Military Shop

PKVM sistemi D.A.M.rs - prodaja ribolovacke opreme nemackog proizvodjaca DAM
Carp Mania - sve za takmicarski i rekreativni ribolov Vodomar.rs Riboshop
MG Servis Deon Ribolov Marketing

Autor Tema: Melasa  (Pročitano 18189 puta)

Melasa
« Odgovor #30 poslato: 14 Mart 2015, 22:58:50 »
odoka 1dl  na 1 kg baze...Zavisi sta je unutra i sta ti je ciljna grupa. Za belu moze i vise ..
Kad jurim mrenu , moze i u prskalicu sa vodom gde pecas ( casica rakije) ali onda ja nema u bazi.

Na mreži VladimirR

• Vuk od: Jan 2013
  • Poruke: 1,643
  • Lokacija: Beograd
Odg: Melasa
« Odgovor #31 poslato: 03 April 2015, 12:40:45 »
Prredpostavljam da melasu, prvo razblažiš sa vodom (pomešaš-razmutiš) pa onda sa tom vodom vlažiš primamu?

Odg: Melasa
« Odgovor #32 poslato: 31 Maj 2016, 19:52:06 »
Vrati se nazad 2 posta, napisah...ako kuvas neke partikle uzmes tu vodu dok je jos topla pa umesas melasu  i posle sve to umesas sa hranom , ili mozes i sa vode na kojoj pecas da uzmes malo u prskalicu vode i dolijes melasu , promuckas i posle po hrani heftas ko zena kad pegla

Moram da dodam da sam prosle sezone probao malo i "firmirane " melase namerno... Citao sam neke nebuloze i tekstove zasto je "njihova" bolja od ove koju sam ja koristio i nabavljao . Nista nisam ja tu uocio bolje na vodi od ove moje iz fabrike na kanister za "dz". Cak mislim laicki da je ova "necista"  bolja i smrdljivija , a svako su bljutave obe  kad ih liznes
Ko ce ti ga znati...

Na mreži žex.rašeta

• Global Moderator
  • Vuk od: Jul 2010
  • Poruke: 3,627
  • Lokacija: Banovci Dunav
Odg: Melasa
« Odgovor #33 poslato: 01 Jun 2016, 17:23:31 »
Moram da dodam  :takoje: . Probao ovako kao što Miha piše ....u prskalicu. Obavezno ju isprati jer se zapekne . Melasa je čudna masa ali svakako vrlo delotvorna u ribolovu  :takoje:.
Biće nam bolje kada mi postanemo bolji !

Van mreže Milan berkut

• Vuk od: Feb 2012
  • Poruke: 1,635
  • Lokacija: Kucura
    • HiT Feeder
Odg: Melasa
« Odgovor #34 poslato: 02 Jun 2016, 22:45:34 »
Ja redovno koristim ovaj ''čarobni napitak''  :cheesy: kao dodatak prihrani i primetio sam, pored učinka samog sastava melase, da se mehanika prihrane vrlo bitno menja direktno zavisno kad i kako je dodajem pri zamesu.
- kad u suvu smešu praškaste prihrane prvo dodajem samo melasu 100gr/1kg smeše otprilike, i propustim kroz sito dva puta, melasa se obmota oko čestica prihrane a ne prodire u njih tako da one ostaju suve unutar tog ''omota'' . . . količina vode koju potom dodajem je mnogo manja nego što bi bilo potrebno kad bi uvlažnjavao samo vodom, a prihrana ''prividno'' dobija vlažnost koja je dovoljna za start. Takva prihrana bezbedno dolazi na bilo koju dubinu sa minimumom rasipanja a dole veoma aktivno odradi jer se melasa izuzetno brzo rastvara u vodi i njena lepljivost nestaje brzinski a polusuve i suve čestice burno odreaguju  . . .
- kad u suvu smešu dodajem vodu u kojoj je melasa rastvorena (kratkotrajnim mešanjem se lako rastvori i u hladnoj vodi) i tako dozirajući taj rastvor uz dva-tri propuštanja kroz sito (znači, uvlažnjavanje iz dve-tri etape) dobijam jednu odličnu srednje inertnu prihranu univerzalnu za većinu slučajeva . . .
- kad prvo vodom uvlažnim prihranu iz dva-tri etapa uz sito svaki put, i ostavim je tek da je uvlažnjena (ni suva ni mokra  :cheesy:) i da odstoji desetak petnaest minuta pa onda počnem dodavati čistu melasu - ''ubijam'' svaku aktivnost takve prihrane, ona leži na dnu ''k'o olovo'' i samo mirisni trag od nje ide . . .

Van mreže Sax

• Vuk od: Mar 2010
  • Poruke: 2,100
  • Lokacija: Novi Sad-Zemun
Odg: Melasa
« Odgovor #35 poslato: 03 Jun 2016, 00:06:36 »
Interesantno zapazanje. Po tome ispada da najbolji efekat daje u prvom slučaju a najgori u trećem..

Na mreži djmisha77

• Vuk od: Maj 2012
  • Poruke: 2,971
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Melasa
« Odgovor #36 poslato: 03 Jun 2016, 00:54:13 »
Vidi Sax, meni je ova treca varijanta najpogodnija. Raznece nju Dunav, nista se ne sekiram. Ako bacam klipovano u tacku onda ce matica da je nosi relativno istim putem i pravi jasan trag do mog mamca sa relativno udaljenih lokacija.
Jedino sto nisam probao a moracu je da gurnem melasu u boile. Moram testirati i to.

Van mreže Sax

• Vuk od: Mar 2010
  • Poruke: 2,100
  • Lokacija: Novi Sad-Zemun
Odg: Melasa
« Odgovor #37 poslato: 03 Jun 2016, 15:52:38 »
Hvala druze.Ja sam dobio na poklon melasu pre par nedelja pa cu malo da se zezam sa njom...

Van mreže Ad fines

• Vuk od: Maj 2010
  • Poruke: 1,247
  • Lokacija: Surcin
Odg: Melasa
« Odgovor #38 poslato: 04 Jun 2016, 19:23:44 »
i meni bi odgovarala treca varijanta

Van mreže Zmaj Strasni

• Vuk od: Feb 2009
  • Poruke: 4,032
  • Lokacija: Apatin
Odg: Melasa
« Odgovor #39 poslato: 03 Jul 2016, 13:52:54 »
Uzeo sam kantu melase pa cu da probam. Kanta od 25 kg -  900 dinara. Podelili smo nas trojica pa svakom po 8 kg. Previse je za jednog za sezonu. Racunam da kilogram potrosim iz 3 pecanja. Pretocio sam je u plasticne flase od litar i po da lakse baratam s njom i stavio u frizider. Moze stajati dugo tako.

Van mreže Dva vuka

• Vuk od: Dec 2013
  • Poruke: 1,187
  • Lokacija: Vrbas, 44 km od Dunava
Odg: Melasa
« Odgovor #40 poslato: 03 Jul 2016, 18:57:02 »
Dobra investicija Zmaju Strašni  :takoje: Imaš tijeh glista , suva leba i melase . Šta čoveku više u životu treba ?  :cheesy:  smiley033

Van mreže no names

• Moderator
  • Vuk od: Jun 2014
  • Poruke: 1,051
  • Lokacija: B. D. Polje
Odg: Melasa
« Odgovor #41 poslato: 04 Jul 2016, 20:29:12 »

