Izrada boila

Započeo srdjan, 26 Mart 2009, 19:19:12

2re

Pa sta bi sa tim receptom ?  :smiley:
Ali dajte neki za koje mozemo nabaviti sastojke..a ne ono napisu recept a pola stvari ne znam ni sta je a kamoli gde da nabavim :D

slawisa

Citat: damjan poslato 14 Jul 2009, 14:00:29
slawisa koliki je bio prosek-tezina,ulovljenih sarana.

Nisu bili previse krupni od 1-5kg,ali bilo ih je bas dosta.Kad se mresti skoro da izadje na obalu,nigde nisam video nista slicno,a bio sam na vecini jezera u Srbiji.Sve prsti od njega,ja sednem,ne pecam samo gledam i uzivam.Moglo se pecati i bez prihranivanja i da grizu,tad sam odustao od boila...hranim ih celo leto,kupovao sam boile na dzak,davao pare za to kao blesav kad vecina nije ni znala sta je to i nista.na kacamak i kukuruz kad sam pomislio dolazili su.Moj zakljucak je pecaj samo na ribnjacima na boili,na otvorenim vodama kukuruz ili kacamak je zakon.

Citat: 2re poslato 06 Januar 2010, 21:40:17
Pa sta bi sa tim receptom ?  :smiley:

Moram reći da baš i nisam neki stručnjak, al evo mogu dat jednu provjerenu, lovnu na Dunavu, svima više manje dostupnu i jeftinu kombinaciju. Znači ovako, starter za male praščiće ( nemora biti onaj za najmanje može i  što se daje malo starijim praščićima) obavezno ga samljeti da bude ko brašno (mlinac za kavu ili ako imate veći mlin još bolje i brže) sljedeći sastojak je gris (ili ti pšenična krupica) zatim jaja, zatim od cc.more miris školjke (ili može i neki miris po vlastitom iskustvu) i ulje od konoplje (prologic ili može i neko drugo, služi da se bolje rola)

Omjeri su 0.75 kg mljevenog startera
          0.25 kg grisa
          12 jaja
          miris školjke koliko piše na bočici
          ulje koliko piše na bočici
Kad se izrola u željenoj dimenziji kuhati boile što kraće, znači 30-45 sec u kipučoj vodi (ja sam u staruj fritezi to radio malo po malo) bitna stvar je i sušenje ono mora biti što kraće da boile u stvari budu "mekane" ne presušivati nek ostanu vlažne i ako ih se neće odmah koristiti u duboki s njima. Htio sam još napomenuti da za Dunav kila dvije ništa ne znači, treba dodati barem još jednu nulu na tu kilažu.Nadam se da će se nekom svidjeti ovaj mix, jednostavnije ne može, starter ima u sebi svega i svačega, griz je tu da to poveže i neki miris je u biti tu zbog nas da imamo o ćem raspravljat :wink:. To je ful jednostavna boila koja možda nema neke  specijalne karakteristike ali na Dunavu je lovna 100%, a i nešteti ribi to je sigurno.

gaovica

mogao bi se tu dodati i neki zasladjivac koji je po meni vazniji od mirisa i malo soli koja sluzi kao konzervans :ok:
Bistro

Slaven

... odlična ideja :thumbup:, a jednostavno i jeftino.

bing

evo da dam jedan recept pošto nitko neće. hraniti bojlama na vodama gdje ribe nisu navikle treba više dana u kombinaciji sa kukuruzom i postepeno smanjivati kukuruz. veći šarani će sigurno doći na hranilište.

Riblje brašno 40%
sladilo
malo arome
oko 10 jaja

Izlajah se u od kukuruza do konoplje pa da odgovorim Hemingveju a to bi bilo vrlo prosto pravljenje necega sto bi zamenilo boile a slicno gore navedenom.Izvadis iz malog dzepa neku kintu i odes u prvu prodavnicu *STARTERA* i uzmes bilo koji a ja sam uzimao za prasice do 10 kg. iz tamo nekog razloga a koji i sami mozete zakljuciti citajuci sastav  na etiketi.Ako je a pretpostavljam da je veliki deo vas mnogo citao o ishrani sarana zakljucice da se veliki deo sastojaka koji su potrebni saranu nalazi u toj i slicnim hranama .Odnos koji nam propovedaju *cast svakom* oni koji idu do sitnih creva je po mom skromnom misljenju sasvim u redu ali ja sam samo obican smrtnik kome betaini,amino i ostalo nisu dostupni pa se snalazim kako mi to mali dzep dozvoljava.Ma, bre, da   nedavim to ide ovako.1o kg koncetrata=350 din,3 kg belog brasna=60din i 1\2 kg=100din nekog*nije reklama -sugi,milkivit ili slicnog stimulansa za te zivotinjke * a u tome ima kojecega sto ,bar moji sarani sa Save , izuzetno vole cak se toliko najedu da svaki upecan toliko toga izbaci u sak kao da samo to jedu a namerno to kazem jer inace vadim gospodu sa samo ,kao sto su kolege pisale ,sa brdo pojedenih skoljki,puzeva i sl. a od kukuruza ni traga kojim sam do tada hranio . Nacin pripreme je: pomesati sastojke u odnosu koji sam naveo naravno sa dodatkom vode po volji ali da to bude kompaktna masa,rucno ili kako god napraviti neku vrstu pogace pa vrlo prosto iseci tu neku pogacu na neke tamo oblike kako mi to smatramo da treba , a u mom slucaju su to kocke promera 1x1x0,5 cm .Kada smo to isekli a sto bi licilo na jednu VECU sahovsku tablu kuvati kao i sve boile.Susenje po volji,a ja sam radio i duze10 dana i krace 2 dana i zaledjavao pa prihranjivao i rezultati su isti.Uh, zamalo da zaboravim ovo nisu nazovi boile za montazu vec za prihranu a na montazu ide po volji tj. iskustvu i varijacije na temu sastava prihrane su proizvoljne.I jos jedna bitna stvar je da ih praktikujem tek od 11.meseca i s*obzirom da gospodina neprikosnovenog pecam svih 12 meseci datu prihranu bacam do aprila ali shodno aktivnosti ribe kolicine variraju

