tvrdjave, bolonjez i cekrk
sto mu dodje otprilike isti nacin zamaranja
Isto tako i na Fly-u

Sa klasicnim masinama nisam ni pokusavao jer ipak sam Junki-e za tim neponovljivim zvukom drila

Citat: laki22 poslato 12 Maj 2017, 14:56:28
otkad to saran ima meka usta  :huh:

Pa ima sigurno mekša nego štuka, smuđ, som.....
Svojevremeno dok sam ga pecao, uvek sam cinculirao sa kočnicom. Nikad nisam bio siguran kako se zakačio. Tako doduše može da se loše zakači i svaka druga riba ali ipak šaran ima mekše tkivo oko usana nego neke druge ribe. Neretko bi se otkačio u meredovu ili je udica visila na dlaci mesa u razlokanoj rupi od udice. I onda sam morao uvek da vodim računa o tome da ga ne silujem, a da držim uvek zategnutu strunu, a to podrazumeva i labaviju kočnicu, daleko ispod snage strune, štapa i same mašinice.
Međutim tamo gde  ima krša i gde šaran, kad oseti da je upecan, momentalno beži u njega, nema cinculiranja. Pritegni kočnicu, ne daj mu da beži, pa šta bude.
Zato sam napravio razliku u jačini pritezanja kočnice u odnosu na pribor i u odnosu na šarana.
Mada sve to možda ima veze i sa stilom pecanja, kako neko već reče. A različiti smo.

mi-ne

Nedavno kupim Fly masinu upravo u zelji da isprobam tako nesto, a nije mi ni palo na pamet da glupiranje ide i sa "normalnom" masinom. :lol:
Isprobat cu iako na prvi pogled ne verujem da ce da mi se svidi.
Riba bezi, rucica (jos ako je dupla) tutnji kao kosacica za travu, sklanjas prste na sigurno... Boze dragi kakvo je to pecanje  :huh:
Ali moze da se proba.

E sad,citam sta se pise ribolov na kurblu nikada nisam probao ni praktikovao a da jesam bio bih u plusu barem 5-6 sarana.U prolece uglavnom pecam na gliste muljare,podvezanim udicama jedna ispod druge donja,obicno velicine 4,gornja 0,na razmaku 1cm.Osnovna linija uglavnom kanap,0,17-023 predvez kako kad,stapovi od 80 do 180gr bacanja,isti sistem me je skoro pa uvek kostao sarana i to pred obalom kad ga vidim,tacnije tog momenta kad radi zadnji beg od obale.Jednostavno dril masinice ne isprati takav nagli trzaj i tu mu se cepaju usta,na nevolju u takvom ribolovu cesti su gosti som,mrena,klen,saran se retko javlja i onda te ovako iznenadi.Secam se zadnjeg golaca,retke zverke na Moravi,koji ide prema mani,ne znam sta imam na stapu,dizem ga na povrsinu vidim golac 3-4kg, okrece se i nazad u dubinu,a meni ostaje samo gola udica.Da je bilo kurble ne bi on tako :no: a bilo je toga vise puta,skoro uvek na isti nacin :takoje:

mongoose

Vidiš, meni se par puta desilo u prošlosti, dok sam bio relativno neiskusan, da mi krupniji bucov prilikom tog poslednjeg bega, ili prilikom udarca, prekine predvez. Pecam ga uvek laganim priborom i tankim strunama i fc predvezima. Sad kad pecam bucova, dril je baš mekan, a kad zatreba malo jača sila, da ga usporim ili uštopujem, špulnu lagano kočim rukom, na osećaj, i tu nema greške. Nema šanse da bih to uspeo kurblanjem. Ajde prilikom bega još i nekako, mada i to teško, ali bucov udara dok motam, i tu ako ne odradi dril u deliću sekunde kad opali onako krvnički, puca FC kao paučina.

Druga prica bucov,iako ga retko lovim,kao borac ne moze se uporediti sa saranom.Hteo sam samo da potvrdim  da saran ima meka usta,i da se treba drugacije postupati u zamaranju istog u odnosu na soma,mrenu,klena,da cak ni klena nisam gubio na ovaj nacin. Ne radi se tu o ciljanom pecanju sarana,ko je lud da peca sarana na konac krutim varalicarskim stapovima,vec je saran tu kolateralna. Bucov juri po povrsini,bezi ima drilove,dok se saran u borbi uglavnom drzi dna i trudi da se dokopa nekog krsa,meni se uglavnom desavallo napisano kad me saran iznenadi,a cinculiranje kvikom u kamenu,sa dosta potopljenog granja blizu obale nije bas pozeljno, pogotovu kod ljutih boraca koji se drze dna.Inace jos nesto nisu se meni kidali predvezi,nego njemu usta :takoje:

mongoose

Skapirao sam ja tebe, samo sam se nadovezao, i valjda potvrdio priču da nije baš svuda primenjivo kurblanje, ništa više. Mada sam gledao skoro video gde tip zamara bucove tako, ali cenim da bi mogao da se obesim o njegov sistem i da ne bi pukao.