Bas sam cika Milanu ( nagrabusio sam zbog ovoga " cika" ) pre par dana pricao o melasi u boilama. Napravio sam 15kg mixa na koji relativno dobro pecam,drzao sam se recepta samo sam dodavao melasu da vidim sta se desava.Znaci mix indentican,aroma i aditivi sve kao i uvek sto radim,samo je dodata melasa.U prvoj turi sam napravio sa 30ml melase,u sledecoj sa 40ml,pa sa 50ml,na kraju sam suve boile prelivao sa melasom i ostavljao ih da dobro upiju.....kako god sam radio uvek je vise ribe dolazilo na boilu u koju nisam sipao melasu...imao sam po jednu,dve ribe i to je sve.Nisam napomenuo da sam nosio po kilogram originalnog mixa i mixa sa melasom,mesao ih i tako prihranjivao,pecao sam na dva stapa i na jedan boila sa i na drugi boila bez melase,cak sam im i rotirao pozicije...rezultati vise nego razocaravajuci su bili. Gospodin Milan ( nagrabusio sam i zbog ovoga " gospodin " ) je bio misljenja da je melasa preuzela aromu,odnosno da se aroma koju sam sipao u mix izgubila...probao sam i to da anuliram pa sam odnos aroma pojacao za 50%,a smanjio sam za 50% amino dodatak racunajuci na aminokiseline iz melase....opet jako slabo u odnosu na originalni recep. Boile su testirane na 3 razlicita revira i do sada sam bio ukupno 7x...rezultat je 7:0 u korist boile bez melase.Ostalo mi je jos nesto malo mixa...sledeci put probavam suv bez dodataka i mix samo sa melasom,ako i tu bude razlike odustajem od sipanja melase u boile ili cu probati neki drugi mix (ovaj je na bazi ribljeg brasna)...
Probavao sam i u praskastu da dodajem dok sam pecao na DTD kanalu....eee tu je vec melasa pravila razliku u svoju korist u odnosu na prihranu u koju je nisam stavljao.Podelim praskastu na dva dela i jednu odradim sa melasom koju prvo razmutim u vodi i uz prskalice navlazim hranu,drugu isti postupak samo bez melase.....da skratim pricu...uvek,ali uvek vise ribe je dolazilo na prihranu sa melasom. I ona je sad nezaobilazni deo kad idem da pecam na DTD.
Pokusacu na "divljoj vodi" da probam opet sa boilom....ako i tu bude zakazalo sto se njih tice odustajem definitivno.

E sad..ovo nemojte da uzimate kao neko pravilo,ovo mozda ne vazi na vodi na kojoj Vi pecate,kod mene je za sada ovako i ovo su neka moja trenutna iskustva i zapazanja.Verujem da cu uz pomoc naseg belog maga druga/gospodina/cika Milana doci do dobitne kombinacije za melasu u boili,a do tada....... bistro  smiley033

Melasa
« Odgovor #42 poslato: 04 Jul 2016, 20:50:42 »
nikad melasu ne bih turio i boilu...
Ne vidim svrhu termicke obrade sastojaka u njoj!
Kao sto i betain koristim za brijanje a ne u smesi I kad ga stavim, to sam uradio zato sto je neko napisao, inace mi nema logike.
Pa i  rafinisani secer kad ga opalis teperaturom nije isti kao kad ga dodas nokli naknadno . Samo sto tu jos fali sjased minerala , i gluposti koje termicki sigurno nemaju iste karakteristike...Zasto bih onda remetio taj raspored?

Van mreže no names

• Moderator
  • Vuk od: Jun 2014
  • Poruke: 1,051
  • Lokacija: B. D. Polje
Odg: Melasa
« Odgovor #43 poslato: 04 Jul 2016, 21:23:50 »
Ja volim Vlado druze sve da probam i tako donesem neki zakljucak da li nesto vredi ili ne  :wink:

Jeste da betain nije tema mada ga melasa sadrzi pa nam mozda progledaju kroz prste...kako "brijes" boilu sa praskastim betainom  :lol:

Jedan koristan podatak u vezi aminokiselina ( i one su u melasi ne brisite me  :smiley:) pitao sam moje laborantkinje sa posla u vezi termostabilnosti aminokiselina i rekle su mi da su termostabilne sigurno,a posto aminokiseline koristimo redovno u proizvodnji stocne hrane gotov proizvod prolazi kroz laboratoriju i tamo se utvrdjuje sastav krmne smese,a prolazi kao gotov praskasti proizvod i kao peletiran proizvod (kad se vrsi peletiranje prolazi termicku obradu uz pomoc vodene pare)...sastav smese i posle peletiranja ostaje ne promenjen  smiley033

Na mreži djmisha77

• Vuk od: Maj 2012
  • Poruke: 2,971
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Melasa
« Odgovor #44 poslato: 04 Jul 2016, 21:30:29 »
Miho, vidis da je Branko prelivao suve boile melasom. Tu se nista ne menja u sastavu vec samo onaj jaki miris melase moze nadjacati osnovnu i zeljenu aromu. Sto se praskaste hrane tice potvrdjujem Brankovo iskustvo a za boile moram probati da to iskusim na svojoj kozi. Samo ja necu praviti sa ribljim brasnom nego neku Bird ili cistu vocku.

List Ribolov Spin & Fly Smuki Mrdalice HiT Feeder Sportski Ribolov Marketing Marketing