Na koje sve mamce se može upecati šaran?

Započeo TopMix, 18 Decembar 2010, 18:14:49

carpolino

Ma da ! Cukk je zakon ! Za mamamc naravno ! A za primamu upotrebis razne partikle ! Osnova stari kuvani kukuruz, a nije lose upotrebiti i onaj ne bas potpuno zreli vec u mlecnoj zrelosti ! Jeste da je sav kukuruz vec uveliko zreo, ali moguce je jos naci onaj malo "jaci" tj. u mlecnoj zrelosti; Pa jos ako bude onaj domaci beli, "osmoredac" sa krupnim zrnom onda je to prava stvar ! Ja sam vec dobro napunio zamrzivac sa ovakvim mleco-zrelim osmoredcem ; Zamrzivac mu je u startu samo prolazna stanica da ne bi dehidrirao dok stignem da ga pripremim, znaci kratkorocno ; Kad mogu i koliko mogu odvojim izvesnu kolicinu i kuvam ga u velikom loncu ili jos bolje kazanu, onako u klipu; Kad se malo skuva da mogu cela zrna da se krune, onda ga izvadim, okrunim, podesim kolicinu vode za dalje kuvanje, ako je mnogo visak odsipam a u preostalu vodu vratim okrunjen kukuruz, zrna, dodam zasladjivace i kuvam jos malo, da mi visak vode uvri i da ostane tek toliko da kukuruz ne bude suv; Onda prestaje kuvanje, sacekam malo da se prohladi, ne i ohladi, dodam zeljenu aromu, i sve to dobro umesam pa zatim pokrijem (poklopim); Kada se to tobro ohladi, pakujem u velike plasticne tegle i u zamrzivac ! Tako pripremljen najmanje gubi od svojstava ;

svetišaran

isprobavao sam sve i svašta u lovu šarana, ali gde god da krenem, vratim se cukk-u...
a zanimljivo, da sam od jednog ribolovca na Tamišu, čuo, da ljudi, naročito u jesenjem periodu, love šarana na parče viršle...
Hail to the Holly Carp...

carpolino

Pa sto da ne !? Hoce on rado da uzima i mesne mamce.... Mesni narezak, salama (parizer)... Za gliste... to se zna... a ja sam ga par puta dobio na rovca a Boga mi jednom i na puza golaca !

Stevciceve karamele
U serpu od 1 - 2 litra nasuti pola litre vode, 1/4 kasicice soli i 2-3 kasicice secera. Promesati vodu i poklopiti da provri. U medjuvremenu pripremiti 250 gr. zutog projinog brasna, cistu krpu koja treba da je vlazna, posudu sa hladnom vodom za hladjenje ruku. Cim voda provri sipati projino brasno u krug pored ivice serpe vodeci racuna da u sredini ostane rupa kroz koju ce voda prelivati preko brasna. Ostaviti da vri 12 do 14 minuta. Posle toga varjacom brzo mesati dok se smesa ne skupi u loptu i istresti na pokvasenu dasku. Vlaznim rukama mesiti dok ne dobije oblik pogace. Ostaviti da se dobro ohladi. Seci na kriske debljine 1 cm, a kriske se iseku na kocke.

Stari recept, preteca boila. :ok:

Vladimir

I kako se pokazao? Znam za taj recept odavno iz one knjige "Tajne ribolova" (tako nekako se zove) al nisam upoznao nikoga ko je to isprobao.
Zbogom Kikindo...

rulerus

Ja probao na kajtasovu ali dobijao samo babusku ali tada niko ni na kukuruz nije dobio sarka tako da ... Verovatno radi.

Citat: rulerus poslato 15 Decembar 2011, 18:28:08

ovaj deo mi nije jasan... kako se to sipa pored ivice  :huh:  a da se ne pomesa sve

rulerus

Samo polako sipas i moze. Probaj sa vecom serpom na manjoj ringli. onda vise "bucka" po sredini pa je lakse.

tiki61

Devedesetih godina mi je jedan stari ribolovac otkrio jedan mamac i objasnio kako se priprema. Kukuruz kokičar u mlečnom zrenju se prvo zaledi da bi moglo zrno po zrno da se odvoji, ali potpuno celo. Odvojena zrna se na minut ubace u ključalu vodu, a zatim ohlade u hladnoj vodi. Zatim se pakuju u teglice i zaliju lozovom patokom ili pola-pola lozova rakija i voda u kojoj se kuvao.  smiley145
Deluje šašavo, ali ja sam na to uhvatio na desetine šarana petokilaša i jačih, a bilo je i par težih od 10 kila. To zrno ima 3-4 mm u prečniku i najveći problem je nataknuti ga na udicu br.4 a da se ne raspadne. Koristio sam bele karbonke Hayabusa. Zanimljivo, kada sam u nedostatku adekvatnog kokičara spremao šećerac na ovaj način, on je bio ubistven za veoma krupne deverike (i do 3,5 kila), a šaran se mnogo ređe hvatao. smiley001
Napominjem da pecam isključivo na rekama. Takođe, od aroma se dobro pokazalo samo neko gusto italijansko anisovo ulje, a imao sam šarane i na "natur" varijantu (bez arome). I još nešto, ponekad sam kao podizać koristio "pufi" (pahuljicu). Prihranjivao sam matorim kukuruzom u ilovači, i to veoma skromno.  smiley137
Taj mamac sam prestao da koristim krajem devedesetih kada sam usvojio pecanje "na dlaku", jer je nemoguće ono zrnce navući na bilo kakvu heklicu i zatim na dlaku, bar ja nisam uspeo da provalim način za to. :huh:
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

sladjan1978

zanimljivo, sada samo naci kokavicar u mlecnom zrenju i malo patoke pa smiley145

Koliko sve ovo ja kontam ovdje je glavna fora u lozovoj patoci

tiki61

Sada sam se setio još jednog neobičnog mamca koji sam slučajno otkrio i veoma uspešno koristio u lovu šarana. Doduše, već je pomenut u ovoj temi - keder!  :thumbup:
Inače pecam samo na rekama, ali u rano proleće zbog hidroloških uslova (nabujalih reka) idem na zatvorene vode - kanale i jezera. Na jezeru Dobrodol (između Inđije i Rume) smo krajem devedesetih, u proleće, pre mresta, hvatali šarane na crnu glistu, odnosno pola crne gliste. Komadi između kilo i dva "udarali" su samo na taj mamac, crviće, hleb,  kukuruz ili valjak nisu hteli da "omirišu".
Desilo se da jednom jedan kolega nije pazio, prevrnula mu se kanta sa crnim glistama, a one izmilele i - otišle! Isprobavali smo mamce, bez rezultata. Ja sam slučajno u plićaku video male ribice (bezribice - "amurski čebačok") i uspeo sam da uhvatim jednu. Zakačio sam je onako živu, zabacio i - ništa. Stajala je sat vremena bez rezultata. Kada sam je izvukao da proverim, ona je bila crkla. Ne znam iz kojeg razloga otkinuo sam joj glavu, navukao na udicu i zabacio. BINGO! Nije prošlo ni 5 minuta a šaran je udario, lep trokilaš.  smiley077
E sada je bio problem nahvatati kedere, niko nije poneo ni kedericu, ni čerenac, ni  pribor potreban da bi se montirao neki lakši sistem. I onda sam se setio skice koju sam video u jednom časopisu, a odnosila se na hvatanje kedera pomoću dve flaše. Da ne duljim, tog dana smo "nagrdili" šarane (i većinu vratili) na kedera sa otkinutom glavom.
Najzanimljivije je bilo to što šaran nije hteo da čuje za kedera sa pomoću noža odsečenom glavom, već samo za onog sa otkinutom glavom. Nikada nisam uspeo da provalim zašto. :huh:
Nažalost, sledeće godine to jezero je na upravljanje dobio neki privatnik - "biznismen" i nikada više onde nisam bio.  :sad:
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

sladjan1978

Za ovo sa bezribicama znam i licno sam isprobao i imao ulova ali to sam samo probao na komercijali upravo na ovu bezribicu ali ja im nisam kidao glavu a ipak sam dobijao sarane

Citat: tiki61 poslato 18 Mart 2013, 11:10:08

Eto, to je cilj ove teme. Nije penta svaki put umesiti ili kupiti 10kg boila i udri...
Onda pocne filozofija, tolko procenata ovog ili onog, vitamini, proteini, ugljeni hidrati, belancevine....pa mesne, pa vocne, pa aroma ova ili ona...glava da te zaboli, prihranjivanje po svaku cenu...Rezultat: saran se nije javio, novci su potroseni, a pecaros sludjen, tek mu sad nije nista jasno, a prica otisla u sasvim pogresnom pravcu...
Nije lose ponekad saslusati neke stare majstore, koji su ubijali sarane daleko pre nego sto su se pojavile boile i pelete...sa obicnim, jeftinom i lako dostupnim mamcima, u pravo vreme i na pravom mestu.