Pecanje na pelete

Započeo Imre, 13 Mart 2010, 23:32:56

Zato i pitam,jer bih hteo da probam da ih napravim a nigde nisam video recept ili  nešto slično.Možda ih niko i ne pravi,ko zna... :cheesy:

Sp1tF1re

Citat: Hemingway poslato 19 Septembar 2010, 21:37:25
zato ja to u moj sveti podrum sve sklonim i to je moje carstvo ..zena samo dobije vizu.. :takoje: u slucaju neke dekoracije kao za uskrs ili bozic itd :lol:..
E Hemi,a gde ja nmg da se okrenem u 40 kvadrata,svaki treci dan preti izbacivanjem stapova koje krijem iza komode u dnevnoj sobi,a podrumi nam metar sa metar koje malo pa neko obije,sta da ti kazem uvijam i dovijam se ko keder u stuchjoj vodi :rolleyes:

Ovo je recept od našeg šarandžije-reprezantativca Srbije u šaranskom ribolovu  :clap2:
Blagoja Nemčeva-Brace

CitatPomešaš tri različite hrane (npr jednu dubinsku i dve površinske) to ti je pola smese. Drugu polovinu staviš mixa 2,5kg i pola kile kukuruznog griza. Al baš griza. Npr ja stavim Milo kanal kilo, kilo X21 žuti i kilo VDE one sa šaranom. Dodam 2,5kg Solarovog Club Mixa i pola kile palente Bata. Promešam na suvo, dodam betain, aromu S&O stimulin amino. Stavim u veliko korito, tanak sloj smese da bude i VRELOM (jako bitno) vodom natopim toliko da može da se mesi. Ubacim u mašinu za mlevenje mesa, i okrećem. Kobasičice padaju na mrežu za komarce, rastresem ih i sušim pod ventilatorom dva-tri dana. Ako hoćeš da ti se malo duže otapaju, ubaci jedno 50gr prehrambenog lepka na ovu količinu. JAJA NI SLUČAJNO. Treba peleti da se rastope, a ne da se šaran napase.

Sp1tF1re

Palet koji stavljas na udicu ipak bi trebao da bude chvrsci da izdrzi glabanje sitnije ribe dok ga ne nadje onaj za koga je namenjen, s chim hranis s tim i pecaj drzi se te postule i nema greske.
Evo mog recepta, cureci paleti 1-2kg u siru posudu,preliti vrelom vodom i ostaviti 10 min da popiju vodu,po potrebi dodati jos tople vode i sve zamesiti,masa ide u korpicu(hranilicu)a ne potopljeni paleti na udicu(silikonska dlaka) smiley033

Hvala goachild,sp1tf1re...eksperimentisaću pa ćemo videti.

Hemingway

hebiga Sp1tF1re..sta da ti radim :shocked: ..jedino ispod kreveta da slozis stapove  :wink:...
dok ih nenamirise :rolleyes: ..
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

rajko tehnium

Kako i gde loviti na pelete
Postoji dosta vrsta lovnih peleta a sve imaju jedno zajedničko svojstvo-otapaju se u vodi brže nego bilo koji drugi moderni šaranski mamac-osim paste.Sa jedne strane to je velika mana,jer je sa ubrzanim otapanjem u vodi bilo koja riba ili rak brže skinu sa dlake,tj.kao mamac ne traje dugo i treba je često zabacivati.Sa druge strane njeno brzo otapanje je velika prednost na kraćim ribolovnim izletima ili na takmičenjima.Što se mamac brže otapa,brže će i svojim mirisno-ukusnim svojstvima privući ribu,prvo sitniju a onda i šarana,pogotovo ako koristimo PVA proizvode koji su danas postali"must have"(obavezno imati) materijal na vodi.Pelete možemo koristiti na svim vodama i u svim situacijama,čak kada postoje problemi npr.velike količine rakova ili cverglana.Tvrdu Richworthovu halibut peletu koja se jako sporo otapa problem je narezati i nožem jer isušivanjem i presovanjem je jako čvrste ali i fine strukture.Kako već ima u sredinu ima rupu predviđenu za postavljanje na dlaku,vrlo se jednostavno montira a za bolju montažu možemo koristiti "lead core" pletenicu sa olovnim jezgrom i sistem sa kliznim olovom.Ako nema straha od sitne ribe možemo se poigrati i sa mekšim peletama manjeg prečnika,ili sa plutajućom verzijom ili pak sa kombinacijom istih.Kao relativno nov mamac na našim vodama,pelete će sigurno ostvarivati ulove lepih šarana i treba ih imati kod sebe kao đoker iz rukava kada sve ostalo omane.
   Montaža lovne pelete
Lovne pelete se sporo otapaju i vrlo su tvrde.Kroz sredinu već imaju probušenu rupu koja je obično prevelika.Zato se koristi malo deblja pletenica(od 25lb) kojoj omču na dlaci se napravi dužine pelete a kada se veže ta omča još jednom se provuče i napravi deblji čvor.Na taj način čvor drži peletu da se ne pomera sa jedne strane a stoper sa druge.

