Pravljenje boili i miksevi

Započeo Neski, 01 April 2009, 13:59:05

markoni

U pravu ste Kolege za sve gore napisano. Hvala Vam na savetima. Ma ja se zalepio za tu kominaciju i nece pa nece. Kopkalo me sto nece, pa sam se i sam pogubio sa pripravcima i poceo da lutam. Bukvalno mi je postala ta boila izazov da je napravim da radi. Hvala na zdravom razmisljanju.

Jednom davno mi je jedan prijatelj rekao "pravi mix koji će suv da ti riba jede, kad to nadješ igraj se sa dodatcima". Ja se toga držim i pravim klot mixeve i polako onda dodajem dodatke....teško je ubosti vrhunski mix jer traži puno odricanja. Pa čak i kad se ubode džaba sve ako ribolovac očekuje da je napravio čarobni mamac i da je dovoljno samo da zabaci u vodu i svu ribu popeca. Inače dobra boila ne mora biti skupa i ne mora da sadrži 30 komponenti.  smiley033

DexterLab

Ja vec duze vrijeme ne stavljam aromu  u boilu za hranjenje, a ista mi je udipana u aminokiseline i na udici cesto. Nikakvu razliku nisam primijetio ni na slobodnom pecanju ni na takmicenju. Aromama i velicinama mamaca se igram uglavnom kad riba ne jede pa pokusavam isprovocirati neki griz.

markoni

Mix ko mix, jede riba i suv i sa pripravcima. Ja sam misljenja da pojedini pripravci, sto tecni, sto praskasti, prave razliku. Slobodno, nije problem, ali kada pored tebe stane ekipa sa nasviranom boilom, tu se prica zavrsava. Primer, 3D. Sa njim i bez njega, itekako se oseti razlika. Betain nutrin stari u kristalu. Kad sam stavljao u jaja, bukvalno belance pobeli, kao da ga betain ispece. Koji betain sam tada kupio voleo bih znati. Vec u sledecem pakovanju je bio betain bukvalno bele boje. Kao krec. Dugo sam trazio takav betain nisam nasao. Isto i zamenu za likvid 3D, bez uspeha.
Probao sa novom nutrom, ma ni prici staroj. Zali boze bacenih para.Ako neko zna o kom i kakvom betainu se radi, kao i sta bi moglo 3D likvid da zameni, molim da napise.

DexterLab

Ono sto sam ja primijetio da pravi razliku je liver i glm i amini kiseline, ali ne one koje se dodaju prije kuhanja. Sa betainom i bez betaina nikakvu razliku nisam vidio a probao sam ih sve dostupne od aa baits, cc more, praskasti, tecni, a nasvirana boila cesto je najvise nasvirana ukusom i pojacivacima ukusa, plus laka svarljivost.

Trigga

Zna boila bez icega da otpeca dan fenomenalno a zna da bude i pu....sing samo takav(pricam za komercijalne vode)
Brankov pristup je jako dobar,nesto tako i ja radim samo ubacim minimalnu dozu arome i amino pa dodajem stavku po stavku i belezim sta se dogadja....
Ono o cemu mastam i pokusavam da uradim je da napravim nesto kao na fazon Club Miks-a(Solar),samo miks sa malo amina i da ciljam krupniju ribu na divljim vodama(barem pokusavam)

kobalt

bolje je druze da sam sklopis mix nego bilo sta od solara.

Trigga

To i pokusavam da uradim

nesha1980

Da li neko koristi Melegov boili base sweet mix,i kakva su iskustva na divljim vodama sa njim? Napravio sam neku količinu boila
8oo gr base sweet mix
2oo gr brašna šećerca,
1o ml multi amino komplexa,
1o ml zaslađivača
,2,5ml cream cajousera i 2,5ml karamel arome.
Malo soli
Nisam stavio nikakvo ulje,možda je greška,bio je malo lepljiviji mix,ali je boila ispala ok ,malo preslatka ali kontam da to ne smeta mnogo.
Još jedno pitanje za iskusnije kolege:kada se pravi topivi mix uz pomoć ovih tečnosti koje se koriste umesto jaja da li se boile kuvaju ili samo suše?

Trigga

Kada se prave topive onda se samo suse(sto je sada zimi dosta dosta dug proces osim ako se ne suse u kuci)

nesha1980

Gore pomenuti mix ima prijatan i blag miris pa će se sušiti u kući...hvala na odgovoru.

Čika Ljuba

Spreman za sutra i prekosuta biće super vreme,slab vetar dobra temperatura pun mesec  :cheesy:.....u ponedeljak sam izasao na kanal vizelj u borči ubio me severac,ali se isplatilo za probu,meštani(moje komšije)rekoše mi da radi babuška na hleb na plovak...ali ja sam zaražen fider ribolovom pa rekoh da idem malo da probam....hrana nista specijalno,ništa puno...peleti od ribljeg brašna,beli luk u prahu,prekrupa,šećerac i riblje brašno od tune  :cheesy:
markiram,sondiram i pustim 3 hranilice na mesto zabačaja i zabacim na glistu i prvi zabačaj BABA lepaaa(vraćena naravno)PRE VETRA,duvao je jedno 2 sata smrzo sam se ko Pi... ali se isplatilo  :cheesy: staje vetar oko 14:30 stavljam walterov wafter od jagode da probam(i zabacim bez hranilice sa marker olovom,jer nisam više hteo da bacam hranu u tu tačku da ne bi dobio kontra efekat da nista ne upucam) i prvi zabačaj evo ga mali ćoraaa JA SREĆAN KO DETE (izgledam ko dečkić,ali imam 27 godina  :lol: )i to je bilo to za taj dan.2 ribee u takvim uslovima,sa severcem,voda se odledila u subotu,bio je tanak sloj leda preko kanala...PREZADOVOLJAN!!!!danas priprema od ranog jutra...imam halibut bojle i bojle od creva nekih pustiću sliku i to sam uzeo sa peletom od ribljeg brašna i meda i u secko i u PVA...a za fider sam se odlučio sa ribljim brašnom,malo peleta,malo prekrupe,belog luka i mleka u prahu vrlo malo...pa javljam sutra rezultate,a evoo i malo slikaaaa....Da ne zaboravim (nov sam član,svaki dan čitam vaše komentare i presrećan sam što mogu da učim od tako velikih majstora,PUNO HVALA :tongue: :tongue: )

nesha1980

Danas sam napravio nešto zanimljivo....uzeo sam malo prekrupe,usitnio je u blenderu i skuvao valjak,isti onaj koji svi koristimo na divljim vodama(uglavnom) i koji je nezaobilazan u pecanju šarana. U malo Cojinog likvida za topive boile dodao sam Melegov multi amino i Sensasov carpix,uzeo jedan deo onog valjka i pomešao,a zatim u dobijenu smesu dodavao postepeno brašno od šećerca sa malo mlevene ptičije hrane(semenke),sve dok nisam dobio masu pogodnu za rolanje....ručno sam napravio boilice raznih dimenzija i ostavio ih da se suše. Dobijene boile imaju izuzetan miris,preovlađuje šećerac,nadam se da će raditi na divljim vodama.

E sad....problem je u tome što ovakve boile ne mogu da napravim u većoj količini,jer brašno šećerca ne može da se kupi,ja sam ga pravio tako što sam frikomov šećerac sušio u rerni na 90 stepeni 5 sati,pa samleo u blenderu.Od 25o g šećerca dobije se oko 5o g brašna izrazito jakog mirisa.
A dobra stvar je da je ovo kombinacija mirisa dva mamca koje šaran rado uzima a na rekama mu je često dostupan i valjak i šećerac pa se nadam da prihranjivanje baš tim boilama neće biti potrebno.
Nisam napisao koliko čega je stavljeno,ovo je nešto što prvi put pravim pa sam pravio baš malu količinu,nekih 2oo g,hemije sam stavio jako malo,gotovo u tragovima jer mi je bio cilj da napravim mamac čiji je miris i ukus šaranu dobro poznat.

I još nešto što je mislim bitno,samo frikomov šećerac ima dobar miris probao sam i neke jeftinije jedan miriše na običan mladi kukuruz a drugi mi je smrdeo na prokislo nakon sušenja.

DexterLab

Samo ono sto mirisemo kroz vazduh i ribe kroz vodu ne moze se porediti. Drugaciji su nam i receptori, nama i ribama. U sustini drugaciji je nosac mirisa. Tako da sam mišljenja da će ribe prije namirisati te amino kiseline koje si stavio nego samo brasno secerca. Mislim da cw ti isto pecati ta kombinacija sa obicnim kukuruznim brasnom i sa tim secercem. Probaj pa javi :)

nesha1980

Zato sam i stavio amino kiseline,ali mi kukuruzno brašno nije opcija zato što je topiva boila nije kuvana pa bi ostalo živo... Smesa koju sam dobio pre rolanja je dosta žilava i dosta se sporo otapa u vodi s'obzirom da je manje-više valjak u pitanju,pa će biti zabavno probati je baš na taj način direktno na udicu,kada dođe vreme...probam pa javim.