Vransko jezero

Započeo Hemingway, 23 Jul 2010, 13:18:42

bamarin

Rašo mogao si i da baciš neku sličicu  :takoje: .

rašo

Evo malo fotografija samog jezera

Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Lepo jezero, a štuke iz njega još lepše. smiley299

Koliki je otprilike salinitet jezera?

rašo

Štuke i somovi sa mirisom mediterana
ili  IFC Team na Vranskom jezeru

Kad smo sredinom devotog mijeseca dogovorili suradnju sa proizvođačima varalica ORKA iz Rume i IDRA iz Karlovca da izvršimo jedno testiranje na Vranskom jezeru, poznatom po kapitalnim primjercima soma i štuke ni slutili nismo kakve rezultate ćemo na njih postići.

To jutro polaska mi nije trebala budilca za buđenje, već s prvim zrakama sunca bio sam na nogama iako je sve bilo spremljeno još večer prije, od uzbuđenja sam morao ponovo sve provjeriti, pogledavajući na sat koliko je sati i iščekujući vrijeme dolaska autobusa sa Oskarom iz Beograda i pošiljke Orkinih varalica. Na stanicu dolazim pola sata ranije i dolaskom Oskara počima okupljanje IFC Teama, ekspedicija Vransko jezero kreće.

Vrlo brzo stižemo do Zagreba gdje nas sačekuje Željko, a Hanža će nam se pridružiti sutra rano ujutro.U Karlovcu nas dočekuje gosp. Ilija Ilijanić iz IDRA i oskrbljuje sa najnovijim modelima varalica iz njihove ponude, te nakon kraćeg odmora krećemo za Pakoštane. Dolazimo u sami sumrak i odmah se spuštamo do jezera da čujemo šum valova, nervoza i uzbuđenje je na vrhuncu, na radiu slušamo pijesmu Marijana Bana i Gulijana Jugo i prizivamo ga, stižemo u bazu IFC-a. Nakon raspakiranja pribora, oprema i varalica, odlazimo prošetati na rivu i popiti kavu, vruće je u 22 sata smo u kratkim rukavim.

Jutro počima pripremom čamca, navlačenjem Orkinih silikonaca na glave, napokon krećemo na jezero, stavljamo čamac u vodu i u tom trenutku stiže Hanžo, uzbuđenje raste, napetost se osijeća u zraku, Oskar, Željko i Hanžo se ukrcavaju ja ostajem u bazi treba provjeriti radio vezu i pripremiti se za nastavak ribolova. Čamac sa ekipom ispraćam i dok stižu na prvu točku provjeravam radio vezu, Lowrence radi savršeno. U daljini gledam ekipu počeli su varaličarit i baš kad sam krenu popiti kavu iz Lowrence se prolama tu jeeeeee, Orka, najveći shad twister, mislim hajde sretni početak, pa kasnije slabije i krećem na kavu, no nisam stigao ni do automobila već se čuje još jedna, joj kolika je, preko radi veze čujem zvuk drila na rolni, znao sam da od odlaska nema ništa, štuke su neprestalno napadale, otkidale repove, ali kačile, moje molbe za smijenom nisu bile uslišene. Oskar dobiva nadimak Jocker, osmijeh mu je od uha do uha, odgovor na moju molbu za smijenom je bio navlači silikonce, ponestaje. Naravno do kraja dana sam bio prisljen slušati vriskove oduševljena ekipe u čamcu, sve se pažljivo snima fotoaparatom i kamerom, naravno sve ribe se neozlijeđene vraćaju, a na moj upit kolike su Hanžo viče metrašice. I dok oni vrište od sreće ja nemogu dočekati sutrašnje jutro, na počinak se otišlo sa osmijehom.

Nedeljno jutro, pije se kava i pravi dogovori na koje lokacije se ide, dogovor je da se krene sa IDRA žlicama. Dolaskom na jezero, koje je mirno i nama jednog vala Željko samo vrti glavom i govori, daj nam jugo, zamuti malo, naravno želi ulov svoje najomiljenije ribe, jezerske nemani-soma. Vozimo se na prvo odredište gasim motor i lagani povjetarac nas gura, gledam i u jednom trenutku Oskar povika vidi soma i pogledašmo i doživješmo iskustvo kakvo u svom skoro pedeset godišnjem ribolovnom stažu nisam doživio, som dugačak oko 2 metra lagano pliva na pola metra dubine pored čamca, posle ćemo sretat i šarane i štuke, ali i ciple i babubuške, voda je kristalno čista i bistra, gledamo dno. Ribolov nam preslikava dan prije, no sad je IDRA u akciji, upisujem se i ja ali sa kilašicom koja u odnosu na Oskarove i Hanžine izgleda ka keder, no upis je upis te na podbadanja odgovaram da je moje vrijeme poslje ručka, naravno koji sam ja morao praviti. Poslje ručka dobivamo goste iz Slovenije Konrada i supruku na povratku iz Dubrovnika, Konrad je vrhunski šarandžija i već sada gleda pozicije za slijedeće ljeto, obilazimo terene i pravimo zajedničku fotku ispred IFC Mediteran zastave.

Popodnevni ribolov krećemo sa ponovo sa IDRA i  mojom prvom metrašicom i onim poznatim , šta sam vam rekao, naravno nakon te moje rečenice Hanžo i Oskar su odgovorili pravim komadima.

Prilazimo bliže dijelu ornitološkog rezervata, gdje je ribolov zabranjen a područje osigurano bovam, vruće je temperatura je 25 C, polako počima vjetar i bacamo u pravcu odakle piri, Oskar upravo diže jednu od oko pet kg fotkamo ju, vraćamo i upravo tada imamo prvo kidanje, a krenulo je udracem i kontrom  da smo osim Hanže sve osijetili i ja i Oskar, Svi pokušaji Hanže da rukom drži kalem rezultirali su pucanjem strune i upitom a koliki je bio.
Ja izlazim van a sumrak odrađuju Hanža i Oskar i na voblera Hanža dobiva babušku od skoro dvije kile i jednou od četiri kile, vjetar je pojačao. Dan završavamo kavom i fotkanjem u Pakoštanima na rivi. Željko gleda valove kako se pojačavaju s vijetrom i zagnetno smiješka.

Noć sa nedjelje na ponedjeljak obilježava šum njihanja čempresa, jugo jača.

Na jezeru nas dočekuju valovi, no voda se nije još zamutila, U čamcu smo opet Oskar, Hanža i ja, Željko obavlja neke poslove, naravno veza Lowrencom radi savršeno, vozim na pozicije na kojima smo imali najbolje ulove. I opet su štuke zaljubljene u velike Orkine silikonce, poneki ostane bez repa ali puno ih završi ispred objektiva našeih sjajnih majstora fotografije, valovi su sve jači, odlazak na ručak, ovaj put majstor je Željko. Na jezero se vraćamo oko 16 sati i neizlazimo na vodu valovi postaju sve veći i veći, vraćamo se nazad i predvečerje i večer provodimo u šetnji Pakoštanima, nesluteći da će sutrašnje jutro donjeti vrhunac uzbuđenja.

Noć na utorak pada par kapi kiše i jutro donosi nešto slabiji vijetar i povremenu kišu.

Po dolasku na jezero ja i Hanžo se odlučujemo probati malo s obale, a Željko i Oskar se udaljavaju stotinjak metara i počimaju bacat. I dok ja i Hanžo komentiramo kako mi je šaran dopratio sheda do obale iz Lowrence se začuo Oskarov glas, ima ga, ima, pumpa štap do vode. Hanžoi brzo stavlja aparat na stativ i teleobjektivom fotka, Oskar u čamcu snima, a nakon malo više od pola sat vožnje na pogon soma , jezerski ljepotan je u čamcu, našoj sreći nema kraja, crni Orka shed twister pokazao se neodoljivim. Kiša pojačava, a mi se odlučujemo na povratak. Nevjerojatno je kako su štuke, naravno i som primali Orkine i Silikonce i IDRA velike žlice, opet se pravilo da se netreba bojati velike varalice potvrdilo istinitim.

Spremanje baze i pakovanje prolazi u sreći od nezaboravnog rbolova i planiranjem što ranijeg povratka. Ispunjeni adrenalinom i zadovoljstvom sve ljepote ribolova na jezeru, očarani ljepotom okoliša vraćamo se nazad.

I naravno treba li uopće govoriti o pozivnici za ribolov na Vranskom jezeru. Pozivnica su svakako i ove štuke, ali i serija somova uhvaćena ovog ljeta, sa novim Hrvatskim rekordom od 104 kg, ali i ulovi drugih ribolovaca. Napokon ovo prekrasno jezero i njegov veličanstveni riblji fond otkrivaju ribolovci iz svih krajeva svijeta.

Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Jedva čekam da ga posetim! :thumbup:

Hemingway

i ja ako mi se posreci :ok:  ... jos iduce godine mozda
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek