Jezero Pariguz

Započeo rulerus, 30 Jul 2011, 13:02:42

rulerus

Nalazi se u podnozju Avale. Da li je neko bio tamo i kakvi su utisci? Kazu da ima bele ribe, babuske , sarana, soma....  :huh:

ady

Pariguz? Jel mislis na Belu reku u Ripnju?

Mislim da je Pariguz u Resniku . Hoće grad da napravi komercijalu za kupanje poput Ade. Koliko sam čuo lokalci kojima je blizu pecaju belu ribu i druže se tamo pored vode.  smiley033

Peter Tosh

tdeki

Pre 10 godina kad sam bio tamo u Resniku bio je ocaj za pecanje. Ma cim je to u gradu ne moze drukcije sve upropaste, naprave baru da razhladjuju ljudi iz naselja, a u kupalistu 700x100m nema pecanja...kamo srece kad bi neko napravio komercijalu od toga, mogo bi i taxijem na pecanje :)

pariguz je kod sela resnik...sto se ribe tice,ima svega ali u tragovima...isao sam na jezero davno,pre deset i vise godina..,bilo je lepih babuski i nesto sarana...tada se jezero poribljavalo svake godine..peca se dok se ubacena riba ne popeca..,jezero je prakticno nicije i sto se ribolova tice,njim niko ne gazduje,tako da je pecanje slobodno...kontrolorska sluzba nikad nije vidjena,kao uostalom i na vecini nasih voda  :rolleyes: ..ambijent je jako lep,pogotovo desna strana gledano sa brane koja je u sumi...jezero je dugacko oko 1km,a siroko do 100m,a dubine ima i do 7-8m...voda je stalno protocna..,potok napaja jezero,a visak vode istice na brani preko resetki...cverglana i amurskih cebacoka ima bas puno,a zadnjih godina sam cuo i za par lepih ulova sarana i soma,ali za neke konkretne ulove je potrebno poznavati jezero i biti stalno na vodi...od riba ima jos crvenperke,bodorke,babuske..,i nesto stuke i klena...najkrupniji klenovi su kod brane...zadnji put sam bio prosle godine,vise iz zezanja,i bilo je nezaobilaznih cverglana i babuski dlanara...

Peter Tosh

Bilo je prosle nedelje u BG hronici, cini mi se, o ovom jezeru. Gomile djubreta okolo, bese neka zena iz, cini mi se, Srbijasuma i neki covek ispred lokalnih pecarosa. Koliko sam shvatio da zele da im se daju nadleznosti a da bi oni iz tog udruzenja vodili racuna o jezeru. Sve u svemu, jos uvek nicije jezero i tako se prema njemu i ponasaju . . .

pa nema bas gomila djubreta,ali ima djubreta od ribolovaca koje ostavljaju za sobom,kao i na vecini voda...lepo jezerce,samo kad bi se napravila dobra organizacija..ocistilo,poribilo,cuvalo....,pa onda uzivalo..

tdeki

Ja sam citao negde da je grad to namenio da se pravi kupaliste kao primarna funkcija jezerceta sa kaficima na brani i sportovima na vodi (kajaci itd) i to tako stoji 20 godina....ma dzaba sve dok se ne uzme u privatne ruke nekih savesnih ljudi, a ako nije za 20godina nece ni biti nista od toga =/

rulerus

Informacije koje sam ja pokupio su na sajtu "beogradski izleti" od 13 oktobra 2010, pa rekoh da se raspitam vredi li tamo ici na pecanje.

ady

Sad vidim da nije isto! :

Pariguz је veštačko jezero u naselju Resnik, izgrađeno krajem 1980-ih godina. Jezero je dugačko 700 a široko 120 metara.
Ranije je tuda proticao potok i na tom mestu nalazilo blato za koje se verovalo da leči šuljeve, ali je zbog mnogobrojnih poplava podignuta brana i napravljeno jezero da bi se poplave zaustavile. Postoji priča da je ovaj kraj dobio ime Pariguz nakon zasede koju su Srbi napravili Turcima u Karađorđevo vreme. Legenda kaže da su dobili poprilično sačme u stražnjice, pa otud takvo ime.

Danas je jezero bogato ribom, a na njegovim obalama žive divlje patke i mnoge druge ptice. Pariguz je omiljeno mesto izletnika i mnogih ribolovaca. Pored jezera se nalazi omanja listopadna šuma. Na jezeru se često održavaju razne manifestacije. Jedna od najvećih manifestacija je alkoholijada koja počlnje u Miljakovcu a završava se u Resniku, ali stalno zbog nereda policija udaljava učesnike od naselja i oni odlaze na Pariguz gde ostaju celu noć. U julu 2004. na Pariguzu se održavao Škec fest, koji je policija drugo veče prekinula.
Na Pariguzu postoji veliki problem sa smećem zato što tamo još uvek nisu postavljene kantice za smeće i gradska čistoća odatle ne odnosi otpatke. Такоđe se odpadne vode nekolicine okolnih kuća izlivaju u jezero, zagađujući ga fekalijama. Jedno vreme su mediji i čelnici opštine Rakovica njajavljivanje sređivanje ovog jezera kao "turističkog konkurenta Adi Ciganliji" uključujući i izgradnju sportsko-rekreativnog kompleksa, ali još uvek ništa od toga nije ostvareno. Postoji i predlog za izgradnju biciklističke staze Rakovica-Resnik-Avala, koja bi išla obalom Topčiderke i prolazila preko Pariguza."
Dakle u pitanju su 4 jezera ispod Avale:
jezero u Resniku – Pariguz, jezero u Ripnju – Bela reka, jezero u Barajevu – Duboki potok i Jezero na Tresnji.

rulerus

Bio sam na dubokom potoku. Ne mozes da zivis od cverglana a bilo je i frke sa kupacima koji su umesto na plazi hteli da se kupaju medju nasim najlonima. Inace samo predvece je radila krupna deverika na 3 ZRNA STAROG KUKURUZA NA DLACI. I udarala je kao saran.
Znaci samo jos ova tri jezera da se ispitaju. A super izgledaju, stvarno smo magarci kako ne znamo da iskoristimo sto nam je poklonjeno.
Znam da je cetvrto na slici duboki potok a koje je koje na ostalim slikama?

ady

Druga fotka je Bela Reka. Ja imam iskustvo odande. Bio pre neke 3 ili 4 godine. Te godine ili godinu pre je bilo privatizovano, očišćene obale i priča je bila da se plaća dnevna dozvola. Poribljeno je bilo šaranom i (valjda) amurom. Došli ujutru (ne baš u zoru) i jedva nađosmo mesto. Bila je neka fora da se dobra mesta zauzimaju još po mraku. Nama zapalo neko bzvz mesto ali je bar bilo u šumi u hladu (ojadiše komarci). Još sam se čudio što su se svi guzilida idu na sunčanu stranu. Kasnije se ispostavilo da je ona dublja i da s te strane šarani jedu. Pecali smo na ambarac, na Cukk, na tigrovo oko, n aboile ali ni udarca nismo imali. Da bi prekratio vreme uzeh pecaljku da lovim babajice-dlanare i, pogađate, udati mi šaran. Odvuče 0,18 u granje i pozdravi. A baje sa sunčane strane su vadili šarane kao na traci. Sve komadai do 5 kg. Kasnije su došli kupači (deo jezera bliže brani, gde se i auti ostavljaju i gde je čuvareva kućica kod koga se odmah po dolasku na vodu kupuje dozvola, pa je pecanje prestalo. Inače sam skoro čuo da su jezero urnisali i da je neka frka nastala oko vlasničkih odnosa pa je otišlo sve u krasni. I još čuh da ima krpelja u p.m.
Tipično...

prangija

Pre par dana bio sam na doticnom jezeru, eto posto sam pribor prvi put doneo u beograd iz sela, svratio sam pre par dana cisto da okusim pecanje a da nije kanal dtd ili reka brzava gde sam pecao do sad. Jezero nije veliko, dosta je dobar prilaz jezeru i deluje mi poprilicno cisto sem sto ima sitnijeg djubreta od ribolovaca na samoj obali. Za par sati pecanja upecao sam 2 cverglana jedan je imao nekih 200-250 gr. a drugi neuporedivo manji. Inace cuo sam od ljudi koji tu pecaju da ima babuski i cverglana najvise ali da su ljudi u proteklih par dana vadili lepe stuke... Za 2 dana planiram ponovo da odem pa cu fotografisati i okaciti slike  :wink: