Kanal Galovica

Započeo orka, 01 Februar 2011, 22:29:50

sremac13

Ja sam iz Dobanovaca oko kojih ide Galovica i mogu reći da je alava stoka (kad već moram tako da ih nazovem) potamanila riblji fond! Može da se upeca babuška do 150-200gr, i ona sitna što prođe kroz mrežu, ovo ostalo su prokletinje pohvatali mrežama.
Jedan prijatelj mi je skoro pričao kako je neko oborio neko drvo i nabacao granja u kanal kako ovi alavi ne bi vukli mreže. Ne bi bilo loše da se po tom potanju bilo šta učini, ipak je lepa voda a uništava se  :no:
Ako već ne može živeti od pecanja, čovek može da živi za pecanje. I u najmračnijim vremenima čovek koji peca je slobodan čovek. S pravom da cele zime sanja, a celo proleće, leto i jesen čeka ribu svog života.

chuks

Galovica je prelep kanal.Prošle godine 2011 u periodu od Maja pa sve do Septembra meseca,pecao sam babušku u proseku oko 500gr. Dnevno sam dobijao 3-4 komada na intenzivno hranjenom mestu i to samo starim kukuruzom u ranim jutarnjim časovima i kasnim večernjim,dok je preko dana radila sitna bela.Štuka se vrlo slabo javljala tokom cele godine,ne znam zašto.Vodostaj je bio veoma nizak na kanalu i varirao je u rasponu do 1 metra. Napomenuta riba (BABUŠKA) uzimala je vrlo pipavo i veoma oprezno.Inače da napomenem da sam na "Galovicu" otišao na pecanje nakon tačno 15 godina i to sa predumišljajem da ću vrlo teško upecati bilo šta.Prevario sam se posle nekog vremena.Žao mi je što ne postoji način da se pokrene inicijativa o očuvanju i poribljavanju "Galovice".Veoma bih voleo da sam deo takvog nekog tima i to na dobrovoljnoj bazi,čisto VOLONTERSKOJ!!!Nama i našoj deci sa tog područja Novog Beograda MNOGO znači taj kanal i zbog ribolova i zbog rekreacije a prvenstveno same prirode koju pruža Galovica.Na kratko,samo hipotetički zamislite kanal "Galovicu" sređenu kao neki revir sa napravljenim mestima za ribolov i odmor (kantama i kesama za đubre,klupicama i osvetljenjem i naravno sređenim putem do mesta na kanalu),kao u bajci a opet na dohvat ruke.Možda sam i previše zaljubljen u ribolov i previše maštam ali uz malo dobre volje pojedinih ljudi iz Opštine Novi Beograd i Surčin i uz pomoć još nekih viđenijih ljudi,moglo bi mnogo štošta da se uradi. Ko zna, ali jedno je sigurno bila bi šteta zapostaviti i još više upropastiti i ovo malo prirodnih resursa što imamo i to pred nosom. Bistro!!!

Panchester

Galovica ima potenijal. Sto se ribe tice - mestimicno i slabo.
Jedanput ili dvaput godisnje odem na Galovicu. Sve sto upecam vratim u vodu. Da bi tamo pecao, a imao utisak da si u prirodi, moras prvo pola sata da skupljas djubre, pa tek onda da se smestis ko covek.
Steta :grin:

Chuks@citat:Dnevno sam dobijao 3-4 komada.....
Ovo je vise nego zalosno. :sad:
Da ne bude zabune,i ja u Ns iza prevodnice sam prosle godine dobijao jos manje (1-2 babuske,mada vise jedna nego dve :sad:) za 3-4 sata pecanja i takodje je zalosno..
Posto su moji roditelji radili u firmi Galovica evo par informacija:Kanal Galovica je kopan i konstruisan tako da prima sve vode sa sporednih kanala jer mu je profil najdublji u odnosu na sve ostale vodotoke(jarcina.. itd) i namena mu je prvenstveno da obezbedi da njive ne budu poplavljene kao i da se voda iz njega koristi za navodnjavanje istih.E sad,ljudski faktor je ucinio to da su ljudi taj kanal poceli iskljucivo da koriste u te svrhe ne razmisljajuci o aspektu o kom govori kolega chuks a to je da Galovica postane i jedna lepa oaza nadomak Beograda(moze se slbodno reci i u samom Novom Beogradu).Obzirom da Galovica kao sto sam rekao prima sve moguce vode sa okolnih kanala "normalno" je da je i najzagadjenija jer cisterne govana se izrucuju u nju od Jakova,Dobanovaca,Surcina itd. plus prima govna koja jos prosipaju i Jarcinu itd....Nekad je bila riba ok iz Galovice ali najmanje 15 godina nije bas preporucljiva za jelo.Zalosno ali tako je.

chuks

Kolega Sax u pravu si i ja takođe upecanu ribu po sistemu "uhvati-pusti" vraćam nazad u Galovicu. Jednim delom zbog toga a drugim zbog same zagađenosti vode i svega onoga što si naveo.Međutim moram vam priznati da sam primeto da je sva babuška koju sam upecao pružala pristojan otpor, na moje veliko zaprepašćenje. Inače napomenuo sam vam u prošlom postu da sam se začudio da uopšte ima ribe na Galovici,s obzirom da sam poslednji put na Galovici bio pre 15-tak godina i da sam očekivao katastrofu u svakom pogledu (vezano za izgled i okolinu kanala,vodu i riblji fond). I još nešto riba je tako pipavo uzimala da je to neshvatljivo,ovde mislim na sve vsrte( belu i babušku) i nezavisno od veličine ribe.
U svakom slučaju verujte mi da sam se veoma lepo osećao i to samo nekoliko kilometara od moga stana.To je u suštini ogromna privilegija za nas koji živimo u getovskim konzervama koje se nazivaju stanovi. Veliki pozdrav od mene do sledećeg javljanja.Evo malo slika sa Galovice...

