Pitanje za iskusne šarandžije!

Započeo markosekula, 21 Maj 2010, 16:01:41

Oliverikus

Ako nisi mislio da ga pecaš na komercijalnim vodama, nemoj ga očekivati. Lovostaj na šarana je do 31.05.

vlada1978.

Pozdrav za Tebe takođe i svu gospodu i kolege vukove.Kao što ti je i napisao kolega u predhodnom postu šaran je u zabrani do 31.maja ako slučajno nisi znao.Sada ću ti napisati kada i šta se lovi.Lovostaj.

- kečiga Acipenser ruthenus od 1. marta do 31. maja;
- mladica Hucho hucho od 1. marta do 1. septembra;
- sve vrste pastrmki: potočna Salmo trutta, drimska Salmo farioides, ohridska Salmo letnica, makedonska Salmo macedonicus, dužičasta Oncorhyncus mykiss i obe vrste zlatovčica jezerska Salvelinus alpinus i potočna Salvelinus fontinalis, od 1. oktobra do 1. marta;
- lipljen Thymallus thymallus od 1. marta do 31. maja;
- štuka Esox lucius od 1. februara do 31. marta;
- mrena Barbus barbus od 15. aprila do 15. juna;
- bucov Aspius aspius od 15. aprila do 15. juna;
- "šaran Cyprinus carpio od 1. aprila do 31. maja";-vidiš
- deverika Abramis brama od 1. aprila do 31. maja;
- som Silurus glanis od 1. maja do 15. juna;
- smuđ Sander lucioperca i smuđ kamenjar Sander volgensis od 1. marta do 30. aprila;
- plotica Rutilus pigus od 15. aprila do 31. maja;
- jaz Leuciscus idus od 15. aprila do 31. maja;
- klen Leuciscus cephalus od 15. aprila do 31. maja;
- skobalj Chondrostoma nasus od 15. aprila do 31. maja;
To Ti je lovostajna tabela osim za komercijale gde možeš da loviš kada god ga poželiš.Koristi boile na bazi alkohola npr.te što si već spomenuo,slatkaste arome vanila,med(moja omiljena aroma) mada sve zavisi od vode gde se lovi.Jer on je hladnokrvno biće i treba ga tražiti u plićim delovima vode gde pecaš jer se tu voda brže ugreje.Dovoljna je i mala oscilacija ili pad temperature vode on se opet vraća u dubinu.Proleće je baš nepredvidjivo doba godine za ribolov,jer neki puta prođeš nemože bolje biti a neki puta bunar.Sve zavisi.Veliki pozdrav i bistro na vodi.

ribolovacnis

Drugari prilikom zadnjeg fiderisanja na Dunavu primetih jedno lepo mesto gde bi mogao pecati sarana nakon prolaska zabrane.
E sad potez izgleda tako da je do 40metra od obale dubina svega oko 2-2.5m i taj potez vec sada ima dosta trave po dnu.
Iza tog poteza relativno blagim padom dubina se od 50-65m spusta na 5m dubine. Dno tvrdo sa sitnim skoljkama, a nizvodnije neki neodredjeni krš verovatno panjevi jer ni jednom nisam uspeo da izvucem olovo nakon pokusaja da sondiram taj deo.
Tacno iznad tog krsa rano ujutru i u sam mrak kupali su se solidni komadi, iskakali skroz iz vode i pravili mi zazubice.
Ja i cale smo na feeder dobili 4 trkaca malih (plivaju naravno)

E sada problem je taj sto ce trava koja je sada pravila prilicno problema prilikom fiderisanja do tada nabujati podosta.
Moje neko razmisljanje je kako da prevazidjem problem trave jer pecam sa obale.
Uvek koristim hranilicu mada bi probao i bilo koji drugi sistem koji bi mi omogucio da ako imam pecanje ribu izvucem van. Znaci neato gde ce hranilica da otpadne u slucaju pecanja ako riba udje u travu a hoce, ali da ne otpadne bas pri svakom provlacenju i vadjenju sistema kroz tu travu.
Razmisljao sam i o safety sistemu, znaci da iskljucim hranilicu i da koristim samo olovo.
Tesko pitanje i vec naslucujem odgovor da ce biti neizvodljivo. Ali bar da pitam ima li neko iskustva sa takvim mestima i kakve sisteme koristi?  :cheesy:

ribolovacnis

Probao bi ja da znam gde u Nišu ima kupiti Milanovu hranilicu.

Našao sam Sport fishing ga ima  :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Hvala no names :tongue:

Taman sam pisao da ima tamo ali si bio brži  :lol:
Namesti na metod varijantu sa kratkim predvezom i verujem da će pomoći dosta, napuniš je šećercom ili ambarcem pa zatvoriš praškastom...ma znaš i sam  :wink:

ribolovacnis

Uglavnom znam, ali bolje dq pitam. Dve stvari me zanimaju, duzina predveza predpostavljam nekih 7-8 cm?
I jos jedna stvar, da li bullet varijanta brze isplivava na povrsinu od obicne?

vlada1978.

Poštovane kolege,evo i ja da se uključim malo pošto će i mene isto to da kolje kada krene trava.Prošle godine sam kosio,ali toliko brzo se regeneriše da je to čudo.Vidiš "ribolovacniš"Ti imaš i društvo školjki tu i panjeva?Ova varijanta što je "no names"napisao je jedna od dobrih.Samo što kod mene ima na travu plus granje i panjevi.Sve lepše od lepšeg.Ali tu je on.To su njegova mesta.E sada ko koga.Šta mi vredi da ga lovim gde je fino i čisto,za feeder ribolov dušu dalo kada ga tu nema.Ali samo neka on dođe,pa ćemo videti za dalje. :wink:Ja sam prošle godine uspeo da izvadim jednog divljaka oko 5kg.je bio baš u tom kršu što sam malo pre opisao. Method varijanta kratak predvez(ne duži od 10 cm) ali sam imao i sreće jer nisam mnogo daleko zabacivao a on ni levo ni desno nego pravo prema meni.A kidanja hiljadu i jedno,što od strane raznoraznih lokomotiva koje su tu prolazile što od kojekakvih prepreka.Težak je ribolov feeder-om na takvim terenima.Pozdrav i bistro na vodi.

ribolovacnis

Ja kada prodje zabrana planiram da pecam parabolicima. Razlozi za to su sto sam siguran da ce trave biti bas dosta pa cu morati da idem na 0.35.
Mozda moze i feederom ali mi se ne cini kao srecna ideja da krljam stap i masinicu kroz sve to a i iskreno ne ide mi nista preko 0.25na feeder stapove sto bi ovde verujem bilo tanko.
Osim toga i ako imam pecanje moci cu bolje i da kontorlisem ribu, brze da je izvlacim i da ako treba malo vise silim.
A sto se toga tice, neka on uzme, pa kako kazes '' ko koga''.
Nosicemo se.
Pozdrav i tebi i bistro. Ima jos dana do juna, vremena za razmisljanje i smisljanje taktike.

Блок_64

Какав црни фидер.Ја на Сави могу да седнем и плачем поред њега,када је шаран у питању.
Узми шта можеш и не враћај ништа!

Šta smeta staviti hranilicu na artiljeriju? Ljudi godinama tako pecaju i dobijaju šarana...klasično dubinkarenje malo poboljšano sa nekim novotarijama čisto da se olakša vadjenje. Ribolov nije striktno držanje pravila već prilagodjavanje situciji koja vlada na vodi. Ja lično bih koristio na tom mestu najače što imam, stavio bih HiT bullet i punio ga nekom partiklom čisto da mamac bude uvek u hrani, a jeftinije je od PVA, kočnica maksimalno zategnuta, uvek pored štapova i na silu da ga odmaknem od grana i krša, a kroz travu već ide dosta lakše....ne i lako ali lakše dosta. smiley033

ribolovacnis

Naravno da nista ne smeta, uvek pecam sa hranilicama. Ali obicne lubenicarke i previse skupljaju travu pa sam zato trazio alternativu.
I verujem da ce Hit biti bas adekvatan za to, napunim malo secercem, konopljom i ambarcem zatvorim praskastom udicu zabodem u nju, zabacim i cekam uz neko pivo :D
Za kocnicu i ostalo znam :D
A to sa travom kad bas zaglavi dobro mi se pokazalo da mu malo odpustim strunu, stap u rukama idalje i cekam ga da on sam pokusa da se iskobelja iz trave. Kad pocne da zateze ponovo krecem i ja. Nekad zna to da potraje i po 10-ak minuta, a ako ne krene probam na silu.
Nekad se desi da se i oslobodi udice dok je u travi i dok tako cekam, ali sta je tu je. Nadmudrivacemo se :D

pdavor

No names ideja ti nije loša sa hranilicom , u pravu si da je jeftinije,  a da li je efikasnije,da li je sistem sigurniji to je drugo (vezivanje udice direktno na osnovni najlon)pitanje pva je neka ustaljena procedura u koju možeš po nahođenju da određuješ koliko ti treba hrane nekad se i pretera pa kad se peca u panjevima ne daleko od obale na nekih 10-15 metara možeš da staviš i 100gr hrane koju kačiš na udicu i zabaciš na tu daljinu bez problema, a može i mnogo dalje ako su štapovi 3,5 libri a 3,9m dužine. Mašinice daiwa infiniti sa baj tranerom imaju kočnicu da malo koji najlon do 0,40 to može da izdrži tu silu kad je dril zategnut do panja a lično nije mi izdržao ni jedan kojeg sam koristio pucali su ko petarde pod opterećenjem, e sad dođošmo do onoga da ću držati štap u ruci i odma kontra na silu da ga sprečim da ne ode u panj ili u žile koje su ispod vode ma to prođe jednom od petnaest puta kada se zakači riba do tri kile a od deset kila možeš samo da u sekund dva koliko traje da bespomoćno gledaš a ako i reaguješ tad je kasno. Ako zabacim pet metara od panja prvi ubod udice riba beži pun gas u prirodno sklonište (panj ili žile) to je jedan do dva zamaha zadnjim perajom i gotovo a većina nas u tom vremenskom periodu nije ni pokušala da reaguje a kamo li reagovala. Jedini način na koji smo ih dobijali je bio petnastak metara od prepreke u vodi i kad udari udari mnogo ređe jer se boji da napusti sigurnu zonu panj ili šta već (štap u ruci) probati sa par koraka u nazad sa kretnjomi udariti što jaču kontru sa namotavanjem najlona pod zategnutim drilom do panja pa kad udari šaran od kilo dva izleti iz vode kao keder (dubina vode 1,5-2m) a ako udare veći tad ne stignu svaki put do panja pa počinje borba ko nije pecao u panjevima neka proba samo nije isti ribolov kad se uhvati u jezeru sa travom ili bez prepreka tada su mu male šanse za beg daleko manje nego blizu panja ili žila a tu ga ima najviše jer mu je tu skrovište. Bolja ideja feeder+hranilica +pva i čist teren a ne močuge sa mašinama od kilo.... Pozdrav to je moje neko iskustvo ma to je robija od ribolova  smiley033

vlada1978.

Pa ja sam tako morao da radim,jer pisao sam u jednom postu da je feeder bespomoćan u ovakvim situacijama.Prvo,naravno on će da dođe sigurno a šta posle. :huh:Jer meni je se dešavalo da nalete toliko krupni komadi(lokomotive kako ih ja zovem)tako da je feeder u ovakvim slučajevima bespomoćan.Prvo i prvo kada ti dođe ta "lokomotiva"ako mamiš redovno i znaš tačno da ga tu ima gde loviš on će doći 100%.A feeder je tu na takvim mestima bespomoćan.Ja sam se dugo mučio na toj vodi dok nisam prilagodio pribor kakav iziskuje ta voda.Što kaže "no names"sve isto kao method feeder varijanta.Znači jaki štapovi(parabolici)dobar jak najlon(0,40)Snag Leader,hranilica(method ili lubenica sa cevkom),predvez kraći naravno udica takođe jača i to je to.Takoreći feeder-method varijanta samo mnogo robusnija i grublja.Na takvim vodama mora tako ako misliš da uhvatiš nešto ozbiljnije.Jer takav teren a protivnik nije baš za potcenjivanje mislim na šarana divljaka.Svi znamo šta može da uradi i koliko je jak.Tako da na takvim terenima mora takav pribor,nema druge.Pozdrav društvo i bistro na vodi.

spaske991

Pitanjeza iskusne sarandzije, da li moze struna na parabolik stapove za sarana kao osnovna mesto najlona? Sta vam se bolje pokazalo?