Puž ko mamac za šarana

Započeo Nesa958, 22 Jun 2009, 21:32:46

Nesa958

Nista te ne kosta da probas. Ono jes da sam ja pecao puzevima velicine vinogradskog, ali sam zato ako mi ostanu sitniji, a mrzi me da gacam po vodi i mulju stavljao po nekoliko malih na dlaku. Svima sam, sem poslednjeg, skidao poklopac kucice.
Druga dobra stvar kod puza je sto mamac fakticki nemoras da pripremas. Tu je oko tebe, samo ga treba pronaci.
Rodjen da peca nateran da radi!

Puzevi i skoljke su prirodna hrana recnoj lisici i ne smeta mu ni njihova ljustura.Sve to on iskrcka zato se preporucuje da u prihranu za sarana bude i ljuske od jajeta voli covek krckave svari,kao i prilikom pravljenja bojlija nije lose ubaciti izmrvljene ljuske od jaja :ok: :ok: :ok:

Umesto ljuske od jajeta, u prihranu i mamac mozemo da metnemo i samlevene puzice i skoljkice, zar ne?

Teze za naci pa verovatno zbog toga stavljaju ljuske a i manje remete balans sastojaka.

Pravis bojlije ,koristis jaja ,ostane ti ljuska.Sve je tu na jednom mestu smiley067

Pirke vuk s Tise

Pozdrav za Nešu 958.Pre petnaestak godina sam pecao u Bačkoj Palanci na puža, i to sasvim slučajno, jer domaćin kod koga smo bili u jutarnjoj žurbi zaboravio da ponase mamce za pecanje. Sećam se da smo sa vrbovih grana skidali neke male pužiće i stavljali direktno na udicu. Nismo imali ni jednog šarana ali smo zato razbili babušku.Nešo hvala ti što si podsetio da se i na puža može pecati.Zapisao sam u svesku da ne zaboravim.A sezona samo što nije,  sudeći po jučerašnjem i današnjem danu.  smiley033

Ja sam na puza probao na Tamisu i ne verujem da cu skorije opet jer nista se nije desavalo,dok meso skoljki je nezamenjivo u kombinaciji sa crnom glistom za buckanje soma smiley093 smiley298

zivko_89

ljudi da li su to oni mali puzici... :huh:
..od kolevke do groba najlepse je pecarosko doba...

Nesa958

Evo dadoh se na potragu za slikama puza po netu i nadjoh nesto.

E sto se tice velicine ima ih raznih. Uvek sam birao sto vece komade, otprilike velicine Vinogradarskog puza, a ako su bili manji, stavljao sam po dva na dlaku.
Ne tvrdim da i drugi puzevi nisu interesantni za sarana, ali za ove znam jer sam dugo i uspesno na njih pecao.
Rodjen da peca nateran da radi!

zivko_89

znaci moze bilo koji...ali ako ja probam karasa,babusku pa i sarana na bolonje da stavim manjeg puzica...bas me interesuje da li cu imati neke rez...a da li ce ga napadati cverglani.... :huh:
..od kolevke do groba najlepse je pecarosko doba...

kawasaki

Citat: Drug Bojan poslato 14 Novembar 2009, 15:54:33

da li neki od ovih puzeva mogu da se koriste za pecanje sarana?
kod mene nece uopste da peca (jos jednino na puza nisam probao)..... pa reko da upitam da li ima vajde na neke od ovih puzeva (barskih) probati.
Vec za mene vecnost se nista ne desava sto se tice sarana.Relativno skoro,pre 10-ak dana,nadjoh zakacenog za splav i to srednjeg sa slike.Posto sam rekao da cu probati stavim ga u kantu sa vodom i on ziv i zdrav saceka par dana samo sto se ispraznio za medalju.Pre par dana pecam i po obicaju ni na sta sto inace koristim za mamac ne radi.Mamu mu sad je momenat.Brate mili muke moje kako cu da ga stavim na dlaku.Probijao sam ga dva-tri puta dok nisam nasao za mene najprihvatljiviju varijantu.Ona je bila da malo odlomim spicastog vrha ljusture pa heklica kroz stopalo ,pa kroz kucicu(ljusturu)pa kroz vrh kucice i postavljanje stopera.Inace sam se iznenadio koliko je lomljiva ljustura.Cak kad sam provalio koliko je lomljivo a kad sam ga probo on se uvuce dublje u kucicu,ja malo izlomim ulaz,on se jos uvuce i tako sve do neke meni prihvatljive duzine.Puz povelik (cirka 5 cm) a ja ga svedoh na otprilike 3 cm.E,sad rezultat.He,he ribu ne uhvatih ali definitivno jedini udarac unazad neko vreme u sklopu sa tim pecanjem bi na tog(jbng) puza.Sad bih zlatom platio jos nekog samo da se uverim da nije fatamorgana.Udarac je izgledao:dva ljljuljanja pa klasicno sabijanje.Po vadjenju od celog puza ostalo samo stopalo na dlaci iako je ono bilo uz udicu a sve ostalo dalje od udice.Ako neko zna gde sam pogresio bio bih ZAHVALAN na pomoci!I jos ako bi neko mogao da mi kaze gde bih mogao na reci (Savi)da nadjem te povece puzeve.

vvuukk

Jedne prilike sam bio ocevidac,na malog puza,sa kucicom,plotica 2 kg...Sava -Srbac,R.Srpska...
Na plovak,pustanjem...

Potpuno neopravdano zaobilazimo prirodne mamce za sarana, a ima ih svugde oko nas!

Licno sam se malo ulenjio zbog obaveza ali ako mogu nesto da skratim rado cu pokusati!