Kanali blizu Kovilova

Započeo z@ks, 22 Avgust 2011, 11:13:56

jevtabg

Upozorenje: u ovoj temi nije pisano već više od 120 dana
Ukoliko niste sigurni da želite da odgovorite, razmislite o pokretanju nove teme.

Razmislio sam :)
Stara tema, ali aj malo da je ozivimo :)

Rukavac Balaton, savrseno mesto za stuku.Pre 20 godina sam redovno pecao tamo.Ziveo sam u Kovilovu.Pa da je najgori dan za ribolov, mora da padne bar jedna stuka od 500g ako ne i veca.Nikad nisam otisao bez ulova.Tamo mi se i otkacila jednom prilikom ogromna stuka, procena 10ak kg al ajde.One sto se otkace su uvek najvece :)Cesto smo pecali na jednom prosirenju kanala, bilo je dobro mesto, a preko puta malo dalje uvek je skakala neka velika pampurcina.I pitao sam se da li covek peca ajkule pa ima onoliki plovak.Posle ovog sam shvatio da tu mogu izuzetni komadi da se nadju.Jedne godine su na Jagodinskoj bari u blizini mrezarosi izvukli stuku 13.5kg.
Sve je to propalo one godine kad su pustili neko crnilo iz kanala Pancevackog rita.Ne znam da li je PKB ili neko drugi pustio tu katastrofu u kanale, a naravno pumpe su upaljene i sve u Dunav.To je bila katastrofa nevidjenih razmera.Potrovano je totalno pola kanala Pancevackog rita, svi kubici od "Petice" (Jedan od najvecih kanalau tom kraju izbacuje vodu u Dunav) pa sve do vojne baste i izlaza u Dunav su bili potrovani.Voda je bila crna kao katran, smrdela i naravno sav zivi svet je unisten !!Tada je i Balaton stradao zestoko.Verujem da se ni dan danas nije priroda oporavila, iako svake godine Dunav nadolazi i plavi sve do nasipa.Prosle godine sam se probio sa cerkama nekako od vojne baste peske, voda polu crna jadna, ni na sta ne lici.Upecali smo par belih ali sve su bile pune onih crnih pegi (mada su to neke druge bakterije koje sire caplje) ali je voda izgledala jadno.Kao najgori kanali koji sluze za osoku.Probao sam i pre  2 meseca da dodjem istim putem ali bezuspesno, sve je zaraslo.Danas cujem da je pocela stuka da se javlja, ali opet, ne moze se ta rajska voda jos dugo vratiti u normalu.
A da , ima tu i onih likova sto su provlacili gas, od secerane provukli cevke direktno do Dunava.E i oni su pregradili Balaton pa je na svu muku samo to falilo.
Danas mi je drugar spomenuo da se javlja stuka, i zato i pisem sve ovo.Bude se uspomene jedne rajske vode, koja je na zalost unistena.A kako se pise peticija protiv nove luke na ovom mestu, mislim da ce to biti finalni udarac.Ne samo za balaton, vec i za sve kubike okolo, najvece prirodno mrestiliste sarana u Evropi.Ali svemu jednom dodje kraj, pa tako ce i nasem Balatonu, na zalost :(

A sad Jagodinska bara :)

Mnogi je mesaju vidim sa Balatonom.
Ona je odma iza kubika posle nasipa.Nekada je imalo vode preko cele godine, ali to je davna proslost.Jos pre 20+ godina kad sam pecao tamo , pocinjao je polako susni period, i povremeno je ostajala bez vode.Secam se jednog tmurnog dana, sitna kisica ona maglena pada, ja i drugar na Balatonu.U cuvarki 1 mala stukica, slabo.Krecemo kuci, aj da prodjemo pored Jagodine da vidimo kakvo je stanje.Jagodina kao bara - 10m siroka, 25 dugacka, dubina 15cm :(.Sva kvalitetnija riba koju vec nisu izlovili (stuka, saran) oko bare leseva na sve strane.Vise ne moze da zivi u toj vodi, pokusa da pobegne i ugine. Tri poznanika sa Kovilova zagazila i samo vade ribu - na obali malo brdo babuske.Skidamo se ja i drug, ulazimo, zagazis u mulj do malo preko kolena, a odatle pa malo gore voda.Ides pipas rukama, kad napipas ribu, gurnes je u mulj, uhvatis i bacas napolje.I tako ti mi nakupismo babuske da ne znamo sta sa njom.A ona trojca kako se secam imali su punu kadu.Babuske do duse, malo muljave verovatno al jbg :) I od tad, pa do velikog trovanja, ceste su bile scene presusivanja, a sad se i nastavljaju.Neko spomenu 6m dubine, pa tu nikad nije bilo vise od 2m dubine, i to kad Dunav udari u vrh nasipa i kad je sve zivo pod vodom.Kad se povuce u normalu za prilaz, nema vise od 0.5m vode.Jedino je povrsina velika pa izgleda duboko.

Udarilo malo pivo u glavu, a i nostalgija, pa da ozivimo uspomene na lepa vremena ;)
Рођен да пеца, натеран да ради !!!

Vožd

Moj kum Jevta ubio par štuka ove godine na Balatonu pa ima šta da kaže u okviru ove teme. Ja ću da ga cimam da me odvede sledeće nedelje.
:-)

Little_fisherman

Vidim da u temi nije pisano vise od 3 godine pa da se javim.
Živim na Kovilovu i navede terene poznajem kao svoj džep.Jagodina je cela uništena i ako to možda već znate.Doduše nikada nisam pecao tamo jer dok se tamo pecalo ja nisam ni znao šta je štap  :cheesy:. Obilazio sam je ovo godine i izgleda kao baruština od kiše.Miris nepodnošljiv.
E sad Balaton... Na Balatonu sam pecao za vreme vanrednog stanja   na početku rukavca i doduše u Dunavu je tad bio nizak vodostaj... Dugo nisam čuo od starijih ribolovaca iz naselja da su išli tamo.Zadnji put sam išao krajem septembra sa drugom.Međutim uplašili smo se za našu sigurnost jel smo zatekli kao neku kolibu čudne simbole i neke trake i brže bolje beži odatle...Moj savet je da se ne ide sam.Čuo sam da je prepun mreža.Šteta što se to dešava u onom pecaroškom raju.

Evo sličice

Vožd

Za koji dan ti šaljem link organizacije kojoj može da se prijavi bacanje mreža. Jako su ozbiljni i organizacija je međunarodna. operišu na celom plovnom vodotoku Dunava.
Pozdrav.

Little_fisherman

Bilo bi lepo da se neko pozabavi tim rukavcem barem malo.Drago mi je da nije zaboravljen.
Pozdrav  :bye:

zzmm

Na tim terenima pecam 30 godina. Jagodinu sam retko obilazio, jer sam uglavnom varaličario, a tu nema baš mnogo mesta odakle se može bacati. Mreža okolnih kanala i kubika dobija vodu iz Dunava, uglavnom preko kanala koji ide od plaže, gde se sada nalazi neka improvizovana kafana. Taj kanal je ponekad imao most, a ponekad nije, kad ga voda ili ribokradice sruše, pa smo se snalazili za prelazak preko, na desnu stranu, uzvodno, gde su odlični tereni za smuđa. Uzvodno nekih možda 2 km se nalazi kanal, rukavac, zvani Balaton. Od Dunava, pa narednih 500-1000 metara je pristupačan za pecanje, dalje nisam išao jer je rastinje neprohodno. Na Balatonu se skoro uvek može upecati štuka, a nekih godina se nije moglo zabaciti varalica a da se ne upeca. Kad je nizak vodostaj onda uglavnom ne vredi pecati tamo. Deo od kanala do Balatona nazivamo Vojna bašta. Tu sam proveo bar nekoliko hiljada dana svog života, a naročito tokom 90-tih. Smuđ nije previše krupan, ja sam uhvatio najve%u0107eg od 2,9kg, a nisam video da je neko uhvatio većeg, ali nije ni sitan, standardno 800 grama ili 1,2-1,5kg. Specifičnost mesta je da smuđ radi samo od maja do oktobra. Zimi nismo nikada imali ni udarca, kao da ode negde. Voda nije previše duboka, nekoliko metara, ali je bogata sa granjem, topolama u vodi i sličnim ukrasima. Ima i lepog bucova. Som se hvatao, ali samo sitan do 2 kg. šaran je nekih godina radio odlično i to veoma krupan i preko 10 kilograma. Problem sa ovim mestom je što je prilično divlje i nedostupno. Napadnuto je mrežama i bubnjevima i vrlo agresivnim krivolovcima, često naoružanim. Jednom je moj kolega izvadio više od 100 bubnjeva iz vode, bili su bukvalno na svakih 5 metara postavljeni. Sve je uredno pocepao i bacio u šumu. Nažalost, dvojica možda najboljih varaličara koje sam upoznao na tom terenu nisu više sa nama. Đura je umro pre nekoliko meseci u svojoj 87 godini. Bio je vitalan i pecao do pred sam kraj svog života. Na Vojnoj bašti je pecao još 60-tih godina, kada je smuđ radio u podne. A Pera, koji je bio dosta mlađi, možda i najbolji varaličar koga sam znao je takođa umro, kako sam čuo pre 2 godine. Malo i zbog tih događaja, ove godine tamo nisam nijednom otišao. Ako ima neko raspoložen da mi se pridruži, možda bismo mogli od maja da tamo ponovo odemo.
Malo slika sa Balatona i Vojne bašte

Citat: mrcko poslato 13 Decembar 2015, 21:01:06
Ti "Vožd" verovatno misliš na kubik koji se nalazi par stotina metara kad se prođe nasip, zemljani put te vodi do njega (ukoliko nije visok Dunav). Zove se kubik Jagodina (Balaton je nešto drugo-rukavac Dunava) i ima vode tokom cele godine. Bar je tako bilo. Ne znam da li ima još nešto na tom kubiku sada. Nisam bio sto godina.
"Z@ks" misli na tzv. Obodni-treći kanal. Uvek je on bio uzan i pun trave u tom delu. Ne znam da li ima ribe.

U pravu si Mrcko.
Površno sam prokomentarisao.
Hvala na ispravci.

Little_fisherman

Koliko sam čuo, Jagodina je već godinama mrtva. Ovi lokalni štukaroši bi svake godine tu visili da ima nečega, a ne bi išli čak na peticu..

Vožd

Little_fisherman jel se stvarno javljala štuka na petici?
Nisam tamo bio 15 godina.

Little_fisherman

Danas ceo dan proveden na Balatonu, ništa se ne javlja ni keder a kamoli štuka a teren izgleda kao stvoren za štuku
🐳🐋🐬🐟🐠🦈

Rockane , na balatonu je trajno zabranjen bilo kakav vid pecanja kako sa obale tako i iz camca imaj to na umu da ne fasujes neku kaznu bespotrebno.
Verovatnoca da naidje kontrola je ravna vidjenju vanzemaljaca al eto cisto da znas.

Vožd

Možda se ovde bolje vidi 😉

Little_fisherman

Dobre vesti. Na skoro očišćenom malom poprečnom kanaliću pojavila se riba. Veoma me raduje ovo.

Vožd

Kako je radila? Jel to onaj kanal iza Stanojka?