Paraziti kod riba

Započeo smuki, 17 Januar 2010, 19:07:03

smuki

Danas cuh al ne videh.
Pojavili se neki paraziti, neki crvovi slicni dorboku u mesu smudja prvenstveno kamenjaru i kod stuke.
Isprica to jedan momak, nosio na ispitivanje da se vidi sta je i dobio odgovor da je neki
parazit u pitanju i nist vise, da nastavi da im nosi kako bi i dalje proveravali da utvrde ako mogu i da se niko sa time nije sreo dosad.
Ima ga samo u grabljivcima, podosta je zilav, moze se izvuci iz mesa smudja kad krene izlaziti iz njega posle ciscenja, brzo se raspada kad izadje a dal je nezdrav niko nezna.
Jel imao ko tako nesto za svojom trpezom i dal se sa tim sreo.
Navodno migolji se iz mesa nakon ciscenja kad odstoji u frizideru a u nekim ga je
bilo i u utrobi prilikom ciscenja. :huh: :shocked:

sto mos danas ostavi za sutra

budens72

Nisam čuo još za ove parazite, ali znam da kečiga ima parazite u škrgama, crviće bele boje tanke,dugačke nekoliko santimetara i prilično tvrde, to sam viđao dosta puta....

nalazio sam te gliste , ali sam se samo skoncentrisao na utrobu, dugo vec to pronalazim , ali u mesu nisam video..

Vale

Pre oko godinu dana moj kolega je naleto na te glistice u mesu bandara,kada  mu ogulio kozu.Prvo je pomislio da su kapilari,vene posto je tanko,crvenkasto.Nosio je na neku proveru neznam tacno gde,ali kada sam ga ponovo video rekao mi je da nista nije strasno,jer posle termicke obrade nije stetno za zdravlje ljudi.

smuki

Posto ja do maja necu na vodu ako neko je raspolozen da kad priprema smudja
nek ga ostavi da penoci pa zajutra proveri dal ima tih glistona i kolki su
Podrazumeva se da ga ociscenog proveri  :ok:

sto mos danas ostavi za sutra

Zex

Ploviti se mora

Vale

Nemaju samo smudj i stuka parazite:

milos92

ovo prvi put vidim  :lol

Pozdrav

Pravio sam pre par godina mini ribnjak i u njega sam ubacio nekoliko vrsta riba i sve je to funkcionisalo dobro dok nisam kupio nekoliko somova koji su u sebi imali parazite koje sam po prvi put u zivotu video kod riba a izgledali su ko male crvene glistice i nalazile su se u mesu ribe pored kostiju , jedan som mi je uginuo u ribnjaku i nakon par dana sam uocio na povrsini vode jednog cverglana koji se prevrtao po povrisini vode kad sam ga izvadio iz vode na telu je imao neke parazite koji su se do pola zabili u meso a nesto nalik na rep im je virilo iz ribe napolje.

Znaci dobio sam dve vrste parazita u ribnjaku koje sad ne znam kako da istrebim.. a najvise me zanima jel se sme konzumirati takva riba u kojoj je pronadjen neki od parazita i gde postoji neka ustanova gde bi mogao odneti zarazenu ribu na kontrolu kako bi saznao nesto vise o tim parazitima :smiley:

Evo dve godine od kako sam video prvog parazita kod mene u ribnjaku sada od 99 posto riba su zarazene tim parazitima ,nekoliko slika koje su danas slikane i na kojima  se vidi jedna vrsta parazita.

Parazit do pola u telu ribe pola u zadnjoj peraji

Parazit izvadjen iz ribe i jos uvek je bio ziv dok sam ga slikao (ali je likvidiran posle slikanja  :cheesy:)

p.s. kad upecam ribu sa onim drugim parazitom isto cu da uslika i postavim slike

Moze li se pecati na to?:)

CitatMedju ribljim parazitima su i vrste pantljicara koje u potpunosti ispunjavaju telesne supljine belih riba. Na njima se ne mogu razaznati clanci i podsecaju na ravnu traku, za razliku od tipicne clankovite pantljicare. Za ribolovce, profesionalce i amatere, zanimljive su dve vrste: Ligula intestinalis, koja se najcesce nastanjuje u utrobi deverike, karasa ili sarana i Diagramma interrupta, koja napada mnoge vrste belih riba.
Glava parazita nije posebno izrazena, a dve sisaljke su jedva primetne. U organizmu ribe mogu da dostignu duzinu 20-40 i sirinu 0,5-1,5 centimetara, sto zavisi od velicine ribe. U telu krupnijih riba parazit moze da dostigne i 75 centimetara, a zabelezeni su i duzi primerci. Jedan sportski ribolovac je u saranu kapitalcu nasao pantljicaru dugacku cak 110 cm. Maksimalnu duzinu dostizu neposredno pred polnu zrelost, koja nastupa tek po dospecu parazita u creva drugog domacina (ptice), pod uticajem njegove telesne tempe-rature.
Ribe gube na tezini
Odrasle, polno zrele jedinke zive samo nekoliko dana. Iz jaja, koja u vodu dospevaju preko pticjeg izmeta, legu se larve kojima se hrane racici, a njima dalje bele ribe. I tako u krug, u lancu ishrane. Dospevsi u telo ribe, parazit probija zid creva i u telesnim supljinama nastavlja razvoj. Najcesci prenosioci obe vrste parazita su galebovi, patke, gnjurci i druge plovuse koje se hrane ribom.
Na zarazenim ribama nema spoljasnjih ostecenja, a negativan uticaj parazita se manifestuje gubitkom tezine i uticanjem na rast. Uz to, dolazi do upala i naprsnuca unutrasnjih organa, do trajnih ostecenja polnih zljezda, zbog ce-ga ribe gube sposobnost razmnozavanja. Bolesne ribe cesto se mogu videti na povrsini vode plivaju izvrnute na bok i ostavljajuci utisak krajnje iscrpljenosti. Stomak im je naduven, sto neiskusne ribolovce moze da navede na zakljucak da su ulovili izuzetno dobro uhranjenu ribu.
Borba protiv zagadivanja prirodnih voda ovim parazitima jed-nostavno nije moguca.
Kontrolisanje brojnosti ptica i populacije belih riba predstavljalo bi znatan pomak ka ocuvanju neophodnog minimuma bioloske ravnoteze. Pozeljno bi bilo da se ne dozvoli nekontrolisani rast populacije sitnih deverika, koje pred-stavljaju znacajnu kariku u razvitku ovih parazita. U tom cilju mogu se preduzimati razlicite mere, medju kojima je kontrola ribolova, izlovljavanja mrezama, unosenja riba grabljivica u vode i druge, u osnovi privredne mere. Izlovljene bolesne ribe se ne smeju vracati u vodu, cak ni kada su ispod mere, a najbolje je da se na pogodnom mestu uniste - zakopaju u zemlju. Bitno je napomenuti da ovi paraziti za coveka nisu opasni.

bolesti riba i njihova opasnost po coveka

:shocked:

misoo83

Prijatelju hvala ali link koji si postavio nema ni jednu opisanu vrstu od ovih mojih sa slika..  :smiley:

Vec sam ja gledao taj post i trazio na netu slike al mi se izgledi parazita ne poklapaju sa ovima sto sam ja slikao pa sam zato otvorio ovu temu  :takoje:

Ok, nema problema! Sorry bro'  smiley033
misoo83 možda bi mogao njih da kontaktiraš putem e-maila i telefona
Greota za te ribice da propadnu.  :sad:

Hvala za linkove :)

Evo juce sam slikao i drugu vrstu parazita i evo kako on izgleda

Slika parazita na telu ribe

Slika parazita izvadjenog iz povrsine telu ribe

E to je to , ovde ih je bilo tona , sve su ulazile u Savu preko pumpe iz galovice , zgazili smo oko 20 kila.samo taj dan .Vrlo smo humano postupili jer bi ta riba , ušla u reku , što i jeste , pa kada krene redom po ribi da se kači..
Isto takve Čireve , sam nalazio i na smudju i na štuki..

Banovan sa nekog jadnog sajta zbog toga.