Imre

:takoje:  ima tvrdih koji sporo raspadaju a ima i mekanih koji raspadnu u roku od oko 2 sata zavisno od temperature vode{njihova prednost je što može i direktno na udicu sa stavlja},štaviše čak ima i plutajućih peleta {da ih nazovem pop up peleti} koji se koriste u kombinaciji sa drugima da bi izdigli od dna a mogu se i samo one stavljati kao plutajuća peleta.. smiley033
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

rajko tehnium

Godinama opsedana večinom istim mamcima,poput boila,riba postaje veoma oprezna i veliki šarani počinju izbegavati takve mamce na puno poznatih voda.Okrugle pelete koje se potpuno otope nakon hranjenja,prvenstveno su se dobrima pokazale na zatravljenim jezerima gde je bilo vrlo teško precizno i dobro hraniti.Njihova osnovna prednost bila je u tome što su se mogle bacati i raketom i kobrom bez straha od nepreciznosti i preteranog hranjenja.Šta više,veći broj izbačenih kuglica u širem krugu oko zabačenih sistema izazivao je veći broj šarana u okolini,koji su došli privučeni mirisima i mrvicama raspršenima u travi i u rupama sa čistim dnom,a bez konkretnog zalogaja koji mogu usisati,osim postavljenog na dlaci,naravno.To je stari princip frustracije na delu.Na bilo kakvoj vrsti dna,tipu vode ili okoline koja okružuje hranilište,šaran će se ponašati isto kada vidi aktivnost druge ribe.Ubacivanjem određene količine peleta različitog prečnika i brzine otapanja,na hranilište ćemo privući sitnu ribu poput deverike,crvenperke....Radoznao po prirodi,šaran će proveriti zašto se skupilo toliko sitne ribe i onda osetiti sve one fine stvarčice-mirise,arome ulja i atraktore,koji se nalaze u peletama.Ono najlepše,osetiće hranu i tražiti je sve intenzivnije a tek će tu i tamo pronaći koji poluotopljeni fini komadić pelete koji će ga naterati da još jače rije po dnu.Samim tim proširiće miris i aromu na šire područje,što će privući još šarana koji će se kretati oko hranilišta tražeći konkretan zalogaj.Sad,tu postoji zamka za ribolovca.Teško je iz prve odrediti količinu i veličinu bačenih peleta,jer postoji mogućnost od prejakog hranjenja koji šarana može odmah asocirati na opasnost sa kojom se već susreo i tu se može dogoditi kontra efekat tj,preplašićemo ga i on će napustiti hranilište.Bolje je za početak hraniti sa većom količinom sitnijih peleta koje se brzo otapaju i tu i tamo baciti koju krupniju da bi nakon uočene riblje aktivnosti pomalo dodavali sve krupnije pelete i tako ribu doveli na hranilište.Tu će se imati velika prednost ako hranilište odredite blizu obale,mesto sa peletama od 18mm ili 20mm i cilindričnog oblika bez problema može se bacati i kobrom i tako diskretno održavati hranilište bez bučnog hranjenja raketom,koja će stare oprezne ribe odmah povezati sa ranijim lošim iskustvima.Lovne pelete na dlaci i sistemu sa navezanim PVA mrežicom ili trakom,mamac su koji će i najopreznijeg šarana koji je došao na mesto gde oseća hranu ali nema šta konkretno zagristi,prevariti.