Uploaded with ImageShack.us

<embed src="http://img46.imageshack.us/flvplayer.swf?f=Pyqmh" width="640" height="380" allowFullScreen="true" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash"/>

Uploaded with <a target='_blank' href='http://imageshack.us'>ImageShack.us</a>
Galovica, to je moj mir...

Jako mi je drago sto ti je pruzala otpor jer je to nezboravno i najpribliznije saranu sto se ciprinida tice.Po meni postoje dva razloga kad pruza otpor:prvi je kad je velika vodena povrsina pa mora da stalno traga za hranom a drugi je (sto mislim da je slucaj sa Galovicom) je da "dugo" nije pecana iz gore navedenih razloga te da joj je kontakt sa udicom "veoma stran".Bilo je i ovde a i u listu ribolov o saranima sa Galovice,ima cak i video.
Ja sam u Ns tokom avgusta imao po jednu zaista lepu babusku po pecanju i bila je prava adrenalinska uzivancija vaditi je.E sad,ono sto je interesantno je to da sam uvek imao samo po jednu i to krupnu od 600gr pa navise dok mi se negde u maju desavalo da sam sa kolegom na dtd-u u Vrbasu jednom uhvatio oko 60 babuski nas dvojica,drugi put oko 45 i treci(jer vise nismo isli) smo uhvatili oko 30 (obojica smo ukupno toliko uhvatili) pa me je uvek bunilo kako da je tako velik odnos da ovde redovno samo jednu dobijam a tamo od 20 pa na vise.....
Ni do dan danas mi nije jasno ali zato je car u ribolovu................

pop

Citat: chuks poslato 16 Februar 2012, 11:34:55...zamislite kanal "Galovicu" sređenu kao neki revir sa napravljenim mestima za ribolov i odmor (kantama i kesama za đubre,klupicama i osvetljenjem i naravno sređenim putem do mesta na kanalu)...

Uopšte ne mora da se zamišlja kako izgleda mesto za pecanje otrebljeno od prirode - može se izaći na bilo koji Beogradski kej, svuda je beton za gaženje, klupe za sedenje i kante za bacanje đubreta, (ukoliko ljubitelju prirode treba gradska služba, da čisti za njim). A i bandere sve vreme svetle... Ma milina...

Jedino rešenje za Galovicu je država u kojoj može da se izvrši sudska naplata kazne za zagađivače. Neko to zove pravna država. Zamislite tek taj raj...

chuks

Pod "sređivanjem" Galovice nisam mislio na OTREBLJIVANJE od prirode,nego nešto nalik onome što gledamo sa stranih video klipova,pojedinih revira (pritom ne narušavajući postojeći eko sistem). Uostalom to je neko moje viđenje stvari,a pravnu državu ćeš imati bimburga meseca,pogotovo Srbiju. Zagledaj se samo malo oko sebe pa ćeš videti koliko ološa ima! Dok se "ta" država ne pojavi,za početak ću se truditi da sačuvam i ovo malo prirodnih resursa što imamo i da je kako tako ulepšavam za dobrobit svih nas. Pozdrav!

pop

Znam da nisi mislio ništa loše - samo si pisao o stazama, uređenim mestima, klupama, banderama (ni reči od parkingu, suncobranima i pordavcima mamaca).

Ako budeš ikako pokušavao da spaseš Galovicu od ološa, (jer što bi je neko drugi spasavao za tebe?!?), predlažem ti da nikako ne pričaš o stazama i banderama u prirodi.

chuks

Kolega Pope,hvala na savetima i neću pominjati bandere.

mrcko

Igrom slucaja, najvise proslogodisnjih izlazaka sam imao na kanal Petrac (nekih tridesetak). Cije je usce u Savu svega par desetina metara od usca Galovice. Tako da sam dosta upucen u desavanja na tim vodama. Pored toga imam jednog ludog tecu koji zivi u Surcinu i koji je ove godine imao sigurno sto izlazaka na Galovicu tokom cele godine.
Nasa iskustva o ulovu tokom ovih godina, a posebno prosle su katastrofalna (u smislu kako se tu nekada pecalo. Pa i do pre neku godinu samo).... Bilo je lepih pecanja sa lepim saranima i babuskama. Ali je sve to minorno u odnosu na vreme provedeno na vodi.. I hranili smo vise mesta, bili na vodi i bez stapova, pratili situaciju, je.avali ale...., i nista.
I onda mi bas "govnarski" zvuci kad procitam u reviji "Ribolov" izvestaj sa vode prodavnice "Ribolov Matic", kad pisu da na tim kanalima radi babuska. A ja znam da npr. u celom izvestajnom periodu nije bilo B od babuske. Ne ide mi u glavu da nas neko za..bava radi prodaje mamaca i hrane. I misli da smo svi toliko ludi i neobavesteni.
Ili desetine ribolovaca sa ovih terena najednom ne umeju da hvataju tu njihovu babusku.
Kontrola, zastita i cuvanje ovih voda......., je posebna prica. Cuo sam da su vidjeni kontrolori par puta. I to je sve.

Galovica Mart 2012

Kanal Petrac Mart 2012

mrcko

Ne mogu da verujem da vec ima zabokrecine na Galovici. Petrac je mnogo cistiji.
Isao sam pre par dana na ispust Galovice u Savu. I radila je babuska na crvica (akvarijumski primerci). Ali na kanalu nisam bio jos uvek.

Kanal Petrac 2012 Mart

Kanal Petrac Mart 2012

Galovica, to je moj mir...

Jel ok riba za jelo iz petraca?Nisam na petracu pecao pa mi redite kakva je situacija sa ribljim fondom u toj vodi.