milos92

umesto aditiva kolega evo jednog nesebicnog saveta ubaci premiksa za tovne svinje unutra imas sve sto ti je potrebno stimulatora,vitamina...jos mozes dodati zasladivac i boju kiola toga ide na 20kg bojli a kila te kosta oko 50-80 dinara.eto ja vam otkrio jednu tajnu sad znate sta treba uzimati i kad uzimas bolje koje su obicno skupe u pecaroskim radnjama imas 100 puta jeftinije odes u bilo koju prodavnicu i trazis jestive boje za kolace cena je 10-20 dinara jadna kesica ide na pola kile boila  :takoje:  smiley033

srdjan je zaboravio da kaze.zvao je tel jednu firmu za izradu sugija za prasice,gde mu se javio inzinjer proizvodnje.srdjan ga je pitao od cega se sastoji ta hrana,i naglasio mu da mu treba za pecanje sarana,da bi mu covek rekao.inzinjer mu je rekao neke sastojke,u kojima se nalaze upravo neki sastojci koji se nalaze i u modernim boilama,tipa amino kiseline,betain,itd...

Slaven

Srđane sviđa mi se kombinacija  :ok: samo vidim da ne idu jaja, pa me samo zanima koliko dugo i kako kuhaš i jel bude tvrdo kad se osuši ili se raspada ili nešto slično.

posto srdjan cetuje sa posla,nema net kuci,recicu ja,posto znam kakvi su mu boili.
boili su posle kuvanja i zilavi,ali ako se stave u zamrzivac pa odmrznu budu mnogo trosni.kada bi dodao jaja,sigurno bi bili kvalitetniji i postojaniji.
zato srdjan i peca na kupovne boile,a ovima samo hrani.

khorv174

ne isplati se imaju lovne boile po 30kn kila u cerni šarko sa slike je pao na jednu takvu uzmeš par aroma i nekoliko dipova i to je sva kemija .kukuruz je za primamu (3kg kukuruza nakvasi dva dana u vodi isperi ga pa stavi kuhat dodaj pola kile konoplje zajedno da se kuha jedno sat i pol nemoj da ispuca i to ti je za prihranu )a možeš izabrati veča zrna u teglu od litre i silaj jednu aromu za kolače od banane i dvije kašike meda dobro promješaj i to je to (kukuruz mora biti vruč da se med bolje otopi)
samo žabe krekeču i komarci grizu opet nema šarana mome mamcu blizu

Hvala Damjanu na pomoci :tongue:Tako je,malo su trosniji ali su i dalje dobri za prihranu i samo za nju.Cini mi se da sam rekao osim navedenih sastojaka ostalo po izboru, a nekazem da ja nisam probao dodavati ... Neznam koliko je 30km dinara ali sam naveo moje troskove pa po volji uz svuo postovanja prema drugim iskustvima a o kojima je izlisno raspravljati.Recimo,Ja forsiram aromu skoljka (u sopstvenoj izradi kad god sam u mogucnosti da je pripremim)u svim mojim kombinacijama kukuruza,boila i hranama na hranilicama koje uvek koristim.Probao sam i druge arome ali nekako sam svoj majstor mi se pokazalo kao dobitna kombinacija.A, da ,jesam zvao tamo neku firmu i jesam razgovarao sa doticnim inzenjerom i tacno je da mi je rekao da dosta toga iz tog proizvoda ima i mnasim hranama ,ali i ma sta taj neko rekao bitno je da sam to isto proverio u praksi i dalo mi je vrlo zadovoljavajuce rezultate. :bye:

plavivitez

dobro vece.pitanjce jedno ali je vredno.da li mogu kupovni boili da se cuvaju u zamrzivacu tj. da li valjaju posle za upotrebu tamo u prolece pa do kasne jeseni.neznam da li gube na necemu kada se izvade iz zamrzivaca posle nekog vremena.molio bih za odgovor.fala unapred. :eek:

milos92

nih nema potrebe zamrzavati one se nekvare drzi ih samo na suvom tamnom i na umerenoj temperaturi. domace bojle se zamrzavaju da se nebi pokvarile-ubudale izgubile miris. :bye: