Vapa i Uvačko (Sjeničko) jezero

Započeo rascanin, 28 Avgust 2009, 12:55:18

@ Ekran

Dozvolu možeš uzeti (dnevna ili doplatna na godišnjem nivou za korišćenje parka prirode Uvac) po cenama koje je kolega Bole napisao, kod ribočuvara koji će te obavezno obići. Čak se neretko dešava da i dva puta u toku dana obiđu jedno mesto. Sjeničaci kako rade svoj posao i čuvaju ribu svaka im čast. Zato su i očuvali jezero i ima ribe hvala Bogu.

Spojene poruke: 23 Jun 2014, 10:05:49

Bili juče ja i dva drugara. Poranili, krenuli u 04h, stigli na vodu u 05h. Mi tamo, kad ono međutim  :cheesy:  Na našem mestu i oko njega u 05h već zabacilo otprilike 20-tak ljudi.
Ne smem više na forumu d aobjavljujem ništa   :cheesy: :cheesy: :cheesy:  :lol: :lol: :lol: :grin: :grin: :grin:
Hahahaha....
E sad nije problem što su ljudi došli tu naravno jezero je svačije i ničije nego je problem što dok je nivo jezera kao sada riba je skoncentrisana samo na par mesta značajnije. Mi koji malo duže bacamo to znamo odlično i iskustva. Promena nivoa jezera automatski menja mesto. Promenili smo lokaciju na brzaka što se kaže, otišli smo na rezervnu lokaciju.
Dan bio predivan, prošli smo extra.
Radila babuška ujutru rano najbolje, do 12h, pa prekid do jedno 15-16h, i uveče opet malo bolje ali slabije nego ujutru. Skobalja nema da se javi, samo jedan uzeo (interesantno već drugi put samo jedan  :cheesy: ) mada sam potrošio dobar deo dana u pokušajima da ga dobijemo.
Evo par slika kako je to izgledalo

Drugar je postavio mali rekord, ceo dan je pecao bez prihrane. Rezultat sličan ako ne i bolji nego nas dvojica koji smo potrošili 1000-2000din u podršku ribljoj gladi  :cheesy:

Ostavljao sam samo krupnije komade, prosek 0.5kg, a palo je par kilašica

Spojene poruke: 01 Jul 2014, 23:01:40

Bili danas nas trojica. Ja bio na jezeru, a dva drugara na Vapi na reci. Riba radi solidno svuda, i skobalj i babuška, a ja sam prošao po broju komada bolje od kolega stim što su njihovi skobalji krupniji. Inače na reci su uvek krupniji komadi 0,5-1kg a na jezeru 300gr-500gr maksimalno. Razlika u odnosu na prethodnih par izlazaka je što danas primat u čuvarci ima skobalj i to verovatno sa razlogom jer sam u prihrani promenio neke stvari. Još jedna interesantna stvar je da je veći deo skobalja uhvaćen na glistu. Izgleda da mu je sav taj hleb koji se masovno baca dok..čio, pa sad prelazi na glistu.  :takoje:
Snimak i slike ću objaviti tamo kad padne sneg  :bye:

Spojene poruke: 18 Septembar 2014, 10:09:28

Evo jednog izvanrednog događaja od prošlog leta kada su rendžeri sa Sjeničkog jezera (moj drug MIka  :cheesy:) pronašli i spasili ptiće retke ptice Eje livadarice. Svaka čast majstori.

P.S. ako admin proceni da ovaj post treba da se premesti, neću zameriti, prosto nisam znao gde da pošaljem izvanredna je stvar a vezano je za Sjeničko jezero.

