Vode naše mladosti: Borča, Sibnica, Sebeš, Buk, Pretok, Vizelj, Zekine vile...

Započeo mrcko, 27 Februar 2012, 18:44:36

uhhh kako je nekad bilo ribe na tom "fakultetskom" ..,i ja ga kao takvog znam..,pre 16-17 godina sam jednu skoro celu sezonu otpecao na njemu..,sarani, stuke,krupne babuske...koliko hoces..,ali i tad je bilo dosta mulja i osecala se riba,bila je crnkasta..,mogu misliti u kakvom je jadnom stanju sad..,i da li uopste i ima neke ribe...

mrcko

Komsija mi u prolazu rekao da je u subotu u Borci na kanalu (saznacemo kom) imao 15-20 babuski. I gomilu kauglera. Na crvica.

Iz tog Fakultetskog kanala je uvek babuska bila "crna". Pretpostavljam zbog zamuljenosti.

svetišaran

što se tiče borče, nije sve tako crno... ne bih ja dalje o tome...
Hail to the Holly Carp...

alexdja

Citat: orka poslato 19 Mart 2012, 09:37:49

Jeste bilo tako, samo još ranije, pre 26-27 godina, tad je bilo i štuke velike i šarana i babuške baš krupne...

Pre 16-17 godina je već počeo da zarasta i da se smanjuje količina ribe znatno.

A pre jedno (pa ne mogu sad tačno da se setim) mislim 10-ak godina se riba nešto gušila, nije bilo u redu nešto sa pritiskom ili šta već i tada su okolni "kormorani" nosili ribu u džakovima kući, dolazili su kolicima po nekoliko puta da pune džakove i odnose ribu. Bilo ih je dosta, medju njima i puno "velikih" pecaroša.  :grin: :veryangry:

Ja sam iz Koteža i kao klinac sam pre 26-27 godina počinjao da pecam na tim vodama.

A često sam pecao sa mosta kod pumpe i gledao šta ljudi vade gore u kanalu...

Ja imao jedan štap i mlatio sitnu belu i babušku, drugi da zabacim balerinu i bio srećan nedelju dana kad uhvatim neku glocu od 500 grama...  :cheesy:

Inače i Sebeš i Studenski-Fakultetski kanal su bili raj, bar za mene tada, a posebno Jojkić...   smiley033

A babuška je u svim kanalima koji nisu direktno spojeni sa rekom (Dunavom) nego su izmedju dve pumpe, tamna. U Jojkiću su na primer čiste - srebrne.
       Nema više divljeg bučka. :no:

knezevic76

Da me neshvatite pogresno,ja sam opisao kanale,a sto se tice same ribe (babuske) ima je sve vise iz godine u godinu.Za prvi kanal pouzdano znam.

Pozdrav
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović

Vladimir

Kad sam počinjao da pecam, negde 1997. kolko se sećam, prva pecanja su bila baš na tom Prvom kanalu u Borči, i smuđa je bilo u njemu, za drugu ribu da ne pričam, tad se još držao nekako. A na Trojci sam uhvatio prvu štuku, kad se setim te radosti tada... Prošlog proleća sam obišao sve te vode, nije to to više, čim su nikla naselja uz svaki kanal nema tu više pecanja (bar za mene). O drugim problemima da ne pričam. A beše nekad lepo...
Zbogom Kikindo...

vidjam iz busa da su nekoliko kolega redovni na zekinoj vili....bela uglavnom i stuka

Vladimir Z.

Citat: orka poslato 19 Mart 2012, 09:37:49
Fakultetski je i meni ostao u veoma lepom sećanju,ustvari,sva tri kanala,ali na trećem kanalu(Crvenka) je bilo najviše ribe,bio je najdublji,ali i najviše je bio napadnut od pecaroša,govorim o periodu pre 20-ak godina.
Mada sam na prvi odlazio najčešće,jer je na njemu moglo da se peca i na dubinjaka,imao sam i omiljeno mesto na koje sam dolazio godinama.

Lepa sećanja.

Ljudi,a gde su te Zekine vile?

ako me secanje ne vara,zekin kanal je sa leve strane zrenjaninskog puta,malo pre kanala vaga koji se nalazi sa desne strane..,davno sam bio,pa je secanje izbledelo,ali se dobro secam da sam na tom kanalu upao u vodu..,jedva sam izasao napolje..

ady

Uh, de me nađe sa temom... Duša mi plače kad se prisetim tih voda. (mada je to verovatno usko spojeno sa dertom vezanim za detinjstvo i ranu mladost, ali opet...) Prvo pecanje, tamo neke davne '75.-'76. je bilo na Sebešu. I dan danas kad nastavljam zrenjanincem negde u daljinu (jer sve što je bliže od 40-50 km u krug nije ni za onu stvar), prolazeći preko Sebeša, neka me seta uhvati... Na Se bešu sam, tamo neke davne '80-i neke uhvatio poslednjeg zlatnog karaša, poslednjeg linjaka! Ali sam tamo i prvi put u životu video kako se kabl spaja za el. stub (banderu) i njegov goli kraj baca u vodu!!!  :eek: Kao što dans znam skoro svaki pedalj obale Tamiša, tako sam nekada znao Sebeš, Opovački dunavac, Vrbovski, Sibnicu... Na Sibnici sam imao svog prog većeg šarana na udici (preko 5 kg), gledao amure od preko 10 kg kako plivaju tik ispod površine, po obodu lokvanja, imao kornjaču na udici (uredno pojela kedera i progutala udicu do "guze")... Gledao kako ćaletu som kida 0.40 kao paučinu na Dudinom dunavcu... Video kako ljudi na "kašiku" za 15 minuta hvataju 3-4-5 smuđeva na Opovačkom dunavcu... Na Vrbovskom, na bambus sa motalicom, kao desetogodišnjak vatao po 10-15 babuški sve preko pola kile-700g... A onda su došla neka druga vremena, neki drugi ljudi, navike, običaji, ponašanja...i sve to ode u... u uspomenu!
Cenim da bi npr. u Engleskoj, da imaju ovakve kanale "na 10 min od centra" ljudi lovili mrene, klenove i štuke "k'o noga", ribu slikali, poljubili i vratili, a šporete, ćelave gume, NSU-e, Fiće i Peglice i ostalu belu tehniku, rashodovanu trikotažu i obuću bacali gde im je i mesto - na otpade i deponije... a prirodni habitat riba, ptica, gmizavaca i inih vodozemaca i sisara ostavili onima kojima je on neophodan za život!!!
Avaj... daleko je...

Citat: Vladimir poslato 19 Mart 2012, 16:33:39

Secam se da sam tih kasnih devedesetih prisustvovao u dva navata ne svakidasnjem dogadjaju. Bas tu na mostu kod crkve skupljali bi se ljudi i gledali ispod u kanal, gde su plutali sarani izvrnuti na bok.... Neverovatno koliko je ribe plutalo. Iz price se secam da su ljudi pricali da ta pojava nije toliko retka. E sad da li je razlog zagadjenje ili struja ne secam se vise.
To iskustvo, uz pricu da je u tom delu Vizelj najzagadjeniji na celom toku ugasili su zanimanje za taj kanal.
Mada cujem da se poslednjih sezonu-dve on opet pominje po ulovu. I to bas u tom delu i okolini.
Meni je od uvek bio interesantniji Fakultetski i treci kanal. Postoji jos jedan kanal na kom precesto nisam vidjao pecarose. U stvari mislim da malo ljudi za njega i zna. Kada se skrene posle mosta na Fakultetskom kanalu desno i ide zemljanim putem nekih 300-400 metara, dolazi se na racvanje Fakultetskog kanala. Levi krak je dug par stotina metara. I umeo je biti mnogo bolje mesto od Fakultetskog kanala. Ne znam da li na tom kanalu jos peca neko. A mogao bi biti interesantan, jer je pomalo "sakriven".

ady

mrcko

Ne secam se da se tako zove. Ali se od racvanja pruza u pravcu Crvenke.  Vidi se lepo na Google earth.

svetišaran

Citat: mrcko poslato 26 Mart 2012, 17:13:15
Druže, pre dve godine sam prisustvovao takvom događaju i to baš kod crkve. Sva riba izašla na površinu. Da ne kažem šta sam sve video, ali da mi je neko pričao, ne bih mu verovao...
Hail to the Holly Carp...

alexdja

To je to kad izađe riba, kažu guši se,  pa skupljaju i tovare u kolica...  :sad: