Mrtva Tisa kod Martonoša i Horgoša

Započeo Nikola Popov, 13 Maj 2011, 09:11:53

Nikola Popov

Ovo je deo stare Tise koji se nalazi kod sela Martonoš kod Kanjiže i proteže se dalje prema Horgošu. Nalazi se u pograničnoj zoni, tj. granica ide po sredini vode označena stubovima, pa kad prebaciš preko te granice pecaš ribu iz EU  :lol:. Ranije nije smelo tu da se peca, a od izvesnog vremena je dozvoljeno (nije mi poznato od kad pošto sam ovde bio samo prošle godine). Voda mi se čini vrlo bogata ribom, a mreže ne smeju da se postavljaju  :tongue:, odmah apse ovi iz EU, a ako ne oni onda jave našima pa dođu da provere šta se radi. Uz obalu se protežu platforme koje meštani prave i na neki način ih registruju u lokalno udruženje i samo oni mogu da ih koriste. Ja iskreno nisam imao nešto uspeha, a i išao sam svega tri puta prošle godine, ali moje kolege koji su bili malo redovniji imali su lepih ulova šarana, amura, babuški i soma.
Inače je voda prelepa i zaslužuje da se pomene ovde, možda ne ja da otvorim temu već neko ko je redovan na ovoj vodi ili iz okoline, ali eto neka ima gde da se pišu događaji i izveštaji sa ove vode.

kris84

odlično što si otvorio temu o ovoj vodi baš sam ja hteo da učinim isto :cheesy:
i ja sam čuo samo dobre stvari o ovoj vodi i prošle godine kad sam bio na godišnjem sam sam planirao da odem, ali dok sam ja stigao, u avgustu, riba nije radila kao pre toga, tako da sam odustao, ali možda ove godine budem imao više sreće :)
Možda oni koji idu tamo češće da nas informišu gde mi možemo da pecamo ako ne možemo sa platformi? sa koje strane doći? da li iz Horgoša ili Martonoša? i slično...
Ako već ne može živeti od pecanja, čovek može da živi za pecanje. I u najmračnijim vremenima čovek koji peca je slobodan čovek.
S pravom da cele zime sanja, a celo proleće, leto i jesen čeka ribu svog života.

Nikola Popov

Upravo tako, zato sam i otvorio temu, jer ne znam dovoljno o ovoj vodi, a pošto je nekako izolovana jer je prirodna granica sa Mađarskom, nema mesta nekom krivolovu niti privrednom ribolovu :thumbup:, pa mislim da bi vredelo obratiti pažnju na ovu vodu i mogla bi biti raj za nas sportske ribolovce, bar za one iz bliže i malo dalje okoline (od mene je udaljena oko 70 km).

Zoki65

ja sam u Subotici već 7 godina i tamo još nisam io.Pre su trebale posebne propusnice iz MUP-a,sad ne trebaju.Kažu da ima dosta da se pešači(sa Horgoške strane)..nekih 500 metara,loš je prilaz,ako počne kiša..beži na vreme,jer ćeš zapasti.Inače.ribe ima. mađari poribljavaju,kod njih zabranjeno pecanje,a mi pecamo

nekad se super ulovi, a nekad strašni push.Obzirom da ja volim klasiku,auto iza leđa,pun naravno,nisam još bio tamo.Mislio sam sa druge strane..od Martonoša,tamo mi je jedan poznanik natukao smuđeva pun ..ali on ode tri dana,a mi koji radimo ne možemo to ispratiti.Pecao sam na Adorjanu,ništa posebno,babure

Nikola Popov

Sa Martonoške strane možeš skroz da priđeš do mesta pecanja (ja bio), ali ako padne kiša, ako ne kreneš na vreme i još ako si sa nekim novijim autom odmah idi traži traktor da te izvuče, valjda je zemlja takva, lepjiva i teška, rastresita, a kad su vrućine sva se pretvori u sitnu prašinu.
Ranije je trebala pogranična dozvola iz SUP-a (ranije se vadila za šverc iz Rumunije tamo negde 80-tih  :lol: ) uopšte da priđeš toj vodi, a sad zbog novog pasoša više to ne postoji i automatski je to slobodna zona (do stubova na vodi  :smiley:).
Inače mene su tamo prošle godine izjeli komarci :veryangry:, po pecanju jednu dozu kao kad dobrovoljno dam krv :lol:. Ništa mi nije pomoglo ni autan, ni szuky ni bilo šta drugo  :no:.

tićo

Nikola Popov

E jel može Urednik da ispravi naslov i Tisa napiše velikim slovom  :help: kako treba i dolikuje. Ja toliko volim i poštujem tu reku  :tongue:, a kad sam pisao njeno ime napišem malim slovom, pa da me ubije čovek  :rolleyes:.
Tićo kako misliš na koži ili u krvi  :cheesy: ?

