Jezero Kraljevac - Deliblato

Započeo pikeman, 24 Mart 2009, 00:58:22

mitar

ady pozdrav evo ja sam se nagutao prasine i kola su nam bila ko da smo iz Sahare izasli a jos su i bela  :eek:a kazem sve ovo jer je istina da se moze prici i sa druge strane jezera da sa one strane na kojoj vidis onu vikendicu i onu platformu cim dodjes na jezero,a najbolje se vidi to mesto kada dodjes na mesto gde se iznajmljuje camci.Ali nebitno je to mesto ima na kraju puta spustanje na dole ne prvo vec drugo i spustis pored jedne lepe drvene kolibe mi smo se spustali i kolima tu,ma da ti ne preporucujem u ovo doba godine tamo su hladna jutra i puna inja i rose pa ako zelis izvoli :ok:.Nego to mesta sa druge strane su prelepa eh samo da vidis slike dva drveta koja su se nadvila preko izdignute platforme ma milina,i to mesto je dobro za babusku ali to mesto je da li mesto gde je nekad hranjeno pa su zabadani kolci u trougao ne znam,iskreno ja sam se iskidao ko manijak :embarassed: ma ima lepih mesta sa druge strane prelepih.a nemoj da te jedan covek sto zivi kod brane ,valjda zivi, da ti kaze da ostavis kola tu kod njega jer ima da se napesacis moj brale da ti se smuci mi se nismo zeznuli pa eto da znate i vi kolege ribolovci koji zelite da posetite drugu stranu,a da i jedan deo puta je kaldrma pa ona idete kroz Saharu :no: :no: :no: eto ukratko nadam se da sam pomogao,ko bude isao neka javi sta je uradio.

Citat: mitar poslato 13 Septembar 2009, 09:52:03
Nego to mesta sa druge strane su prelepa eh samo da vidis slike dva drveta koja su se nadvila preko izdignute platforme ma milina...

Postavi fotografije da ih vidimo.  :ok:

Momir

Chekamo slike  :shocked:
Jel pocela stuka da radi tamo? Trebalo bi....
Nothing makes a fish bigger than almost being caught.

ady

Hvala puno Mitre. Ali mi još uvek nije jasno sa koje strane se dolazi do tih mesta!  :embarassed: Jel kad dolaziš iz pravca Mramorka pre ulaza u selo siđeš sa asfalta pa umesto prema čamcima kreneš desno (mada mi se čini da tu nešto i nema puta) ili uđeš u selo, ideš desno kroz centar, skreneš desno ka brani, prođeš branu pa tuda nekuda?
Inače, zbog najavljene kiše ne otidoh do Deliblata nego samo do Tamiša u Pančevu. Jedna babaja na crviće (cca. 600-700g), nešto sitnija deverika (oko 250g) i brdo peševa. E, kad su peševi počeli da rade sve je stalo! A hranio sam k'o blesav.
Meštani su do besevesti bacali Meppsiće i niko ništa. Jedan reče da je iza krivine prema železničkom mostu imao jednu kilašicu.
Još su nam rekli da od ponedeljka očajno radi, tačnije ne radi, a da je prethodne nedelje išlo odlično. Vele - voda je dosta porasla. Ni baje - lokalci, sa čamcima, što se vezuju u panjeve sa "srbijanske strane" nisu ništa izvadili.Videh oko sebe gomilu kesa od ampula, pa cenim da su uveče dosta tu probavali. Ne znam za ishod.

nesa69

Ady, za Deliblato: ideš pored brane i samo pratiš put oko jezera. Ne možeš kolima do same vode osim kod kolibe koja je pomenuta a to ti je već i kraj jezera iz tog pravca, inače put je u stanju kao i svaki put do vode, utabana zemlja, ne znam ni za jedan put koji je normalan kad idem na pecanje u divljinu.
Moj savet ti je da se lepo raspitaš gde je udruženje, potražiš Pecu ili Acu (imaš i brojeve telefona na www.deliblatsko-jezero.com) i kažeš im šta bi pecao i ljudi će da te lepo upute gde da pecaš.
Inače prvi put čujem da Tamiš ima srbijansku stranu, umro sam od smeha.
Pozdrav iz Pančeva.

ady

Ništa zlonamerno ni tendenciozno ne misleh kad rekoh "srbijanska strana" već isključivo radi preciznije orijentacije upotrebih takav pojam. Kako bi tek preotumačio da sam rekao "beogradska strana"  :wink:
Bio sam juče na Kraljevcu i videh da neki auto silazi sa te "druge" strane do samog jezera i parkira se pored nekog venjaka. Baš su mi tada bili kontrolori i rekoše mi da je taj lik u stvari prešao kolima preko nečije njive i da se to u principu ne sme, mada se lepo sa naše strane videlo da je tamo već utaban kolotrag. Elem, bilo je već u 6 sati nemoguće naći mesto i to uglavnom od kampera-šarandžija. Mi smo se namestili na mesto prema brani, otpr. 300 metara od nje. Kažu da je to mesto nekog lokalnog dede koji se stvarno pojavio oko 8 sati. Deda ima 8 banki i smara za medalju jer je nagluv ali je skroz OK. Kontrolori mi još rekoše (što su i lokalci potvrdili) da već nedelju dana riba ne radi i niko nema pojma zašto. Za ceo dan imali smo (nas dvojica) ukupno pet babaja ukupne težine cca 3,5-4 kg. Oko pola 6 su počeli cverglani da udaraju pa se brzo pokupismo. Od sitne bele nije moglo da se živi, ali pretpostavljam da je to moja krivica jer sam hranio hranom u kojoj je bilo žita i konoplje. Šaran je bio potpuno nezainteresovan za našu ponudu kukuruza i bojli. Interesantno je bilo i primetno opadanje vode, što niukako nisam uspeo da skapiram kako se događa! Čak i da je negde neka pumpa bila uključena ne verujem da je mogla toliko vode da povuče da se nivo smanji ua 20-ak santimetara (ne po visini već u odnosu na obalu - kada sam ujutru posadio čuvarku sa prvom babajom bila je na granici vode i obale a pri pakovanju dobrih 20 cm u kopnu). Da li su nešto sa branom drndali - ne znam!
Štuku i soma, naravno, niko ni pomenuo nije! Pitam se, ima li toga tamo uopšte?! Pa valjda bi oni sami (USR Kraljevac-Deliblato) na sajt stavili neku sliku ulovljenih primeraka!?!

nesa69

Ma samo mi je smešno, inače je i zovemo beogradska, Beogradski atar :-)) počinje možda kilometar dva od nasipa. A za Dunav važi naziv ali srpska strana. Nismo ni mi baš neki drndaroši  :tongue:
Nikad nisam pecao u tom delu jezera, inače tu gde se spuštao auto i jesu neki placevi, ja produžim dalje i pratim put levo, pa pecam nasuprot one obale od crkvice do sela, imaš na kraju tog puta jednu kolibu i kod nje možeš kolima do vode.
Za štuku ne znam šta da ti kažem, voda izgleda ko dušu dala za nju. U novembru sam jednom preveslao celo jezero sa varalicom i nisam je video. Soma sam video upecanog i to dva komada, jedan je bio albino, bili su onako solidni ali se nemam pojma koje kilaže, otprilike desetak kila. Inače štuku sam viđao da pecaju na kedera ali tek u novembru, soma baš i nisam video da neko peca, ovi su dolazili na boile.
Tamo pecam šarana, ali ima caka da u 95% slučajeva radi samo noču. Tako da za šarana zaboravi dan za pecanje. I po meni je najabolji teren od crkvice do sela ali kao što si primetio gužva je od kampera.
Ne znam šta se dešavalo taj dan ali branu uglavnom ne čačakaju, jezero ima prirodne izvore i brana uvek preliva. Moguće da su povukli vodu zbog navodnjavanja, mislim da je i to bila jedna od namena kad je pravljena.

ady

Sad  kad si pomenuo i kad premotam fil i jeste se negde oko 10 sati uključio neki motor ali zbog duvanja vetra se meni učinilo da on ne radi kontinuirano neko kao da menja broj obrtaja pa sam zaključio da je to cirkular i da seku drva za zimu, ali je vrlo moguće da sam se zeznuo i da je u stvari to bila pumpa za navodnjavanje. Ali ne kapiram, iskreno, koji je to usev koji sada iska navodnjavanje/zalivanje. A i ta pimpa mora da je baš/baš velikog kapaciteta kad je za pola dana toliko vode izvukla. Ali, možda se to samo na tom mestu gde sam ja pecao zbog dubine (čitaj: plitkoće) vode toliko primetilo na vodostaju.
Naše iskustvo sa noćnim ribolovom je da tada rade samo cverglani ('bo ih onaj ko ih ubaci u jezero  :grin:) a tada je baš sevap skidati ih sa udice (pogotovu kad do bulje profutaju udicu) i to su dolazili na sve ponuđene mamce: i kukuruz i boilu i glistu i crvića i parče! Kopilad pogana!
Moram somu da dam još jednu šansu i to na boilu sa aromom krvi! Ako ni to ne upali odustajem od Deliblata i vraćam se prvoj ljubavi - Tamišu!  :ok:

nesa69

Nisam imao baš toliko problema sa cverglanom ali da ih ima ima ih.
Ako mene pitaš Tamiš je puno bolji, u Deliblatu pecam ako ne stignem do Tamiša (idem u malo dalja sela) ili uslovi na njemu nisu za pecanje (visoka voda, trava itd..)  smiley033

na kanalu

lepo ste vas dvojica sve lepo objasnili tako da nemam sta posebno da dodam...ja mislim da tamo nesto i nema stuke jer sam je pecao i u novembru i decembru bez posebnog uspeha...a i nisam cuo da od 2004 ima nekog ulova stuje dok vec 2003 je bilo cak i po novinama komada do 12 kg  :eek: e sad sta se desilo gospodji u jezeru ne znam,sto rekoste vi teren je i vise nego idealan ali ja sam cuo da se godisnje uhvati desetak komada i to slucajno,nista iznad proseka...meni je jezero dobro kad ne radi tamish i uglavnom pecam baburu...sa te druge strane od brane nisam pecao ali planiram a put je tamo bar u prvom delu o.k ali posle je malo cimavo ali sta da se radi...riba ce tamo raditi po mom misljenju tek kad malo zahladi i krene da se intezivnije hrani pred zimu,tada cu i ja da odem tamo...sad treba forsirati tamish  :cheesy:
veni,vidi,vici

mitar

pozdrav svima ja sam 18,19,20 septembra bio na jezeru na sarana,braco da sam onaj kukuruz onoliki bacio u obor sa svinjama ja mislim da nebi tri svinje mogle da pojedu sve pa tako da vam toplo preporucujem da se sarandzije manu ovog jezera,budu ljudi po mesec da na i jace i uhvate po 2 eventualno 3 sarana... :sad: :sad:a baba na dubibnjak smiley001prelepo smiley003 :clap2:sve same kilasice sto dalje na glistu djubretaku koristio sam za prihranu odnosno za hranilicu primamu od gice onu od 2kg onu zelenu sa rozim granulama,ala mirise :takoje: :takoje:ludacki kolega je po dve izvlacio mi rekosmo saran kada ih je izvadio pocelismo da se smejemo :lol: :lol: :lol:ali barem smo se njih napecali za sve pare,tako da kolege manje sarana a vise babe,a da da ne zaboravim najgluplje mesto za pecanje smo izabrali to mesto se nalazi cim dodjete iz Mramorka pa ona prva mesta sa desne strane mi smo mislili aj da ovde sednemo kada nema nigde mesta, i mogu vam reci da smo mi najvece hvatale a od mog kolege braca su pecala kao na boljem mestu,jesu se napecali ali meni je filing kada se velika zakaci a ne onakve ko sto su oni hvatali ko saka i malo jace oni se usrase od srece kada su jednu od 800gr.izvukli a mi im rekosmo da mi ceo dan hvatasmo takve. :ok:pa i vece  :tongue: :tongue:

ZNACI GICA MIX I HRANILICA
GLISTE DEBELE DJUBRETARKE
I BRACO UDRITE STO DALJE,JER NA PLOVAK IMA SAMO KO SAKA I PONEKA VECA ALI OVAKO HM.. :cheesy:
PA BRACO BISTROOOOOOO smiley033 smiley033 smiley033 smiley033 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rlol: :lol: :lol: :lol: :tongue:ALI TAJNA JE U PRIHRANI SVI SU KORISTILI NEKE DRUGE A NAS CETVORO GICU I UBISMO JE JOS SU NAM I APLAUDIRALI :clap2: :clap2: :clap2: :clap2: :rlol: :rlol:

nesa69

Ja mislim da si ti onda malko prehranio mesto :-))
Ne znam šta da ti kažem za šaranka, za ta prva mesta moraš da pogodiš de su panjevi u vodi ili da razvučeš na preku obalu, ipak ne idem tako često ali ako sve potrefiš kako treba nama da omaneš.
Inače najvažnije da ste uživali.

mitar

jesmo uzivali bilo je prelepo vreme, ma nismo prehanili, ajde recimi ti poslednjeg kada si uhvatio(sarana) ako si ga i pecao i nasta si ga uhvatio...nemoj pogresno da me razumes neprozivam te vec sa,o bi voleo da me demantujes,ali ja mislim da su od kada je jezero pocelo da se reklamira i da dolaze pecarosi sve su ribe mahom pohvatali.Barem vecinu ako nista,pa  vecinom tamosnji ljudi pa i ovi sa strane, zato kod nas u Srbiji nikad nece imati velikih sarana na takvim velikim jezerima kada ima mnogo pohlepnih ljudi :sad: :sad: :embarassed:

ady

Mitre, nisu tamo šarani povađeni! Ribočuvarska služba radi više nego dobro i prilično je teško, da ne kažem skoro nemoguće, odande odneti šarana (mislim na pravog deliju a ne na "čortančiće"). Pre svega zbog već pomenute čuvarske službe a drugi je razlog što šarani pre svega najbolje rade na onom delu pre čamaca gde je sve vrlo transparentno (popularna nešto ta reč u zadnje vreme  :smiley:) a zatim i zato što se, dok ti izvlačiš ozbiljnu ribu oko tebe sjati toliko pecaroša da je nemoguće ostati neprimećen. A i sam znaš da je sve šarane i amure obavezno vraćati u vodu.
Pre će biti da su tolike kofe i kofe najraznovrsnije hrane, počev od svih formi kukuruza, valjaka, preko boila i peleta do tigrovih očiju i ko-zna-čega-sve ne prosto prezasitilo ribu i na izvestan način je razmazilo. U jednom od starih brojeva nekog mađarskog časopisa za ribolovce sam čitao jednu, ajd' da ne bude baš "naučnu studiju" ali vrlo pametnu polemiku jednog ihtiologa sa novinarem vezanu za hranjenje i ribolov šarana na komercijalnim (naročito "napadnutim") komercijalnim vodama, gde je naučnik izneo zaključke do kojih je došao na osnovu svog nezavisnog istraživanja na terenu jednog ribnjaka u sklopu jedne komercijalne vode. On tu reče, da usled preteranog "bombardovanja" raznom aromatizovanom hranom, bogatom aditivima, masnim kiselinama, pobuđivačima apetita i koječime, dolazi do degenerativnog procesa u probavnom traktu ciprinidnih sorti kao i do privremenog gubitka čula mirisa. Na pitanje novinara (tačnije konstataciju) da nije naučno dokazano da šaran uopšte ima čulo mirisa, ihtiolog mu je ponudio neke kontraargumente iz naše (pecaroške) svakodnevne prakse ali se i delom složio izjavivši da boja mamca ima znatno bitniju ulogu od same arome!!! Elem, tako zasićeniu i delom zbunjeni šarani vremenom prestaju da uzimaju te i takve mamce i u znatnoj meri se vraćaju svojoj prirodnoj hrani i to pre svega travom, mladim izdancima trske i tome slično. Uporedio je to sa psima, koji kada se najedu kostiju i mesa "pasu" travu da bi pročistili organizam, napomenuvši da kada to psi rade, oni već za dan ili dva, "očistivši" defekacijom organizam opet halapljivo jedu i kosti i meso pa tako u krug. Međutim, kod riba je metabolizam bitno sporiji jer nemaju te vrste enzima za razgradnju nekih materija kao sisari i da to za sobom povlači posledicu da se posle jednog "najedanja" šarana takvom vrstom "obogaćenih mamaca" on na više nedelja povlači u "mirovanje" i tzv. "čišćenje" organizma, jer mu sam organizam šalje signal da su potrebe za belančevinama, hidratima, mastima i ostalim zadovoljena i da ne treba više unositi. Cinično je dodao da bi bilo dobro kada bi to i ljudi umeli, jer u suprotnom bi šarani postali predebeli, pretromi i u samoj borbi za opstanak bi gubili bitku sa bržim i okretnijim suparnicima koji su na istoj lestvici sa šaranom u lancu ishrane. N akomentar novinara da tu ima jedna "kvaka" jer ako mu (šaranu) organizam već javlja da je presit i da ne treba da jede više, pa on onda miruje i "troši" nataloženo dok ne potroši i ponovo krene da se hrani, kako se onda opet ne vrati na istu hranu koja mu je za tako malo uloženog truda donela energije za više dana. Odgovorio mu je da prirodno lukavi šaran tada traži hranu koja mu može doneti novu količinu nagomilane energije ali više neće uzeti onu istu od koje se prošli put "najeo" i da ribolovci u tome tzreba da traže svoju šansu. Konkretno, da treba stalno menjati kombinacije aroma/boja/sastav hrane i da samo tako možemo da budemo sigurni u uspeh, s tim, da je i sam broj kombinacija ograničen i da ćemo sa takvom hranom dobro proći samo na vodama gde postoji mnogo jača borba za opstanak i mnogo manje hrane a da je budućnost svih komercijalnih revira u povratku na prirodnu hranu kojom bi se šaran i inače hranio.
U grubim crtama to je to i moram da se složim sa čovekom. Bar me iskustvo sa Kraljevca na to nagoni.
Ali sa pohlepnošću se potpuno slažem. Čak, mislim da je "pohlepnost" eufemizam za ono što neki ljudi rade!
Za takve - samo drakonske zakonske kazne (čitaj: po džepu) mogu da budu lek!!!