Pozdrav

cardinale

Evo nove informacije oko naše ideje za poribljavanje. Svake godine se sproleća vrši ustanovljavanje stanja brojnosti ribe u Sjeničkom jezeru. Radi ga neka ekipa iz BG-a (neki doktori nauka) verovatno sa instituta sa nekom metodom pomoću struje i sondi nekih koliko sam čuo. 2014.god je rađena procena, i ustanovljeno je da je brojnost bele ribe odlična, kako su rekli doktori skobalja ima i previše  :tongue:
To znači da što se tiče bele ribe-skobalja i sl.  verovatno da nema potrebe vršiti poribljavanje. Eventualno bi došlo u obzir poribljavanje salmonidnim vrstama i lipljenom kojeg je nekada bilo dosta kako kažu. Takođe sam saznao da je korisnik ribarskog područja je u obavezi po ugovoru da vrši poribljavanje salmonidama u kontinuitetu. Prema njihovim rečima oni to i vrše, ali mi smo u poslednje 2-3 god. upecali na Vapi samo jednu pastrmku. Očekujem da počne i sa radom jedan od najvećih ribnjaka Pastrmke ovde kod nas u N.Pazaru, u čijem sklopu ima i mrestilište, sve živo. Ukoliko se to ostvari (sve su šanse jer je privatnik kupio) onda će biti i lakše obratiti se za pomoć u odgajivanju mlađi, što mislim da neće biti problem.

Ribnjak koje pastrmke?
Verovatno jezerske tj. kalifornijske... Gledajte da poribite zlatovcicom, potocarom a lipljen i mladica su sam vrh, ako ikako uspete...
Svaka vam cast...

Jezero je stvarno prelepo.. :ok: :tongue:
Nadjoh podatak da je dugo cak 25km a maksimalna dubina je cak 108m..,sa branom dugom 160m i visokom 110m..
Mislim da nije napisano..Jezero je nastalo potapanjem kanjona i pregradjivanjem reke Uvac 1979 godine i izgradnjom brane kod sela Akmacici
Jezero je formirano od reke Uvac a pripomaze mu reka Vapa koja se uliva u njega..Nalazi se na nadmorskoj visini od 985m..

@VRadojicic
Ribnjak će biti (ako se opet aktivira, a kažem sve su prilike jer ga je privatnik uzeo) kalifornijske pastrmke, ali naravno ne pada nam napamet da razmišljamo o njoj, jer je dobro poznato da ona gde uđe tu više ribe nema. Pojede sve živo, a i plus kažu da se uopšte ne mresti u prirodi. Najbolja bi bila potočna i zlatovčica. Otac od mog drugara iz ekipe nam je pričao da su oni nekada radili poribljavanje sa Ivanjičanima ali sa izradom plana o ribljoj osnovi itd.itd. strogo kontrolisano. Oko 8000 mlađi potočne pastrmke su poribili reku Rašku sa pritokama, a to je bilo negde početkom 80-tih godina. Ako se ribnjak aktivira mislim da ćemo uspeti, jer ljudi su u Pazaru takvi. Dosta se druže, sarađuju, pa se i kad ti nešto treba lakše završi nego u velikoj sredini. Kada te momke koji su uzeli ribnjak zamoli 10-tak dobrih prijatelja i uglednih ljudi iz grada da pomognu, ubeđen sam da će puni doprinos dati. Tu je bitno da ribnjak ima ogroman kapacitet. Ja ne znam dali je neko od ljudi sa foruma video to, ali kažu da je jedan od najvećih u Evropi. Tako da je ovo što mi imamo kao cilj prosto smešno u odnosu na njegov kapacitet.
@Orka
Jezero je dugo 27km. Kada čamcem obiđeš to sve zapitaš sebe da li je onaj ko je ovo konstruisao normalan. Zar nije bilo lakše napraviti 3 jezera nego jedno ovoliko. Ali moguće da je zbog nenaseljenosti tako odlučeno. Većem delu jezera je jako teško prići sa kopna, jedino čamcem. Ja kad sam bio klinac mi smo išli niže malo nego sada što pecamo, kod visećeg mosta u reonu sela Ursule. Spuštaš se 400-500m u klanac dok ne dođeš do jezera. Kako je tamo radio skobalj 90-tih godina, e to nema šanse više nigde da se doživi. I nikad. Ja takmičarac od 6m, moj matori takmičarac od 6m, i još dvojica drugara sa nama. Kada sam došao kući dupla sudopera puna preliva od ribe. Po 70-80kom obojica smo uhvatili, i to blizu obale, kažem na pec štap od 6m. Prihranjivali hlebom a na kukicu crv. A kako mrak pada, ono sve krupniji i krupniji uzima. To je bilo recimo 94-te god(plus minus 1god) i to jesen, oktobar ja mislim. U tom delu jezera nisam pecao odavno, moraću ove godine da probam, da vidimo kakva je situacija.