Nikola Popov

Tada kad sam išao u letnjem periodu (sva tri puta) hvatao sam babušku jer je samo ona radila, ali je bila dosta krupna i nervirali su me cverglani  :veryangry:. E sad moj kum je imao i manjeg soma (oko 2,5 kg) i šarana oko 1.5 kg, a njegov kolega je potrefio dan kad je baš radio šaran posle prošlogodišnjeg mresta (negde sredinom juna meseca koliko se sećam) i uspeo da izvadi 3 komada (1,5 kg, 3 kg i 7 kg), a imao je dva torpeda koji su mu samo odvukli najlon preko u trsku (pobegli kod plavih šlemova  :cheesy:) nije uspeo da odreaguje, po njegovim rečima bili su sigurno preko 10 kg i jednog je dovukao do obale samo toliko da ga vidi i ovaj mahne repom i ode, i to sve za jedan dan. Inače uglavnom su šarana dobijali na glistu, mada ovi veći su naišli na stari kukuruz i jedan na boili tigrovo oko ako to nekom nešto znači.
Eto tako, ja baš nisam imao sreće prošle godine :sad:, od tri pecanja mene je na dva uhvatila kiša (i to ona muška) pa sam se više brinu kako doći do puta nego što sam pecao, ali nadam se ove godine boljem samo da uspem da se organizujem sa kumom pa eto nas preko Tise (biće izveštaja). I usput da se zahvalim Uredniku za ispravku moje pravopisne omaške  :tongue:.

Zoki65

Hvala ti na preciznom izveštaju..još ćemo pisato o ovoj temi kad bude materijala

Svenko

Zoki ja sam u nedelju bio na tom delu stare tise..ima oko 2 km od stare granice da se prodje levo kroz njive.Ima dosta molova (platformi) sa kojih se peca...mada ima i dosta proseka u trsci gde se moze slobodno pecati a da te niko ne zeza...Dobro sam prosao..dosao sam u tri sata a poceo pecati oko pola 4...imao sam dve bas krupne deverike oko kilograma i 6 manjih...5 babuski oko 400 g...radila je lepo na crvića...Na kraju sam ispoštovao lovostaj i pustio sluzave lopatare..A šaran se na mestu gde sam pecao izbacivao kao lud....plasiro sam dva na kukuruz,i bacio dosta hrane ali ništa...samo bela..Eto ti Zoki izveštaja od nedelje pa kad budeš htjeo da idemo samo javi...i ja sam iz subotice...ima  nekih 25km do tog mesta...pa cemo otići zajedno ...ionako nemam društvo a mrzi me samom ići..Čak ni kontrole nema..hehhe...poz i bistro svima smiley033

Nikola Popov

Posle neuspešnog odlaska na Velebit (nije bilo mesta  :no: ) kum, moj otac i ja rešili da se oprobamo ovde. Da skratim priču, ja sam imao oko 5 kg babuške (i sitnije i krupnije), ali sam se namučio dok sam pronašao mamac na koji neće sitan cverglan (išao je i na šećerac i pufiku  :eek: ), a hoće ga babuška. Kum je slabo prošao svega 3-4 babuške i gomila cverglana (kasno je prešao na moj sistem), a ćale kako se uzme... Imao je tostolobika na udici dugačkog preko metar, ali nažalost nismo uspeli da ga izvučemo, pošto je bila mala udica i slab pribor i posle mučenja od 15-ak minuta otkačio se. Inače je bio regularno zakačen za usta (par puta je izašao na površinu da nam prkosi) predvezom za babuške na stiropor i rižu kao mamac na moje veliko zaprepašćenje pošto nikad u životu nisam ni upecao niti video da ga neko regularno peca. Nisam samo siguran da li je to bila slučajnost što je uzeo mamac dok je čistio dno ili je baš uzeo mamac pošto je ćale primetio slabo podrhtavanje štapa i tek malo zatezanje monofila i tako zategnut je ostao negde oko 5 minuta i ovaj je hteo da proveri samo šta se desilo i podizanjem štapa primetio da je zakačio za nešto. U prvom momentu je mislio da je panj pošto nije mogao da ga pomeri sa mesta i cimanjem nakon nekoliko minuta, na iznenađenje svih prisutnih najlon poče da šeta polako levo pa desno i tada počinje zaplet i nakon 15-ak minuta se i neslavno završava, ali što kaže ćale bar smo videli šta je bilo, da nije izašao par puta na površinu ne bi mogli da pretpostavimo šta je bilo na udici. Inače moj otac je počeo da peca od kada je otišao u penziju i nije nikad imao ovako veliku ribu na udici.