nesa69

@mitre: ma ne osećam se prozvanim, malo sam se našalio oko prehranjivanja. Po meni tamo i ne možeš da preteraš sa prihranom zato što ima toliko cverglana da sve popasu, vadio sam komade koji u sebi imaju po tri boile dvadesetice, da ne poveruješ šta strpa sve u sebe i još jede opet (keva ih obožava pa ih ponekad malo pecam ako me ne mrzi).
Ove godine sam  bio možda desetak puta na jezeru, i to uglavnom kada nisam išao na Tamiš. Moje pecanje se svodi na to da odem popodne, ako uspem da stignem do mraka i pecamo do ujutru. Nije ništa tajna, omiljeno mesto je pod vrbom (od crkvice jedno 50-tak metara kad ideš prema selu), nema svetla, malo dalje od puta, mir i tišina. Uspeo sam da uhvatim mesto slobodno jedno 5 puta, zadnji put sam bio negde početkom avgusta, izvađen jedan od 6,5 kila (i vraćen) + dve neizvađene ribe, otišle u panjeve, čamac ne koristim, tako da nije bilo teorije da ih izvučem. Inače mi je največi problem što mora odmah da ih dignem ili se pozdravim sa njima zbog panjeva. Za mojih kratkih desetak pecanja, 3 šarana i jedno desetak neizvađenih riba ja zadovoljan. Pecam inače na jagodu i tutifruti od VDE (bez dodavanja hemikalija) i kupovnu Hot Demon boilu, stavim dva komada boili na dlaku, nisam nikad koristio neke druge. Znam da večina koristi kukuruz, probao sam ga prošle godine i na njega samo babuška. Uglavnom ne hranim ničim, ili eventualno 5 do 6 komada na pva konac i šaku dve boili pračkom. Moje mišljenje je da ako roknem puno hrane ima da me ubije cverglan i sitna bela riba kojih ima u izobilju, tako da gledam da zabacim tamo gde znam da ima šarana, gde se kreće itd ... J..i ga pecam tamo već jedno tri ili četiri godine pa sam neka mesta ukontao. Probao sam još par mesta na jezeru ali nisam imao rezultata, znam da ima ribe ali nisam nešto uklopio kako treba, naročito jer sam video da su ih tu pecali. Takođe sam mišljenja da se riba tamo dosta prehranjuje, naročito iz razloga što jezero obiluje prirodnom hranom.
Što se tiče odnošenja ribe, i sami ribočuvari su svesni toga da se poneka riba mazne ali se po meni i trude da održe kakav takav red. Osim toga jedino mesto gde mi pregledaju čuvarku i gde sam video da se poribljava svojim očima.
Ove godine me najviše muči što sam upecao samo JEDNU babušku, inače je stalno bilo bar pet, šest komada i to krupnih kako si i sam imao, zašto, da me ubiješ ako znam.
Što se tiče šarana, nisam neki profi šaranđija, mučio sam se prve godine tamo i to dosta vremena (šatorče i po par dana) i bogami dosta pecanja prošlo dok nisam upecao. Mogu samo da ti dam savet da koristiš duže predveze (jedno 40-tak cantimetara), lakša olova 50 do 70 grama (ja koristim uglavnom 50, 70 stavim kad ostanem bez lakših) i ako ne ide da menjaš mamce, u maju i junu je dolazio na voće, u julu i avgustu na hotdemona. Ja bih čak najradije pecao i na neku debelu glistu ili slično ali nema teorije da preživi cverglana noču.
Najvažnije, tamo nikad ne očekujem neku siguricu, ipak to nije komercijala tipa Debeljače, ali sam imao takve udarce i ribe na štapu (na moju žalost su pobedile) da je sve prštalo. Drugaru je čak štap odleteo u vodu sa rod poda (ukljčen baitrunner) nekih pet metara. Ja nisam video borbenije ribe ni na reci.
Još jedan razlog zbog kojeg volim da odem tamo je čist vazduh i lepa priroda, ne mislim pri tome na ona mesta u selu i pored samog puta. Za ta mesta što Ady pominje to i stoji (one prve dve, tri nadstrešnice od čamaca i razvlačenje do ostrva i nema da omaneš) ali meni je tamo bezveze da pecam, ko da sam seo u centar sela.
Nije da želim nešto da ih reklamiram preterano ali po meni je Deliblato jedna od boljih lokacija za pecanje, relativno se čuva, relativno je čisto, relativno je velika voda (kažem relativno, ipak je to moje viđenje, možda se neko ne složi), relativno bogat riblji fond (posebno cverglan :-)). Može i dosta toga bolje sigurno ali ja sam zadovoljan i trenutnim stanjem, iskreno ne znam za neku vodu o kojoj brine ribolovačko udruženje a da je u boljem stanju (možda Tvrdenjava ali kako čitam tek od ove godine a i priča je slična, nisam bio pa ne mogu da kažem).
Al sam udavio ....
Evo jedan koristan link sa malo informacija:http://www.exyucarp.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=57