Vranska torpeda

Započeo rašo, 17 Decembar 2011, 19:33:27

rašo

Vranska torpeda

Ili priča o vranskim šaranima

Cyprinus carpio ili Cyprinus carpio morpha regina , Komercijalni ribnjak, umjetno jezero ili divlja voda, šta izabrati. Izabrati velike ribnjačarske šarane., ljuskave, veleljuskave, gole ili pak izabrati nešto divlje, nepredvidivo. Da li ste se ikad zapitali, želite li uloviti šarana od 25-30 kg da krasi  zid vaše stranice na internetskoj društvenoj mreži ili ispuniti se adrenalinom držeći na vašem štapu divljeg šarana. Koliko puta ste sanjali kako vam šaran u dijeliću sekunde ispucava na desetke metara najlona iz vaše role, koliko puta su vam koljena klecala nakon sat vremena borbe, koliko puta ste morali držati špulu vaše rolne rukom bez obzira što je zategnuta gledajući kako se nalon na njoj prazni I nestaje skupa sa vašom ribom života. Odgovor na pitanja moguće je potražiti na jednom mijestu, na Vranskom jezeru.

Prilikom održavanja velikog varaličarskog takmičenja IFC Predator cupa na jezeru je boravila ekipa popularnog TV serijala Lov I Ribolov I zahvaljujući tome što je autor emisije legendarni Joca Simonović inzistirao da se snimi priča o samom jezeru I ribolovu općenito na jezeru upoznali smo jednu ekipu šaranaša I zajedno s njima doživjeli I osijetili nevjerojatno uzbuđenje I strast ribolova divljeg šarana.

No kako šaran nije autohtona vrsta u njemu, postavlja se pitanje otkud I otkad. Potkraj četrdesetih godina prošlog stoljeća u jezero je pušten šaran I to većim brojem ribnjačarski ljuskavi I divlji šaran sa rijeke Drave. Osamdesetih godina zagrebačko Sveučilište provelo je studiju o zastupljenosti I vrsti šarana u jezeru te došlo do zaključka da se šaran vrlo intezivno raširio ali I da je prevladao divlji šaran.
Znastvenici to obrazložiše velikom redukcijom gena, a mi laici ribolovci konstatirašmo da je divljak pobijedio pitomog. No vratišmo se mi na priču o ribolovu.

Tibor Vidović, rođeni Banjalučanin sa trenutnom adresom u Beču na Vransko jezero dolazi godinam zajedno sa ocem I kumom, nerijetko I sa prijateljima već desetak godina. Šaranskom ribolovom se bavi petnestak godina I obilazi sve moguće ribolovne destinacije po Evropi, no ipak najviše vremena provodi na Vrani I svake godine u par navrata odrađuje kampanju, postavlja se pitanje zašto?

Odgovor je vrlo jednostavan - zbog vranskih šarana.

Slučajni susret sa Tiborom dogodio se u lučici Crkvina sa zapadne strane jezera uz Kamp Crkvina i tom prilkom bili smo svijedoci dok je vadio jednog šarana. Borba sa vranskim torpedom trajala je oko pola sata I a mi smo strpljivo čekali da vidimo kolika je ta " ribetina " koju on toliku vječnost vadi iz jezera u kojem nema zapinjača, ili vodene struje. Zanimalo nas zašto toliko bjesomučno radi dril na mašini I koja je to neman koja to čini. Nakon pola sata kada je šaran od 8 kg I skoro metar dužine bio u podmetaču naše širom otvorene oči tražile su odgovor koji je ubrzo stigao iz Tiborovih usta:

-Ovo je bilo kratko
-Kako sine kratko, ovoliki šaran a borba čitava vječnost.
-E ovo je vranski šaran, najborbeniji šaran na svijetu. Šaran zbog koga se dolazi, zbog koga planira godišnji odmor, šaran zbog kojeg se voli ribolov.

Joca , kao vođa naše male ekipe u trenu je promijenio sve planove. Samo jedna rečenica nam je bila dosta:

-Sine, ja ovo moram snimit, ovo nema nigdje. Sutra smo tu od svitanja do sumraka.

Kako odluči tako se I dogodi. Ni pijetli se nisu probudili kad smo poslje rano jutarnje kave bili na jezeru. Ekipa je još spavala u ležaljkam , naravno vani pored rod podova I čekala čarobno pištanje signalizatora. Kum prvi javlja-bila je uzbudljiva noć, palo je par komada, ali već  par sati ništa.

Sijedimo na okolnim stijenama I čekamo, fotografiramo čarobni izlazak sunca iza Velebita vrijeme prolazi a ništa se ne dešava. Tabor obavlja prvi ritual prihrane. Na sedemdesetak metara od obale uz pomoć gumenog čamca, u zoni u koju zabacuje raširuje prihranu. Prihranu obavlja peletama na koje I lovi sa aromom račića. Ritual ponavlja dva puta dnevno, ujutro u 6 I navečer u 18 ati. Vrijeme polako prolazi, nama koji smo željeli snimiti akciju pogotovo sporo, a I sam raspored događanja nam je zgusnut pa drugi dan za snimanje nemamo. U jednom trenutku Joca se uzvrpolji I reče kako ima osjećaj da bi mogao šaran udariti svaki čas. E da ja imam takav dar za pogađanjeloto brojeva, samo što to izgovori začuo se bippppppppp sa Tiborova signalizatora a nakon žestoke kontre čarobni zvuk drila. Gledam kako se prazni špula na mašini I prolaze me trnci kao da ja stojim na Tiborovom mijest, kao da meni nadire krv u žile. Tišina vlada svuda, čuje se samo dril I čini mi se da čujem otkucaje Tiborovog srca I s vremena na vrijeme jako udisanje zraka I ispuštanje. Tibor je miran , smiren I koncentriran. Vrlo pažljivo vlada situacijom, a vransko torpedo čas juri prema sjeveru, a za minute , dvije već je na jugu. Oko 200 m je izvukao govori Tibor I polako ga privlači. I već kad je privukao šarana na oko 30 m od obale, ovaj pali motore I opet odlazi tamo gdje je već bio, O bože kakva borba, minute prolaze, ma kakve minute proći će više od sat vremena dok šaran nije u podmetaču.

Naravno čim je šaran bio na prostirci ja I Ćiro pristupamo fotkanju da I naši čitatelji mogu uživati ljepoti ovog vranskog divljaka. Vaga kaže 13.400 ali metar pokaza 107 cm. nevjerovatan odnos širine I dužine, više od 1 : 4,5. Naravno poslije ovakovog uzbuđenja ostavili smo Tibora I njegovu ekipu da I dalje u miru uživaju, a mi se posveđujemo drugim obavezama, naravno dečkima I šaranima vraćamo se popodne.

Popodne donosi malo vjetra I vrućina se lakše podnosi, ali vjetar pravi efekat zamuljivanja I dizanja hrane sa dna I riba bolje prima. Upravo u trenutku dolaska I raspremanja opreme taj efekat se najbolje registrira I Tibor vadi jednog manjeg od 5-6 kg, I dok nas Tiborov otac nudi bezalkoholnim pivom sa limunom reski zvuk na kumovom signalizatoru signalizira ulov. Na žestoku kontru, šaran reagira još žešće I jedino rješenje je ulazak u gumeni čamac.Uskoro smo svijedoci žestoke borbe.U jednom trenutku kum je prisiljen kočnicu na mašini stegnuti do kraja da mu šaran ne ode u trsku I tada gledamo kako šaran vuče čamac, fantastično, nevjerojatno, nedoživljeno. Borba traje četrdesetak minuta I ljepotan je u saku, a iscrpljeni kum jedva doveslava tih dvijestotinjak metara do obale. Vaga će pokazati 10 kg I opet dužinu preko metra. Kakvo uzbuđenje, kakvo uživanje, kakvo punjenje adrenalinom. Neznam tko je bio više uzbuđen, mi koji smo gledali ili Kum koji ga je uhvatio. Dečkima smo se vraćali više puta, no radi obaveza oko kupa nismo se toliko zadržavali, ali borbu I lijepotu vranskog šarana smo doživjeli, a ja vam toplo preporučam da dođete I osjetite I vi Jjedno je sigurno uzbuđenje I adrenalin u krvi su zagarantirani.

Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Rap

kawasaki

Raso svaka cast na tekstu, eto nadam se da cu jednom i tamo loviti
i da ja vidim kakva su to vranska torpeda  smiley033

joj tek sam sad skuzio da je izvukao 200 m iz spule  :clap2:

Predivan tekst.   :clap2:

Jel ima negde neki video da se pogleda?   smiley033

ellesar

Predivni divljaci,u pravom smislu te reci :tongue:
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Lep video  :ok: .

Nego mislio sam ako ima neki video zapis pecanja iz Rašinog posta.   smiley033

rašo

Ovih dana će bit prikazana prva od pet epizoda serijala Lov i Ribolov na RTS. Mislim da će ta prva biti o Tiboru i Vranskim šaranima, a druga o štuki i IFC Predator Cupu 2011. smiley033
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

To ne treba propustiti  :ok:

Citat: rašo poslato 18 Decembar 2011, 20:09:49

Hvala, to sam želeo da čujem.  smiley033

KoDar

Do Crkvina od mog apartmana u Pakoštanama imam oko 2 km. Ove godine idem u 7. i 9. mjesecu na more, al pecat ću na Vrani u 9 mjesecu, jer ću, vjerojatno cijeli 9. mjesec biti tamo.
Možda se i meni posreći s takvom ili drugom ribom. :takoje:
Na poslu je vrijeme predugo - u ribolovu je vrijeme prekratko !
P.S. Vrijeme provedeno u ribolovu ne uračunava se u trajanje života!!! Pozzz iz Osijeka!!!

alexdja

Rašo, jel to bilo na TV-u ?

Ja nisam video... :huh:

kawasaki

izvukli su sav silk iz spule mozda i film iz kamere  :ok:

bambuca

ja vec godinu dana slusam o toj emisiji.nikako da docekam i da je vidim.inace vranska torpeda su  :ok: