Prednosti nedirnutog mesta

Započeo Neski, 24 Februar 2009, 12:10:33

Neski

Evo jedna prica sa lepim dozivljajima (od pre dve godine) na obali Sene gde sam resio da isprobam srecu na neko novo mesto.
Na to pomenuto mesto nikada nisam video ribolovca koji peca sarana, jedino ponekad kojeg varalicara.
Taj teren poznajem vec duze vreme, ali nisam do sada pecao na njemu.To mesto izgleda kao neka supljina u sredini velikog reda platane, gledajuci sa druge strane obale. A i nije bas pristupacno, strmo je i malo je teze spustiti se sa opremom do vode.

Na tom malom mestu (nema ni pet metra po sirini) se spustala jedna grana i visila nad vodom, na cetiri metra od obale. Zbog nje se i nije moglo pecati, smetala je za zabacivanje i eventualno zamaranje ribe. To je i glavni razlog sto nisam tu pecao. Ali, sada sam resio problem, mada sam bio primoran da se penjem na drvo da je isecem. To sam iskoristio da isecem jos dve manje osusene grane, na drugom drvecu, koji bi me takode mogle smetati. Sada se moglo pecati. Inace, sto se tice terena, on ide ovako : na moju levu stranu ide prvo jedna vrba koja je savijena i spusta grane u reku. Posle nje idu veliki platani sa velikom krosnjom i sa potopljenim granjem. Slicno je i na desnoj strani, samo bez vrba. Sarani obozavaju da se krecu oko potopljenog granja, sto sam imao vise puta prilike da proverim na drugim lokacijama kao i na drugim rekama. Sto se tice konfiguracije dna, osim prva tri - cetiri metra od obale, gde je krupno kamenje, dno je relativno cisto i tvrdo, a dubina gde se nalazi granje je oko metar ipo, i to na sedam metara od obale.

Proslo je tri dana otkad sam raskrcio teren i resio sam da dodem da prihranim ribu.Tog dana zabacim oko tri kila boili i evo me sutra, oko sedam uvece, na obali reke. U sedam i petnaest, stapovi su bili postavljeni. Jedna montaza sa boili ide pored granja, a druga na trideset metra od obale, pravo ispred mene u tok reke. Vreme je promenljivo, cas vedro, cas oblacno. Okrenem mobilni da pozovem drugara koji treba da dodze, da ne zaboravi da ponese kisni mantil, koji sam zaboravio u camcu prethodnog dana, kada smo bili na varalicarenju. Zavrsim razgovor sa njim i stavim mobilni u dzep. Kada sam pogledao stapovi, vidim da se struna na levom stapu, gde je montaza bila ispod granja, olabavila na trenutak, pa se ponovo zategla ! Odmah posle toga kocnica masinice pocinje da zuji ! Uzmem stap i udarim kontru.Tu je ! Izgleda da nije neki krupan saran, ali je zilav. Pustim ga malo i ode na levu stranu ispod krosnje platane. Zategnem jace kocnicu i privlacim ga. Posle nekoliko minuta borbe saran se predaje, lagano ga vucem i evo ga u meredovu.
Nije proslo deset minuta od pocetka pecanja i prva je riba zagrizla. Lepo je pocelo. Stavim sarana u cuvarku i spustim ga u vodu, a kada stigne drugar napravicemo fotografije. Posle toga ponovo zabacim montazu na isto mesto. Stavim stap na drzac, zatezem strunu i pocinjem da labavim kocnicu na masinici, kad odjednom osetim pod rukom da mi se spulna okrece ! Stegnem je prstima i udarim kontru.
Odmah osetim da je riba ! Neverovatno, iz ruke mi krenuo ! Saran je uhvatijo jednu liniju ispred granja i vuce kao  lokomotiva ! Jedva sam ga zaustavio. Zatim se upetljao oko jedne male grane, ali ga brzo otkacim. Sada pocinjem naglo da ga vucem prema sebi, ali, i on resio da vuce i par puta proba ponovo da uhvati pravac ispod granja. Vidim da se nece predati tako brzo. Ali, na kraju ce ipak zavrsiti u meredovu. Posle toga nisam imao potrebu da ga stavim u drugu cuvarku, posto je dosao drugar. Ispricam mu da je dobro pocelo i da su sarani za kratko vreme udarili. Uradimo brzo fotografije i pustimo ribu u vodu.

Ostaje nam sada onaj manji saran, da ga izvadim iz cuvarke i stavim na tepih. Ali, morali smo malo da sacekamo za fotku, da se smiri, pa smo posle toga i njega vratili u vodu. Proverim udicu da se nije istupila i promenim kuglicu (bila je ostecena). Ponovo zabacim montazu i plasiram mamac na isto mesto. Sada mozemo da sednemo i da popijemo sokic.

Pola sata je proslo i vreme se sve vise muti. Kada odjednom... Izvuce mi se levi stap (uvek on ) iz nosaca i pade na zemlju ! Bio sam malo vise zategao kocnicu masinice. Brzo ga zgrabim i dam kontru. Ovog puta osecam tokom drila, da sam zakacio nesto ozbiljno. Izvlacimi strunu kao od sale i gura prema sredini reke ! Zaustavio se na trenutak,  pa kad je krenuo kao torpedo prema obali (u pravcu granja), jedva sam uspeo da namotam visak strune ! Drugar se smeje i kaze da toga necu bas tako lako izvuci.
Bio je u pravu. Muke sam imao sa njim, borba je bila sve oko granja, ali je sreca bila sto te grane ne silaze duboko u vodu. Mada, bio sam primoran nekoliko puta, da ne zakacim najlon, da spustam vrh stapa na povrsinu vode i tako da vucem, posto konfiguracija mesta ne dozvoljava drugacije. Ali, to je moglo biti rizicno za strunu jer,  kada pecamo blizu obale i na maloj dubini, struna se vuce po dnu i moze naici na nesto sto bi je prekinulo. Ipak; imao sam srece i tako nesto se nije desilo. Posle malo duzeg vremena, veleljuskavi ulazi u meredov. Oslobodim ga udice i prenesem pazljivo do duseka. Sav je nakostresen i cak je napravio takvu pozu i za fotografiju. Na kraju je vracen u reku.

Resili smo jos da ostanemo, jer  ko zna, moze tako da traje celo vece. No, nije bilo tako, ubrzo nas je jaka kisa naterala da se spakujemo. Ipak sam prezadovoljan otisao kuci, kako i nebi, super sam prosao za tako kratko vreme.

svaka cast,neski,tako slikovito opisujes, da dok citam imam osecaj kao da sam i ja bio tamo. nedirnuta mesta imaju visestruke prednosti,samo sto ih je kod nas sve manje,i da bi se doslo do njih moras se debelo pomuciti,jer su zabacena,ali se na kraju zna isplatiti,neski je to potvrdio :thumbup:

Neski

Hvala Orka, drago mi je da ti se dopala prica :wink:
Da, nedirnuta mesta su prilika da se za kratko vreme bas dobro napecas.

Odlična tema Neski!  :clap2:

Samo što kod mene nedirnuta mesta brzo postanu okupirana ako se pročuje da je na njima bilo ulova.

Panonski Mornar

Neski priča je  :ok: jedva čekam pravu sezonu  smiley001 ma naću ija netaknuto mjesto vjeruj mi  smiley033
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

mamijo

I u varilacerenju isto vazi ;)

a osecam kaaako su te psovali varalicari sto si im sklonio onu granu sto smeta za dubinkarejne - sad ce im se na mestu smenjivati dubinkasi hihihi  :takoje:  anjima ta grana uuuoopste nije smetala  :cheesy:
Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

Hvala hvala kolege  :wink:
Mamijo, nemoj da mislis i njima smetala grana  :wink: ali kao sto rece retko ko tu pecao...

Citat: pikeman poslato 24 Februar 2009, 14:20:02

A sta mislis da je ovde drugacije  :cheesy:, znas kako, ako slucajno napravis gresku da postavic neki dobar ulov na nekom Francuskom sajtu (forum) a da se vidi mesto (kao sto sam ja ovde prikazao) budi siguran da ce za kratko vreme taj teren biti napadnut.

mamijo

:rlol: al mogli su da pecaju - zabacaji ispod ruke i slicno ..... sad => nemaju vise mesto!!! Al nema veze.... navikli su varalicari da gube mesta, al nadju oni drugo ;) za.ebani ti likovi - vaaaralicari  :rlol: :rlol: :rlol:  :ok:  :takoje:
Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

Dejaan

Alo ljudi,pa svugde je ista prica :takoje: Samo kod nas koriste i dvoglede,pa nema sanse da te ne provale ako nabodes pravo mesto smiley038
Ribolov je kao poezija, to je stanje ljudske duše.

rebel

Neski, bravo za priču! i ulov naravno!  :ok: :clap2:

KAPETAN

prica je  :clap2:,a lepe su i ribice,bravo majstore.pozdrav smiley008

Kićo

Sav sam se uživio dok sam čitao,svaka čast majstore :tongue: :tongue:

buco

Super tema, super opisano, super ribe  :ok:
Svako zašto ima svoje je.iga!