IHTIOLOGIJA, EKOLOGIJA & METEO => Ihtiologija => Temu započeo: acasim75 poslato 19 Avgust 2009, 23:32:52

Naslov: Ekosistem Dunava u akvarijumu, šta i kako...
Poruka od: acasim75 poslato 19 Avgust 2009, 23:32:52
Imao sam akvarijum sa ribicama iz Dunava pa me neko zamolio da otvorim temu.
Pitajte sta vas interesuje jer sam takvu temu otvorio na akvaristickom forumu i akvaristi se nisu bas odusevili.
:cheesy:
Poruka od: Damir poslato 20 Avgust 2009, 00:18:59
de nam malo nekih podataka koliki je akvarij šta sve u njega ide i kako sve to održati da bude ok
ako imaš slika stavi ih...................
Poruka od: Panonski Mornar poslato 20 Avgust 2009, 06:30:31
Slobodno opiši malo opširnije i stavi koju fotku, meni je zanimljivo imao sam akvarij sa ribicama pa mi je poznato ali Dunavskim  :question: vrlo interesantno  :ok:
Poruka od: Drug Bojan poslato 20 Avgust 2009, 14:32:25
od kad znam za sebe zeleo sam da imam dunavske ribice u akvarijumu (ceo eko sistem), sad imam veliki (neiskoriscen) prostor  u sobi pa sam mislio da zveknem neki akvarijum od oko cini mi se 1000l (jer mi prijatelj daje njemu vise treba, a ranije je cuvao mamke u njemu :lol: ne znam tacno dimenzije ali zapremina je negde oko 1kl)
pa me interesuje kakve sve spravice (pumpe, grejace, filteri il sta vec ide za takvu potrebu ....)
i sto se tice vrsta riba... koje su korisne/stetne po ekosistem...
Poruka od: dalibor tanev poslato 20 Avgust 2009, 15:07:40
ja sam imao akvarijum sa par cverglana mogu vam reci da su ludi skroz hranio sam ih sitnim ribicama uhvacenim u cerenac jeli su ih samo nocu smiley003
Poruka od: dushann poslato 20 Avgust 2009, 15:31:54
Citat: dushann poslato 13 Novembar 2008, 13:17:54
Moji ljubimci ako mogu tako da ih nazovem  :takoje: smiley003
Sve shto vidite je moj ruchni rad :ok: :smiley:

(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg233.imageshack.us%2Fimg233%2F7902%2Fimg0231mediumuk9.jpg&hash=7125180bbf04058f565c98c82adeb9a0e588c2f4)

150 dužine 65 visine  staklo 10mm, držim akvarijumske ribice mada me svi ubedjuju da ubacim Dunavske :cheesy:
Poruka od: Damir poslato 20 Avgust 2009, 22:25:35
Citat: acasim75 poslato 19 Avgust 2009, 23:32:52
Imao sam akvarijum sa ribicama iz Dunava pa me neko zamolio da otvorim temu.
:cheesy:
ajmoo podaci šta se čeka
Poruka od: Olovo poslato 20 Avgust 2009, 23:58:33
nista, smudj i bandar i stuka mogu zajedno , som pravi haos ,sharana ne dira niko od spomenutih ,ali belu napada , ne moze se potrpari sve..
Imao sam smuudjeve i bandare i stuke zajedno sa skoljkama i puzevima i sve sa biljkama iz vode , sa 2 pumpe obicne ..mora da se odvoji riba jer se pokolju ,CAK SE MOZE I PREGRADIDITI NA POLA SA STAKLOM DA NE ULAZE JEDNE KOD DRUGIH ALI CESTO  SE IZNOKAUTIRAJU GRAABLJIVCI.za bilje je malo teze jer se teze prima ..poklopac obavezan jer iskacu iz vode ako im je previshe kiseonika, stuka iskace i bez  toga a kada se ubacuje mladj za hranu tu je rak majka jer sto ovi ne pojedu rak  zmazze a skoljke izfilterishu..sto vishe biljaka , izbegavati onu cupavu jer truli, samo onu sto je zovu amazonka..i jos neke vrste sad ne mogu da se setim koje...veliko kamenje i ''stekovi preporucljivi..na 30 c smudj se ponasha normalno iako nije na odmet da se katkad ubaci flasha sa smrznutom vodom..mada nesmeta..Sto dalje odvojiti aq. od svetla dnevnog svetla jer se vrlo  brzo nahvataju alge,svaku ribu pre bacanja u u aq. izdvojiti u karantin i tretirati sa aqaristickim lekovima ,bele i zute kapi..kod smudja se cesto zna pojaviti cirevi-rane , ja sam ga uredno mazao sa flogocid kremom  jer brom izvuce shit iz rane..veoma lepo izgleda.i lepshi je nego ijedan sa onim skalarima i crvenim  ribama..
Poruka od: Panonski Mornar poslato 23 Avgust 2009, 18:03:39
Znači vrlo zahtjevno  smiley033
Poruka od: Olovo poslato 24 Avgust 2009, 10:01:04
ma jok , malo zezanja u pocetku a kada se sve zavshi ,odrzavanje je maltene nepotrebno.Ja ti ga slozim za pola sata      voda cesmovaca koja ima u sebi hlora , mora da odstoji 24 sata u aq. pre ubacivanja ribe , da hlor izlapi....to mora. i aqarium prati samo sa krupnom solju, pogotovu ivice gde je lepljen silikon
Poruka od: budens72 poslato 24 Avgust 2009, 10:13:25
Kako sprečiti stvaranje algi na staklu,ili bolje kako čistiti staklo od algi  :huh:
Poruka od: Olovo poslato 24 Avgust 2009, 10:38:21
cisti se jednostavno rucno, uzme se zilet i odzgo ka gore se vuce po staklu , ima i da se kupi magnet tako da nemoras da umcesh ruke ali to je neefikasno jer mnogo se radi ,neulazish u one delove gde je u uglovima najvishe.....i da bi ih sto vishe izbegao , sto dalje od dnevnog svetla.
Poruka od: budens72 poslato 24 Avgust 2009, 11:31:15
Nekada sam imao akvarijum sa ribicama,pa razne terarijume....I kada sam pokušao da gajim šarančiće i karaše u njemu,svi su se jedan,po jedan porazboljevali i uginuli...

Sada razmišljam da ponovo aktiviram akvarijum od jedno 300-400 litara i da u njega naselim Dunavske ribe,pa me zanimaju iskustva onih koji to već imaju
Poruka od: Djole poslato 24 Avgust 2009, 11:32:56
Citat: OLOVO poslato 24 Avgust 2009, 10:38:21
cisti se jednostavno rucno, uzme se zilet i odzgo ka gore se vuce po staklu ...

"odzgo ka gore"  :huh:

A bilo bi nam (svima!) mnogo lepše kada bi se samo malo potrudio da ispraviš greške pre slanja poruke. :takoje:
Poruka od: Bigash poslato 24 Avgust 2009, 11:33:42
Citat: budens72 poslato 24 Avgust 2009, 10:13:25

A da kupis onog algara , i sjedis na miru i pijes pivo , a on cisti za tebe  :ok: :cheesy:
Poruka od: dushann poslato 24 Avgust 2009, 12:29:19
Ubaciš jenog ovakvog što većeg i miran si, nemaš algi nikad više   :takoje: :cheesy: čisti ko da je plaćen  :rlol:
Ja evo 4-ta godina nisam ništa čistio, samo povremeno očistim filtere i dospem vode kad ispari :takoje:

(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi28.tinypic.com%2F24cwjtk.jpg&hash=99657be6c5858c99473fd6b0cccd4fcc519a5b12)
Poruka od: Olovo poslato 24 Avgust 2009, 13:45:05
potez odozo ka gore a ako misli imati algara slaba vajda , jer je spor i moze samo sa nekim ribama..sarancici i babure su ti krepale jer nisi uradio neke od stvari  sto sam napisao..ko prvo , babura da rikne bash joj treba teshka nesreece..a za sharanca ..veoma teshko umire..ako s zapazio po  njima male bele tackice , onda moze biti samo to i svaka riba umire za 3 dana..

Dzole valjda si mogao skapirati sta sam hteo reci ..je.emumisha.. :smiley:

Spojene poruke: 24 Avgust 2009, 14:06:47

algar nije iz dunav ,zato ga nisam ni pominjao , ima da se uzmu i one antifito tablete ali ovo struganje sa ziletom mi se pokazalo nabrze i  najefikasnije..
Poruka od: Djole poslato 24 Avgust 2009, 14:26:45
... je.eshmumisha  :cheesy: lakše je jednom koji piše da se malo namuči nego da se muči stotina njih koji čitaju.

Ja sam te odmah "skapirao" ali možda neko drugi nije. Inače, pišeš pametne stvari pa je šteta da te ljudi ne skapiraju.  :wink:
Poruka od: acasim75 poslato 26 Avgust 2009, 23:28:50
Imao sam skoro sve ribice,stuka,smudj,som,saran,tolstolobik,amura sitnog nisam uspeo da uhvatim pa sam imao cobaceka,cikov,krkusa,pes,bandar,suncanica,bas,crvenperka,bodorka,kesega,ma sve sto zivi u dunavu.Interesantne i tesko uhvatljive su bile priblizno slicne velicine da se nebi izujedale a ove ostale su sporadicno ubacivane u jatima kao hrana(prebacivane iz drugog akvarijuma)akvarijum je bio 350L i 50L je bio spoljasnji filter.Bilo je trave koju sam kombinovao sa tropskom(nane,valisnerije itd,mangrovi panjevi sa panjevima loze,pesak za teracu(malo krupniji od jedinice),po neki kamen sa dunava i to je sve sto ti treba...

Najveca fora je da u prolece odes da hvatas ribice tako sto vezes cerenac sa 10m kanapa i bacas ga tako da padne naopako iza neke trave gde se krije mladj i brzo vuces sa sve travom na obalu i onda prebiras,za svaku skoro vrstu(kvalitet)3 meseca posle mresta dostigne velicinu za akvarijum(stuka,smudj,som) do 10cm da ne mogu da se jedu grabljivice medju sobom,to je najbitnije.

Ambijent u tom akvarijumu,bar meni kao ribolovcu,je bio mnogo bolji nego u bilo kom drugom akvarijumu zato sto sam lepo posmatrao ono sto cu sutra da pecam,a pre toga sam razmnozavao i discuse i afrikance i jos dosta atraktivnih vrsta koje su bile totalni smor u odnosu na manje obojeni dunavski ekosistem.

Obnavljao sam znaci u prolece ribice zato sto su rasle,zato je to sve malo komplikovano,odneses ribice koje su godinu dana u akvarijumu a uhvatis druge,manje.

Ja se izvinjavam sto nisam bas azuran ali sad imam klinca 7 meseci pa ne stizem da sednem za racunar,nadam se da me razumete.
Poruka od: Bigash poslato 27 Avgust 2009, 07:57:05
Evo ga novi, vandunavski sliv  :cheesy:

(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi29.tinypic.com%2F262p66e.jpg&hash=76300aaca193b3f452d97122cbc7e7c11c7b885c)
Poruka od: budens72 poslato 27 Avgust 2009, 20:57:19
Citat: Bigash poslato 24 Avgust 2009, 11:33:42
Citat: budens72 poslato 24 Avgust 2009, 10:13:25

....ma to je ok,ali algar ne spada u dunavske ribe  :shocked: ,zato mi ne odgovara ta varijanta

Poruka od: Bigash poslato 28 Avgust 2009, 07:26:14
Onda zilet u ruke i guli, on spada u Dunavski sliv  :rlol:
Poruka od: Olovo poslato 28 Avgust 2009, 08:36:47
da se ne bi cimao,a zilet bash fino i uredno odradjuje posao, uzmi za probu antifitotablete(vidi si po netu KAKO SE ZOVE ,IMA I PO FORUMIMA)PA PROBAJ.
bigonja-ove bi se zute izjedene travuljine reshi pod hitno jer ce da ti truli a pri tome menja ph-vode i stvara bakterije,znamda to basu nesmeta toliko , ali ako kontash nesto drugo staviti :smiley:

Poruka od: misoo83 poslato 28 Avgust 2009, 08:49:33
evo ja se ovih dana razmisljam da kupim akvarijum i da u njega ubacim jedno sarance , par crvemperkica , 2 male babuskice i ove strane akvarijumske recne ribice pa cu vam pokazem kako ce to sve izgledati ukoliko stvarno kupim akvarijum  :lol:

Bigash od koliko je litara ovaj tvoj akvarijum ?
Poruka od: Bigash poslato 28 Avgust 2009, 11:04:47
Citat: OLOVO poslato 28 Avgust 2009, 08:36:47

Sve i da ocu pored njega nista ne opstaje  :cool:
Cak ni drugi bass  :takoje:
Poruka od: josip poslato 06 Januar 2010, 19:24:24
Algar se zove plekostomus i nedira ribe a naraste do 25 cm.Ne smata nikom od riba dokazano.Naše domaće ribe moraš prvo naućiti na akvarisku hranu.To ti je najbitnije.Pastati ti stvaraju problemr noću ,jer klopaju sve nuje im bitna veličina .Ja sam ih imao u bazenu s zlatnim sve su ih pojeli ,dobro ne odjednom.U to vrijeme ih je hranio prijatelj ili nije neznam ,ali zlatnih nije bilo.
Poruka od: vlada_nis poslato 26 Oktobar 2010, 20:07:59
Citat: acasim75 poslato 26 Avgust 2009, 23:28:50

sta je to cerenac i da to namestas na stap
Poruka od: Olovo poslato 27 Oktobar 2010, 06:29:18
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi55.tinypic.com%2F29uyhy0.jpg&hash=3ca469fc4c85bfa8dd2c7be954266313366b2ac3)
ovo je jedan od dosta modela cherenca..A motka znash sta je , tako da ga ne spustash direkt u vodu da legne nego je kolega objasnjavao da ga preklopish odozgo i sa travuljinom izvucesh kedere.
To moze i rukom da se zafrljaci ali se mora znati baciti tako,imace nista od kedera , upetlja se kanap preko jednog ugla rasterash sve kedere u blizini i umorish se ..Motka je prava stvar , PRECIZNA I BRZA.
Poruka od: misoo83 poslato 27 Oktobar 2010, 07:56:44
Ovo je dobra stvar a ne ko ja pecam 10 dana kedere za stuku i koju god da upecam babusku ona prevelika za kedera a znam 100 % da ih tu ima manjih izgleda ali ne stignu na udicu od vecih babuski  :lol: :lol:

Imam jedan "ribnjak" (to je rupa u zemlji iskopana dimenzije 5 sirina x 8 duzina x 0,4 - 1 metar dubina)koju sam kopao i sad je potrebno da na neki nacin izlovim svu ribu da bi bager mogao da dodje da mi produbi i prosiri taj "ribnjak" a onda da vratim ribu nazad unutra  :smiley:
Naslov: Odg: Ekosistem Dunava u akvarijumu, šta i kako...
Poruka od: alexander28 poslato 21 Jun 2018, 16:32:23
Ima li nekoga ko se ovih godina bavi akvaristikom domacih ribica?