adis13

pozdrav. ima li kakvih inforamcija za vapu ili jezero. Kakvo je stanje sa ribom,idel se na pecanje ?? dolazim za par dana na vapu pa ako neko ima inf.bio bih mu zahvalan. Bistro

cardinale

Riba dosta slabo radi. Na jezeru malo bolje (babuška i sitniji skobalj) nego na reci. Evo 3 meseca izlazimo na Vapu makar jednom nedeljno samo poslednji vikend smo prošli da kažem solidno, ja uhvatio 6 skobalja a ovaj drugar neke klenove i 2 skobalja. Ali opet to je dosta slabo u odnosu na prethodne godine. Ne znam šta da ti kažem, svakakvih pretpostavki ima, i da je voda zagađena i da ribe nema ko pre....ali u najmanju ruku nešto se čudno dešava. Na šta će sve izaći, videćemo. Javi gde si bio i kako si prošao.

Bistro

adis13

Hvala puno na odg.cuo sam i ja neke price za rudnik da ispusta neku vodu u vapu. Steta,velika steta. Nadam se da  ce se to nekako sprijeciti,a vapa nekad bilo i mrena po 2,5 kg u zadnji par kodina isli smo cesto u gornji dio ni M od mrene.Kako su zabranili gornji dio zbog mladice presli smo dole,ali nista babuska i rijetko koji skobalj. Nesto se desava,a sta ne znam ni ja. Bistro

cardinale

Ma nema tu šta šta se dešava, jasno je sve. Voda ne valja, sve je lošijeg kvaliteta, a niko ne haje za to. Neke zvanične ili polu-zvanične informacije su da truli trava i alga koje ima mnogo u Vapi i da je voda od toga mutna. Navodno Rastavić je najveći problem,od njegovog truljenja se najviše muti voda. Za mene lično to je vređanje inteligencije. Ali za sada im prolazi.

adis13

Valjda ce se nekada povratiti stara vapa.. Reci mi na kojem djelu ti pecas  i koji virovi,ako nije tajna. Ja pretezno zauzmem vir prije one stjene velike gdje brzak veliki tu mi je kao naj idealnije,mada gornji dio vape ima dosta bolje virove,ali eto sta je tu je..

cardinale

Uh... Bojim se da ne mogu sada da se setim koje ti je to mesto, ali nije toliko ni bitno. Od uliva pa uzvodno idi gde god hoćeš. Sada ga ima svuda. Moj savet je da biraš brzak i to što dublji. Tu su krupni sad traže kiseonik. Hrani češće a manje količinski i nemoj crva da bacaš. Toliko od mene, bistro!

pekar

ulovljeni proslog petka u donjem delu jezera,kod brane rastoke.
bip..bip..biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip............
bistro

adis13

Nije valjda da su se ova mjesta zapostavila? Ja juce malo obilazio vapu... nostalgija za djetinstvom :)... Prelijep tok okolina..Mahh.. Znali iko stanje za Vapu dali je bilo poboljsanja za riblji fond ima li dobrih vijestii ? Bistro

Ekran

bio sam za vikend sada, na mesto Saponjica livade, ( ako nisam pogresio u nazivu, ) i jedna velika 0

samo 1 skobalj 100gr bio, i 20 belih. saran nista, babuska isto. vode ima, kolima moze do same vode.

Istok

Kolege treba mi par informacija, da li na Sjenickom jezeru vazi republicka dozvola za rekreativni ribolov?
Ako ne, da li se moze kupiti u Sjenici dnevna dozvola?
U julu cu biti u Sjenici pa bih po prvi put otisao na to jezero da zabacim malo fider.
Takodje ako neko ima da preporuci neku prihranu, neki savet kako i sta ide na tom jezeru, cenio bih to.