Rečni šaran - vesti sa vode

Započeo TopMix, 11 Oktobar 2010, 10:22:24

KoDar

Neki od nas vraćaju vretence u vodu, pa čak i kada nije lovostaj.
Za šarana golaća nema lovostaja, jer se ne mrijesti prirodnim putem kao vretenasti šaran. Ja sam čuo da je to razlog zašto nema lovostaja. No, i za ribolov golaća kod nas negdje vrijede neka pravila npr. 2 komada (ukupno dnevno) i maksimalna pojedinačna težina 4 ili 5 kg. Sve što je preko toga mora se vratiti u vodu.
Na poslu je vrijeme predugo - u ribolovu je vrijeme prekratko !
P.S. Vrijeme provedeno u ribolovu ne uračunava se u trajanje života!!! Pozzz iz Osijeka!!!

juzba

I kod mene puno pravih šaranaša pušta sve što ulove, ali ih ima i dosta ovakvih
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Kod nas lovostaj pa pravi prelaze na revire ili uopste ne pecaju.

juzba

Neki dan sam prijatelju sonarom pregledao hranjeno mjesto za šarana i na hrani nije bilo niti jedne ribe, čovjek se totalno razočarao :rolleyes:
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Vrlo je bitan teren,ako mene pitate, savet je da je vec na plicim delovima i zauzima pozicije u blizini mrestilista naravno sa dnevnim migracijama.Mozes ga hraniti koliko hoces "nej taj da dojde" na terene koji mu nisu interesantni.Izuzeci su naravno moguci.

juzba

On tamo gdje hrani ne bude nego u prolazu uzima, i dobro lovio zadnjih godinu -dvije
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Trenutno sam na terenu sa velikim dubinama,krsevima,tvrdim dnom,protokom vode i ne pecam sarana ali odem povremeno na splav cisto da obidjem,zabacim malo na glistu ali uvek iskoristim da nahranim.Provedem neko vreme i zaista ne primecujem neka desavanja u smislu prisustva sarana mada iskreno ne ukljucujem sonar tj.cak ga i ne nosim ali sa druge strane Save gde je kad voda grune izlivanje i mesto za mrescenje,sarani gruvaju pa sve u sesnaest.Pre nekog vremena sam isao na tu stranu da probam da okacim neku belu i snimim kako podmornice rovare po dnu."Sta znam mozda nista ne znam" ali tako ja to vidim.U stvari ajd malo i da drukam kvacilo,par desetina km nizvodno i isto toliko uzvodno na terenima koje sam opisao(hm manje-vise)ove nase sarandzije koje postuju vase propise i zakone otkidaju komade,sva je sreca sto kad vide da je zenka(HA,HA sit se nasmejah)vrate je a muzjak,pa sta muzjak-njih ima.JBG!

Topmix@ Lepo ti Zivko kaze.Nije uopste ocekivao da cu mu pomenuti lovostaj pa se zbunio.
Nesto mi ne radi opcija citiraj,pa se nadam da me razumes sta ti pisem... :bye:

Ako peca i pušta nazad ribu može da mu se progleda kroz prste. U suprotnom 500 evra kazna.

Citat: Sax poslato 14 April 2011, 23:51:55
Nesto mi ne radi opcija citiraj,pa se nadam da me razumes sta ti pisem... :bye:
Da, da... :bye:

Pošto je tema "vesti sa vode" ,moram da napišem,bilo to dobre,ili loše vesti,a vesti su da se na pojedinim mestima na reci Savi, šaran uveliko peca,suprotno zakonu !
Ta mesta su Umka,Barič,Viće(zabrezje),ušće i skela... :grin:
A čujem da padaju i kapitalni komadi,18,17kg... i to od strane ribolovca,koji treba da bude primer (takmičara),naravno ribu navodno vraća,pa ako je to opravdano,ajde svi da pecamo u zabrani i vraćamo.hoću da kazem da vraćanje ribe ne opravdava pecanje u mrestu !!! Ti kapitalci su "pali" u bariču. :no:

Moram da napomenem,da zakon krše baš naj više oni koji se kao izdaju za "poštene ribolovce",neke i lično znam. LICIMURI. :veryangry:

milos_bp

Danas sam po ovoj kisi bio na jezeru Tikvara i imao sam na feeder 6 sarancica do pola kile 2 meleza i 1 belu. Sve je upecano na feeder a mamac je bila ruza crvica, mislim da je ovom obavestenju ipak mesto ovde! Pre par dana isao na Dunav ciljno na sarana i ni biiipp... :cheesy:
Bolje biciklom na pecanje nego Mercedesom na posao :)

Nazalost, neki nikad ne bi ni upecali sarana na reci, nego samo sad, kad neposredno pred mrest pocne dobro da jede. Jer, kad pocne da se mresti, nece jesti. To je slicno kao i u slucaju smudja, kad se iz zimske letargije aktivnije pokrene pred mrest.
Cujem da i u okolini Novog Sada na Dunavu padaju dobri komadi, a sigurno ih ne vracaju sve.
Kako god okrenes, sve se to desava zbog indolentnosti cuvarske sluzbe.
Ja ne bi imao nista protiv kad bi se, zbog neometanog mresta svih ribljih vrsta, uvela totalna zabrana ribolova mart, april i maj. Ostalo bi nam godisnje devet meseci pecanja i vise ribe... al da ne idem u ofsajd...

milos_bp

TopMix sarancici su naravno vraceni u vodu pred dva svedoka koja zajedno imaju bar 150 godina a kod kojih su radili bas melezi ko mutavi  :veryangry: Mogu da shvatim da neki ne postuje zabranu i da neko ne postuje velicinu ulova, i moj deda je jedan od takvih sa izjavom: "Mislis da ovi sa mrezama vracaju, necu ja ostetiti Dunav" ali ne mogu da shvatim da kada neko pored njih ko im moze biti sin pa cak i unuk vraca ribu pred njihovim ocima a da se oni izgrbave i ubace u cuvarku sve sto uhvate. Jednom prilikom sam imao jos bolju moralnu nepogodu kada sam precao smudja i cica pored mene kako upeca kojeg od 10-15cm u kantu, ja ga pitam stace mu ti mali smudjevi a on ce na to: "za svinje" Kroz koju godinu icemo u Japan na pecanje, bice vise ribe kod njihove Fokusime nego u Dunavu! :sad:
Bolje biciklom na pecanje nego Mercedesom na posao :)

Posto i babuska ulece u ovaj saranski mrest, sad se mogu dobiti lepi komadi