Veliki i mali vretenar (Zingel zingel, Zingel streber)

Započeo orka, 13 Mart 2015, 09:05:17

Veliki vretenar je riba iz porodice grgeca. Latinski naziv - Zingel zingel. Kod nas se najcesce moze sresti na velikim rekama (Dunav, Sava, Tisa...).
Maksimalna duzina do koje raste je 50 cm a tezina 1 kg. Mresti se u Aprilu i Maju.
Vretenar je spora i lenja riba koja se malo krece. Telo mu je svetlo do tamno zute boje sa mrkim poprecnim prugama.
Sporo raste i retko se lovi. Obicno boravi na vecim dubinama sa kamenitim i sljunkovitim dnom, dalje od obale.

Mali vretenar je veoma slican velikom i po izgledu i po ponasanju i nacinu zivota. Latinski naziv - Zingel streber.
Veoma sporo raste. Maksimalna duzina do koje raste je 22 cm a tezina 250g.

Oba vretenara su veoma retki na nasim rekama i nalaze se u trajnoj zabrani, te bih stoga apelovao na kolege da ako ga kojim slucajem uhvate odmah nepovredjenog vrate u vodu.

lepa riba... vracamo ga naravno, ;)
Brzo ugine jadnicak a zna da proguta do utrobe , obavezno spic makaze i brz rad !!!! Jedna od riba koje je nekad cesto dolazila na stap , a sad kad ga slucajno upecam imam paniku da ga zivog vratim ...Redak je zaista, i nije neki borac .

Mangup

Do sada sam upecao 2 komada i oba na Moravi, na zalost jedan je uginuo jer je progutao jako duboko udicu, steta, jako lepa i neobicna riba
Zver udara kad srce spava!

DakiNS

Pre par godina ulovio sam nekoliko komada za nekih sat vremena varaličareći smuđa, kasnije sam saznao da na fakultetu traže vretenara za njihov veliki akvarijum i ispunio sam im želju tri puta smiley033
Kada budem lovio u večnim lovištima loviću sa Bretonom.

darkoslo

Ima ga na Kolubari i to dosta,pecam mrenu a ono samo vretenar kuca :lol:

msa

Jeremija

Neki kažu da su to ostatci Panonskog mora i bliski rođaci bakalara, mada meni više liči manić na to što kažu.
Nou frks. Nou paniks.

moka100574

Sinoc mi dosao jedan malisa, prelep je

To je mali vretenar,i to kapitalac.. :thumbup:

I ja uhvatih jednog. Prvi put videh ribu i zivotu. Imao mozda oko 300gr. Pusten.
Iskreno, nisam znao koja je riba.

lokica

Kako lepa riba, cudo. Steta sto je na nasim vodama retkost. Prvog i poslednjeg sam imao na Moravi u sred zime u zimovniku pre 9 godina.

Priroda je cudo . Pojave se tako  godine bude ih lom i onda samo nestanu .
Nesecam se kad sam zadnji put na Dunavu Balavca naprimer upecao a znam godine kad od istog da se zivi nije moglo.

Zadnji put sam ulovio vretenara 98e ili 99te u prolece. Ostao mi je upamcen po tome sto mali, malo veci od prsta udaraju ko mrena siljka. Danima smo lovili sitne, i onda jednog dana, kad je riba radila ko luda, ulovim jednog od 30tak cm. Taj dan mi ostaje u pamcenju, jer sam istog ulovio, i najvecu mrenu i skobalja u zivotu, ma mozda i kao najbolje pecanje. Svakog vretenara sam pustio, i tog najveceg, jer tog dana nisam mogao odneti ribu kuci, klinac na pecanju s dve lake dubinke, glistama na 10ki, biciklom 10tak km od kuce, ostao dok nisam otkinuo sva olova. Koliko sam ribe ulovio tog dana nikad necu saznati, poneo sam koliko sam mogao, znam da su mrena, skobalj i vretenar bili preko 5kg, bio i jedan somic preko mere, koliko sam riba preko 1kg pustio tog dana, u zadnjih 10g ne pustim ih za 1g smiley033