Kanal Galovica

Započeo orka, 01 Februar 2011, 22:29:50

Pretpostavljam da ima kolega koji posecuju i danas Galovicu, iako je kanal zagadjen, a ribe je malo... nekada je ovo bio strasan kanal... po pricama mog dede, 70-tih i 80-tih godina proslog veka, ovaj kanal je bio neverovatno bogat ribom.
Veliki sarani amuri, somovi, linjaci ,deverike, stuke, a bilo je smudja, sto govori koliko je voda bila cista...redovno se poribljavao, a krivolova nije bilo... mali raj. Danas tuzna slika, kao uostalom i na vecini kanala. Trovan je mnogo puta od cuvene farme svinja, a doprinosili su i ostali. Ima solidnu duzinu, prostire se od NBgd, prema Surcinu, a uliva se u savu kod ostruznickog mosta... Koliko cujem jos se moze upecati poneka pristojna stuka i saran, a babuske ima ko pleve...

Moji otac i majka su penziju docekali u toj firmi.Odavno je zagadjen a da je nekad bio dobar,slazem se ali to znam samo iz price od caleta.Jel za babusku iz iskustva govoris da je ima ko pleve?(ne mislim na bas male babuske do 100 gr)
Ja na terenima oko Boljevaca i Progara slabo sa babuskom prolazim.Ima je ali ni blizu ko pleve pa bih otisao bar malo na plovak da je se napecam... :bye:

zadnji put sam bio cini mi se 96',i tada je stvarno bilo bas puno babuske...od nekih kolega sa vode sam cuo da je i danas ima dosta,komadi do 200-300g...

worm

prosle  godine bio posto mi je blizu,kod blokova.sitne babuske ne vece od 150 grama previse trave,jako lose za pecanje.mada kazu da su kod surcina lovili mnogo vece,a bilo je i stuka preko 3kg-proverena imformacija.
Bolje jedan dan bogat, nego citav zivot siromasan.

mrcko

Na Galovicu ne idem godinama. Mada znam da se tamo jos dobro love sitna bela i babuska. A s jeseni stuka. Mislim da nije preterano zagadjena na samom uscu u Savu. Mada tu uglavnom radi sitnija riba.
Vise volim kanal Petrac cije je usce svega 40-50 metara dalje paralelno sa uscem Galovice. Kratak kanal sa relativno malim brojem pristupacnih mesta, dugacak svega par stotina metara. Zbog male duzine nije izlozen dejstu vecih zagadjivaca, osim poljoprivrede. Jer protice kroz oranicno zemljiste.
Od ribe je najzastupljenija babuska (ima je i krupne)i saran. Ostale vrste se dobijaju vrlo retko. Imalo bi smisla eventualno pokusati pecati stuku. Ali je Galovica izdasnija po ulovima stuke. Poslednje dve godine najcesce se peca sitnija babuska.
Kada riba proradi, i tokom radnih dana ume da bude puno ko oko. Pa razocarani pecarosi odlaze na Galovicu i Savu.

Pogledajte moj avatar, to je Galovica!

A Galovica i danas ima ribe, i pored krsa, mnogo mulja, zagadjenja i mreza. Ovo dvoje poslednjih se u poslednjih petnaestak godina utrkuje ko ce vise ribe da odnese. Od 1998-99 kada je Galovica bila puna stuke i sarana na zalost samo se nosi i unistava, licno sam nalazio rano ujutru desetine mreza koje su se postavljale popreko od obale do obale, a mnogo puta sam zaticao tragove u travi od izvadjenih mreza. Pa onda 2000-i neke trovanje od pilane ka Savi sve pocrkalo, pa ovi matorci sto bebama stuka i sarana ne prastaju... Ipak u Galovici ima i lepih sarana i stuka (iako je kanal plitak) samo nije ih lako uloviti, ima i Amura takodje. Takodje mislim da je problem Galovice i ogromna brojnost babuske. 2009-e sam posvetio  jednu nedelju lovu sarana i imao sam par kidanja(lagan pribor) i jednog sam ulovio, prosle nisam isao(kao i na ostale vode zbog raznoraznih obaveza). Moracu da se raspitam u opstini, posto vidim da ulazu u turizam(jednu obalu nedaleko od centra Surcina su poceli da sredjuju), a mozda i dam predlog o sredjivanju, poribljavanju i uvodjenju reda na Galovici

Koju su obalu poceli sredjivati?Ja imam vikendicu u Progaru,pa me interesuje a poznajem taj kraj dosta dobro...

Od Krmivo-produkta pa ka NBG-u, levu obalu su izravnali buldozerima nekih 2 km, prosao je i asfaltni put u roduzetku Vinogradske ka centru Surcina, onaj mali kanalic pored Galovice je zatrpan i nasipana je zemlja, kazu da ce da prave kej i igralista za decu. Malo je sad ruzno, sve zemlja i sut, a nekada bila trska i trava

A sto se tice kanala izmedju Surcina, blokova i Save, nekada mnooogo dobar bio Cetvrti kanal, za sarana zlo. A u onim malim kanalicima, takozvanim sisavcima smo pecali sarancice 600-700 grama u sred podne u pola metra dubine na takmicarce. Ove godine takodje su ti kanalcici bili puni sarancica 100-300gr, mnogo lepi za pecanje na takmicarce, samo ako neko bude isao ove godine nemoj da sam cuo da nosi kuci, inace  smiley010

Samo ti piši , ko još razlikuje baburu od ćortana..

Jao, ta nesretna Galovica...
Moji prvi zabačaji su bili na Savi kod Ostružnice i na Galovici.
Poslednji put kada sam bio video sam mnogo gladnih ljudi kako peca minijature nisam mogao da im uzmem to za zlo...
Neću više da idem tamo.

miskovl

kao i kolegi iznad i meni su prvi zabacaji bili na galovici i to na potezu od usca u savu do one brane preko koje prelazi put.I vek sam kao klinac jedva cekao vikend da sa mojima idem tamo na ceo dan,moji sedeli u hladovini i uzivali a ja sa jednim bambusarom i jednom malom germinom lesim babuskuce i po koju stuku....prava milina... :smiley:
posle toga nisam bio godinama sve do preplosle kad me uvatla nostalgija.
bilo je lepo videti i prisetiti se ali od pecanja nista po koja babuskica i to je to,bas steta za tako dobro mesto sto su ga mrezarosi upropastili :grin: :veryangry:
rastao sam pored dunava....

Блок_64

Vecina nas iz blokova je neke prve pecaroske korake napravila bas na ovom kanalu.Nekada je tu bilo ribe mogao si lopatom da vadis.Sada je na zalost situacija mnogo drugacija,ribokradice,mrezarosi i krmivo produkt su ucinili svoje.Sto ne pokradu ovi sa mrezama ubiju ovi iz fabrike vrhunac je sto leti mozete videti u vodama galovice mrtve svinje,konje,krave...
Raduje me cinjenica da i dan danas ljudi dosta peca na galovici i da manje vise dobro prolaze na istoj.
Evo nekog snimka iz prosle godine.

Узми шта можеш и не враћај ништа!

sale.nbgd

super je galovica i pohvale sve za pecarosa  :clap2: :thumbup:

prelepi divljaci..,svaka cast na pustanju..,citao sam reportazu u nekom od brojeva Ribolova.. :clap2:

miskovl

Svaka cast majstore,predivna voda:) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
rastao sam pored dunava....