Izbor jig udice, žičare ili kovanice?

Započeo Vale, 26 Decembar 2010, 22:13:19

NikolaNS

Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

Citat: Catfisher89 poslato 13 Januar 2018, 16:45:27
,lako je ispravim,vratim kljestima i malo naostrim,a smudj naravno ne moze da je ispravi!

Meni se cini da ovo nikako ne ide. Mali smudj ne, ali veci ce je ispraviti.

Catfisher89

Veruj mi da nece,dobar dril,malo iskustva i sve ide napolje,ne moze on na luku udice da ispravi udicu,jedino ako ne bi probio recimo soma,onda bi palo ispravljanje i mnogo jacih udica!Imam iskustva sa udicama ove vrste jer pecam na jako kamenitim terenima,i uvek sam kupovao na komad udice koje su bile tako mekane ali nema ih vise u toj prodavnici

Kumho 2316N smiley318, jeftine a dobre. Ako ti trebaju još mekše uzmi Eagle Claw 570.

Citat: Catfisher89 poslato 13 Januar 2018, 17:17:46

Svaka ti udica probije ribu do luka?
Da sam juce poceo da pecam pa ajde da poverujem.
Bolje lepo naspisi, necu da kidam kada zakacim u panj, drvo..i gubim tvistera ili seda i glavu.
A kamen i zicana udica nemaju veze.

Catfisher89

Kolega uz duzno postovanje,ali ne vidim smisao tvog komentara.

Batica

Napisao si da zicana udica ne moze da se ispravi ako probije dovljno duboko, do luka!
Da svaka riba izlazi.
A ja sam te pitao da li je moguce sa ti svaka udica probije do luka, pogotovo zicana?
Da je pre razlog, da se ne kida i gube tvisteri, nego taj izgovor.

Catfisher89

Vrati se na prvu stranu gde sam postavio pitanje i samo ce ti se reci za razlog ovakve vrste udice,a znam par iskusnih varalicara koji na kamenitom terenu koriste mekse udice,upravo iz razloga koje sam ja naveo,a u pricu da ce mi smudj ispeglati udicu ne verujem,som hoce,ali dok covek ima osecaja i ne cupa ribu,sve to izlazi

Batica

Nece smudj da ispravi, jer ti koji koriste zicane udice ciljna grupa im je smudj 600-900g i da nedaj boze pokida seda.

Poslato sa Dunava uz pomoć Tapatoka

Za smudja najčešće koristim kumho 2434 N sa kojima retko imam promašaje. Oštra, a tanka, širok luk. Ima manu zbog osetljivog vrha, al to da smudj ispravi, nema šanse. Pri tom ne mislim na "ciljane" smudjeve  koje Batica spominje, nego na one od 2 ili 3kg i +...
Som to ispravlja ko od šale, al odavno sam podvukao crtu između pribora za smudja i pribora za soma i nemam taj problem. Ne bih se odrekao laganog pribora samo zato što postoji veravotnoća da će mi udariti somina jednom u 1000 zabačaja...

Bobiska

Kao i sve u zivotu tako i u ribolovu sve je stvar izbora.
Licno volim sto jace udice. Kontre ne moraju biti duboke, stapovi ne moraju biti prebrzi i probadanje je sigurnije. U koliko pecam na terenima gde ima dosta granja i prepreka (naravno 90% pecanja) sakrivam vrh udice.
Upravo eksperimentisem sa odabirom udica za cuberiska (ili kako se vec zovu) glave. Poceo sam sa udicama koje imam (neke zicane za muvanje) i sa vorm udicama i moram reci da bas nisam zadovoljan. Imam bas pono promasaja i spadanja. Sada cu isprobati neke jace udice pa cu uporediti rezultate.

Isa

Pecam cesto u kamenu i skoro uvek je glava ta koja zapne, a ne udica. Tacnije ne mogu ni da se setim da sam nesto ispravljene udice izvlacio iz kamena, ali zato izubijane glave vrlo cesto. Mislim da te mekana udica u tom kontekstu nece usreciti, bar je moje iskustvo tako, e sad ti znas sta ti treba. Uzeh prosle godine za sitne novce oko 400 glava do 30 gr, uglavnom sa tim meksim udicama i mogu reci da je na smudju od 1-1,5 kg prilicno otvorim.

Meni je cilljana vsta som, i uvek uzimam sto jace udice, sad sto gubim silikonce, nema ljubavi bez boli. Dzig je takva tehnika, mnogo vise glavinjara sam izgubio zbog terena nego dzigova, gubio sam voblera u danu u vrednosti solidnog stapa, pa sto bih se sekirao da gubim i 10tak dzigova po pecanju, a ovamo rizikujem da gubim ozbiljne ribe. Sistem je jak koliko i najslabija karika, kanap i slaba udica ne idu zajedno, shvatio sam kad mi je klen od 1400 ispravio udicu 8 dobro debelu, sreca pa su bile 2 na sistemu. Jedini momenat i dan danas kad cu staviti slabiju udicu, je kad moram zbog debljine iste, ali nju obavezno prati jedna vrlo jaka :takoje:

simpson_H

Isa je 100% u pravu. Udica ss kaci u panjevima i granju a u kamenju kad udica zapne u 95% slucajeva se otkaci na pracku. U kamenju uglavnom kaci glava.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Catfisher89

Tamo gde ja pecam,kamenje nije preveliko,tako da glava jako retko zapne,u 95% slucajeva zapne udica,znaci poznajem teren na kom pecam i znam sta pricam,ali
to sto poznajem teren ne znaci da mogu i da izbegnem kacenje,e sad,da ne bih u pola noci kidao dzig glavu,strimera na predvezu,kopcu....ceo sistem,pa onda palio svetlo,sve to vezivao ponovo...nadam se da shvatate!Iskreno ne verujem u smudjeve koji ispravljaju udice, a i da naglasim da glave koje koristim su od 3 g i retko kad zapne sama glava,takav je teren...