Jatagan i Okruglo jezero (Požarevac i okolina)

Započeo milan.krstic, 03 Novembar 2020, 20:08:24

milan.krstic

Slazem se Budzo, ali u odnosu na vode gde je masovno trovanje zastupljeno, a to je gotovo svuda, reke, jezere, bare, kanali, nema gde ne izbacuju otrove i otpadne materije, sto cvrste sto tecne, ovo deluje kao obnovljeno, pa koliko god.. Na mnogo sam jezera isao gde se peca, , i retko gde sam osetio tu "prirodu". To je moje misljenje, i slazem se da se ne slazu svi oko toga, to je u redu.

БУЏА БАБУШКА

Ma lepo je tamo na oko, nema šta. Ali iz iskustva znam da su Moravci teške lopare i da pored njih teško da je bilo šta vredno ostalo u tim jezerima.

milan.krstic

Pozdrav kolege.. Konacno sam obisao jezero Jatagan.

Doduse, svega par sati testiranja, ali bice prilike za duzi boravak.

Situacija je sledeca:
Na jezeru se vidi aktivnost ribe, verujem sitne, ali je prisutna. U dva sata pecanja na feeder, sa minimalnom kolicinom prihrane, nisam imao desavanje. Pecao sam na distanci od oko 30m, na dubini oko 5.5-6 metara. Malo sam izmarkirao teren, dubina se krece i do 8 metara na nekoj poziciji, ali je prosek tu oko 5m... Od obale gledajuci, vec na metar je metar dubine, a posto bilo iskopa sljunka, verujem da ima puno rupa vece dubine.. Bacao sam varalicu nekih sat, sve sam probao, od tezih glavinjara, do povrsinaca, nista nije dalo rezultata.
Markiranjem sam pronasao dno sa puno trave, kao i sljunka.. Po pricama da je bilo somova lepih, ja sam ubedjen da ih i dalje ima...

Jezero je za sredjivanje gotovo idealno. Prelepa pozicija, blizu autoputa, solidne velicine, lepog oblika, odlicnih dubina, fali priprema pozicija za pecanje i poribljavanje...

Toliko za sada..
Planiram opet cim se ukaze prilika...

alehandro

Neka ti je sa srećom. Ja sam ove godine pokušavao isto na fider, može da se iščačka poneka sunčica ili bandarče. Prethodnih godina moji drugari su pokušavali više puta, što na varalice, što na balerinu pa i na plovak nešto da upecaju. Nema ništa, jezero je očišćeno. Nekad je bilo štuke pa i smuđa, pre 20 godina. Ove godine nisam video čamac na jezeru a prerhodnih godina ga je bilo, pa čak i dva čamca. Čim su sklonili čamac znači da je očišćeno i trebaće par godina bez mreža da se koliko toliko oporavi.

БУЏА БАБУШКА

Kao što svi već rekosmo. Ja lično ne bih gubio vreme na tom jezeru.

milan.krstic

Vredne informacije kolega alehandro.. A kazi mi znas li ko upravlja tom vodom?

БУЏА БАБУШКА

Ma ko bre upravlja, šta pričaš Upravljaju iz Skobalja i Male Krsne.

alehandro

Izvini Milane, ja tek sad video da pišeš za Jatagan. Ovo što sam rekao se odnosi na Potkovicu, a za Jatagan mislim da još uvek ima po neki krupniji bandar. Kao mamac se koristi sunčica, mada ne znam da li je dozvoljeno pošto je to alohtona vrsta. Možda ima poneka štukica, a za belu ribu i fider ja i ovi moji drugari nismo probali. Mada mislim da su sva ta jezerca u istom stanju - opustošena. Voleo bih da grešim.

Slažem se sa kolegom Budžom.

milan.krstic

Budzo, mislim da ne postoji nista bezobrazno u mom pitanju.
Ako je jezero u nadleznosti drzave, onda upravlja neka od drzavnih instituciju. Ako je jezero na povrsini koja je u zakupu za eksploataciju sljunka, onda moze biti i privatna svojina u smislu zakupa, i dok traje zakup, kompanija koja je u zakupu ima pravo odlucivanja sta ce da radi sa svojom imovinom. To sto se u nasoj lepo Srbiji podrazumeva da uvek gazduju domacini odredjenog terena, to nas je i dovelo do faze da prosecan ribolovac rekreativac ima problem da ode na reku ili jezero i rizikuje da mu neki lokalac polupa auto, polomi stapove ili ne daj Boze stupi u okrsaj, zato sto je on prvi stavio 4 stubica i rekao "ovo je moje"...

Ako bih ja licno, pozeleo da preuzmem brigu o tom jezeru, u smislu zakupa od drzave (koja god jbna drzavna firma tu imala nadleznost), imam pravo da sprovedem odredjene mere obezbedjenja samog lokaliteta, tj, mogu da uvedem neka pravila, pa cak imam pravo i da promenim namenu sa "vodene povrsine(jezera) nasta usled iskopa sljunka i drugih prirodnih materijala" u "komercijalni ribnjak za uzgoj plemenite ribe namenjene sportskom ribolovu/prodaji/sta god pomislim", i to je po zakonu Republike Srbije. Naravno da za sve to trebam dozvolu koju izdaje ministarstvo poljoprivrede, ili u slucaju revira za sportaki ribolov, moze da se pita i ministarstvo turizma koliko sam cuo, iz razloga sto sportski ribolov cesto ima veze sa ugostiteljstvom(restoran, sobe za prenociste itd itd)
I da, realno je da ja koji se izborim za pravo polaganja svojine u smislu zakupa na odredjeni period, nisam dobrodosao kod lokalnih stanovnika koji su tu stavili 4 kolca i rekli ovo je moje, ali meni vise muka od te realnosti. Na savi u potezu beograda nemas gde da zabacis plovak od splavova i vikendica. Na jezerima je sve vise i vise tih divljaka koji prisvoje bez ikakvog prava deo obale. Uskoro ce svako ko ima plac bilo gde u srbiji da plati 5 godisnjih dozvola i da mu bager iskopa u dvoristu rupu 3x3x1 i da ubaci par babuskica da moze da peca bez da rizikuje hoce li ga neko napasti jer je na "njegovom"... Moj tast otisao na dunav kod Dobre, i sa drugarom se spustio do uredjenog mesta bez ikakvog obelezja o privatnom posedu, a covek iz vikendice preko magistrale izasao sa bejzbol palicom i dao im 3 minuta da se sklone sa njegovog poseda ili ce da lete glave. E to je ono o cemu ti pricas da ljudi iz Skobalja i Male Krsne gazduju... Muka golema, a malo resenja.

alehandro

Kolega Milane, mislim da ne gazduju u tom smislu već u nekom drugom. Možeš uvek da dođeš i pecaš i niko reč neće da ti kaže.  Ovi iz okolnih sela gazduju u tom smislu da dođu traktorom, spuste čamac - dva, razvuku mreže, pokupe šta ima i nema ih posle neko duže vreme.

БУЏА БАБУШКА

Milane, nisam ja ni rekao da si nešto bezobrazno pitao, samo se čudim takvom pitanju. Alehandro, hvala na prevodu....uoravo sam to i mislio

milan.krstic

Budzo, vidim da si aktivan rekreativac, pa mi zato bi cudno da te moje pitanje zacudilo...  smiley033  :cheesy: :cheesy:

Jasno, nisu nastanili jezero, ili obelezili teritoriju, ali ukoliko bih se pojavio u datom momentu, kad vade mreze, i pitao ih sta to rade, imaju li dozvolu za to, situacija bi se promenila na ono moje iz prerhodnog posta.. Cesto dodje i do fizickog napada u takvim situacijama, jer ko sam ja da ih bilo sta pitam zar ne... Raspitacu se, ko je u nadleznosti tu, bas me zanima.. Ozbiljan potencijal ima jezerce, i nista ne bih imao protiv da ga bilo ko privatizuje i komercijalizuje, vrlo rado bih dolazio i pecao tu i placao dnevnu dozvolu... Bolje placati dnevnu gde ima ribe(podrzumeva se da se lepo poribi) nego sa godisnjom pecati nista...  :cool:

БУЏА БАБУШКА

Ma sve u redu, delim ja tvoje mišljenje, ali.... Verujem da to pripada River Protectu iz Paraćina, a oni ne bi mogli ni dve nacrtane guske da sačuvaju. Garantujem da nijednom za sve godine gazdovanja nisu obišli pomenuta jezera. Ta jezera su toliko devastirana da ih više verovatno ne obilaze ni strujaroši ni mrežaroši jer se ne isplati. Tu ćeš eventualno sresti nekog neinformisanog kolegu poput sebe....nažalost

alehandro

Ti iz Paraćina su bar blizu. Do pre nekoliko godina tu je gazdovala firma iz Prijepolja. Ej, iz Prijepolja! Inače, ove godine me već tri puta obišao ribočuvar na Toploj Mlavi.

БУЏА БАБУШКА

U pravu si, danas na Jugovu kontrola Retki su u maju, a kamoli u novembru. Iznenadih se