Pop-up na tekućim vodama

Započeo srdjan72, 13 Januar 2012, 21:43:49

Nikada nisam koristio pop-up boile na reci a pokusao bih pa bi godilo da imam neke preporuke.
Pocev od,recimo, visine izdizanja. Procitah vec negde da se saran i na reci pre zaleti na lelujavi izdignuti mamac nego na lezeci i meni deluje vrlo logicno ali do neke mere :huh: pa ako ima iskusnih molio bih malo informacija.

Ja to nisam probao ,al sam nesto razmisljao o tome  :cool: :smiley:
Prvi proncip bi bio da hranim sa odredjenim boilama, a na dlaku bi stavljao potpuno iste boile, samo plivajuce. Mnogi proizvodjaci prave boile koje imaju i plivajuce, potpuno istog osnova i arome, tako da se  boila na dlaci razlikuje od onih iz prihrane samo po tome sto leluja na gomili tik iznad boila koje leze na dnu.
Druga stvar: plivajucu boilu na reci koristio bih na sistemu gde je na 1cm od udice, na predvezu, montirana sacma olovice, tako da boila lagano leluja iznad samog dna. Ima i sistem gde se sacma montira na koncu od dlake.
Mislim da za reku ne ide sistem gde boila "samara" 20-30 ili vise cm iznad dna. (mada, sa saranom je sve moguce  :lol: )

Prijatelju nisam ni sumnjao da cu Ti privuci paznju.  smiley033 Ma,samo me muci protok vode.Nikako da ukljuvim i stvorim sliku u glavi kako saran leluja za nekim mamcem.Oduvek ga pecam iskljucivo na lezeci mamac(bilo zrno,bilo boila) cak i u zimskim varijantama.Kapiram pecanje na recimo hleb koji leluja tik iznad dna i to mi nekako deluje prirodnije ali pop na spot i sve lezi samo nesto tamo lebdi i bezi pred usisivacem...Ajd onda da razmatramo nadimak " Lisac".U toj varijanti ipak dolazim do razmisljanja da tu nema nikakve opreznosti vec suva radoznalost pa ako je tako onda mozemo i namirisan komad drveta izbaciti na poziciju u nekom obliku i nek leluja a "Lisac" ce vec biti radoznao.Malo banalno sam se izrazio ali se svodi na nesto slicno.A i ajde kad vec otvorih temu da na skrecem i ne miniram sam sebe.Dakle,definitivno cu probati a sto nemam maste jbg. ipak sam ja krenuo od 0,50mm,1/0,germine,smrdljevak da gori ne moz` biti  i slicno i ovo koliko sam se promenio je veliki uspeh.
Sistemi i slicno nam nisu problem mada moze neko i da okaci nesto slikovito iz prirodnog okruzenja zadate teme  ako ima pa da razradjujemo materiju.Zelja mi je da cujem iskustva.
I ko god da slavi "SRECNA NOVA GODINA".   smiley033

mobi dik

srdjane ja sam pisao o balansiranom mamcu na rijeci koji uvijek koristim i odlično mi se pokazao samo nije u pitanju boila već kukuruz i pelete odignute spužvicom u drečavoj boji ,obavezno na dlaci i u čamcu imam kanticu  u kojoj svaki sistem izbalansiram tako da točno znam kako to dole izgleda .ponekad stavim i olovnu manju sačmu na udaljenost od udice koju želim a u većini smanjujem spužvicu dok nedobijem dubinu jer je tako  još pokretljiviji mamac  :wink: :bye:

Hvala sto si se prikljucio i dobro ce nam doci tvoje iskustvo.Tacnije najvise me interesuje momenat iz tvog posta da "tacno znas kako to dole izgleda".Tu sliku nikako ne mogu da stvorim na tekucoj vodi na nekih 7-10 m dubine.Gledao sam tu i tamo neke filmice ali sve je to neka plicaja sa ne znam kakvim strujanjima i ne pomazu mi da se odagna sumnja da je vrlo izvestaceno pa samim tim i manje ucinkovito ali citajuci tvoje iskustvo(naravno da verujem) i iskustva drugih zelim da probam.Reci sta si mislio ovim na kraju da napravis mamac jos pokretljivijim.Jel to znaci da ako je pokretljiviji je i lovniji?
PS.Sad videh da nam je prekjuce bio rodjendan pa sa malim zakasnjenjem "Puno zdravlja i drilova ti zelim!"

Evo ja ti mogu reci kako je dole na 6-7m u recnom toku:

1)Tamo gde je kamen i brza struja-tu nosi kao ludo. Dole je obrastao kamen skoljkom i voda siba toliko brzo da ne mozes da se odrzis u mestu. Sitne stvari tipa kao sto su grancice i veci komadi drveta samo prolecu iznad dna i tumbaju se o kamenje.

2)Na peskovitom dnu blizu obale pesak se valja po dnu i stalnim nanosima prekriva sve na povrsini. Dno je u terasama i na pojedinima mestima ima manjih rupa u kojima se zadrzava trava, komadi drveta i slicne stvari koje valja voda. Na pojedinim mestima blizu obale ako postoji neka veca prepreka kao sto je drvo ili panj-oko njega se talozi sve ono sto je kabasto i moze da se zakaci kad ga voda nanese. Negde je dno glinovito i ravno sa korenjem koje je ukopano dole ko zna od kada. Obicno na delu reke gde je najjaca matica i gde nema kamenja dno je uglavnom ravno i peskovito ili glinovito.

3)U sredisnjem toku reke dno je peskovito i ravno sa ponekom granom koju voda nosi. Na krivini, gde se matica lomi, ima dosta rupa i terasa gde se svasta zadrzava. Ima i panjeva tamo gde nikad ne bi pomislio da ih moze biti. Voda ih nagura u neku rupu i tu se zadrze.

4)U limanima gde voda kruzi svasta se obrce po dnu. Tu nikad ne znas kad ce naleteti neki panj ili grana na tebe. Na dnu ima bas svasta.

Naravno, ovo vazi za Dunav...

smiley033 Ha,Zmaju.Tacno je to ono sto me interesuje i Ti si jedan od retkih koji je kompetentan da nam docara.Verujem da je situacija slicna i na Savi i Tisi.To je ta nedoumica jer je jedna perspektiva na povrsini a dole...Znas,kao napravim sistem i otezam predvez otprilike na 5 cm a matica ga zalepila za dno pa ga samo zanosi levo desno i udica kaci sve sto progura u blizini ili ocenim kao da rastojanje povecam a voda dole zamalo pa stoji a boilic otisao nebu pod oblake i sarko se samo cese o njega.Reci mi, opis koji si dao,recimo za peskovit teren pod br.2,da li je takva situacija i pri niskim vodostajima kad je voda mirna.Ajd,da te ne pitam ja bas sve mozda neko drugi ima slicnih razmisljanja pa da se raspisemo.Uglavnom jos jedno veliko HVALA.  :tongue:

Pri niskom vodostaju i mirnijoj vodi sve je isto, samo nema toliko nanosa. Tu mozes koristiti i laganije olovo. Vrlo lako se moze desiti da tu voda navali nesto tesko i da ostane na dnu(panj, deblo). Na Tisi sam bio0 samo par puta, ali za nju ne mogu nista da tvrdim osim da ima dublje korito od Dunava i da je uza pa pri velikom vodostaju nosi sve pred sobom dok pri niskom jedva da tece. Sve je to specificno do mesta do mesta i tesko je pretpostaviti sta ima dole. Ima medjutim i mesta gde voda dole pravi kontra struju pa na povrsini ide nizvodno, a pri dnu gura sve uzvodno i vrti vodu. Takav je npr. potez od jedno 50-ak metara koji se nalazi 150-200m nizvodno od pristana u Apatinu, ispod kajak kluba. Neverovatno za poverovati, ali istina.

Svaka cast druze.Verujem da mnogi ne znaju da ima takvih situacija.Ja sam pretpostavljao ali nisam bio siguran.Ako imas jos koju zanimljivost reci nam,mene vrlo interesuje.Nego dali je neko koristio boile i kakvi su rezultati?

Pre 2 godine sam bio u Madjarskoj na nekoj medjunarodnoj vezbi u Miskolcu. Tamo ima jedno vestacko jezero, nastalo verovatno iskopavanjem sitnog sljunka. Koriste ga uglavnom za sportove na vodi(kajak i slicne) i pecanje. Dole je obraslo mekom travom i gotovo kompletno dno je od sitnog sljunka i tankog taloga(izuzev blize obali gde je trava). Kad sam zaronio dole(dubina je bila oko 4m) iznenadio sam se koliko je dobro vidljivost(4-5m). Na samom dnu je lezalo nekoliko smudjeva blize kilu poredjani jedan do drugog kao sardine. Prva 2 sam uplasio naglim pokretnima, ali treceg sam uhvatio rukom. Neverovatno kako nisu plasljivi. Nazalost, nisam imao pribor da pokusam zabaciti koji put...

Dunav1

Da obnovim malo temu . Da li ste probali sa mini pop-up boilama da pecate na reci ? I dali te imali nekog uspeha ?

dravski pecaros

ja sam pecao na jednoj manjoj rijeci i mirnijem toku imao sam ulova šarana....

12 mm

samo uz pametan ribolov cemo u buducnosti imati sta loviti..

Dunav1

Tako sam i mislio . Planiram  da probam sa mini pa cu videti kako ce riba reagovati .

dravski pecaros

ja planiram ove godine 2 zrna kukuruza i pola pop-up.... mislim da to mora biti dobitna kombinacija  smiley033
samo uz pametan ribolov cemo u buducnosti imati sta loviti..

mailman

Ako imas amura na tu kombinaciju ce se sigurno udariti uz odgovarajucu prihranu