"Nećkov rit" - Bačko Novo Selo

Započeo Saša, 07 Novembar 2012, 09:59:36

Saša

U nedelju sam sa kolegama iz Formax Stora otišao do Bačkog Novog Sela da pecamo štuke na jednoj jako lepoj vodi... :)  Drugari koji su nas pozvali tamo samo su rekli da je voda potpuno nepoznata "široj ribolovačkoj javnosti", dobro je čuvana, redovno poribljavana i da je puna štuke... I to krupne... Pa ko bi mogao da odoli ovakvom pozivu?!  :cheesy:

Naš domaćin Nedžad Avdulović- Nećko nas je čekao tamo u svojoj/istoimenoj čardi "Nećko"...  :)

S leva - Nećko, Goran, Bata...

Čarda "Nećko" je nadaleko čuvena po svojim specijalitetima i ambijentu jer je smeštena u šumi na samoj obali Dunava...   :ok:

Čarda ima i veliku zastakljenu terasu sa predivnim pogledom na Dunav...   :ok:

Posle jutarnje kafe sedamo u automobile i idemo do jezera/revira "Nećkov rit", zbog kojeg smo i došli...

Prvo se kratko vozimo bentom, a onda silazimo sa njega i malo kroz neku njivu... Uskoro dolazimo na vodu...

Prvi pogled na nju... Jako me podsetila na neke moje omiljene vode na kojima često pecam bassa i štuku...    :cheesy: Lokvanj, granje, trava... jako lepo. Domaćin je napravio i nekoliko platformi za pecanje...   :ok:

Tu je i kontejner za čuvara i da se ribolovci imaju gde skloniti ako naleti kakvo nevreme...

Bata se odmah baca na montiranje svojih sistema sa plovcima za štuku. Loviće na kedere a ja i Goran ćemo bacati varalice...

Evo i screenshota sa Google Eartha da imate bolju predstavu gde se to sve nalazi...

Bačko Novo Selo se nalazi na obali Dunava, nekih 70-tak km severozapadno od Novog Sada (20-tak km uzvodno od Bačke Palanke, a preko puta je Hrvatska odnosno mesta Sotin (uzvodnije) i Opatovac (ispod)), a do njega se stiže solidnim putem preko Bačke Palanke, Karađorđeva i Mladenova.

Evo i samog revira "Nećkov rit", malo krupnije...

Pecamo u ovom delu skroz levo. Mereno na Google Earthu, dužina revira je nekih 650 m, a prosečna širina je nekih 30-40 metara. Najveća širina tu sa leve strane je otprilke nekih 50-60 m, dok je krajnje desno 80-90 m...

Nismo morali dugo čekati na ulov...   :cheesy:

Lepa!   :ok:

To momci!

Sva ulovljena riba se, naravno, vraća...   :takoje:

Ova je bila malo nestašna, samo se koprcnula i uskočila nazad u vodu...   :cheesy:

Malo kasnije pridružili su nam se i naši drugari doktor Andrija i njegov sin Stefan, pa smo udruženim snagama varalicama prečešljavali "ćoškove"...

Domaćin Nećko je za to vreme naložio roštilj i spremio nam doručak...  :smiley:

Štuke nam se nisu javljale na varalice (samo je doktor imao jedno praćenje), pa je domaćin Nećko predložio da odemo probati i na donjem delu revira...

Pogled iz automobila na središnji deo, prekriven gustim lokvanjem. Tačnije, ostacima lokvanja, pošto je već dobrano istrulio...

Na drugom/donjem kraju revira takođe ima veliko proširenje, a tu je parkiran i jedan od čamaca...

Kroz drveće naziremo pomenutu širinu...

Lokvanj, srušeno drvo u vodi... Mnogo lepo...   :ok:

Pogled na sredinu...

Skroz desno...

Evo i jedne panorame tog dela sastavljene od tri fotografije..

Ulazimo u čamac da detaljnije pretražimo ovaj deo, domaćin Nećko nas gleda sa obale i daje instrukcije gde da bacamo...

Sve je okupano jesenjim bojama...

Parkirali smo se na rubu lokvanja, zabili šticu, vezali se za nju da nas vetar ne gura i krenuli da pretražujemo...

Bilo je i malo "zapanjivanja" varalica, ima bogami fino krša i granja na dnu...   :cheesy:

Par puta smo se pomerali, no ništa se nije javljalo. Konačno, kod onog suvog, srušenog drveta dobijam lepu štuku. Samo je zaustavila varalicu i to tako da sam najpre pomislio da sam zakačio neku travu, a onda ipak osetim ribu na štapu, da bi tek na kraju i štuka ukapirala da je upecana i počela se otimati.
Privučem je pod čamac (imala je tu oko 2 kg, otprilike) i dok smo se mi namestili za slikanje, dodali fotoaparat doktoru koji je bio na drugom kraju čamca, dok je on našao gde je dugme okidača - štuja se otkači i ode... Ništa od fotki ovaj put... :lol:

Nema veze, doći će druga... Nastavili smo da pretražujemo teren još neko vreme...

Uskoro nam javljaju da je Bata imao još jednu štuku, pa prekidamo pecanje i idemo nazad...

Lepotica, malo manja od one prve...  :clap2:

Bacamo varalice dalje, dan prelep, sunce lepo i prijatno greje, duva tek lagan vetrić... Milina...   :ok:

Uskoro se i ja "upisujem"... Ubacio sam varalicu pod oveći žbun nadvijen nad vodom na drugoj strani, nisam okrenuo ni dvaput ručicu i lepa štuka je pokupila! Bata je uzeo moj fotoaparat i slika celu akciju...   :cheesy:

Prihvatanje rukom...

I hop...

Tu je...   :cheesy:

Nismo je merili, ali je domaćin Nećko procenio na 3 - 3.5 kg...

Vraćanje...

Ode!

Pribor: Formax Legacy Spin 20-60 gr, 2.70 m i Metalim 3500. Štuja je pokupila Lusoxa trojku sa dodatnim otežanjem...  ;)

Ostali smo da pecamo još neko vreme, no kako se štuke više nisu javljale i obzirom da je dan kratak - otišli smo na kraju u čardu na večeru i potom se pozdravili sa domaćinima i vratili za Novi Sad. Eto nas sigurno uskoro ponovo tamo, da pokušamo uloviti i neku od kapitalki...   :cheesy:

Malo više o "Nećkovom ritu"...  Prema rečima domaćina, ukupne površine je oko 18 hektara, a najveća dubina je nekih 8 metara krajnje desno i 6 metara skoz levo. Nećko je ovu vodu zakupio pre više godina i od tada se čuva i stalno poribljava. Poslednje poribljavanje bilo je sa 400 kg štuke, a potom je ubačeno i oko 4 tone bele ribe, da štuke imaju i čime da se hrane. U više navrata ubacivali su i somove i krupne šarane (matice), a takođe i linjake i veoma retke zlatne karaše... Dakle, mala ali ribom izuzetno bogata voda...  :)

Kao ilustracija bogatstva ove vode odlično mogu da posluže dva takmičenja u lovu štuke na kedera koja su ovde do sada održana. Prošle godine su učestvovale 33 dvočlane ekipe i ulovljene su 43 štuke ukupno teške preko 100 kg, a najveća je bila teška 4.8 kg. Desetak dana pre našeg dolaska održano je još jedno takmičenje na kome je učestvovalo 10 ekipa i ulovljeno je ukupno 67 kg štuke, od kojih je najveća imala čak 8.5 kg! Da, dobro ste čuli, Nećkov rit obiluje krupnim primercima, najveća do sada ulovljena imala je čak 12.5 kg, a maltene svakodnevno se love primerci od 2 do 4-5 kg... Ovakvim ulovima se malo koja voda kod nas može pohvaliti, a pogotovo ne neka ove veličine...    :thumbup:

"Nećkov rit" je inače tek nedavno otvoren za pecanje, pa ako želite da upoznate još jednu novu, zaista prelepu vodu, bogatu krupnim primercima štuke - pozovite 063/11-263-11 i rezervišite sebi termin i mesto. Štuka može da se peca na kedera illi varalicu, uz obavezno vraćanje u vodu. Dnevna dozvola za pecanje sa obale košta 1.500 dinara, a u nju je uključen i ručak u čardi "Nećko" (riblja čorba ili paprikaš).
Ako želite da pecate iz nekog od njihovih čamaca i tako pretražite svaki ćošak, dozvola je malo skuplja - 1.800 dinara, a ručak u čardi je takođe uključen, naravno... Inače, na samoj obali (u onom kontejneru) može da se kupi i piće (kafa, sokovi, pivo...) po vrlo pristupačnim cenama, a nije problem da se na vodu donese i bilo šta iz čarde, pošto je baš blizu.   :takoje:

Evo za kraj još i GPS koordinate jezera: 45°17'13.85",  19° 9'12.55"   smiley033

samer

riboLovacJoca

Svaka čast Saša na reportaži.
Iako je u pitanju komercijalna voda jako mi se sviđa što deluje dosta divlje.
Čarda je bombonica  :ok:

Vidim da okolo ima još nekih bara i kanala.
Da li su ovo ostatci prokopavanh kanala za navodnjavanje ili neke prirodne bare?

tomislav34

Komercijale mi nimalo nisu zanimljive.  :no: Jednostavno u meni ne bude onu strast kao kod divlje vode koja donosi nepredvidivost.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

Saša

Ovo je komercijala samo u smislu što će vam neko naplatiti pecanje na njoj, dakle ni nalik na one pravougaone kadice u koje je neko pustio šarane. To je potpuno prirodna i veoma stara voda, puna lokvanja i granja, obrasla vrbama, nastala ko zna kada, verovatno dok je još Dunav tekao tuda. Ništa nije kopano ili dirano, samo je napravljeno par mesta za pecanje. Naravno, dodatno je obogaćena ribom, ali opet onom pravom - štukama, linjacima, zlatnim karašima i dunavskim šaranima vretenašima. Verujte mi na reč da ćete imati utisak prave divlje vode, što ona zaista i jeste... Štaviše, zbog onog lokvanja čak ima i poseban status/nivo zaštite od strane države (ne sme ništa da se dira), tako mi rekoše. :)

p.s. Ako pogledate na Google Earthu, videćete da tu u okolini ima još dosta sličnih voda, a sve su nastale delovanjem prirode, ništa nije kopano... :)

tomislav34

Ja sam malo gledao i što jest jest, vidi se da je to neki stari rukavac  :takoje:
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

Saša

Nekoliko svežih/redovnih ulova sa ovog revira...

Dobio sam i informaciju da je ulovljen i primerak od 14.5 kg!!! Čekam nestrpljivo fotke... :cheesy:

Još malo svežih ulova sa ove vode... :takoje:

Ribolovac Srđan Bogojević, a veća štuka je imala 6.1 kg... Obe upecane juče ujutro (subota)na varalicu.  :clap2:

Formax Store

Jedna jučerašnja...   :ok:

Upecao na varalicu Ozren iz Novog Sada....   :clap2:

Saša

Stiglo još malo fotki ulova sa ovog terena...

I za kraj fotka čarde "Nećko" u Bačkom Novom Selu, snimljena sa Dunava...  :smiley: