Rečni šaran - vesti sa vode

Započeo TopMix, 11 Oktobar 2010, 10:22:24

Nisam siguran da bas nema sarana. Tj, sigurno ga ima manje, ali mislim da to sto se ne javlja nije prvashodno zato sto ga nema, vec zato sto nesto drugo utice na ribu.  Mislim da je na prvom mestu vodostaj, protok i temperatura vode koji su totalno neprimereni junu mesecu. U ponedeljak sam opet probao na feeder, ovoga puta na drugoj poziciji.  Jedan stap na belu (plotica-deverika) a drugi na sarana. Gledao sam da izadjem na vodu sto dalje. Taj uzasan osecaj kada zabacim hranilicu od 70g na preko 50m, padne na dno, ostane tu a stap se ispravi i najlon olabavi ne mogu da opisem recima!!!!!  I to na delovima gde je najjaca voda u tom delu Save!!!! Pri najmanjem vodostaju tu nikada nisam pecao ispod 100g. Voda ne moze da zategne najlon, na dubini od 8m i 50m dalekom zabacaju!!!!  Kao na bari da sam pecao!!!!!   I da nema sarana, sta je onda sa deverikom, ploticom, mrenom?  Uhvati se po neki sitan primerak do maks pola kilograma.  Negde sam vec pisao, ali ovakvog juna sam se plasio pre 20ak dana. Riba je verovatno grupisana na mikrolokacijama gde ima bolje uslove. Sad se tek plasim strujarosa.
Riba mora da se trazi, to je definitivno i da se ceka cug. Biti u prvom mestu u pravu vreme. E sad, ko ima vremena, ili ko ima srece. Ili da hvatam neko mesto gde je iza cistina pa da rokam na 80 metara.
Od prekjuce je u Mitrovici Sava lagano pocela da raste, zakljucno sa sutra,  oko 15cm ukupno. Nije neki porast, ali s obzirom da BG opada, moze da utice barem na protok malo. Nemam vremena da odem danas i probam a bas me zanima da li ima uticaja i da li se protok promenio, tj da li je barem malo ubrzala....

ko kaze da ne radi, radi ko lud  :rolleyes: jucerasnji sa Begeja

U Begeju je korov ,ne možeš babuške i deverike od njega na miru pecati  :cheesy: .

Minja

Ne odustajem. Po preporuci jednog naseg clana foruma, probam novo mesto.

Spojene poruke: 23 Jun 2017, 13:11:52

0 bodova. Koji sam ja mazohista.

Resih nocas da zrtvujem od sna, i iako radim ujutru tj danas, odem na vodu da vidim da li je taj malecki porast doneo neku promenu u ove nizvodne krajeve. Voda jeste za nijansu ubrzala, ali je to i dalje veoma slabo. 100ka na 60 metara povremeno se pomeri, dok na 45m stoji zakucana.  Dubina oko 12m. Forsirao par sati ,,tacku", i posto ama bas nikakve aktivnosti bilo kakve ribe nije bilo, odklipujem i krenem da saram blize, dalje, levo, desno sa 2 crva na maloj udici ne bi li pokusao da barem nesto iscackam. Samo hrana u hranilicu, bez icega drugog, i to ne svaki put. Cesce je isla prazna hranilica. Uspem da dobijem jednu mrenicu od oko 700-800g i to je to. Nisam bio siguran da li je udarac ili halucinacija ali sam podigao stap. Riba je bila jedva zakacena na kožici na usni.....  Nisam mogao sa sacekam svanuce jer me zbog ,,aktivnosti" ribe uhvatila kriza pa sam poceo da haluciniram, ali ne verujem da bi se nesto znacajnije promenilo. Sitna bela riba (deverikoidnog tipa) se bacakala blizu obale, i to je sve.
E sad, ako za deveriku i sarana kazemo da se nisu izmrestili i zato nece, ostaju mrena, plotica koji su se sigurno izmrestili, a ni one ne rade (ako ne racunam sporadicne ulove komada 200-300g). Mozda u ovom periodu ima neka ekspanzija prirodne hrane, neke bube, larve i sl...  neki plankton, trava....  Razmisljam naglas. Potez od 6-7km definitivno ne daje ribu, pa mi ostaje da migriram na druge terene. Neke sam i obilazio prethodnih dana, i sem jednog suzenja na Savi gde je voda izrazito jaca nego na drugim lokacijama, ostalo me nije nista odusevilo. Ista ,,kanal" voda. Mozda bih mogao da obidjem plice terene sa brzom vodom, mozda bi sada oni mogli da iznenade
Voda jeste spora i topla za ovo doba godine, mada nije jos to temperatura kakva zna da bude, a ako ovako nastavi ima brzo da padne rekord i u temperaturi vode i u niskom vodostaju....

Drug ne znam gde pecas ali mislim da je to negde u Boljevcima uzvodno od nautickog sela,ispravi me ako gresim,dok sam ja na Obrenovackoj strani jos malo uzvodno.Licno sam gledao strujarose kako od mog splava putuju ka vama,prijavljeno da skratimo dalju diskusiju oko tog detalja,a imam informaciju da su ih I kasnije vidjali a sta je kada ih nisu vidjali.Toliko o elektricarima a momenat koji nas interesuje je aktivnost ribe.
Ne mogu da kazem da sam ozbiljno pecao belu ribu ali jesam neozbiljno.Samo neka sica a saranski kao u bunaru.Razumem sto si rekao da je na nekim mikro lokacijama I da mozda I miruje(cekajuci Godoa) ali Damjan napisa da je samo 10-tak km uzvodno velika razlika.Nije to samo njegovo iskustvo vec I nekih mojih prijatelja koji vise tamo.Kako nije ta ista riba tamo na mikrolokacijama  ili ako I jeste kako se to tamo riba izbacuje sa tih mikrolokacija a kod nas ne.
Sedim na splavu I neverujem da toliko nece pa "isučem"dvogled I šaraj po Savi.Ma NIŠTA.Šta nista:ništa od ništa.Da se ripče ne izbaci  :no: .Jednostavno riba nije problem,ribe nema.Mozda I dodje ali sutra.

Pecao sam celom obalom preko puta tebe, od momenta kada struja iz vase obale predje u nasu i sve do momenta kada iz nase obale ne krene ka vasoj. Znaci cela spoljna krivina, nekoliko pozicija.   Imao sam jedno pecanje tu blizu tebe, preko puta splavova sa vase strane oko 37og km. Ciljana riba mi je mrena, ali bacam i jedan "pojacani" feeder na sarana. Ne znam gde je Damjan bio, ali u Progaru se isto zale na struju i da nema ribe. Pa ta krivina se radi uporedo sa Obrenovackom i Boljevackom godinama. Ne znam da sada nisu bas ucestali posto je spora voda a riba se verovatno grupisala...  Cuo sam da su tukli po 300-400kg..  ali koje ribe, ne znam. Pretpostavljam som i smudj. Moguce da su ostale ribe poplasene, ne znam...
Iznad Progara je Kupinovo, stari elektro potez...  Novo selo, Provo?!!!   Malo mi je neverovatno da u Kupinovu ima ribe a kod nas je istrebili. Jedino ako su tamo odustali misleci da nema vise, pa im dosla nasa riba  :eek:

A da li je struja jedini razlog sto kod nas ne radi riba, pokusacu sutra da otkrijem. Sad sam se zainatio i sutra gadjam terene na relaciji Grabovci-Jarak-Mitrovica. Dace Bog da nista ne upecam i da ostane nada da kod nas ipak ima jos ribe  smiley033

Mladost-Skela.Saran se izbacuje a i radi.Jbg ispricana prica vise nemam volje ni za pecanje  ni za pricu.Pun mi je vise kaubojstine a ne moze se nista.Godine su potrebne za oporavak a ja nemam zivce.  :veryangry:

Ako vam je za utehu šaran i na kanalima u opšte ne radi. Drugar peca već 10 dana na hranjenom mestu i sem po koje babuške drugo ništa.

bladerizer

Jutros odremao u camcu par sati samo dva poteza jedan bolesni baber I jedno sarance cisto da me razbudi ali uzalud voda opala na dtd kanalu pi svoj prilici zaustavice vodu jer dunav pada , katastrofa

Leleee otkaci se

RobinEM

Ne znam sta je to kod vas ali riba na mom dijelu razvaljuje. Plotice kao nikad od kako ja pamtim i lovim po Savi. Ogromne i pecas koliko hoces ljudi vade po 50 komada a svaka je preko kilo. I devrika i sarana bas rade ko ih lovi a to se osjeti i na predvezima od 0.18 koji pucaju kao da nisu ni bili. Znam da nije tema ali ovu godinu treba iskoristiti i uzivati

Šaran se nije izmrestio U Savi i to je činjenica. Ali da jede i to je činjenica,samo je poenta naći ga. Ribe koje su upecane ovih dana su neposredno po vađenju izbacivale polusvareni kukuruz i mlevene ostatke ljuspica skoljki i pužića. Dakle jedu šarani samo tako. Da još bude zanimljivije šaran radi u po bela dana,po najjačem suncu,noću ni takac. Danju se više i kupa po površini. Naravno na drugim pozicijama verovatno radi i u drugim periodima dana i noći.

Ps-ako je verovati informacijama mrežaroši ga masovno hvataju po plićacima,navodno gde ima trave ušao da se mresti. Ta priča mi jeste čudna sobzirom na temperaturu vode,ali sam i ranije slušao priče o okasnelom mrestu i da se šaran mrestio u plićacima sa travuljinom čak i po nižem vodostaju i temperaturi vode višoj nego što se očekuje za mrest šarana,tj 18-20c. ?

krle77

Dobro vece.Evo me posle duzeg vremena.Sarana pecam vec mesec,mesec ipo dana,skoro svaki vikend,bar se trudim da tako bude jer radim non stop orvu smenu.Mesto se redovno hrani u toku nedelje ali bez uspeha.Pre dve tri nedelje sam primetio da se kupao na nekih 50-60 metara od obale i nadao sam se da ce prici obali al nista od toga,cak je i prestao da se kupa vise.Od mamaca sam probao svasta,samo je jos hvalilo tortu da bacim i njome hranim i pecam.Citajuci postove vas ozbiljnih sarandzija vidim da je i kod vas ista situacija.Na mestu na kome pecam sam vec 6 godina ovo je 7,ili ti od ,2011.prvih 4 su bile fantasticne,najveci saran je bio 14 kg i nesto.Bilo je uzivati pecati.Ali poslednje dve godine kao i ova je zlo,bunar.Sva pecanja su bila sa obale,nema se para za camac i pratecu opremu.Bio sam i danas na vodi,ali dzabe.Vodostaj je kao da je avgust mesec,temperatura vode svakim danom raste,jos malo pa ce stici do 26 stepeni i vise ako nastave ove velike vrucine.E onda ce sve prestati da radi.Iz madjarske ne stize sveza voda i  tamo je dunav u opadanju.

Trigga

Za sarana neznam,ali se babuska definitvno nije izmrestila,sa danasnjeg pecanja kada sam ih cistio skoro svaka je imala ikre u sebi

Послато са SM-G901F уз помоћ Тапатока

Saran=Mama

Sinoc posetio malo Dunav u NS. Od 20h do ponoci posto nisam imao vise vremena. Ni jedno kupanje ni jedne vrste ribe. Keder luduje po povrsini a od sarana ni traga ni glasa. Bili plovkarosi pored mene i nisam primetio ni trzaj da su imali.

Spojene poruke: 29 Jun 2017, 00:58:42

I veceras u istom terminu, nema ga pa to ti je. Kao mrtvo more. I varalicari se zale da bucova jos videli nisu a kamoli sta drugo.