Svenko

Sigurno da nije slučajnost...dešava se da uzme....ciljno ga pecaju na grašak...zelena alga kladofora...ili kombinacija kukuruz grašak....A nisam te svatio gde ste pecali...ja sam bio na mrtvoj tisi par puta ove god...imao sam solidan ulov kod stare granice...pogranična zona...bilo je deverike...babuške...dosta sam prihranjivo sa kukuruzom i pšenicom u zemljanim kuglama...plasiro sam dva na dlaku u zoni hranjenja...a levo sam pecao belu na hranilice...bilo je lepog ulova...a nakon par sati krupna riba se izbacivala tačno na nakrmi...i to desetak puta..a nisam imao ni udarca...način na koji se izbacivala nije bio uobičajen za šarana...moguće da je to takođe bio tostolobik...amur ...ili šta već bog zna....Ajde biće više sreće drugi put...poz i bistro ti Nikola smiley033

Nikola Popov

Mesto je levo od stare karaule na Tisi (ustava ili brana je tamo), jedno bogami skoro kilometar. Pošto dolazim iz Kikinde prođem kroz selo, dođem do dolme i tim putem na dolmi dođem do stare karaule i spustim se dole prema Horgošu. Mislim da pričamo o istom mestu samo pitanje je na kom si ti kraju bio, a to što se izbacuje meni se čini da je tostolobik, pošto je po sredini i drugačije je nego kad se baci šaran, a i šaran se ovde izbacuje pretežno na mađarskoj starni uz trsku.
Nadam se da nećemo navući grabuljaše kad se rasčuje da ima tostolobika. Nadam se da ćemo da se sretnemo tamo da malo razmenemo iskustva, pošto ja nikad nisam pecao tostolobika pa mi treba objašnjenje nekog sistema i korišćenih mamaca.
Kakav grašak, mlad ili prokuvan, na kojoj dubini ...?
I tebi  smiley033 i Bistro.

Svenko

Ja sam dolazio iz pravca Subotice...prođem pored one tvornice gde se proizvodi paprika horgoška...dodjem do starog grničnog prelaza i onda skrenem desno i kroz njive nekih 2 km ima proći do mrtve tise...imao sam malog šarana od nekih 200 gr na hleb...naravno vratio sam ga...a veće ništa...bio sam 3 puta tamo...čim izađeš na vodu skreno sam desno i na prvom većem mestu sam peco...primetio sam veliki broj molova iznad...zaista neznam da li je tostolobik u pitanju ili ne...ali dođe tačno na hranu...Javile su mi se krupne deverike do nekih 600 gr...i babuške do 300, 400...Malo ko njega peca...Dok sam studirao u ns upoznao sam se sa čovekom koji ga ciljno peca na dtd kod kisačkog mosta...ne kuva grašak...već ga stavi u ključvu vodu i doda aromu....montir dva zrna graška ili jedno zrno kukuruza jedno graška...stavi direktno na udicu......samo postavi udicu iznad da bi mamac bio iznad dna 30 tak cm...a kao prihranu koristi grašak,pšenicu, i kukuruz...pa onda kombinuje....ja sam na tom  hranjenom mestu imao jednog od 3 kg.....to mi je bio prvi i poslednji....a čitao sam da uzmi algu kladoforu ...ako je imaš gde nabrati...voli je zbog jarko zelene boje i mirisa koji daje...