Puž ko mamac za šarana

Započeo Nesa958, 22 Jun 2009, 21:32:46

Pirke vuk s Tise

Jedne godine moj drug i ja bili u gostima (Bačka Palanka) domaćin pravi sve spremio onako kako treba, i mi ranom zorom na Dunav. "Sve" smo poneli, rakiju, pivo, kulen, i ko zna šta sve još, ali smo zaboravili i kukuruz i sve mamce. Naravno moj drug i ja smo p.zdili, ali domaćin  reče da su mamci tu iznad nas, u lišću, ustade iz čamca i provuče ruku kroz lišće u kojoj mu ostade par pužića, malo ih čvrknu o dno čamca, stavi na udicu i zabaci. Ja pomislio da nas za.ebava, al ćutim, kad za neko vreme: udarac, i to dobar,  nakon toga je usledila kontra, i šaran od 3kila završio u čamcu. Šta da vam kažem, nastala je "berba" puževa. :takoje: :takoje:
PS: Da budem iskren zaboravio sam na puža kao mamca za šarana, ali su zato tu  smiley139 smiley264

smiley033 No problem,Kolega,vidimo se ako Bog da pocetkom sledeceg meseca kod Top-a.  smiley139 Pozdravi i Kosavu.  smiley033

Hemingway

naci ces ih najprije gdje je voda najcistija ...jer su ti puzevi neki indikatori za cistu vodu ..a uz to po nekim panjevima ih trazi koji vire iz vode ..oko njih i na njima su najcesce ..
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

Nesa958

Nadam se da ne kasnim sa "misljenjem" posto decidan odgovor nemogu da dam.
Ja sam puzeve na jezeru nalazio a i trazio, prvo uz obalu gde je trava i mulj, pipajuci rukama i nogama. Kasnije smo ih grabuljali iz camca. Napravi se kao grabulja za ciscenje trave, sa poduzim i jakim kanapom, a iza se pricvrsti mreza od kojih par decimetara. Pusti se u vodu na dno i lagano vuce camcem. svako malo se prgleda. Puzeve u meri ostavljamo a sve drugo (sitne i skoljke) vracamo.
I treci nacin je da sam ronio u lokvanjima. Kako je dosta mutno moras da se spustis do dna i tada biras velicinu koja ti treba.
U predjasnjim postovima sam pisao kako sam ja postavljao puza. Ako je sitniji, na dlaku moze i po nekoliko da se naredja.
Pa probaj i bistro.
Rodjen da peca nateran da radi!

lery

Treba mi pomoć vukova kako da sačuvam puževe na duži vremanski rok, koje bih kasnije koristio kao mamac
Da li mogu da ih sušim ili nešto drugo kako bi ih sačuvao što duže.

Kao i svu hranu, prokuvaj, očisti i zamrzni...
Znam kada smo spremali puževe, moraš da ih prokuvaš u slanoj vodi, ostalo ide po receptu.

IvanVa

I sta bi na kraju jel probao neko ? Jel imao uspeha  :lol:

Nesa958

Citat: lery poslato 15 April 2012, 15:45:44
Da li mogu da ih sušim ili nešto drugo kako bi ih sačuvao što duže.

Moje iskustvo je vezano za najvise do recimo sedam dana. Za vise i nema potrebe jer ih je na jezeru puno. verovatno je to slucaj i sa drugim vodama.
Neznam koje bi od predlozenih radikalnih resenja zadrzalo na puzu i miris. U svakom slucaju trba probati, pa sta ispadne javi. :smiley:
Rodjen da peca nateran da radi!

b.jovica

Citat: srdjan72 poslato 19 Septembar 2011, 20:15:05
Vec za mene vecnost se nista ne desava sto se tice sarana.Relativno skoro,pre 10-ak dana,nadjoh zakacenog za splav i to srednjeg sa slike.Posto sam rekao da cu probati stavim ga u kantu sa vodom i on ziv i zdrav saceka par dana samo sto se ispraznio za medalju.Pre par dana pecam i po obicaju ni na sta sto inace koristim za mamac ne radi.Mamu mu sad je momenat.Brate mili muke moje kako cu da ga stavim na dlaku.Probijao sam ga dva-tri puta dok nisam nasao za mene najprihvatljiviju varijantu.Ona je bila da malo odlomim spicastog vrha ljusture pa heklica kroz stopalo ,pa kroz kucicu(ljusturu)pa kroz vrh kucice i postavljanje stopera.Inace sam se iznenadio koliko je lomljiva ljustura.Cak kad sam provalio koliko je lomljivo a kad sam ga probo on se uvuce dublje u kucicu,ja malo izlomim ulaz,on se jos uvuce i tako sve do neke meni prihvatljive duzine.Puz povelik (cirka 5 cm) a ja ga svedoh na otprilike 3 cm.E,sad rezultat.He,he ribu ne uhvatih ali definitivno jedini udarac unazad neko vreme u sklopu sa tim pecanjem bi na tog(jbng) puza.Sad bih zlatom platio jos nekog samo da se uverim da nije fatamorgana.Udarac je izgledao:dva ljljuljanja pa klasicno sabijanje.Po vadjenju od celog puza ostalo samo stopalo na dlaci iako je ono bilo uz udicu a sve ostalo dalje od udice.Ako neko zna gde sam pogresio bio bih ZAHVALAN na pomoci!I jos ako bi neko mogao da mi kaze gde bih mogao na reci (Savi)da nadjem te povece puzeve.
Ja mislim Srdjane da si jedino pogresio sto cesce nisi koristio toga puza za mamac  :wink: Ja nemam iskustva sa puzom ali evo ponukali ste me da probam. Ako se bude sta desavalo, znacete!  :thumbup:
Čamac je zakon.. :-)

Vec napisah da ne znam gde da ih savatam a rado bih koristio.

srce

Na Skadarskom jezeru,velikog krapa skoro samo na puza mozes dobiti.l,k

nikad ne veruj zeni koja laze

Alexandar

puz i skoljka na  pogotovo divljim vodama jako delotvorno!  :ok: pre 5-6 godina, kao da gledam, usijana glava...... na nehranjenom mestu forsiram boile i nista, a kolega preko puta na skoljku izvadi komad 6, mozda 7 kg.....  :eek: spakova se covek, krenu preko mosta i dodje kod mene, pita na sta pecam, smeska se  :smiley: ...... lepo mi nudio jednu celu povecu skoljku, a ja ne...... i osta samo mokre udice.....  :sad: odlicna tema!
Kanal DTD, Beli bager....

Pretorianac

Jeli neko pecao na komercijalama sa puzevima?
Kakva su iskusva na njima?
Koracaj napred uzdignute glave, kroz stazu trnja do uspeha i slave....

Iskreno, nikad nisam cuo od nekog ili nekog video da je upecao sarana na skoljku ili puza. Glista, crv, kukuruz i pura su jedini mamci za koje znam da je dosao. Probao sam jednom na sljoljku i nisam imao potez. Moracu ponovo da eksperimentisem