Šaran - Povratnik?

Započeo telekom, 22 Oktobar 2012, 20:29:32

Ajde Pirke, napisi. Evo, ja ti verujem u startu, pa ti si seda glava, ne bi se zezao sa takvim stvarima, ha,ha,ha

Hemingway

Pirke pisi ...  :ok:
a neverne Tome nek razmisle prije nego sto napisu bilo sta u bilo kojoj temi  smiley033
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

Александар Бунчић

Gosn Pirke i mene zanima šta vam se desilo i evo obećavam da neću staviti smajlija koji se baca u prasak od smeha :cheesy:
Fisherman/Musician/Astronomer amateur

Pirke vuk s Tise

E ovako je to bilo: Jesen, jutro, brod usidren u Čortanovcima na plaži. Pijem kafu i "ono" što ide uz kafu, čekam prijatelja koji poslovično kasni. Plaža već popunjena pecarošima, neverovatno ali na plaži šaran ujesen radi kao lud.  Posle druge kafe i treće "ono" stiže Mitar. Za kaznu ne dobija ni kafu ni "ono" Palim motor. odvezujem pramčani konop, dižem krmeni konop, voda nas polako izbacuje, ja ubrzano vučem zadnj (krmeni) konop. U jednom trnutku ugledam najlon oko kanapa, Mitru kažem: Drži kanap da skinem najlon sigurno ima i udica na kraju pa da se ne ubodem na istu. Vukući najlon odjednom osetim jak trzaj u stranu. Kroz glavu (sedu) prolete: Šta je ovo sunce ti žarko. Sada i ovi sa plaže vide da se nešto nesvakidašnje dogadja, tu ispred njih ali kao ni ja, ni oni neznaju o čemu se radi. Seda glava skonta:  ŠARAN, viknem ja Mitre spremaj  meredov, i stvarno izvučemo najlon-olovo-udicu, i na udici Š A R A N onako oko (nekoliko) kilograma. Ovi sa obale se krste, pljušte komentari, tipa: Ma kad oće ono oće, ja kuvam nokle stavljam začine a Pirke, baci sidro, i na sidro uhvati šarana, itd itd. Uglavno šaran je uhvaćen. Predpostavljate sigurno kao i ja. Šaran se nekome, ko nije imao sreće odkino u verovatno žestokoj borbi, i potražio spas u bekstvu, ali ovog puta on nije imao sreće, omotao se oko krmenog konopa i ........tako postao Šaran-Povratnik.
PS: Samo da znate, "ono" je ovo  smilex022

Pirke a koji si mamac nakačio na sidro i jesi mamčio direktno na sidro,ili si koristio dlaku ?  :lol: :tongue:
A eto neki za neku udicu kazu velika za šarana,hehehe :cheesy:

baćko

Hvatao sam šarane bez  usana sa ožiljcima  od  udica,  ali  nikada  nisam upecao  šarana  sa  udicom  u  ustima, međutim jednom  sam  imao  priliku   da  čujem  od  mojih prijatelja  po  pecaljki  da je  Tasa jedan  naš  drugar uhvatio  istog  šarana dva  puta.  Prvi  put  mu  je  pokidao  najlon,  a desetak  minuta  potom uhvatio  je  tog   istog  Špiglera od  5kg  sa  svojom  udicom i  parčetom   najlona. Iako  nisam  bio  prisutan  verujem  da je  događaj  istinit pošto  su  bili  prisutni   drugari  koji  nemaju  razloga  da  govore  neistinu. Uostalom  verovatno ću  još  pisati  o  Tasi jer on je  imao  takve   bisere da  se to  graniči sa  zonom  sumraka. Pozdrav.:) smiley033

Pirke vuk s Tise

Citat: damjan poslato 18 Novembar 2012, 22:23:01
A eto neki za neku udicu kazu velika za šarana,hehehe :cheesy:

Kako kaže Mirko?     "I sam sam se čudio"  :huh:  al .ebiga Damjane tako je bilo. I ako je to bilo još krajem prošlog veka,  još ima živih svedoka pa ako treba......  :lol: :lol: kako ono kažu "ćeraćemo se"   :cheesy: :cheesy:

Pirke verujem da je taj ipak iznenadio uspavanog sarandziju cim je bilo toliko najlona.

Vuck0

uhvatio sam jedino sa pokidanim-poderanim ustima, al nikad sa udicom i najlonom..  a stuke koje su mi pregrizle silk dok sam pecao smudja na kedera sam hvato nakon par dana, i bio sam pripremljen onda (sajle)  :cheesy:

Pre 5-6 godina uhvatio sam na adi ciganliji jednog debelog sarana golaca koji je u ustima imao veliku debelu udicu,ogromnu,kao sidro,sa 30-tak cm debelog najlona..,minimum 0.50mm..,regularno i bez problema je usisao veliku ruzu hleba..,verovatno je negde neko postavio samicu,pa je otkinuo..
A na Tamisu pre mnogo godina,jednog lepog letnjeg dana,negde oko podneva,ugledam na sred Tamisa stap koji ide uz vodu  :eek: ,kao da ima motor,..u pitanju je bila pecaljka..,izvadim jedan stap i iz prvog hica zakacim udicom najlon..pocinjem polako da privlacim,a s druge strane riba pruza solidan otpor..ne smem da silujem,pa malo po malo privlacim stap i ribu ka obali..e sad ne mogu do stapa,pa ulazim u vodu do pojasa,uzimam stap u ruke i privlacim lepog sarana..,vec je izmoren..,lep tamiski divljak sa crvenim perajama,tezine izmedju 3-4kg..
Ceo dan sam cekao da se pojavi neko ko trazi stap,i odbeglog sarana,ali se niko nije pojavio..

VooDoo_Chile

Ćale je na Moravi kad sam ja bio klinac uhvatio povratnika sa dve udice od "jež sistema" u obrazu.

Leto 2006. ili 2007. godine.
Na jednoj pomoravskoj bari sam hranio šarana 2 dana za redom i treće veče došao da pecam. Teška voda, nigde nikog pogotovu noću, ali se nadam ulovu. Oko 10 uveče mi zvizne majmunče u štap, dril na mašini, ja kontru (nema baitrunner i bi-bip, nego otpuštena kočnica na klizećem sistemu i majmunče na najlonu) sa rukom na špulni. Riba nastavlja jak beg, proklizavam špulnu kroz prste polako, sve kako treba, ali posle par sekundi otkačinjanje. Izvadim sistem i imam šta da vidim - predvez pokidan! Vežem novi i zabacim (klasično, starinski, od najlona, dva zrna starca direktno na dvojku udicu). Posle 45 minuta drugi udarac i ovaj put vadim ribu. Prelep divljak oko 4 kile. Da mu skinem udicu... Šta je sad ovo, otkud udica u bočnom peraju... da je otkačim, vidim samo parče najlona od 20 cm, a drugi viri iz usta. Nađem se u potpunom čudu jer su obe udice iste i na istom najlonu - MOJE! Prvo veče pecanja, ovo je riba koja mi je prethodno pokidala! O.K. nije se upecao prvi put nego zakačio, pa možda se ne računa kao povratnik, ali nisam čuo da se nekome desilo ovako nešto u roku od sat vremena. Bio sam sam to veče i kad sam pričao kolegama šta mi se desilo nisu mi verovali. Do duše nisu verovali ni da sam tu uhvatio šarana i da sam ga pustio, ali su išli sa mnom na pecanje narednih dana...

Posle 2 dana kolegi na tom istom hranjenom mestu udari veliki amur i uplete se u grane uz obalu desno od mesta na kom smo pecali. Video je da je amur jer je ulazio u vodu pokušavajući da istera/otkači ribu. Pokidao mu, naravno.
Sutra uveče ja uhvatim velikog amura sa udicom u ustima. Tačnije sa dve! Moja, koju otkačim i još jedna - drugarova specifična crna udica na debelom najlonu sa čačkalicom u bužiru (drugar je vezivao direktno udicu a ovo mu služi kao graničnik za olovo).
Kad sam mu pokazao da sam uhvatio "njegovu" ribu nije mogao da veruje. Posle dan i po od onog kidanja on je došao opet na hranu i upecao se! 12kg.

Sličnih avantura je i na komercijalama, ali autor teme je rekao da se ograničimo na divlje vode...