Pecanje na Karašu

Započeo z@ks, 14 Septembar 2010, 13:52:34

ady

Čekček! Nasipom se ide na levo, prema Dunavu. Na desno, prema Ordoviru nije nasip. Ima rampa, ali se ona zaobilazi i ide se ohoho dok se ne dođe do pumpe, pa onda pjehe do ušća.
Druga opcija je nasipom, ali tamiškim, iz Čente. E, tu već treba Niva. Ali se dolazi do bašbaš je...čkih mesta!
Sve će vi pokažem i opišem.

nemanja_d

Aj da vam pomognem, taj put sto ide dole ispod nasipa pa do pumpe je mrka kapa - stavljena je pre pumpe na tom putu nova rampa :\

Letos sam morao na toj rampi da ostavim kola pa posle peske... A inace do usca karasa u tamis sa ove "BG" strane ne moze...nema spust kroz gustu sumu i rastinje, samo camcem, imam ja broj telefona od cuvara brane - covek sto zivi u trosnoj kuci pored pumpe, pa imam sve potrebne informacije...

Nizak je vodostaj sad poprilicno i onda ne radi...

ady

Da, tu se i ostavlja auto pa pešaka ka ušću. To sve ako se peca na "karaškom" delu Ordovira.
Put je do tamo jako loš. Mogu samo da zamislim posle ove kiše kako će biti... :no:

nemanja_d

Do skoro nije bilo tako, mogao si do vode da dodjes kolima, nije bilo te rampe, postavljena je ovog proleca cini mi se...

Na tom delu Karasa je zimus na ledu radila krupna babuska i saran, i to bas radila...

Ja planiram cim prodje ovo lose vreme da idem na dunavski deo, malo stuka malo saran i babuska...uglavnom lepa priroda da kazes skoro netaknuta...A i za razliku od tog "tamiskog" dela ne cujem kad kamion prelazi preko mosta...ovamo je bas divljina...

Kad odem pa cu da napisem ovde kako je bilo, bice verovatno i neka fotka. Prosliu put kad sam bio slabo je radilo pa sam otisao peske do Dunava i maznuo 5 bucova za 2h :D ima kameni sprud(vestacki) koji izbije na povrsni kad je nizak vodostaj - jedno od najboljim mesta za grabljivice na kom sam pecao u zivotu.

@ od 1.8kg i 3 manja koja su vracena u vodu evo i neke fotkice:

ady

O tom mestu sam samo slušao i čitao, ali na žalost, nikad do njega nisam stigao. Znam za beton, ta kontra-tok, raubovanja, belu na plovak... Jbg, nikako od Tamiša da dođe taj deo na red.
A jesi probao u skorije vreme iz Barande da dođeš do Ordovira. Ono, pored rukavca/starog toka Tamiša; Može li se kolima; Ja sam tamo viđao Nive, ali ne i "normalna" kola.

nemanja_d

Moram ti reci da nisam probao, imam Astru classic 2005 i nije za te akcije xD idem uvek sa zetom, sednemo u jugica i lagano, on je visok i moze se...

Na tom "kamenju" grabljivica ubija, da li radi bela ne znam, ali realna je mogucnost kad bi se malo prihranilo da bi radila...

ady

Dada, taj rad! Ili vreća sa lebom pa plovak i vožnja ili usidren; petljaši, dugački (5,6,+ m) i ojha!

A što veliš: Yugo... Dok sam imao 128-cu nisam razmišljao gde ću ići i da li mogu. Sam sam mogao da ga odguram ako ne daj bože zapne... Mondea ću qr moj da pomerim! I pride je nizak...jeftini delovi... Milina!

Vladimir

Moraću ove jeseni da posetim taj deo ka Dunavu, nisam bio tamo a verujem da je mnogo lepše i sa manje gužve nego ovamo oko mosta. Nemanja sve informacije o tom delu su dobrodošle.

nemanja_d

Ne znam da li si ikada bio tamo, a ako si bio ko zna kad je to bilo verovatno? ima jedan put do tamo, spust preko napisa odma pored cuvareve kucice(pogledaj sliku)

1. Cim se spustis sa druge strane nasipa na ovom mestu znas o cemu se radi, odatle vidis da li mozes kolima ili ne, tu je da kazem udubljenje kad se "kopao" nasip pa kad ima kise tu se nakupi voda i relano ne mozes ni sa Nivom da prodjes.
2. Takozvane "topole", suma je posecena pre 6-7 godina taj je bila veoma stara i prelepa, sad su mlade tople a na tom mestu su ostale dve stare koje su mnogo vise od ostalih i naravno deblje, vide se sa velike razdaljine, tu je teren za plovak, za stuku, i za dubinca ali ako ne znad gde da bacas iam kacenja ali ne nesto mnogo. Prosli oktobar zet i ja smo imali 10ak kila bele vecinom babuske krupne i sarani poricijas od 1-1.5Kg, stavljali smo po dve udice na dubinca sa hranilicom i mogu ti reci jedno 4-5 puta smo vadili po dve krupne babuske/sarana, kad je nizak vodostaj nije neko mesto, ali za stuku na balerinu uvek dobar teren, a kad je nizak vodostaj mozes da biras gde ces da pecas.
3. Takozvana krivina, ogromna cistina, ima i dubine, za dubinjake i balerinu raj, moze i varalicom tu, tu je mozda problem sto nema neke trave ili granja, a svi mi znamo da je tu riba i volimo uz neko granje zbunje da bacamo, ali proslo leto ciga izvadi sarana na takmicarca tu :) i to sarance bi preko 3.5kg sigurno, a zna se kako je tesko upecati toliko sarance na nekomercijalnim vodama.
4. Na ovom delu sam se najvise napecao na Karasu, fantastican teren za plovak i balerinu, malo se nahrani ujutru i psole ceo dan milina, u jesen kad nije kao leti 40C ceo dan, ovde se dobijaju krupniji sarani i bas krupne babuske.

Kod mesta broj 3, je zica(ogradjeno jer ponekad puste stoku, ali ima kapija) tom zicom ides do Dunava jedno 300m i kad dodjes do Dunava ides obalom levo i onda dolazis do onog "kamenja" o kom smo gore pricali, to ti je solucija ako ne radi na Karasu pa neces da ti propadne dan, raj za grabljivicu jer im kedera bukvalno voda nosi u usta :D

E da i broj 5. :)
To je neka bara koju reka napuni kad nadodje, kapiram da je ova slika sa gugla od ko zna kad , mislim da je bara prazna, kad nije to je show koliko ribe ima, cale moj jednom bio pre 2 godine dodouse, ali ubijanje od mnogo krupne babuske sarani si bili ispod ili oko 800gr pa ih je sve vracao a bukvalno ih je upecao 15ak, samo je jednog imao preko 1.5Kg

Nisam obelzio ono belo gore preko kanala - skapirao si i sam da je to brana, kod nje ima puno granja tako da bas blizu brane kaci jako puno i u prvoh 150-200m kod nje i nisam pecao, a i nema potrebe jer ima mnogo lepsih mesta...

Ako te zanima jos nesto pitaj, ovo sam ovako na brzinu...

P.S. an dunavskom delu kanal je mnogo lepsi, priroda je lepsa, nema buke(ponekad zvona crkve iz surduka se cuju), nema ni mnogo pecarosa, kad je tamiski deo krcat ovde ima tek par pecarosa, nekako ja volim vise taj deo jer je veca divljina, cistija voda, manje ljudi, povezano je sa velikom rekom i taj deo karasa je zimovnik za mnoge vrste riba koje ulaze iz dunava...

Pozdrav

Vladimir

Hvala ti mnogo na ovako lepom opisu, znači mi dosta. Gledao sam na Google Earth-u često taj deo, al nisam znao da li je pristupačan i kako se do njega dolazi, tako da mi je tvoj odgovor više nego dobro došao. Išao sam na Dudin dunavac ove godine, tako da ću znati da se snađem što se puta tiče, samo da jesenje kiše ne rasture sve, pa se Bože zdravlja vidimo tamo.

tdeki

lepo si ti ovo opisao nemanja svaka cast  :clap2: Eto mi mesta za match peacnje na prolece

Nema na cemu :)

Prelepi tereni, nema mnogo pecarosa, nema mreza u tom delu, mozda vislje ka dunavu ima...Jedino sto me je bas razocaralo je cverglan!!! One slike gore sto sam okacio kad sam isao na ono kamenje...bio sam prinudjen da idem na Dunav jer je cverglan ubio!!! pecam na tom delu Karasa od malena preko 15 godina, nikad nije cverglan tako ubijao kao u Julu, alu posle su bili zet i cale i nije ih mucio, tek po neki...

Inace, ako ne budi kisi nadam se da cu bar 3-4 puta otici ove jeseni, kasni septembar i prva polovina oktobra su bukvalno raj za pecanje na Karasu, saran opasno grize, na dubinca najvise, plovak manje...

Vladimir

Ma ja spremam fider za šarana i dve dubinke/balerine za štuku, planirao sam da to sprovedem u delo na Dudinom al si mi dao bolju ideju. :thumbup:

nemanja_d

Samo da prodju ove monsunske kise, da ugledamo sunce, kontam da ce na Karasu da radi :)

ady

Obećah za sinoć pa ne ispunih  :no:
Nestalo mi struje pa zato ova verzija ide bez fotki.
Daklem, na taj deo Tamiša (oko ušća Karaša) se stiže iz nekoliko pravaca, mada sam ja bio samo na jednom od praktično 3 dela.
Ja sam išao pored karaša (tada još nije bilo rampe). Za taj deo i imam nekoliko fotki, će postavim kasnije.
Tu je obala (u zavisnosti od vodostaja) relativno visoka i pod kosinom i pod starom topolinom šumom. Taj deo Tamiša i deo Karaša uzvodno, pre ušća, je sav u panjevima i oborenim topolama i vrbama i to se prostire sve do nkih 100-150 m nizvodno od ušća. (dalje nisam ni išao - baš treba biti Tarzan). Tu su tipična mesta za šarka, štuju i babaju. Ali zbog granja i krša u vodi treba pre hranjenja i pecanja prvo istražiti teren jer su kidanja u najavi! Tu, tik ispod ušća, vir je u dno zakovao nekoliko panjeba i debala koji se ni pri niskom vodostaju ne vide (jer je duboko; i preko 10 m) i ti panjevi su na nekih 10-15 m od obale. Sve što se zabaci dalje (preko tog krša) nećeš izvući. Samo bliže obali bacaj. Tu je nešto pliće (5-6m)
Oko vidljivih oborenih drva (treba li reći?) je idealno za štuju na varajića - nabavi ili napravi one sa zaštićenim udicama!!!

Do ovog mesta se može (navodno, ja nisam probao) stići i iz Opova, kada se pre mosta oppneš na nasip, pa nasipom, uzvodno.

Drugo do džadža mesto je desna obala Tamiša tik na ušću i stotinak metara uzvodno. Do tamo se stiže kada se pre mosta Čenta-Baranda siđe u šumu pa pešaka. Isto tako može da se dođe  i na levu obalu, ali samo po niskom vodostaju i kad nije bilo kiše, jer usput ima i kubika i rit je. Kolko se sećam tamo nema hladovine (na samom špicu) ali mesto izgleda - UHHHH
Ta desna obala, pre ušća, koliko sam video ima par bašbaš lepih mesta sa hladovinom i voda izgleda baš duboka. Vide se i neka potopljena stabla a čuo sam da ima i panjeva i da je dubina svuda preko 5 metara. Kažu da ima puno amura i da se sa slabašnim priborom (predvezi od 0,35!!!) ni ne pokušava. Kida i lomi sve! Nema zamaranja i borbe nego čisto bildovanje. Odatle se baca u vir koji se nalazi na sredini poteza (a ne sa "karaške" strane, jer odatle će voda sistem da otkotrlja nizvodno ko iz p...e). U viru je dubina (navodno) i do 15 m i naravno ima soma.
U tom delu Tamiša (dakle desna obala, uzvodno od ušća) je više za deveriku, amura, šarka, smuđa i soma, a ovaj deo"karaški" je više babaja, štuja, šarko i dosta protfiša ima.

Delovi oko, tačnije ispod potopljenih (vidljivih) panjeva je plići i zamuljeniji pa ako tu pecaš idi sa dužim predvezima ili čak i odizačima mamca. Ako pecaš na čistini, mogu i kraći predvezi.
Možeš na fider lepo da radiš, ali samo ili zatvorene hranilice, ili zatvorene odozdo ili sa sitnim otovrima (2 x 2 mm). One klasične, sa 4 x 4 mm budu prazne za 2 minuta pa ima da bacaš i bacaš i bacaš...

Kedere bolje ponesi ili nalovi u nekoj usputnoj vodi (npr. stari Tamiš ispod 3. mosta Čenta-Baranda) jer ih je ovde skoro nemoguće dobiti ili moraš da ih tražiš.

Ako budnem imao struje  :veryangry:  večeras postaviću (ako ih i nađem - preko 200 neorganizovanih slika - sve sutra ću, sutra ću, ali sutra nikako da dođe) slike onog dela gde sam bio.