Imre

Jel koristio neko ove pelete?
Sensas Crazy Bait ,8 mm,tutti frutti ,mekani.
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

E ovako kolege,prbao sam napraviti "pelete" za primamu!Nisam se udubljivao u arome i sastav jer sam hteo da vidim da li cu uopste uspeti pa evo da podelim moje iskustvo sa vama.Smesu sam pravio sa zitom i secercem.Naime od 100 gr zita sam dobio 300 kuvanog zita i imao sam 250 grama secerca.To sam sve smiksao u blenderu sa kasicicom ulja i soli.Smesa je bila lepljiva i jako mekana.Da bi je ucvrstio mora sam dodati 11 kasika supenih kukuruznog brasna da bi se smesa pocela odvajati od kasike i posude.Zatim sam kroz mali levak izvukao jednu tanku kobasicu i ostavio da se susi.Napravio sam jos jednu kobasicu i obario je dok ne ispliva na povrsinu i nju stavio da se susi.Rezultat je sledeci:
Kobasica koju nisam bario je uspela.Izlomio sam je na komade od 8-15 mm.U vodi (sa cesme) se rastopila posle 2 sata a odmah je polako ispustala oblak u vodi.
Kobasica koju sam bario je ispucala od susenja i nije mi se svidela.
Posto su mi "peleti" ,mogu reci, uspeli spremam se da ih napravim sa dodatkom arome neke,secera,ribljeg brasna i nekog stimulatora.
Zrnevlje koje cu miksati ce biti zito,kukuruz i konoplja za pocetak a izvlacicu ih na masinu za meso(kroz levak bi mi dva dana trebalo).
E sad jedno pitanje.Posto sam brasnom zgusnjavao smesu,sta mislite,cime bi se jos mogla zgusnuti smesa ali da se taj neki dodatak manje doda(brasna sam morao 11 kasika).Da li mozda gustin za kolace ako ne smeta ili kukuruzni skrob ili je mozda sasvim ok i sa brasnom raditi?I znate li mozda,od kog sastojka zavisi duzina rastapanja ako iskljucimo temperaturu vode?
Pozdrav i eto mini recepta a kad napravim u fulu pelete stavljam tacno kako sam radio i vreme rastapanja. smiley033

Hemingway

Probaj istopiti secer dodati u tu smjesu ..a za oblak ako hoces taj efekat ..mlijeko u prahu ..isto ima vezivno svojstvo..
kao jos jedan sastojak ..a da nestavljas friska jaja ..jaja u prahu... :ok:
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "

Da,hvala.Kazu u pelete nikako jaja jer treba brze od boile da se rastope pa sam jaja skroz iskljucio.Mozda i probam sa jajima u prahu.

Izrada domaćih šaranskih peleta
je u svojoj suštini veoma jednostavna,ali neispravnim postupkom može se pretvoriti u pravi "pakao".Pelete se mogu praviti od gotovih mixeva(namenjenih izradi boila,metod mikseva,brašnaste hrane....)ili pak napraviti svoj mix.Bitno je da je mix vrlo fino samleven i da komponente imaju visoku lepljivost.Lepljivost se može povećati bilo kojem mixu dodavanjem ražanog brašna.Mora se obratiti pažnja da se u mix ne stavljaju sirova jaja.Ona se stavlaju u boilu,kako bi povezala komponente kod kuvanja,ali peleti se ne kuvaju i jaja bi samo ubrzala kvarenje cele smeše,a da ne spominjemo mogućnost razvijanja nekih bolesti(npr.salmonele).Ne moraju se stavljati ni arome,jer smisao pelete je brzo otapanje i pravljenje tepiha sitnih čestica po hranilištu,pa će se aroma izgubiti.Takođe ne treba dodavati nikakva ulja,kako bi se pelete nakon izrade mogle kvalitetno prosušiti.Ukoliko se želi da se pelete brže otvaraju,u mix se dodaje 10-15grama Fruktoze(šećer dobijen iz voća-voćni šećer)čime će postići bolje i brže otvaranje smeše.Kada se smeša zamesi i provuče kroz pištolj sa željenim prečnikom(npr 10mm),kobasica se izreže nožem na male valjčiće.Ti valjčići su potencijalne pelete koje se stavljaju na sušenje i to bar 48 časova na prozračnom mestu(što suvljije to bolje) po mogućstvu da ima promaje.
To je način za izradu peleta u kućnim uslovima a ako ima interesovanja može se kasnije napisati i kako se prave visoko atraktivne pelete-specijalne pelete.