Aminokiseline

Započeo Lonac, 26 Decembar 2010, 14:45:03

telekom

Svi gore pomenuti su u pravu!
Nauci coveka da peca i pecace zauvek

Citat: damjan poslato 27 Decembar 2010, 00:36:01
kazu da velika temperatura negativno utice na amino kiseline,a kako utice na A-K,u samom kukuruzu prilikom kuvanja. :question:

:takoje: vidim ja da tebe nasa Sava najvise zanima  :tongue:

Amino kiseline,pri termickoj obradi boila su poprilicno termonestabilne,a sad za kukuruz je ovako: ne kuva se kukuruz sa A.K. ,vec se isti atraktuje spolja..nakon kuvanja.
Pazi i nemora,to je jedan od nacina atrakcije koji sam naveo.
Atrakcija spolja sa A.K za boile je takodje zbog istog razloga.
Riblja brasna (kvalitetna) ostavljaju aminokiselinski trag,kukuruz u manjoj meri.
"strpljenje je majka mudrosti"

Baltazare, ja ipak mislim da smo se mi razumeli, ali se razlikujemo u nekim razmisljanjima, rekao bi, u pristupu. Ja sam malo uopstio temu, sa akcentom na recnog sarana, da ukazem na cinjenicu kako je tu vecina stvari vrlo relativna. I sam kazes kako za Savu "juris pravi balans", pa po nesto dodajes, po nesto oduzimas, eksperimentises, ne bi li napravio "najbolju" boilu, ali tesko da cemo doci do te naucne analize sta to saran ima dovoljno u reci, a sta nema, kako bi mu dodali ono sto mu nedostaje u lancu ishrane, taman onoliko koliko mu fali.
Niko nije osporio znacaj aminokiselina za saranske mamce, ali nas cilj nije da pomognemo saranu da ima bolji rast misicne mase, nas cilj je da ga sto pre zeznemo i navucemo na udicu. Ja sam naisao na neku lokaciju na dan-dva, taj saran se tu zadesio, cilj mi je da ga upecam za to ograniceno vreme i nemam vremena da ga, dugorocno posmatrano, "ubedim" u znacaj aminokiselina u njegovoj ishrani. Prosla su ta vremena kad odaberes jedno mesto na reci, pa pocnes da ga hranis od ranog proleca do kasne jeseni, kako bi sarana "navikao" na svoje mamce. Vodostaji su cas gore, cas dole, sarani migriraju, cas je tu, cas je tamo...
Nije lose da se zna da kukuruz ima sve potrebne aminokiseline, i da termickom obradom gubi dobar deo toga. Ali, onda bi mogli da polemisemo da li je vise sarana upecano na presan ili kuvani kukuruz, i zasto. Onda imamo i "treci" kukuruz: kuvani sa raznim dodacima, pa se opet nastavlja polemika: da li smo ga taj dan dobili na udicu zbog mirisa, ukusa ili hranljive vrednosti kukuruza, ili smo ga mozda omanuli jer nam je prezentacija bila skroz pogresna u datim uslovima. Hocu da kazem da je prica o aminokiselinama samo jedan mali deo slagalice, za koju mislim da je nikad necemo do kraja sloziti.  smiley033

Ako si ti uopstio temu  :clap2: da si ziv i zdrav ti meni :takoje:

Nego reci ti meni ,ocel taj Mesaros nabaaviti vise te QD spulne? ili Braca iz kikinde?

Malo skretanje sa teme,nadam se da ne zamerate.

Pozz
"strpljenje je majka mudrosti"

Kolega Baltazare, moram da ti odgovorim zasto sam uopstio temu. Surfovao sam po raznim forumima, ponegde i ucestvovao na temama vezanim za sarana, i uglavnom sam nailazio na onu jaku "struju" sto se zasniva na teoriji koja poznaje samo ribolov na komercijalnim vodama i sto je duboko zabrazdila u takve detalje koji vise spadaju u nauku, a manje u praksu sa divljih voda. Tu su se diskusije po pravilu zavrsavale besmislenom svadjom oko procenata i promila.
Imajuci u vidu drasticne razlike izmedju ta dva vida saranskog ribolova, zadrzao sam se na ovom forumu upravo iz razloga sto sam ovde konacno nasao sagovornike o autenticnom pecanju sarana na rekama. Znam puno likova, takvih sarandzija, koji ce nanjusiti i uloviti sarana na tako "primitivan" nacin, da samo mozes kapu da im skines, a da u zivotu nisu culi da postoje aminoliseline...Uostalom, zasto bi ih to previse zanimalo, zasto bi se s tim smarali, ako i bez toga dobro prolaze. Bas ih briga da saznaju da kukuruz ima sve potrebne aminokiseline, oni odavno znaju da on daje dobre rezultate.
Ne zelim ovim postom da omalovazim neciji trud da iznese svoje razmisljanje o aminokiselinama i saranskim mamcima, samo hocu da podvucem da ne treba po svaku cenu kalemiti neka "naucna dostignuca" sa komercijala na ribolov recnog sarana divljaka. Ne treba nikad zaboraviti ni to da je puno lepih recnih sarana upecano na takve mamce u kojima nema ni "a" od aminokiselina, pa opet, niko nije rekao da su aminokiseline nevazne.
Iskusne sarandzije sa reka znaju o cemu pricam, a pocetnike treba uputiti da krenu od pocetka, a ne od kraja.
A ako te zanimaju spulne od Mesarosa, idi sam pa ga pitaj  :bye:

MIF

TopMix,nije ova tema otvorena da nekoga navlaci na nesto.Niti da se na njoj vodi rasprava o kukuruzu,boili ili necem trecem.To sto neko lovi kukuruzom,a ne boilom ne znaci da je veci ribar od drugih,ni obratno.

Spojene poruke: 27 Decembar 2010, 13:31:59

Ja,a siguran sam da ima jos kolega volim citati o svemu vezanom za ribolov,pa mi je ovakva tema super.Jer,unatoc "par" godina lova sarana po Savi,nisam kvaliteta da ga ulovim od sale.
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

VooDoo_Chile

Ja ću samo da dodam da se potpuno slažem sa TopMix-om. Kao dete sam pohađao školu pecanja Moravskog šarana. Pre par godina sam počeo povremeno da pecam i po ribnjacima. Danas nemam puno vremena da kampujem, pa šarana najčešće pecam na napadnutoj vodi na jedan dan. Pecam "savremenim" priborom, ali staru logiku nisam uopšte promenio. I dalje bez kukuruza ne idem, pravim svoje boile i uvek bolje pecam na njih nego na bilo koje kupovne koje sam probao. U većini puta i bolje prolazim na kukuruz, nego na bilo šta drugo, ali zato na pojedinim vodama za dnevno pecanje bacim i po punu kofu. Još nisam primetio da mi se desilo da drugi oko mene hvataju, a da ja gledam, a obrnuto jeste. Gde su tu te aminokiseline, ne znam, a ne verujem da ni šaran zna!
Poenta je da NIJE TAČNO da na komercijali mora da važi pravilo da mamac mora da bude nečim tretiran! Ali JESTE TAČNO da na komercijali ribi treba više hrane od ribolovca, nego što je to slučaj na divljoj vodi!

Mif, nisam hteo nista tendenciozno da kazem, samo da razdvojim bitno od nebitnog. Tema je dobra, ali posto ja nisam iz te price, necu se vise mesati, pogotovo kad se prica zakuva i krene rasprava o procentima i promilima.  smiley033

MIF

Lonac je moj drug, i nece tema tako,sigurno.Aminokiseline su vazan dio saranove ishrane,i zato je dobro da o njima saznamo po neku.Mozda nam te informacije otvore oci,na neki nacin.
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

Lonac je ok i mislim da on moju diskusiju nije shvatio pogresno  :bye:

Keltan

Tema je odlicna ,koga ne zanima ne mora ni da je cita a jos manje treba da je prekida sa Of topicima koji veze nemaju sa temom... smiley033

@ Topmix,

tema su amino kiseline,moja namera je samo da prenesem licna i druga iskustva vezane za isto na rekama,i na komercijlnim vodama slobodno pecanje i na komercijlnim vodama takmicarsko pecanje.

Nista od toga vise,nisu amino kiseline moje pa da im nekom pricom dizem cenu

sto se mene tice,nemam pecanja bez amino-kiselina.

Sto se tice pecanja na Savi,divlja voda,pecam mnogooo godina ane pecam samo kad ne moze (ne ja da ne mogu) zavisno od vodostaja itd..te mesece,februar,mart,april pa i jun (kad "neda" Sava)

Ja ne osecam da je neko povredjen ovde zbog ove teme i diskusije :cheesy: pa boze moj,ako neko ne zeli da zna sta su i kako sa amino-kiselinama ,te nije ih bilo pre 20 g itd ,ne mora ni da chita temu kako neko ovde reche.

malo lepe price ,zezanja nije na odmet zar ne? :takoje:
opusteno...

Ps.a za mesarosha je bilo cisto info pitanje,otici cu sam ,NP,svakako fala na odgovoru...

Lonac

Tekst o aminokiselinam sam postavio baš zato da bi počeli iz početka tj. da shvatimo zašto su šaranima zanimljive , kako i zašto ih privlače .
U svojim postovima sam napisao da aminokiselinske pripravke više neupotrebljavam jer ih smatram bacanjem novaca , ali da razmišljam o aminikiselinam kada biram brašna od kojih ću praviti boile .
Topmix reče " Ne treba nikad zaboraviti ni to da je puno lepih recnih sarana upecano na takve mamce u kojima nema ni "a" od aminokiselina,.. "
Ja bih na to rekao da je vrlo malo takvih mamaca . Jel i korica kruha sadrži aminokiseline .
Nisam pisao o aminokiselinskim i aminokiselinskovitamiskim pripravcima koji se koriste pod imenom aminokiseline .
Samo jedan podatak koji će nekima biti zanimljiv . Jedna obična glista je životinja koja ustvari ima najveći postotak aminokiselina u sebi .
Jednostavno volim znati kada koristim neki mamac od čega se sastoji i zašto je baš on toliko privlačan našim šaranima .

VooDoo_Chile

zivko_89

kad ovo citam...nesto se mislim...u jeb...pa ovo je prava nauka... :huh: :shocked: :eek:
..od kolevke do groba najlepse je pecarosko doba...